Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Badge
Ik heb hetzelfde probleem met mijn digitenne ontvanger. Heb er een week op kunnen kijken en nu krijg ik foutmelding E150-0 en E017-0.
zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Die van ons werkt. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
@Apadberg, bedankt voor je berichtje! Het tweede CAS-ID nummer stond nog niet geregistreerd. Dat heb ik nu wel voor je in orde gemaakt. Als je de tv-ontvanger opnieuw opstart zou hij het, zonder foutcode, moeten gaan doen! Laat je het even weten of dat inderdaad zo is?

@Bootdigi ik heb zowel in het andere topic als via privébericht aangegeven dat jouw abonnement pas op 10 juli ingaat. Mocht het daarna nog niet werken, dan weet je ons te vinden!
Na meerdere pogingen om de zenders opnieuw in te stellen krijgen we weer/ opnieuw de foutcode e 106-0. ( we hebben wel al alle zenders ontvangen , maar momenteel lykt het weer niet ). Kunt u ons helpen. Ons klantnummer is */ CAS nummer ontvanger *

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.
Ik krijg de foutmelding E.017-0 en heb de instructies gevolgd. Activeren door 1 uur lang op NPO 1 te laten staan en ook door uitgebreid te zoeken. De melding ,, Uw abonnement dient geactiveerd te worden", blijft opkomen. Ik krijg dus alleen NPO 1/2 en 3. Wat te doen.

J. Smit
Reputatie 4
Badge +6
@jansmitjansmit,

zie dit topic en dan het antwoord van PeterG.

S6
Reputatie 7
Badge +21
@CorinaPiet Ik heb zojuist het CAS ID opnieuw gekoppeld aan jouw Digitenne abonnement. Wil je de tv-ontvanger opnieuw opstarten? Als het goed is kan je weer tv kijken. Laat je ons weten het werkt?

@jansmitjansmit Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken.
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

UPDATE 5-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel




IIk heb net het forum profiel aan gemaakt en mn Cas-nummer ingevuld
Na meerdere pogingen om de zenders opnieuw in te stellen krijgen we weer/ opnieuw de foutcode e 106-0. ( we hebben wel al alle zenders ontvangen , maar momenteel lykt het weer niet ). Kunt u ons helpen. Ons klantnummer is */ CAS nummer ontvanger *

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.
Beste Vikash. Dank je wel. We hebben weer alle zenders ! 👍🏻
Reputatie 7
Badge +30
@Pedro69 welkom! Goed dat je het even laat weten. Ik heb het CAS ID opnieuw geactiveerd. Wil je de ontvanger opnieuw opstarten en kijken of het werkt? Laat je het nog even weten?
Vikash vraagt mij om mijn gegevens aan te vullen met o.a het CAS-ID. Wat is dit in vredesnaam en waar vind ik dit ID nummer?

M.vr.gr/J. Smit
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb hetzelfde probleem met mijn digitenne ontvanger. Heb er een week op kunnen kijken en nu krijg ik foutmelding E150-0 en E017-0.
zou iemand mij hiermee kunnen helpen?


Hallo @Hendriks1006 Ik heb je vraag verplaatst naar een iets actueler topic, waarin we dit probleem bespreken. Ik heb je ontvanger vanuit hier een 'extra zetje' gegeven. Het probleem dat je ervaart is het gevolg van een administratief probleem. Ik heb dat -vermoed ik- nu verholpen. Wil je de ontvanger resetten en de zenders opnieuw zoeken? Daarna is het de bedoeling dat je de ontvanger een uurtje op NPO 1 laat staan. Daarna zal alles werken zoals het moet, denk ik. Laat je het weten?
Reputatie 7
Badge +21
@jansmitjansmit Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID. Het CAS-ID was inderdaad nog niet gekoppeld aan het abonnement. Ik heb dit zojuist in orde gemaakt. Wil je de ontvanger resetten, als het is werkt het nu weer.Laat je ons weten of het werkt?
Badge
@Bart_
bedankt voor de hulp, het werkt weer!
Badge
Foutcode E016-0 na installatie digitenne

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Badge
Ik heb dezelfde foutcode E016-0 en zou graag hebben dat een moderator doet wat nodig is, mijn profiel zoals gevraagd aangepast.
Reputatie 3
Krijg ook de genoemde foutcodes. Profiel aangepast. Graag activeren.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb dezelfde foutcode E016-0 en zou graag hebben dat een moderator doet wat nodig is, mijn profiel zoals gevraagd aangepast.

Hi @Moosje666 , dit komt in jouw geval omdat het abonnement op 12 juli ingaat. Je kunt het nu wel alvast gebruiken met de vrij te ontvangen zenders, onder andere Nederland 1, 2 en 3. Of zie je deze zenders ook niet?
Reputatie 7
Badge +24
Krijg ook de genoemde foutcodes. Profiel aangepast. Graag activeren.

@MyTV Zou je het over 15 minuten nogmaals willen proberen?
Reputatie 3

Krijg ook de genoemde foutcodes. Profiel aangepast. Graag activeren.@MyTV Zou je het over 15 minuten nogmaals willen proberen?

Doet nog niets, zie wel dat er eea aangepast is. Nog een uurtje op NPO1?
Ook ik krijg foutcode E150-0, hij heeft goed gewerkt.
"Uw abonnement is nog niet geactiveerd.

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
kreeg bericht dat ik een nieuwe ontvanger zonder kaart MOET bestellen omdat de oude afgesloten wordt. De oude was gratis en moet met de nieuwe ook nog eens abonnement gels voor de ontvanger betalen.
allemaal maar geslikt en nieuwe ontvanger geïnstalleerd. Na een week stopt het ding met foutcode e-150 en e-017. Uiteraard in de avond als er wachttijd is. Moet klantenservice hebben.
Moegen maar weer proberen.
Ik schat n dat ze ook Mn zenderpakket gaan beperken. Ben er dus alleen maar op achteruit gegaan

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Heb vrijdag 3 TV-ontvangers ontvangen en maandag geïnstalleerd. Nadat op maandag na installatie alle 3 de kastjes werkten, kapten er 's avonds 2 van de 3 ontvangers met het doorgeven van alle kanalen behalve die van de NPO en de regionale. Kreeg bovenstaande foutmelding. Heb nu alle mogelijke oplossingen geprobeerd (opnieuw opstarten, verwisselen van TV, RF nummers, enz) echter zonder resultaat. De ontvangers met cas nr (...) en nr (...) doen het nog steeds niet. Kunnen deze op afstand geactiveerd worden?

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic, gegevens verborgen i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Dat is dan wel het beste, MyTV. Als dat niet heeft geholpen, kijk dan nog even of je de antenne beter kunt uitrichten.

@Moosje666, welkom! Ik zie hier dat je Digitenne abonnement op 4 juli is aangevraagd. Ik begrijp dat je de ontvanger inmiddels in huis hebt. Echter wordt de levering van het abonnement administratief pas op de 12e afgerond. Dat betekent dat ik op dit moment nog niets kan doen hieraan. Dit omdat het systeem nog niet herkend dat jij een werkende Digitenne hebt. Ik kan je dan ook alleen maar vragen om af te wachten tot de 12e. Zet op die dag de ontvanger opnieuw aan en laat hem minimaal een uur aanstaan. Hij hoort zichzelf dan op dat moment goed te activeren. Mocht dat niet goed gaan, meld je hier weer, dan kunnen we je dan wel helpen.

@GerardGr, voor jou geld hetzelfde. Jouw aanvraag zal ook op 12 juli afronden. Tot die tijd kan ik helaas niets doen. Zet op de 12e de ontvangers opnieuw aan, minimaal een uur. Als ze dan niet activeren, kom hier terug.

@Cok verlaan trouw, dank voor het alvast invullen van je profiel. Ik heb gekeken en ik zie dat ons systeem niet herkent dat jij je oude ontvangers al gewisseld hebt. Hoe heb jij ze gewisseld, via de online tool, of heb je dat door ons (telefoon, winkel etc..) laten doen? Om te voorkomen dat je weer nieuwe ontvangers gaat krijgen terwijl dat niet per sé nodig is, zorg dat je antenne goed uitgericht is, en volg het proces zoals dat in het startbericht hier beschreven staat. Mocht dat niet werken, laat het even weten. Dan kunnen we dan altijd nog ontvangers gaan wisselen als het nodig is.

@Hans004, vervelende situatie zo! Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier in het topic weten als je dit gedaan hebt. Dan kunnen we dit nakijken en je verder helpen.

Reageer