Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Heb wel NPO 123 maar geen commerciële zenders. Heb alle stappen doorlopen op site.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Kweens. Ik heb je topic even samengevoegd. Krijg je toevallig ook een foutcode te zien? Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen. Dan kijken we het hier voor je na!
ja krijg foutcode e015
Reputatie 7
Badge +25
ja krijg foutcode e015
Duidelijk. Als je je profiel wilt aanvullen (zie vorige bericht), dan helpen we je hierbij!
Heb aangepast wat ik zo kan. Ben nu oo
werk. Kijk vanavond voor verdere info. Hoor het graag als het verholpen is.
Reputatie 7
Badge +25
Prima! Alleen het CAS-ID nog. Als je hier vanavond een berichtje plaatst zodra je dat hebt gedaan komt het goed. 🙂
Ja doe ik. Bedankt alvast. 👍🏼
CAS nummer xxxxxx


admin: in profiel gezet ivm privacy
@Kweens : Ik heb je nieuwe tuner zojuist geactiveerd. Kun je kijken of dit ook aan jouw kant gelukt is? 🙂
Laat ik je weten. 👍🏼
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @StephanM87, we hebben je reactie even verplaatst naar ons centrale topic. Ik zie dat de ontvanger goed aan je abonnement is gekoppeld, en hij staat hier ook als actief geregistreerd. Heb je de ontvanger, sinds je hem hebt gekregen, wel minimaal één keer ook minimaal een uur aangehad? Dat is nodig voor de activatie om goed door te komen en te pakken.

Ik heb hem voor de zekerheid net een refresh gegeven. Herhaal bovenstaande, zorg er ook voor dat de antenne goed uitgericht staat. Als je hem dan ook mininmaal een uur aan laat staan zou de activatie nu blijvend moeten pakken.
Heb nog steeds geen commerciële zenders.
In menu staat geen basis en foxsport abonnement. Staat wel op factuur. Geen betalingsachterstand. Heb al jaren allebei.
Reputatie 7
Badge +28
@Kweens

Dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat jouw ontvanger dan een tijdje op CNN aanstaan. Zodra daar beeld op is, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Nog steeds geen zenders
Heb nu wel zenders !!
Bedankt !!
👍🏼
Reputatie 7
Badge +28
@Kweens : Graag gedaan !
Hoi @StephanM87, we hebben je reactie even verplaatst naar ons centrale topic. Ik zie dat de ontvanger goed aan je abonnement is gekoppeld, en hij staat hier ook als actief geregistreerd. Heb je de ontvanger, sinds je hem hebt gekregen, wel minimaal één keer ook minimaal een uur aangehad? Dat is nodig voor de activatie om goed door te komen en te pakken.

Ik heb hem voor de zekerheid net een refresh gegeven. Herhaal bovenstaande, zorg er ook voor dat de antenne goed uitgericht staat. Als je hem dan ook mininmaal een uur aan laat staan zou de activatie nu blijvend moeten pakken.


Inmiddels werken alle zenders. Geen idee waarom het nu pas gelukt is. Ik had de ontvanger meerdere keren ruime tijd aan laten staan. Maar goed, alles werkt! 👍🏻
Hallo, ik heb zelfde probleem als vermeld door anderen in dit topic: nieuwe ontvanger heeft tijd gewerkt, maar inmiddels alleen NPO1,2,3, en basis abonnement staat op "nee". Noord Holland, handmatig zoeken op 44 werkt niet.

Als dit via forum zo kan worden opgelost: dank. Ik had ook via contact bericht gestuurd van de week, maar daarop geen reactie ontvangen.

Met vriendelijke groet,

C.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo, ik heb zelfde probleem als vermeld door anderen in dit topic: nieuwe ontvanger heeft tijd gewerkt, maar inmiddels alleen NPO1,2,3, en basis abonnement staat op "nee". Noord Holland, handmatig zoeken op 44 werkt niet.

Als dit via forum zo kan worden opgelost: dank. Ik had ook via contact bericht gestuurd van de week, maar daarop geen reactie ontvangen.

Met vriendelijke groet,

C.

Een bekend probleem, zoals je ziet @CG_E Ik heb 'm vanuit hier een zetje gegeven. Zou je de ontvanger willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO1 willen laten staan? Uit nieuwsgierigheid: waar heb je je eerdere bericht precies naar toe gestuurd?
Dank je Bart. In menu kon ik zien bij abonnement status dat basis abonnement weer op ja stond. Resetten, zenders opnieuw zoeken en uur wachten was niet eens nodig. Alle zenders doen het weer.

Pfffttt... waar ik vorig weekend precies een bericht had gestuurd kan ik nu niet eens meer terugvinden: er was ook geen *bevestiging van ontvangst* via email gestuurd.... Via probleem-oplosser op de website was ik aan het zoeken geweest, kwam dan alleen uit bij de verklaring dat de melding *zender niet beschikbaar* met Fox te maken zou hebben. Tot ik op gegeven moment wel een invul-box vond om klacht uit te leggen. Daar gegevens als klantnummer ingevuld, maar niet CAS Nummer: waarschijnlijk had zonder CAS Nummer sowieso niets gedaan kunnen worden.

Vandaag gezocht via forum en nu opgelost. *thumbs up*
Reputatie 7
Badge +20
@CG_E Da's mooi om te horen! Dat uurtje op NPO1 laten staan is trouwens wel aan te raden. Het probleem is terug te voeren op de activatie van de ontvanger en dat uurtje laten draaien moet er voor zorgen dat de activatie nu niet nog een keer wegvalt. 🙂
Een week geleden hebben wij de nieuwe digitenne geïnstalleerd en sinds gisteren ontvangen wij alleen nog maar 1, 2 en 3. Bij de commerciële zenders geeft hij foutcode e016-0 aan.

Hoe kan dit worden opgelost?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Een week geleden hebben wij de nieuwe digitenne geïnstalleerd en sinds gisteren ontvangen wij alleen nog maar 1, 2 en 3. Bij de commerciële zenders geeft hij foutcode e016-0 aan.

Hoe kan dit worden opgelost?

Hallo @Marijtje1984 Dat kan ik voor je oplossen. Het probleem heeft te maken met de activatie van de ontvanger en ik kan dat vanuit hier voor je herstellen. Nu heb je bijna alle gegevens die ik nodig heb al ingevuld op KPN Forum profiel. Wil je daar ook nog het CAS ID van de ontvanger bij zetten? Dat nummer vind je op de sticker die op de ontvanger zit.
Dank voor je bericht, Bart_ . Ik heb het CAS nummer ingevuld bij 'Opmerkingen'.

Reageer