Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Ok, ik heb gewacht tot 12-07-2019 vanwege de administratieve afhandeling. Het is inmiddels 13-07-2019 dus dat zou in orde moeten zijn. De antennes geven 100% signaal ontvangst, dus ook dat moet in orde zijn. Na opnieuw de zenders gezocht te hebben krijg ik te zien dat er 33 TV en 25 radio zenders ontvangen worden. Echter na opslaan en ruim een uur op NPO 1 gekeken te hebben krijg ik na de NPO zenders dezelfde foutcode te zien met de mededeling dat ik geen abonnement heg op de commerciëlen. Ben nu ruim een week bezig om gewoon TV te kijken naar andere zenders als de NPO en de regio zender. Nu toch wel graag een handmatige installatie op afstand, want hier heb ik alles al meerdere geprobeerd. Begin hopeloos en kwaad te worden. Alle gegevens staan in mijn profiel.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Dat is jammer om te horen, @GerardGr! Ik heb bij dezen de twee ontvangers die nog niet goed geregistreerd stonden geactiveerd. Zet hem opnieuw nog even een uurtje aan, dan moet het goedkomen.
Net digitenne aangeschaft. Krijg foutcode E017-0.
Hie nu verder?

Iinmiddels cas nummer aan profiel toegevoegd.
Zou een moderator ook mijn administratieve verwerking kunnen checken. Ik heb 2 ontvangers waarvan er één het prima doet [CAS NR; *] en de tweede ontvanger sinds vandaag de bekende foutcodes geeft [E150-0] deze ontvanger heeft cas nummer; *. Alvast bedankt voor de service, Rob Beentjes

*Admin: gegevens aangepast i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +21
@Willow64, ik heb meteen even gekeken. Bij jou zie ik dat het abonnement nog niet is ingegaan. Per 23 juli zou je signaal moeten krijgen, heel misschien wat dagen eerder. Maar activatie van het abonnement staat op 23 juli.

@Yatta, het tweede CAS-ID nummer was helaas nog niet toegevoegd aan jouw klantnummer en abonnement. Dat heb ik bij deze gedaan! Als je hem opnieuw opstarten en zenders gaat zoeken moet hij het doen!
Reputatie 1
Badge
Beste KPN moderator, sinds vandaag is mijn blijkbaar tijdelijke activatie verlopen. Ik krijg de errors E150-0 en E017-0.
1 uur op NPO1 laten staan werkt niet. En volgens de abonnement status in het menu van de ontvanger staan Fox Sports en Basis abonnement op ‘Nee’.
Wij hebben KPN Compleet, dus alle zenders zouden moeten werken. Kunt u het even voor mij nalopen? De info staat als het goed is in mijn profiel. CAS-nummer eindigend op -x45-7.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Joris. Welkom op het forum! Ik heb het zojuist bekeken en het CAS-ID geregistreerd. Zou je de ontvanger willen resetten? Als het goed is kan je daarna weer tv-kijken. Laat je ons weten of het weer werkt?
Badge
Goedemorgen 2 dagen geleden is mijn abonnement ingegaan, eea al ingevuld op profiel, tv uur aan, zenders zoeken... maar blijf deze foutcode ontvangen... 🙄
Reputatie 1
Badge
Goedemorgen Joris. Welkom op het forum! Ik heb het zojuist bekeken en het CAS-ID geregistreerd. Zou je de ontvanger willen resetten? Als het goed is kan je daarna weer tv-kijken. Laat je ons weten of het weer werkt?
Beste Vikash, na een uur nog geen andere zenders actief dan de publieke en regionale zenders. Ik heb inmiddels de ontvanger voor een tweede maal op fabrieksinstellingen teruggezet, helemaal uitgezet (en van de stroom afgehaald), zenders gezocht.
Reputatie 1
Ik heb sinds eergisteren mijn 2e ontvanger opgehaald. En vandaag geïnstalleerd. Maar krijg om helaas hier een E-0016 foutmelding. Mijn CASnummer staat in mijn profiel. Graag activeren.

Mvg,
Marco

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
@Susan_

Helaas doet de ontvanger het nog steeds niet. Heb hem uitgeschakeld gehad en toen handmatig op kanaal 44 laten zoeken [Regio Noord-Holland-Noord] maar helaas ook na twee uur krijg ik alleen NPO 1 t/m3 in beeld en bij alle andere de E-150-0 melding. Heb je nog andere work-a-rounds ??

Met vriendelijke groet, Rob
Reputatie 7
Badge +21
@Moosje666 Wat vervelend dat je deze foutcode blijft zien. Ik heb het CAS-ID nummer gekoppeld aan het abonnement. Als het goed is werkt het weer. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik je willen vragen om de tv-ontvanger te resetten.

@JorisT en @MarcoZ69 Ik zie dat het CAS-ID wel is toegevoegd aan het abonnement, maar dat dit helaas niet goed is gegaan, daarom heb ik een ticket aangemaakt en intern doorgezet. Mijn collega's gaan dit verder onderzoeken. Het ticket wordt binnen 3 werkdagen opgepakt. Mocht het nodig zijn, dan wordt er telefonisch contact opgezocht.
Reputatie 1
Badge
@Vikash In elk geval bedankt voor de gedane moeite (op een zondag). Ik zal in mijn profiel een telefoonnummer toevoegen. Kun je misschien kort uitleggen waarom het bij mijn ontvanger/CAS-ID misgaat waarvoor er een ticket met een tijdsduur van maximaal 3 werkdagen moet worden aangemaakt, waar het bij anderen met een (ogenschijnlijk) simpele administratieve handeling direct opgelost kan worden?

Als (overwegend tevreden) Digitenne-kijker van het eerste uur begint deze omzettingsprocedure voor mij uitermate vervelend te worden. Allereerst werd er zonder enig bericht het abonnement via de smartcard ruim een week voor het overzetten van het signaal uitgezet. We hebben nooit het beloofde vervolgbericht gehad om de apparatuur te vervangen, we hebben zelf de aanvraag moeten doen. En als laatste gaan we er €5 voor betalen, wat voorheen gratis bij KPN Compleet was, en de opname-mogelijkheid bij Digitenne verdwijnt. Oftewel: het is betalen voor een minder product en meer ellende. Een beetje jammer dit. Een stukje compensatie zou ik hier wel op z’n plaats vinden.
Reputatie 7
Badge +21
@JorisT Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Ik had je graag direct zelf verder geholpen. Normaal gesproken is dit inderdaad een simpele handeling vanuit onze kant wat vaak goed gaat. Op het moment dat het niet lukt kunnen we het doorzetten naar een achterliggende afdeling om dit verder te laten onderzoeken. Hier staat max. 3 werkdagen voor maar wordt vaak sneller verholpen.
Reputatie 1
Badge
@Vikash Top en nogmaals bedankt! Ik ga er vanuit dat de afdeling waarnaar je dit probleem (van mij en MarcoZ69) hebt gestuurd dan ook zo snel mogelijk op gaat lossen.
Reputatie 7
Badge +21
Daar ga ik ook vanuit @JorisT. Laat je een berichtje achter wanneer het weer werkt? Als wij nog iets voor je kunnen doen, dan horen we dat graag van je!
Reputatie 1
Badge
@Vikash Toch nog een laatste vraag: op welke manier word ik op de hoogte gebracht door die afdeling, als het zonder verdere vragen van hun kant is opgelost? Ook telefonisch? Of d.m.v. een forumpost hier of een PM, e-mail?
Ik krijg continu deze foutcode. Met daarbij de volgende tekst: u hebt geen abonnement voor deze zender. Heb alleen ned 1, 2 en 3 maar heb gewoon voor volledig pakket betaald . Wat te doen?
Heb opeens geen rtl4 5 sbs 6 meer???

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Heb je nog wel ontvangst van andere zenders zoals VRT, Eurosport, CNN en BBC ?

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Nee die ook niet

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Vul dan even jouw profiel aan met postcode, huisnummer, klantnummer en bovenal het CAS-ID-nummer van jouw Digitenne-ontvanger.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Een moderator kan jouw ontvanger dan weer vanaf afstand een zetje geven.....

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Alleen NPO1 tm 3. Rest niet.
Digitenne moet opnieuw geactiveerd worden.
Zojuist 27 min in de wacht gehangen en plotseling werd de verbinding verbroken.
Waarschijnlijk omdat het 22.00uur was. Maar niet heel netjes tegenover je vaste klanten.

Graag asap mijn digitene activeren!
Met vriendelijke groet Leonie
Reputatie 1
Badge
Daar ga ik ook vanuit @JorisT. Laat je een berichtje achter wanneer het weer werkt? Als wij nog iets voor je kunnen doen, dan horen we dat graag van je!

Beste Vikash, inmiddels doet alles het weer! Eerst alleen het basisabonnement, maar na een reset en een paar minuten wachten op CNN/NPO1 is ook Fox Sports opnieuw geactiveerd. Hartstikke bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +21
@Zaamari, jouw Digitenne abonnement gaat pas komende vrijdag (19 juli) in. Vanaf dat moment (wellicht een dag eerder) kan je alle zenders zien! Probeer dan nogmaals om de zenders te zoeken. Tot die tijd heb je NPO 1, 2 en 3 tot je beschikking.

@Fransie43, hmm dat is niet de bedoeling! Fijn dat je jouw gegevens al had aangevuld. Ik heb de tv-ontvanger een refresh gegeven. Als je hem opnieuw opstart en zenders gaat zoeken zou hij het weer moeten doen!

@Leonie81, ik help je graag snel verder alleen heb hiervoor wel gegevens nodig! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan ga ik voor je kijken!

@JorisT, bedankt voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat het alweer werkt 😉 Ik zal het doorgeven aan Vikash!

Reageer