Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Thnx voor de reply. Wordt dus wachten tot 12 juli. Vreemd dat 1 ontvanger dan wel naar behoren werkt en de andere 2 niet. Zal wel aan de techniek liggen.
Reputatie 3
Dat is dan wel het beste, MyTV. Als dat niet heeft geholpen, kijk dan nog even of je de antenne beter kunt uitrichten.

Na een uurtje op NPO1 werkte alles. Bedankt
Na de omschakeling van vandaag, heb ik op 2 digitenne kastjes geen commerciele zenders meer. Op 1 kastje krijg ik een foutcode E016-0, en op het andere kastje krijg ik bij rtl 4 , 5 enz...... vraagtekens in beeld.
Heeft iemand hier een oplossing voor, alvast bedankt.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Doet het weer...!!
Reputatie 7
Badge +25
Na de omschakeling van vandaag, heb ik op 2 digitenne kastjes geen commerciele zenders meer. Op 1 kastje krijg ik een foutcode E016-0, en op het andere kastje krijg ik bij rtl 4 , 5 enz...... vraagtekens in beeld.
Heeft iemand hier een oplossing voor, alvast bedankt.

Hoi @edoolhof. Zou je je profiel willen aanvullen met de 2 CAS ID's? Die kan je zetten bij 'persoonlijke opmerkingen' Dan gaan wij het voor je checken. En bij het andere kastje met de vraagtekens, heb je daar nog een keertje 'uitgebreid gezocht'?
Beste Paul,

Ik heb de cas-nummers toegevoegd aan mijn profiel, en wat betreft de zenders de vraagtekens zijn weg , maar bij beide kastjes nog steeds geen RTL 4,5,enz..... en kastje geeft nog foutcode E016-0
Op 2 juni oude kastje vervangen door nieuwe tot vandaag geen probleem, nu alleen ned 1,2 en 3. Op andere zenders foutcode E150 en E017, heb cas nummer in mijn profiel gezet. Kan iemand hier naar kijken?
Badge
Onlangs mijn oude Digitenne ontvangers omgeruild voor nieuwe digitale ontvangers. Ik heb dus 2 ontvangers, types ZXV7200. De CAS nummers staan in mijn profiel, evenals mijn klantnummer.
Beide ontvangers deden het tot 9 juli uitstekend.
Nadat op 9 juli het nieuwe HD signaal in Noord-Holland werd ingevoerd, verschijnt bij één van mijn ontvangers de foutcode E016-0, behalve bij kanaal 1, 2 en 3. In mijn profiel staat welk CAS nummer fouten geeft. De ontvanger vindt overigens alle zenders correct.
De andere ontvanger blijft uitstekend werken.
Ik lees dat dit waarschijnlijk een regelmatig terugkerend administratief probleem is en graag zag ik dat het zsm werd opgelost.

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Ik krijg de fout code E016-0 zou iemand mij daarmee kunnen helpen, ik heb de gegevens in mijn profiel ingevuld.
Badge
Inmiddels ook telefonisch contact gehad met KPN. Na opgave CAS nummer is ontvanger geactiveerd. Nu volgens helpdesk poosje wachten om te zien of het werkt... fingers crossed.

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
@edoolhof top! De ene ontvanger stond al weg geactiveerd, de andere nog helemaal niet. Wil je de ontvangers eens uit- en weer aanzetten? Mocht het dan nog niet werken, wil je dan nog eens de stappen doornemen die in het startbericht van dit topic staan?

Dit geldt ook voor jou, @Flower569! Het moet inmiddels weer werken.

@frank_90 ik krijg de melding dat je ook nog een ontvanger met smartcard hebt. Klopt dat? Daar kan je nu geen gebruik meer van maken. En ik kan je probleem met je nieuwste ontvanger niet oplossen zonder dat eerst op te lossen.. Wil je me laten weten of je inderdaad nog twee ontvangers wilt gebruiken? Ik kan die andere er ook gewoon uithalen. Laat je het me weten?

@Valentino_Jav jij ook van harte welkom. Goed om te horen dat je het inmiddels telefonisch hebt kunnen regelen.
@Marcia_ De ontvanger met smartcard heb ik een hele tijd geleden naar KPN opgestuurd. Dus die kan gewoon ertussenuit gehaald worden.
Badge
Na activatie van de tv ontvanger door de helpdesk werkt alles inderdaad weer.
@Marcia_ Beide kastjes werken weer, na opnieuw zoeken van de zenders. Dank je voor de service.
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

UPDATE 5-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


Graag hulp bij activatie abonnement. Krijg bij alle niet-NPO zenders al de hele dag code E150-0. Tot vanmorgen alle zenders geen probleem op nieuwe ontvanger! Intussen alle adviezen van dit forum opgevolgd, incl herstart en handmatig zoeken van zenders. Profiel is bijgewerkt met CAS nr. Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
Na eerste installatie alle zenders beschikbaar maar nu alleen nog NPO1, 2, 3 en regionale zender.
Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is, graag ook voor mij oplossen. Cas-id in profiel.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Graag hulp bij activatie abonnement. Krijg bij alle niet-NPO zenders al de hele dag code E150-0. Tot vanmorgen alle zenders geen probleem op nieuwe ontvanger! Intussen alle adviezen van dit forum opgevolgd, incl herstart en handmatig zoeken van zenders. Profiel is bijgewerkt met CAS nr. Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
Hallo @Ctgov Ik kijk graag met je mee, natuurlijk. Heb je al je ontvangers omgewisseld of kan het zijn dat er nog een wissel gedaan moet worden? Ik krijg namelijk die melding direct voor m'n neus en dat wil ik graag zeker weten.

Na eerste installatie alle zenders beschikbaar maar nu alleen nog NPO1, 2, 3 en regionale zender.
Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is, graag ook voor mij oplossen. Cas-id in profiel.

@Ferry1948 Ik heb jouw ontvanger vanuit opnieuw aangemeld. Zou je de ontvanger willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO1 wilen laten staan?

Graag hulp bij activatie abonnement. Krijg bij alle niet-NPO zenders al de hele dag code E150-0. Tot vanmorgen alle zenders geen probleem op nieuwe ontvanger! Intussen alle adviezen van dit forum opgevolgd, incl herstart en handmatig zoeken van zenders. Profiel is bijgewerkt met CAS nr. Bij voorbaat bedankt voor de hulp.Hallo @Ctgov Ik kijk graag met je mee, natuurlijk. Heb je al je ontvangers omgewisseld of kan het zijn dat er nog een wissel gedaan moet worden? Ik krijg namelijk die melding direct voor m'n neus en dat wil ik graag zeker weten.


Na eerste installatie alle zenders beschikbaar maar nu alleen nog NPO1, 2, 3 en regionale zender.
Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is, graag ook voor mij oplossen. Cas-id in profiel.
@Ferry1948 Ik heb jouw ontvanger vanuit opnieuw aangemeld. Zou je de ontvanger willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger daarna een uurtje op NPO1 wilen laten staan?


Hallo Bart,
Ik heb de ontvanger vorige week vervangen en we hebben prima alle zenders kunnen bekijken, tot gisteren morgen! Het CAS nr staat in mijn profiel. Meekijken wordt lastig, ik ben voorlopig niet meer bij de ontvanger in de buurt, over 1,5 week pas weer.
Hoi @Ctgov . Dank voor de informatie.
Ik heb de nieuwe tuner nu geactiveerd met je CAS id. We zullen het over 1,5 week zeker weten! Laat je het weten?
Ik heb digitenne fout E017-0 kan een moderator de activatie regelen
ik heb cas no etc gevoegd bij mijn gegevens

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

UPDATE 5-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
Ik heb idd een week tv gekeken en ineens de foutcode.
I heb het casnr op mijn profiel gezet
Reputatie 7
Badge +21
@Cyntenkyl Bedankt voor het achterlaten van jouw CAS-ID. Ik heb zojuist jouw ontvanger geactiveerd. Het kan zijn dat je de ontvanger moet resetten. Laat je ons weten of het weer werkt?
Hij doet het weer. Dank je wel
Reputatie 7
Badge +21
Graag gedaan @Cyntenkyl ☺️

Reageer