Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Heb wel NPO 123 maar geen commerciële zenders. Heb alle stappen doorlopen op site.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Kweens. Ik heb je topic even samengevoegd. Krijg je toevallig ook een foutcode te zien? Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen. Dan kijken we het hier voor je na!
ja krijg foutcode e015
Reputatie 7
Badge +25
ja krijg foutcode e015
Duidelijk. Als je je profiel wilt aanvullen (zie vorige bericht), dan helpen we je hierbij!
Heb aangepast wat ik zo kan. Ben nu oo
werk. Kijk vanavond voor verdere info. Hoor het graag als het verholpen is.
Reputatie 7
Badge +25
Prima! Alleen het CAS-ID nog. Als je hier vanavond een berichtje plaatst zodra je dat hebt gedaan komt het goed. 🙂
Ja doe ik. Bedankt alvast. 👍🏼
CAS nummer xxxxxx


admin: in profiel gezet ivm privacy
@Kweens : Ik heb je nieuwe tuner zojuist geactiveerd. Kun je kijken of dit ook aan jouw kant gelukt is? 🙂
Laat ik je weten. 👍🏼
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @StephanM87, we hebben je reactie even verplaatst naar ons centrale topic. Ik zie dat de ontvanger goed aan je abonnement is gekoppeld, en hij staat hier ook als actief geregistreerd. Heb je de ontvanger, sinds je hem hebt gekregen, wel minimaal één keer ook minimaal een uur aangehad? Dat is nodig voor de activatie om goed door te komen en te pakken.

Ik heb hem voor de zekerheid net een refresh gegeven. Herhaal bovenstaande, zorg er ook voor dat de antenne goed uitgericht staat. Als je hem dan ook mininmaal een uur aan laat staan zou de activatie nu blijvend moeten pakken.
Heb nog steeds geen commerciële zenders.
In menu staat geen basis en foxsport abonnement. Staat wel op factuur. Geen betalingsachterstand. Heb al jaren allebei.
Reputatie 7
Badge +28
@Kweens

Dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat jouw ontvanger dan een tijdje op CNN aanstaan. Zodra daar beeld op is, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Nog steeds geen zenders
Heb nu wel zenders !!
Bedankt !!
👍🏼
Reputatie 7
Badge +28
@Kweens : Graag gedaan !
Hoi @StephanM87, we hebben je reactie even verplaatst naar ons centrale topic. Ik zie dat de ontvanger goed aan je abonnement is gekoppeld, en hij staat hier ook als actief geregistreerd. Heb je de ontvanger, sinds je hem hebt gekregen, wel minimaal één keer ook minimaal een uur aangehad? Dat is nodig voor de activatie om goed door te komen en te pakken.

Ik heb hem voor de zekerheid net een refresh gegeven. Herhaal bovenstaande, zorg er ook voor dat de antenne goed uitgericht staat. Als je hem dan ook mininmaal een uur aan laat staan zou de activatie nu blijvend moeten pakken.


Inmiddels werken alle zenders. Geen idee waarom het nu pas gelukt is. Ik had de ontvanger meerdere keren ruime tijd aan laten staan. Maar goed, alles werkt! 👍🏻
Hallo, ik heb zelfde probleem als vermeld door anderen in dit topic: nieuwe ontvanger heeft tijd gewerkt, maar inmiddels alleen NPO1,2,3, en basis abonnement staat op "nee". Noord Holland, handmatig zoeken op 44 werkt niet.

Als dit via forum zo kan worden opgelost: dank. Ik had ook via contact bericht gestuurd van de week, maar daarop geen reactie ontvangen.

Met vriendelijke groet,

C.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo, ik heb zelfde probleem als vermeld door anderen in dit topic: nieuwe ontvanger heeft tijd gewerkt, maar inmiddels alleen NPO1,2,3, en basis abonnement staat op "nee". Noord Holland, handmatig zoeken op 44 werkt niet.

Als dit via forum zo kan worden opgelost: dank. Ik had ook via contact bericht gestuurd van de week, maar daarop geen reactie ontvangen.

Met vriendelijke groet,

C.

Een bekend probleem, zoals je ziet @CG_E Ik heb 'm vanuit hier een zetje gegeven. Zou je de ontvanger willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO1 willen laten staan? Uit nieuwsgierigheid: waar heb je je eerdere bericht precies naar toe gestuurd?
Dank je Bart. In menu kon ik zien bij abonnement status dat basis abonnement weer op ja stond. Resetten, zenders opnieuw zoeken en uur wachten was niet eens nodig. Alle zenders doen het weer.

Pfffttt... waar ik vorig weekend precies een bericht had gestuurd kan ik nu niet eens meer terugvinden: er was ook geen *bevestiging van ontvangst* via email gestuurd.... Via probleem-oplosser op de website was ik aan het zoeken geweest, kwam dan alleen uit bij de verklaring dat de melding *zender niet beschikbaar* met Fox te maken zou hebben. Tot ik op gegeven moment wel een invul-box vond om klacht uit te leggen. Daar gegevens als klantnummer ingevuld, maar niet CAS Nummer: waarschijnlijk had zonder CAS Nummer sowieso niets gedaan kunnen worden.

Vandaag gezocht via forum en nu opgelost. *thumbs up*
Reputatie 7
Badge +20
@CG_E Da's mooi om te horen! Dat uurtje op NPO1 laten staan is trouwens wel aan te raden. Het probleem is terug te voeren op de activatie van de ontvanger en dat uurtje laten draaien moet er voor zorgen dat de activatie nu niet nog een keer wegvalt. 🙂
Een week geleden hebben wij de nieuwe digitenne geïnstalleerd en sinds gisteren ontvangen wij alleen nog maar 1, 2 en 3. Bij de commerciële zenders geeft hij foutcode e016-0 aan.

Hoe kan dit worden opgelost?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Een week geleden hebben wij de nieuwe digitenne geïnstalleerd en sinds gisteren ontvangen wij alleen nog maar 1, 2 en 3. Bij de commerciële zenders geeft hij foutcode e016-0 aan.

Hoe kan dit worden opgelost?

Hallo @Marijtje1984 Dat kan ik voor je oplossen. Het probleem heeft te maken met de activatie van de ontvanger en ik kan dat vanuit hier voor je herstellen. Nu heb je bijna alle gegevens die ik nodig heb al ingevuld op KPN Forum profiel. Wil je daar ook nog het CAS ID van de ontvanger bij zetten? Dat nummer vind je op de sticker die op de ontvanger zit.
Dank voor je bericht, Bart_ . Ik heb het CAS nummer ingevuld bij 'Opmerkingen'.

Reageer