Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Ik heb gelezen op het forum dat er dat er iets in jullie administratie niet klopt.

Zouden jullie dit voor mij kunnen checken?

*******

Probleem. Via digitenne kastje alleen de zender 1,  2 en 3.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic en gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +21

Zouden jullie dit voor mij kunnen checken?

Hoi Yvonne. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic en jouw ontvanger een zetje gegeven. Zou je het nog eens willen testen zoals het beschreven staat in het eerste bericht van dit topic?

 

Ik ben blij. De digitenne ontvangt nu alle zenders. Ik hoop alleen dat de digitenne het over een paar maanden op de boot ook doet. Nu is hij thuis getest…..

Ik heb 2 toestellen in huis met digitenne. Een werkt prima, op de tweede ontvang ik slechts kanaal 1,2 en 3. Alles reeds geprobeert om te verhelpen. Het tweede toestel is afgelopen tijd zeer weinig gebruikt.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dickertjedap ,

 

Dan heeft jouw ontvanger een activatiesignaal gemist. Dat kan handmatig verstuurd worden. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +30

Ha @Dickertjedap, welkom! Het klopt helemaal wat Noordzee zegt. Vul je je profiel aan? Dan help ik je verder. 

Noordzee en Marcia bedankt voor jullie reactie en advies. Ik heb contact gehad met KPN . Zij sturen mij een nieuwe ontvanger die volgens KPN naar behoren moet werken.

Ik kan op één digitenne-ontvanger niet alle zenders ontvangen, alleen NPO 1,2 en 3, krijg foutcode E016-0

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kees17911, welkom op het forum! Het CAS ID uit je profiel mist geloof ik een (paar) tekens. Kun je die controleren?

klopt hoor, heb het aangepast

Reputatie 7
Badge +20

Top! Ik zie hem nu wel inderdaad. Hij staat al goed gekoppeld zie ik dus heb ik hem nog een keer opnieuw een zetje gegeven. Kun je hem eens een uurtje op NPO1 laten staan en dan (evt) de zenders nog opnieuw opzoeken?

Doe ik, bedankt voor je snelle reactie, ik laat nog wat van mij horen als het werkt ( of niet) :)

Heb zojuist geprobeerd de zenders te zoeken maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding helaas

Reputatie 7
Badge +20

Heb zojuist geprobeerd de zenders te zoeken maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding helaas

We proberen het nog eens @Kees17911 Ik heb het signaal nogmaals verstuurd. Wil je de zenders opnieuw zoeken en de ontvanger dan minstens een uur op NPO1 laten staan? 

Heb bovenstaande een uurtje geleden uitgevoerd, maar helaas nog steeds zonder resultaat.

Reputatie 7

@Kees17911, ik heb hier opnieuw gekeken en alles staat aan onze kant goed. De kaart is goed gekoppeld met je abonnement, hij staat actief. Dat betekent dat het probleem hem dan toch meer in de ontvangst zit. Kijk of je de antenne op een betere plaats kunt zetten. Zorg dat hij aan de kant van het huis staat in de richting van de mast. Zet hem als het even kan bij een raam, of zelfs buiten. Voer vervolgens stap 3 uit het startbericht uit. Dan zou het moeten werken. 

Was denk ik iets te voorbarig, maar het uurtje was om dus dacht probeer het. Maar kan nu bevestigen dat ik alle zenders weer heb. Dus hartelijk bedankt voor jullie hulp :slight_smile:

Onze digitenne ontvanger geeft niet meer zenders aan dan NPO 1,2,3. Overige zenders geven de foutcode E016-0. De digitenne is opnieuw uitgezet en opnieuw opgestart maar niks werkt. Graag zien wij hier een oplossing voor terug.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Onze digitenne ontvanger geeft niet meer zenders aan dan NPO 1,2,3. Overige zenders geven de foutcode E016-0. De digitenne is opnieuw uitgezet en opnieuw opgestart maar niks werkt. Graag zien wij hier een oplossing voor terug.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Koenings Ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic. Zoals je kunt lezen komt dit vaker voor, als je de ontvanger lange tijd niet gebruikt hebt. Als je het CAS ID-nummer van je ontvanger ook nog even in je profiel zet, kunnen we het verhelpen. 

Alleen npo 1,2 en 3 zijn te ontvangen. Andere zenders (RTL4, SBS6, e.d.) geven foutmelding E016-0.

De actie met terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik uitgevoerd, zonder resultaat.

mijn CAS gegevens staan in mijn profiel. Graag een extra activatiesignaal uitsturen.

 

Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +17

@Martin 2.0 ik heb de ontvanger geactiveerd. Het is wel van belang dat je deze een uur op Nederland 1 laat staan zodat de activatie goed door kan lopen. Dan zou je weer gewoon alle zenders die je in het abonnement hebt goed kunnen zien. 

Goedenavond,

zou iemand mijn digitenne kunnen activeren?

de cas code staat in mijn gegevens bij opmerkingen 

Groetjes Lynn

Reputatie 7
Badge +15

@Lynn1357 Goedenavond, 

Ik heb je tv ontvanger opnieuw geactiveerd. Kun je laten weten of hij nu werkt? 

@Lynn1357 Goedenavond, 

Ik heb je tv ontvanger opnieuw geactiveerd. Kun je laten weten of hij nu werkt? 

Hoi Rutger 

hij werkt nog niet

 

Ik heb ook steeds de foutcode E016-0 in beeld bij onze digitenne. Ik heb alle gegevens toegevoegd in mijn profiel op dit forum, zouden jullie het nu verder kunnen behandelen?

 

Reageer