Beantwoord

Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.
Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.
Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.
Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/
Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.
Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen

Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
icon

Beste antwoord door Erik_ 11 september 2017, 15:23

UPDATE 26-11-2019

We zijn op dit moment bezig met de uitrol van de nieuwe webmail. Meer daarover lees je in dit topic

Als je de nieuwe webmail eenmaal hebt is het niet meer nodig om spam berichten bij ons aan te melden. Zowel berichten die spam zijn maar niet gefilterd, als berichten die geen spam zijn maar wel gefilterd. Je kunt het spambericht in de webmail naar de spammap slepen of klikken op de optie niet-spam. Dit wordt dan direct doorgegeven aan onze spamfilterleverancier zodat die het kan meenemen in hun analyse voor aanpassing. Hetzelfde geldt andersom. Als een bericht ten onrechte als spam gemarkeerd is, sleep hem naar de inbox en ook dat wordt gelijk doorgegeven aan de spamfilterleverancier.

Let op: dit wil niet zeggen dat elke mail dan ook per direct niet of juist wel gemarkeerd wordt. De spamfilterleverancier kijkt naar hoeveel meldingen ze krijgen en maakt een afweging gebaseerd op hoeveel mensen iets als spam of juist niet-spam markeren. Voor berichten die duidelijk wel of niet spam zijn zul je dan ook zien dat dit snel is aangepast. Maar dingen als nieuwsbrieven zijn heel wisselend en worden vaak een beetje 50/50 gezien als spam of als gewenst. Hierdoor kan het zijn dat die langer als spam worden gemarkeerd terwijl je dat niet wilt, of juist andersom.

 

Update 19 maart 2019:
Beste mensen. Zoals jullie gemerkt hebben is er momenteel een flinke toename in spam. Ook bij ons is deze toename opgevallen en daarom blijven we mogelijkheden zoeken om spammers tegen te houden! Momenteel wordt er meer spam verzonden en spammers maken gebruik van nieuwe technieken om e-mailadressen te misbruiken. Enige tijd geleden gaven we al een beetje achtergrond over dit onderwerp, goed om dit hieronder nog een keer te herhalen. Uiteraard snappen we erg goed dat het krijgen van spam niet fijn is en willen wij spam voorkomen! Ik hoop dat onderstaande informatie, zeker voor de nieuwe lezers in dit topic, wat extra achtergrond geeft over spam, wat wij doen, en wat je zelf kunt doen.

Hoe werken spammers!?
Spammers verzamelen gedurende een periode, weken, soms maanden, mailadressen. Daarnaast kijken ze hoe het zit met de beveiliging en filtering die een provider actief heeft. Als ze daarover informatie weten te achterhalen passen ze hun spamberichten daarop aan. Vervolgens gaan ze los en starten ze, zoals het genoemd wordt, een spamrun. Hierbij worden vele duizenden, tienduizenden, mails verstuurd. Ons spamfilter pakt heel veel van die mails, maar niet alles. Gedurende zo'n spamrun past onze filterleverancier actief het filter aan. Waardoor het aantal mails dat erdoor gaat vermindert. Tot op een bepaald moment alles wordt tegenhouden, of de spammer stopt. Waarna het proces weer opnieuw begint met verzamelen en kijken etc...

Spam in golfbewegingen
Dit zorgt ervoor dat je periodiek ziet dat er meer spam binnenkomt, en kan het dus ook gebeuren dat er meer mails onterecht als spam worden gemarkeerd. Wat dit laatste betreft zien we ook een verschil tussen wie wat als spam ziet. Iemand die een nieuwsbrief ongewenst ontvangt ziet dit misschien als spam. Terwijl een ander deze nieuwsbrief juist gewenst ontvangt. Als een nieuwsbrief dan ook vaak genoeg bij de filterleverancier als spam wordt aangemerkt, dan wordt hij tegengehouden. Waarna we dan weer meldingen krijgen van mensen die ineens hun nieuwsbrief niet meer ontvangen. Oftewel, het is een voortdurende golfbeweging waarbij we ook nog de balans proberen te houden tussen wat er wel en niet geblokkeerd wordt.

Is je e-mail adres gekraakt?
In veel gevallen wordt voor het versturen ook gebruik gemaakt van gecompromitteerde e-mailaccounts. Het gaat hier dan niet om gehackte accounts, maar om accounts met een onveilig wachtwoord. Mensen die voor hun mailaccount hetzelfde wachtwoord gebruiken als voor andere websites. Als wachtwoorden dan elders uitlekken (wat je onder andere kunt controleren op www.haveibeenpwned.com voor grote datalekken en websites) gaan spammers proberen of ze met hetzelfde wachtwoord kunnen inloggen op je mail. Als dat dan lukt, bam, je mailaccount wordt gebruikt om spam mee te versturen. En dat is dan nog relatief onschuldig misbruik. Als wij dit merken blokkeren we buitenshuis verzenden op die adressen. Daarnaast zijn we bezig om die mailaccounts actief volledig te blokkeren qua verzenden totdat het wachtwoord is gewijzigd. Klanten die hierdoor geraakt worden, worden hierover geïnformeerd.

Wat kan je zelf doen?
Wat je zelf kunt doen aan spam is je mailadres veilig houden. Hoe meer websites jij je mailadres achterlaat, hoe groter je kans op spam. Wat aan te raden is, is om voor dingen als online winkelen een apart mailadres aan te maken. Vaak krijg je namelijk allerlei nieuwsbrieven van webwinkels. En nu kunnen die zeker gewenst zijn. Maar het komt ook regelmatig voor dat je niet alleen de nieuwsbrief krijgt van de winkel waar je in geïnteresseerd bent, maar tegelijk ook van allerlei andere 'commerciële partners'. Die je misschien niet wilt, waardoor het voor jou spam wordt.

Daarnaast worden er in dit topic nog meer goede tips gedeeld door forumleden, waarvoor dank! Hieronder nog een paar algemene tips waarmee je spam kan voorkomen.

Doorsturen van spamberichten naar het KPN Abuse team
Voor degenen die ons willen helpen met het bestrijden van spam, we zijn nog steeds gebaat bij het versturen van spamvoorbeelden als bijlage naar valse-email @ kpn.com Hiervan kan het spam filter namelijk leren, hierbij is het wel van belang om onderstaande werkwijze te hanteren. De juiste manier is doorsturen als bijlage vanuit webmail. Selecteer de e-mail en kies voor doorsturen als bijlage.

Afmelden voor reguliere nieuwsbrieven
Het abuse team ziet dat er ook heel veel normale nieuwsbrieven door mensen als spam meegeteld worden. Je kan je in dit geval beter afmelden voor deze nieuwsbrieven. Dit werkt beter dan als spam aanmelden.

Verander je wachtwoord regelmatig
Dit is een algemene tip, maar toch van belang. Voorzie je e-mail met enige regelmaat van nieuwe wachtwoorden en gebruik verschillende wachtwoorden voor accounts. Nog te vaak hoor je dat mensen hun wachtwoorden al zeer lange tijd niet hebben gewijzigd en daardoor kwetsbaar zijn voor kwaadwillende mensen.

E-mailadres online gevonden of gekraakt
Nog een beetje extra informatie over gekraakte e-mailadressen. Om dit te controleren kan je het adres via deze website scannen: https://haveibeenpwned.com/ en gepaste acties ondernemen (bijvoorbeeld je wachtwoord wijzigen).

Het is hierbij goed om te weten dat de website Haveibeenpwned de grote en bekende “breaches” gebruikt, het wil helaas niet automatisch zeggen dat als je op je e-mail adres niks vindt, dat deze ook nergens is uitgelekt. De gegevens staan gelukkig niet in de grote of bekende breaches.

Nog een beetje extra uitleg: als je email adres in deze lijst staat zal de hoeveelheid spam en/of phishing die je krijgt altijd groter zijn dan wanneer dit niet het geval is. De informatie op die in deze lijsten staat word breed verhandeld en verspreid onder spammers en andere criminelen, omdat het email adressen zijn waarvan de kans zeer groot is dat deze email adressen bestaan en zijn dus meer waard zijn in het spam circuit. Bijzonder vervelend dus als je hiermee te maken krijgt.

Wat vooral niet te doen bij spam
Ongetwijfeld bekend bij de meeste mensen, maar goed om te vermelden: reageer nooit op spam of probeer je mailing af te melden bij de spammer! Spam kun je het beste meteen weggooien. Tips: heb je onze huisregels al gelezen? Als je op de knop ‘beantwoord’ klikt vind je dat bericht de beste oplossing en je kan berichten ‘liken’ om je waardering uit te spreken! :)

Update 13 november 2017:
Willen jullie de mails door blijven sturen naar ons? We blijven er aan werken om het te verbeteren!

Situatie #1 - Een spammail is niet door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar valse-email@kpn.com onder vermelding van "Niet gefilterde spammail"

Situatie #2 - Een reguliere mail is onterecht wel door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar abuse@kpn.com onder vermelding van "Onterecht gefilterde mail".

Update 19 oktober 2017:
Het spamfilter staat inmiddels zodanig afgesteld dat we verreweg de meeste spam weer als spam zien. Het kan alleen voorkomen dat niet-spam nu ten onrechte als spam gezien wordt. Als je dit tegenkomt, wil je deze voorbeelden dan als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com?. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Stuur dit vervolgens als bijlage door. Hieronder staat een voorbeeld hoe dat eruit ziet. Zo kunnen we blijven optimaliseren en ervoor onze best doen ervoor te zorgen dat de mail weer gewoon in het Postvak In komt.

Update 26 september 2017:
De werking van de spamfilter is inmiddels stukken beter. Binnen enkele weken is deze zelfs weer optimaal. Waarom heb je veel last van spam (gehad)? Voor een spamfilter zit een zogenaamde zwarte lijst. Op deze zwarte lijst staan IP-adressen of e-mailservers waarvandaan alleen spam is verstuurd en geen gewone e-mail. Een functionaliteit zorgt ervoor dat de zwarte lijst continue bijgewerkt wordt. Deze functionaliteit heeft een tijd onvoldoende gewerkt. Geleidelijk aan werd hierdoor de zwarte lijst korter. Tegelijkertijd werd minder spam herkend, waardoor de hoeveelheid spam aanzienlijk toenam. Kijk ook op www.kpn.com/spamfilter.

Update 11 september 2017:
Deze week wordt er een aanpassing doorgevoerd in de spamdetectie. Daarnaast wordt er een 2e scan live gezet. Deze komt dan na de normale scan en zou de spam die alsnog doorgelaten wordt alsnog moeten tegenhouden. De komende weken zullen we dan zien of dit effect heeft. Natuurlijk blijven de mensen in de tussentijd werken aan het probleem. Zodra er weer een update te melden is daarover laten we het weten.

Daarnaast nog iets anders: per volgende week wordt de limiet op het aantal afzenders dat je kunt blokkeren verhoogd. Deze gaat van de huidige 100 naar 500.

Oorspronkelijk bericht
Wat is er aan de hand?
KPN heeft een lopende storing met het spamfilter. Het gaat hierbij om het overkoepelende, globale spamfilter dat altijd aanstaat. Deze vangt sinds enige tijd minder spam op dan de bedoeling is. Dit spamfilter wordt geleverd door een externe leverancier. Onze technische mensen zijn, samen met de leverancier, bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Dit is echter een gecompliceerd systeem waardoor het tot op heden nog niet is gelukt om het probleem te verhelpen.

Dit spamfilter staat los van het spamfilter dat je in de e-mailinstellingen in de MijnKPN uit of aan kunt zetten. Dat filter is een aanvulling op het globale filter.
Daarnaast kun je in de webmail ook regels instellen om zo mails te filteren en afzenders te blokkeren. Dit is een aparte functionaliteit die hier ook los van staat.

Wat kunnen jullie doen?
Zorg ervoor dat je mailprogramma ingesteld staat om geen afbeeldingen te laten zien.
Maak je gebruik van de webmail van KPN? Daarin kan je dat, in de reguliere versie, niet instellen. We hebben echter een alternatieve versie die dit automatisch doet.

Verder wordt, vanuit de mensen die zich hier mee bezighouden, benadrukt dat het sturen van voorbeelden nuttig is en gewaardeerd wordt. Stuur deze voorbeelden dan als bijlage door. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Verstuur dit vervolgens als bijlage naar valse-email@kpn.com.

In de meeste mailprogramma's kun je een nieuwe mail openen en dan de mail die je wilt doorsturen daar heen slepen en 'laten vallen'. Hij wordt dan achter de schermen opgeslagen als eml-bestand en als bijlage toegevoegd. Echter, stuur het bij voorkeur door via de webmail.Hoe je dat doet zie je in deze afbeelding:

 

cfe0327e-58de-41a9-bea9-80c4d2bd605b.png

 


Daarnaast: klik in de spammails nergens op. Vooral niet op een eventuele link om je af te melden. Dit bevestigt namelijk richting de spammers dat jouw mailadres in gebruik is. Gebruik een afmeldlink alleen in nieuwsbrieven waarvan je zeker weet dat je je daar ook op geabonneerd hebt.

Heb je wel op links geklinkt, dan kun je op deze pagina van
politie.nl en op Have I Been Pwned controleren of jouw mailadres en eventuele accountgegevens van websites gecompromitteerd zijn.

Waarom staat er een antwoord als het probleem nog niet opgelost is?
Het topic is inmiddels erg lang geworden. Het is dan niet meer te doen voor klanten om zich door alle pagina's heen te werken op zoek naar een update. Daarom markeren we nu steeds ons meest recente bericht met inhoudelijke update als antwoord. Deze is dan direct zichtbaar onderaan het startbericht. Zodra we een nieuwe update plaatsen zorgen we ervoor dat deze veelgestelde vragen en antwoorden eronder komen te staan en markeren we dat als nieuw antwoord.

Waar is mijn eigen, losse, topic gebleven?
Om het forum niet te overspoelen met allemaal vergelijkbare, losse topics, kiezen we ervoor om de meesten daarvan samen te voegen met dit topic. Op deze manier kunnen de nieuwe melders de meest up to date informatie meekrijgen zonder dat wij op meerdere plekken hetzelfde antwoord hoeven te geven.

 

Bekijk origineel

2648 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Maanden was het een soort rustig met de spam. Zo nu en dan eentje en die markeerde ik dan als spam.

Maar de laatste week is de spam weer volledig "los”. Toenemende aantallen van spam en weer van elk kaliber. Verder uitweiden hierover is niet nodig. Iedereen hier in dit topic zal begrijpen welke spam het is.

Vanzelfsprekend markeer ik trouw de berichten als spam. Immers ze zijn door de mailextensie zo makkelijk te herkennen. Toch jammer dat het toeneem. Is KPN daarvan op de hoogte en wat zijn de plannen om dit in te dammen?

Reputatie 7

En het wordt vanzelf weer rustig, gewoon eventjes geduld. Dit is altijd het geval, de spammer heeft weer een andere server opgetuigd die nog niet herkend wordt door de spamfilter en dan zie je weer een golfje spam. Lang zal dat echter niet duren.

Reputatie 4
Badge +2

@wjb Ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt.

 

Reputatie 7

@wjb Ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt.

Dat hoop ik ook. :wink:

Reputatie 5
Badge +7

(ik weet niet of dit al eerder in dit topic is genoemd. Ik heb niet alle - op het moment van schrijven - 105 paginas doorgevlooid).

Een andere manier om spam te bestrijden is het gratis programma BounceBully Hiermee kan men spamberichten terugsturen naar de afzender. Het bijzondere van BounceBully is dat het bij de afzender de indruk wekt dat het verzonden (spam-)bericht naar een emailadres werd gestuurd dat niet bestaat (“Delivery Failure").

In Windows Live Mail 2012 zat ook een optie om spam met zo'n “Delivery Failure” boodschap te retourneren. Die optie mis ik toch zeer in mijn huidige emailprogramma. (Outlook Express Classic). Weet iemand of zo'n dergelijke optie ook in andere programmas zit ? Bijv. in Outlook ?).

Reputatie 4
Badge +2

De spam van Charlotte, Lars of een andere naam van "Via Park" mag wat mij betreft per direct stoppen.

Iedere mail heeft een andere extensie en ik markeer als spam maar al weken blijft die er doorheen komen.....

Reputatie 7

De spam van Charlotte, Lars of een andere naam van "Via Park" mag wat mij betreft per direct stoppen.

Iedere mail heeft een andere extensie en ik markeer als spam maar al weken blijft die er doorheen komen.....

Ook ik krijg af en toe een spam bericht van "Lars van Via Park" maar die wordt keurig in de spamfolder geplaatst.

Reputatie 4
Badge +2

@wjb wat een geluksvogel ben jij........

Reputatie 5
Badge +7

Na de nodige ervaring te hebben opgedaan met de webmail heb ik wel een idee waarom het spamfilter “niet zo goed” schijnt te werken. (Bij mij gaat er bij het spamfilter slechts weinig mis). Onderstaand verhaal is waarschijnlijk niet de enige reden van het slecht functioneren, er zullen ongetwijfeld meerdere redenen zijn.

Één specifieke actie van de gebruikers zorgt ervoor dat het spamfilter niet bijleert.  Gebruikers krijgen een email in hun Inbox. De email wordt duidelijk herkend als spam en nogal wat mensen verwijderen dan gewoon het emailtje en dan beland dat emailtje in de prullenbak (van de webmail).

De beste methode is echter om dat (spam-)emailtje eerst naar de spammap te verplaatsen en van daaruit naar de prullenbak. Alleen deze methode zorgt ervoor dat het spamfilter leert van het (nieuwe) spambericht.

Bij bovenstaand verhaal spreek ik uit ervaring !!!!

Eindeloze strijd met KPN. 

Zit op de nieuwe webmail want dan kan je zelf aangeven wat goed of fout is.

Probleem lost maar niet op, mail in de spam en spam in de mail.

Dan vragen ze voorbeelden en stuur ik die door dan krijg je als antwoord dat ik onlangs overgezet ben naar een nieuwe omgeving en ik dit zelf aan kan geven. 

Ze werken langs elkaar heen en nemen je niet serieus. 

Ben nu aan het controleren welke nog mails zijn van KPN en verander dit in gmail.

Kan ik daarna na 40 jaar klant te zijn geweest overstappen naar een andere provider. 

Reputatie 4
Badge +2

De spammail van Charlotte Stofberg , Niels , Julian en vele anderen waaronder Justitie, Rabo, ABN, ING, Stoelliften, Zonneschermen en nog meer zijn weer in grote aantallen in mijn webmail  ” Postvak in “ te vinden. Niet in nieuwsbrieven maar in Nieuw bericht.  Ik ben een leek maar dat duid toch op een ander kenmerk van de mail. Want wie wat waar wordt de selectie gemaakt tussen de inkomende mail en in welk postbakje die moet vallen.

Nou weet ik wel in welk bakje die mail moet vallen en dat is “SPAM “ . Eigenlijk wil ik het helemaal niet weten. Die mail mag gewoon worden tegengehouden Ik verwacht van KPN dat dit heel erg snel wordt opgelost, Het kan niet zo zijn dat ik word geterroriseerd door dit soort mail. Opnieuw want het was enige tijd bijzonder rustig maar eigenlijk speelt het al jaren. Ik meld trouw alle spam aan door op het stopbord te klikken maar helaas heeft het m.i. geen enkel resultaat, Bovendien de extensies van de mail zijn zo willekeurig dat het tegenhouden door de gebruiker een zinloze zaak is, Het kenmerk  blokkeren meegeven.

Reputatie 4
Badge +2

Ik ga het nog maar een keer opschrijven. De laatste dagen heb ik mail gehad van:

Niels via NLS

Regionale Dienst Energiescan

emmyVANeaac

Charlotte Stofberg

Niels Via NLS

Henk van Lente via IndipendentMedia

Lars Via Park

Lindsey van der Velden ism  netdealgroup

Sandra ism netdealgroup

Sophie ism netdealgroup

Charlotte Stofberg

Julian ism netdealgroup

 

Natuurlijk zijn dat geen vrienden van mij maar SPAMMERS en die zouden inmiddels wel tegengehouden mogen worden door KPN. Stop dit KPN.

Ik doe mijn deel aanmerken als spam en soms gaan ze ook rechtstreeks in de spammap.

Waarmee moet ik KPN nog meer helpen om van deze ongein af te komen?

:nerd:

 

Reputatie 7

Oei, een gewoon bericht in mijn spam folder, dat ik dat ook eens mag meemaken.

 

Heb ook reeds meerdere malen eerder in dit topic geschreven. 
Al jaren last van alle spam, en ontzettend veel tijd kwijt geweest met het verwijderen van soms wel 20+ spam mails uit mijn unbox, per dag (!!)

 

laatste paar weken gaat het dan gelukkig eindelijk eens wat beter, nu nog maar maximaal 5 spam mails in de inbox per dag, het is toch van de zotte als we daarmee blij mogen zijn, dat je “maar 5” spam berichten per dag in je inbox hebt.

 

 

Dag, elke dag moet ik sinds 3 weken mijn spambox controleren omdat jullie iets als spam markeren wat geen spam is. Het ‘leren’ dat iets geen spam is werkt blijkbaar niet want dezelfde afzender blijft maar in mijn spambox terecht komen. En wat wel spam is, krijg ik gewoon binnen. Wat moet ik nu nog doen om gewone berichten ook gewoon binnen te krijgen?

In een kwartier tijd heb ik vanaf 8.20 uur vanochtend honderden spam e-mail ontvangen in allerlei talen. Is er wat met het spam filter aan de hand?

*admin: verplaats naar verzameltopic

Vanmorgen weer meer dan 500 spam berichten en ongewenste berichten in mijn inbox in één uur tijd (gisteren ook enkele honderden). Werkt het spam filter wel, KPN? Of kan ik dit nog ergens (her-)configureren? Het lijkt wel of alle spam van een hele dag wordt opgespaard, en dan binnen een uur wordt verzonden. Ik heb een 100Mb glasvezel verbinding, dus de mail is bij het opstarten van Outlook binnen een paar seconden binnen, maar heeft verzendtijden die maximaal ongeveer een uur uit elkaar liggen.


Tot gisteren heb ik eigenlijk niet in deze mate last gehad van ongewenste e-mail. Graag een reactie.

*admin: verplaats naar verzameltopic

Reputatie 7

@marcvdw, Kan je eens een screenshot plaatsen van een aantal van die spam berichten?

Hierbij een een weergave van een deel van de spam mails. Een beperkt aantal wordt door KPN automatisch als spam herkend, maar het grootste gedeelte niet. Sinds een paar dagen verwijder ik niet meteen de spam mails, maar kenmerk ik deze mail eerst als spam, om daarna de spambox te legen. Ik hoop dat dit helpt. Gelukkig is het niet het aantal spam berichten van een aantal dagen geleden.

@wjb Wat kun je zien aan dit lijstje? 

 

Reputatie 7

@wjb Wat kun je zien aan dit lijstje? 

Ik had gehoopt dat het bounce messages waren maar dat blijkt niet zo te zijn.

 

Sinds een paar dagen verwijder ik niet meteen de spam mails, maar kenmerk ik deze mail eerst als spam, om daarna de spambox te legen.

Komen deze mails in jouw inbox terecht of staan ze al in jouw spamfolder?

Mails waarvan het onderwerp begint met [SPAM] worden automatisch herkend, de rest heb ik handmatig in de spambox gezet.

Reputatie 7

Mails waarvan het onderwerp begint met [SPAM] worden automatisch herkend, de rest heb ik handmatig in de spambox gezet.

Dan hoop ik dat dit een éénmalig foutje van de spamfilter is geweest want 500 spamberichten in één dag is natuurlijk waanzinnig. Ik krijg er een handjevol per weerk.

Reputatie 4
Badge +2

Al weken markeer ik deze mail als SPAM: VanderVallkHotelNL<izicb@vandeervalkhotelnl.com

Ik begrijp wel dat deze mail door veel anderen ook als spam moet worden aangemerkt maar is dat dan hier niet gebeurd? Ben ik dan de enige die deze mail krijg?

Reputatie 7
Badge +15

@Steennul65, is het daadwerkelijk spam? Want als het een nieuwsbrief of dergelijke is kun je vaak onderaan de mail lezen hoe je je kan uitschrijven. Dat wil ik je dan ook aanraden als je de mail niet meer wilt ontvangen. 

Reputatie 7

@Steennul65, is het daadwerkelijk spam? Want als het een nieuwsbrief of dergelijke is kun je vaak onderaan de mail lezen hoe je je kan uitschrijven. Dat wil ik je dan ook aanraden als je de mail niet meer wilt ontvangen. 

Brrrr, @Bart_Z. Bekijk vooral even de rode letters in het bericht van @Steennul65. Daarmee is het voor mij wel duidelijk dat dit mail is die je niet wilt ontvangen en waarbij je je vooral niet moet gaan uitschrijven via een link in die mail.

Reageer