Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 1

Sinds 3 dagen klant van KPN Digitenne. Eerste 2 dagen werkte het goed. Vandaag niet meer, kunnen alleen NPO1, 2 & 3 zien en misschien de regionale zenders. Alle andere zenders geven E016.
Woonachting in Zuid Holland maar kijkt digitenne in Drenthe.
Abonnement gegevens geeft basis pakket Nee aan.😪


Forum profiel aangepast zoals gevraagd, graag hulp!

Rob
@RobvdM Ik heb je ontvanger vanuit hier een reset gegeven. Zou je de zenders eens opnieuw willen zoeken en daarna je tv een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Dan ga ik er vanuit dat het werkt.



Dank je wel Bart, ga ik direct doen.
M.vr.gr.
Rob
Goedendag,

Wij hebben 1 week een goede ontvangst gehad via de digitenne. Na 1 week ontvingen we alleen nog maar 1, 2 en 3. Zelf al geprobeerd alle kanalen opnieuw op te zoeken etc, zonder resultaat. Kunnen jullie ons helpen?

groet Daisy

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1
Sinds 3 dagen klant van KPN Digitenne. Eerste 2 dagen werkte het goed. Vandaag niet meer, kunnen alleen NPO1, 2 & 3 zien en misschien de regionale zenders. Alle andere zenders geven E016. Woonachting in Zuid Holland maar kijkt digitenne in Drenthe. Abonnement gegevens geeft basis pakket Nee aan.😪 Forum profiel aangepast zoals gevraagd, graag hulp! Rob
@RobvdM Ik heb je ontvanger vanuit hier een reset gegeven. Zou je de zenders eens opnieuw willen zoeken en daarna je tv een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Dan ga ik er vanuit dat het werkt.
Dank je wel Bart, ga ik direct doen. M.vr.gr. Rob


Ik heb de zenders opnieuw laten zoeken en daarna NPO 1 ruim een uur laten aanstaan en .....,
alles werkt weer !! 😀
Enorm bedankt voor jullie hulp Bart & Noordzee en iedereen die hier aan meewerkt.

Ik hoop voor jullie dat hier een permanente oplossing voor wordt gevonden.

M.vr.gr
Rob
Reputatie 7
Badge +28
Voor jou is dit nu meteen een permanente oplossing. In sommige gevallen staat er iets niet juist in de administratie van KPN. Dat is dan snel hersteld zoals je merkt. Maar veel vaker sluiten klanten niet binnen een week hun ontvanger aan. En dan moet het achteraf handmatig gestart worden.
Reputatie 1
Dank je wel Noordzee !
M.vr.gr

Rob
Reputatie 7
Badge +20
Goedendag,

Wij hebben 1 week een goede ontvangst gehad via de digitenne. Na 1 week ontvingen we alleen nog maar 1, 2 en 3. Zelf al geprobeerd alle kanalen opnieuw op te zoeken etc, zonder resultaat. Kunnen jullie ons helpen?

groet Daisy

Dat kan ik zeker, @Daisyveronica Zoals je ziet heb ik je topic verplaatst naar het algemene topic, over deze vaker voorkomende melding. Wat ik van je nodig heb zijn de volgende zaken: je postcode, huisnummer, klantnummer én het CAS ID van je ontvanger. Dat nummer staat op de sticker die op de ontvanger zelf zit. Wil je deze gegevens in je KPN Forum profiel vermelden?
@Claude1970

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


Ik heb de instellingen aangepast. Ik kijk uit naar het bericht dat het opgelost is.
Fijne dag

Claude1970
Ik heb de instellingen aangepast. Ik kijk uit naar het bericht dat het opgelost is.
Fijne dag

Claude1970
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Claude1970, Goed dat je jouw gegevens hebt ingevuld. Jouw Digitenne abonnement valt onder een zakelijke aansluiting. Hiervoor hebben wij geen autorisatie. Mijn collega's van het zakelijke forum kunnen dat wel. Als je hier een bericht plaatst pakken ze het z.s.m. op. Bellen kan natuurlijk ook. Het zakelijke nummer van KPN is 0800-0403. Succes!
Heb al tijdje geen tv meer gekeken en nu staan alleen deze zenders er nog op heb beetje gelezen.
Heb mijn Postcode en huisnummer en casnummer al toegevoegd aan mijn profiel. Dus als iemand verder zou kunnen helpen zou dat erg fijn zijn. steeds foutcode E016-0 en de melding dat ik geen abbo heb voor de zender
Badge
ik heb het probleem ook. Netjes geïnstalleerd, precies zoals in de instructie, het ging een kleine maand goed maar nu plots niet meer. Ik heb alle gegevens achtergelaten en de tips (handmatig instellen etc) uitgeprobeerd maar fout E016 blijft. Via de medewerker van de chat lukt het ook al niet om deze ontvanger weer aan de praat te krijgen.
Vervelend is dat toch! Had ik een prettige altijd werkende twin tuner..... vind KPN het nodig om alles te vervangen. En duurder! En geen twin tuners. En nu dit weer!

Wat nu?
Reputatie 7
Badge +28
@blitjens: Welkom! De ontvanger is geactiveerd en moet per direct werken. Kun je laten weten of alles in orde is?

@warowaro: Vreemd dat dit na een maand gebeurt. De ontvanger wordt geleverd met activatie voor een week. Als de installatie in die week plaatsvindt hoef je niets te doen. Als de ontvanger later aangesloten wordt kan het zijn dat wij die op afstand moeten activeren. Waarom dat bij jou na een maand gebeurt is me een raadsel.

Vervelender is dat ik ook geen probleem zie in de administratie. Gaat het om het CAS ID dat nu in je profiel staat? Zo niet, kun je het CAS ID met deze foutcode dan toevoegen aan je profiel?
@Joran hij werkt nu wel. op het begin nog niet, toen 2 maal opnieuw zenders gezocht, deed hij nog niks. toen heb ik de tv ongeveer een kwartier op de zender/melding laten staan en uit het niks deed hij het opeens. is dit wel in orde? niet dat wanneer ik straks iets wil kijken ik dan wederom weer even moet wachten, dat zou wel vervelend worden na enige tijd namelijk
Reputatie 7
Badge +28
@blitjens

Als de abonnementsstatus in je menu nu op Ja staat in het probleem opgelost.
@Noordzee dat heb ik voorheen gecheckt en in dat opzicht is er niks veranderd. dat stond al op ja
Reputatie 7
Badge +28
Apart, maar goed : Het belangrijkste is dat de abonnementsstatus nu goed staat. Ik heb er verder geen verklaring voor.
Badge
@Joran hij doet t weer. En de abonnementsstatus staat nu ook weer op "ja", dus het is nu weer ok. Bedankt voor je vlotte reactie. Ben voorzichtig positief dat hij het blijft doen.
Badge
Goedemorgen. Wat gisteren begon met een vraag over de regionale zenders, eindigde met het niet meer kunnen zien van alles, behalve NPO en regio Drenthe. Ik had dus goede ontvangst... Heb nog de boel teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat mocht niet baten. Inmiddels profiel aangevuld, op aanwijzing van Noordzee.
Graag hulp! mvrgr Margreet Anceaux
Reputatie 7
Badge +25
Hi @anceaux! Apart dat je die melding ineens krijgt. Jouw CAS ID's staat gewoon geactiveerd en goed geregistreerd. Ik heb een 'refresh' uitgevoerd. Zou je opnieuw de zenders willen zoeken en dan de tuner een uurtje aan willen laten staan?
Badge
Hi Paul, op dit moment doet-ie het, ik laat ‘m aanstaan, zoals je zei. Dank!
Ik krijg deze foutcode en ontvang alleen 1,2 en 3. Mijn profiel is aangevuld met de benodigde info zoals klant en CAS nummer

Admin: bericht naar lopende board verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
Prima, dan komt hier vanzelf een moderator langs.

Heeft het haast?
Meld je dan hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Daar komt vaker een moderator langs.

Admin: bericht naar lopende board verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @pike1972, welkom! Fijn dat je je gegevens al hebt ingevuld! Noordzee heeft helemaal gelijk, dus ik heb je topic hierheen gesleept 😉. Voor wat betreft je vraag: ik zie dat het CAS ID wat je ingevuld hebt, nog niet is geactiveerd. Ik kan dat voor je in orde maken, maar daarvoor moet ik eerst een andere deactiveren. Onder jouw account staat nu:

  1. CAS ID ****432
  2. Smartcardnummer (oud) ***315
Ik verwacht dat ik degene met het smartcardnummer mag deactiveren, maar ik wil even checken bij je of dat inderdaad klopt. Kan je dit bevestigen?
als het inderdaad een oude is mag je het deactiveren, ik heb echter 2 decoders, het is toch niet zo dat de andere nieuwe decoder er dan mee stopt?
Goedenavond,

ik krijg ineens deze foutcode E016 0
heb al geprobeerd wat bovenstaand als advies gegeven word mast het heeft niet geholpen. Zou het in jullie administratie kunnen zitten?

mvg

melissa

Reageer