Beantwoord

Op alle zenders drop-outs met mijn Digitenne ontvanger

  • 24 July 2023
  • 223 reacties
  • 2003 keer bekeken

Zie titel. Drop outs op alle tv- en radiozenders. CAS nummer xxxxxx 381-3.

3 verschillende antenne's 'getest’. En de antenne locaties zelf hebben goede ontvangst.

(zo heb ik niks aan m'n tv backup. Toch 2 storingen in een week bij i-tv….)

icon

Beste antwoord door PeterG 27 September 2023, 15:30

Bekijk origineel

223 reacties

Nog maar héél weinig verstoringen. 🤞

🙂 Peter (27-09-2023)

Reputatie 7
Badge +28

Nog maar héél weinig verstoringen. 🤞

🙂 Peter

Weer een tevreden klant! 👍

Helaas… vandaag Sublime aan. En toch weer heel veel drop outs. Signaal meter valt dan volledig terug. Geen 2 minuten zonder wel eentje. NTS 4 dus.

Antenne v5. Met LTE filter dus.

Ik geef het op met Digitenne. In ieder geval op mijn woon locatie. Leuk voor nood maar via de ether veel te gevoelig voor storende factoren. Welke dat ook zijn.

Hoi @PeterG ,

Als je Digitenne wilt laten zoals het is, is dat natuurlijk OK. Maar je kunt ter test een goed afgeschermde kabel proberen. Het LTE filter filtert boven en onder een bepaalde frequentie, maar die stoorsignalen kunnen door een slechte kabel natuurlijk alsnog opgepikt worden.

 

Ik heb evt. nog wel een passende KOKA9TS kabel voor je. 

 

 

Digitenne heeft aan de antenne kant een schroef aansluiting. En het kastje (hier dus de Apebox CI, niet die van kpn) heeft een coax bus.

Ik heb een Mediamarkt op (elektrische) fiets afstand van 3,5 km. Ik haal daar dit weekend wel ff een kabel. Dank voor je aanbod.

Graag gedaan @PeterG .

Maar bij de Mediamarkt betaal je echt veel te veel…

24 voor de kabel en dan ook nog eens 10 euro voor een juiste connector.

Kun je beter deze bestellen😉:

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/coaxkabel/hirschmann-koka-9ts-coaxkabel-koswi-5-en-f-connector/

 

Thanks! 😃

'K ga morgen ook ff langs Handyman hier vlakbij.

Graag gedaan👍

 

 

 

 

Hoi @PeterG ,

Is het gelukt bij de Handyman?

 

 

Nog niet geweest.

Vandaag ook de tv / speakertjes (computer speakers uit 1999) waar de ontvanger op zit niet gebruikt.

Enne, je bent weer terug onder je eigen identiteit zie ik @martijn197108 . Verder zag ik bij diverse topics onder Peugeot 205 dat je het, net als ik, op het forum toch niet kunt laten 😛😁. En Peugeot 205 is '’geanonimiseerd'’ zie ik nu.

Enne, je bent weer terug onder je eigen identiteit zie ik @martijn197108 . Verder zag ik bij diverse topics onder Peugeot 205 dat je het, net als ik, op het forum toch niet kunt laten 😛😁. En Peugeot 205 is '’geanonimiseerd'’ zie ik nu.

Klopt inderdaad. 2 accounts is ook tegen de huisregels.

Ik ben zo onderhand ook wel "verslaafd" aan dit forum😜 Maar ik lees ook al zo'n 3 a 4 jaar mee… Terwijl ik non-actief was bleef ik dat ook gewoon doen.

 

Houd me op de hoogte. Ik ben benieuwd of de nieuwe kabel effect gaat hebben.

Gisteren langs geweest bij Handyman. Was niet op voorraad. Of ik vrijdag weer even langskwam. We wachten het af. Vooralsnog veel minder storing dan in de eerste 2 maanden dat dit topic loopt.

Is het gelukt, @PeterG ?

Nee. Weer was te slecht. Regen en te harde wind. Mijn elektrische fiets is de afgelopen paar maanden al 2 x omgewaaid. Met schade tot gevolg. 

Nee. Weer was te slecht. Regen en te harde wind. Mijn elektrische fiets is de afgelopen paar maanden al 2 x omgewaaid. Met schade tot gevolg. 

Heb je inmiddels al een update @PeterG ?

En weet dat als het nodig is mijn aanbod nog open staat 🙂

Gisteren daar geweest. Hadden alleen nog steeds een coax met F - female coax. En dat gaat niet op Digitenne. Ze zou eentje met F - male coax bestellen.

Ik wacht het nog even af. Gebruik Digitenne nauwelijks.

Ok, hopelijk is de bestelde kabel wel de juiste (en goed afgeschermd). Laat het weten 👍

Het lijkt erop dat ik alleen nog verstoring heb van de zenders op de frequentie 666 Mhz (uhf 45). Dat is via zendmast Haarlem. NTS 2. Al die zenders is gewoon niet naar te kijken. 

Verschijnsel: beeld bevriest of blokt; geluid geeft een reutelend geluid. Geen minuut is normaal te kijken.

ESPN 3 is storingsvrij. Maar ESPN en ESPN 2 dan weer heel veel storing.

NB. Nieuwe antennekabel nog niet beschikbaar. Maar ik vond onlangs een coax male-male plugje. Dus ga binnenkort toch maar eens zo'n F - female coax halen. Met dat verloopje kan ik er makkelijk male van maken en in de ontvanger steken.

@PeterG,

Je kunt dan beter een losse push on IEC male kopen: https://www.elektramat.nl/hirschmann-koswi-5-haakse-iec-connector-male-947544500/

Het is heel makkelijk om de connector te vervangen.

Hoi @PeterG ,

Hoe staat het er nu voor?

Weinig aan gehad.

Gisteravond half uur op espn 2. Meer om te checken of het voetbal daar ook door kwam. Gedurende dat half uur geen verstoringen. 

Digitenne op 1 tv dmv box; andere 2 alleen NPO DVB-T2 HEVC. 

Door de box zou digitenne bij nood ook op de andere kunnen. 

Alle 3 tv's hebben ook itv, chromecast en internet. 

Verder sinds kort 20 GB mobiel. Dus voor nood kan tv daar ook over. Met itv of NLziet. Via de wifi Hotspot van de telefoon. 

Nou. Ik ben wel een beetje he-le-maal klaar met Digitenne. @Noordzee , @Erwin_ 

Nu bij mijn moeder. Maar es via digitenne rtl 7 Celtic - Feyenoord. Maar na 10 minuten en zeker 5 drop outs zijn we er wel klaar mee. Lekker weer naar KPN interactieve tv 🙂. 

Nu dus in héél andere regio, heel andere ontvanger (Philips), zelfde storingen (drop outs).

Digitenne houden we wel maar aan voor nood. Maar alleen als er geen internet meer is. Want er is gewoon niet naar te kijken.

Reputatie 7
Badge +28

Balen @PeterG Het blijft wel vreemd dat ik werkelijk nooit storingen heb. Ik heb hier ook de hele avond de TV aanstaan. (Discovery Channel) 

Reageer