Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

graag contact met een KPN moderator inzake Digitenne apparaat, verder installeren lukt niet
Apparaat is op een andere locatie dan deze computer. Hebben het CAS nummer voor hem/haar

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Reputatie 7
Badge +20
graag contact met een KPN moderator inzake Digitenne apparaat, verder installeren lukt niet
Apparaat is op een andere locatie dan deze computer. Hebben het CAS nummer voor hem/haar

Hallo @yippie Hier ben ik. Krijg je een specifieke foutcode? Ik wil inderdaad graag het CAS ID van de ontvanger hebben. Zou je deze in je KPN Forum profiel willen vermelden, samen met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 2
Badge
Beste,

mijn insteekkaart plus losse ontvanger ingeruild. CAS1 in mijn persoonlijke info heeft het idd een weekje gedaan. SVP even nakijken in de administratie..
CAS2 werkt prima
Reputatie 7
Badge +20
Beste,

mijn insteekkaart plus losse ontvanger ingeruild. CAS1 in mijn persoonlijke info heeft het idd een weekje gedaan. SVP even nakijken in de administratie..
CAS2 werkt prima

@hbiesheuvel69 Ik heb 'm vanaf hier een zetje gegeven. Zou je de ontvanger eens willen herstarten, de zenders opnieuw willen zoeken en 'm daarna een uurtje op NPO 1 willen laten staan?
Reputatie 2
Badge
het zetje was genoeg. Doet het al!
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.


UPDATE 21-5-2019 :

Hieronder beschrijft Erik een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Die zijn inmiddels deels gewijzigd, kijk hieronder voor de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost)
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
56 : regio Venlo



Dank voor de uitleg. Ik heb zojuist mijn profiel gegevens aangevuld. Als iemand dit na zou kunnen kijken, zou heel fijn zijn. Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +20
Dank voor de uitleg. Ik heb zojuist mijn profiel gegevens aangevuld. Als iemand dit na zou kunnen kijken, zou heel fijn zijn. Bij voorbaat dank.

Hallo @Daisyveronica Je loopt ook tegen dit probleem aan, begrijp ik? Welke foutcode zie je? En kun je nog even kijken naar je naam- en adresgegevens? Ik zie een andere naam en adres staan bij het klantnummer dat je doorgeeft.

Dank voor de uitleg. Ik heb zojuist mijn profiel gegevens aangevuld. Als iemand dit na zou kunnen kijken, zou heel fijn zijn. Bij voorbaat dank.Hallo @Daisyveronica Je loopt ook tegen dit probleem aan, begrijp ik? Welke foutcode zie je? En kun je nog even kijken naar je naam- en adresgegevens? Ik zie een andere naam en adres staan bij het klantnummer dat je doorgeeft.


Het gaat om foutcode E-150-0. Het adres wat bij jullie bekend is, staat nu bij persoonlijke opmerkingen. Het klopt inderdaad dat dat een anders adres is. Vandaar dat de aansluiting ook niet goed is gegaan vrees ik.
Reputatie 7
Badge +20
Het gaat om foutcode E-150-0. Het adres wat bij jullie bekend is, staat nu bij persoonlijke opmerkingen. Het klopt inderdaad dat dat een anders adres is. Vandaar dat de aansluiting ook niet goed is gegaan vrees ik.
Duidelijk, @Daisyveronica Ik heb de ontvanger een reset gegeven en ik vermoed dat hij het nu zal doen. Zou je de ontvanger willen herstarten, eventueel de zenders opnieuw willen zoeken en daarna de ontvanger een uurtje op NPO 1 willen laten staan?
Ik krijg foutcode e106-o met mijn nieuwe digitenne ontvanger. Hoe kan ik dit verhelpen
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rol,

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Zelfde probleem, ik heb een week geleden de nieuwe digitenne ontvanger geïnstalleerd en deze deed het prima tot vandaag. Nu ontvang ik alleen de publieke omroep en krijg ik bij de andere zenders de foutcode E016-0 te zien.

Ik heb alle gegevens in mij profiel ingevuld en zie het graag zsm opgelost.

Dank u wel.
Reputatie 7
Badge +21
@Rolliebakkie Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je achterlaten in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

@jaapvanark Waarschijnlijk is de ontvanger niet geactiveerd. Ik heb geprobeerd om het abonnement erbij te zoeken. Helaas is dit niet gelukt. Heb je misschien Digitenne Zakelijk? Zo ja, dan kan je het beste je vraag op het Zakelijk KPN Forum stellen.
Nee, ik heb geen Digitenne Zakelijk.
Reputatie 7
Badge +21
@jaapvanark Ik heb nog eens gezocht, maar dan op het klantnummer. Ik zie dat het Digitenne abonnement op een ander adres staat (Diemen). Mocht dit adres niet meer kloppen, dan zou ik je willen vragen om contact op te nemen met onze klantenservice (0800 0402) om het abonnement te verhuizen naar het juiste adres. Ik heb de ontvanger zojuist geactiveerd. Het zou nu moeten werken, wellicht is het nog nodig om de ontvanger te resetten. Laat je ons weten of het werkt?
Zou u die van mij ook willen aanmelden?

Alvast bedankt.
Badge
Beste moderator,

Ik krijg ook de E016-0 foutcode bij het installeren van het nieuwe digitenne kastje. Ik heb de benodigde gegevens in mijn profiel gezet.

Alvast bedankt

graag contact met een KPN moderator inzake Digitenne apparaat, verder installeren lukt niet
Apparaat is op een andere locatie dan deze computer. Hebben het CAS nummer voor hem/haar
Hallo @yippie Hier ben ik. Krijg je een specifieke foutcode? Ik wil inderdaad graag het CAS ID van de ontvanger hebben. Zou je deze in je KPN Forum profiel willen vermelden, samen met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Bedankt allen voor het meedenken. Gisteren gebeld met KPN Digitenne, is opnieuw geactiveerd en tv doet nu goed met alle zenders..
En hele goede uitleg gekregen! Wanneer Digitenne 2 weken zonder stroom c.q. niet gebruikt is, moet er altijd gebeld worden met helpdesk, om opnieuw te activeren. Dit is dus écht niet handig voor klanten die Digitenne juist hebben, voor gebruik op andere locaties dan hun huisadres. 0800-0402 wel gratis voor prepaid, maar kost tijd en ergernis, jammer. Nu tijdelijk de stroom erop gelaten. Duimen dat het goed blijft gaan. Dus gaan we nu uit deze discussie, succes allen!
Reputatie 7
Badge +25
@Wumpe & @zdion: Ik heb voor jullie de betreffende CAS ID's geactiveerd, dus zouden jullie het willen testen zodra het uitkomt?
Badge
@Wumpe & @zdion: Ik heb voor jullie de betreffende CAS ID's geactiveerd, dus zouden jullie het willen testen zodra het uitkomt?

Dankjewel voor de snelle reactie, alles werkt weer!
Na de omruilactie voor een nieuwe digitenne-ontvanger, een week alle zenders kunnen bekijken, nu alleen nog Nederland 1, 2, 3 en de regionale zender.


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Boijen


Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
Zojuist de gegevens ingevuld

*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
@Boijen, Goedemorgen 🙂 Fijn dat Tycha heeft aangegeven dat je jouw gegevens kon invullen in je forumprofiel. Ik heb je tv-ontvanger meteen geactiveerd. Wil je controleren of alles weer werkt? Als het niet werkt, hoor ik graag weer van je. Anders wens ik je een heel mooi weekend!
Reputatie 1
Vorige week mijn digitenne geïnstalleerd en 3 dagen prima beeld. Een week later krijg ik foutcodes E150-0 en E170-0
Het lijkt me dat het een fout bij KPN is. WT te doen?

Admin: Samengevoegd met centraal topic

Reageer