News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62796 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019
Reputatie 7

Dit topic is gesloten voor nieuwe reacties. De veranderingen die in dit topic worden besproken hebben wij in 2019 doorgevoerd. Heb je feedback op, of vragen over, de webmail. Maak dan een eigen topic aan.

 

Achter de schermen is hard gewerkt aan een nieuw, sterk verbeterd mailplatform, met een bijbehorende nieuwe webmailomgeving. De komende maanden zetten we alle mailboxen over naar dit nieuwe platform.
 

 

Belangrijkste wijzigingen

  • De opslag is vergroot naar 15GB per mailbox (dat was 1GB).
  • De webmail is nu geschikt voor tablets/smartphones. Op welk apparaat je de webmail ook opent, de layout past zich daarop aan.
  • Bijlagen worden in een voorbeeld getoond. Je kunt nu in je browser foto's, office bestanden en PDF's bekijken zonder ze eerst te downloaden.
  • Heb je het in de tekst over een bijlage toevoegen maar ben je dit vergeten? Dan krijg je nu eerst een waarschuwing wanneer je de mail probeert te verzenden. Zo ziet dat er uit.
  • Uitgebreide mogelijkheden om spam te rapporteren. Dit kan via de webmail (met de knoppen "spam" en "geen spam") of via IMAP (door de mail te verplaatsen vanuit of naar de spammap)
  • Veiligheid: afbeeldingen worden niet automatisch geladen en bij de instellingen kun je zien welke apparaten zijn ingelogd op de webmail. Als je hier iets ziet wat je niet vertrouwt kun je dit apparaat uitloggen (wijzig dan ook direct je wachtwoord!).
  • Categorieën: Standaard zie je de categorie "nieuwsbrieven", waarin veel bekende nieuwsbrieven automatisch in worden geplaatst. Je kunt zelf categorieën toevoegen. Door een mail naar de nieuwe categorie te slepen krijg je de keuze om in het vervolg automatisch deze mails te verplaatsen.

 

De eerste keer inloggen

De eerste keer dat je de nieuwe webmail bezoekt word je begroet met twee popups. In de eerste kun je de afzendernaam instellen voor alle aliassen. Je kunt dit later altijd aanpassen in de instellingen.

 

2e62197a-47b7-4e1e-8a55-8ad9d8a4da48.png


Verder zie je (ook eenmalig) een popup over een rondleiding. Hierin krijg je een korte samenvatting te zien van alle nieuwe functionaliteit.

cdebc0b4-cf1f-473d-a71b-f9107ac60944.png

 

Categorieën

Met categorieën wordt de webmail een stuk overzichtelijker, vooral als je veel mail ontvangt. De categorie "Nieuwsbrieven" is al aangemaakt, hierin komen automatisch een groot aantal bekende nieuwsbrieven terecht. Je kunt zelf categorieën toevoegen en bewerken. Denk aan "Social" voor alle Twitter/Facebook/Instagram notificaties, of "KPN forum" voor de mails vanuit het forum.

 

c67060c2-b55b-4c7b-9ed4-9c9c847edd61.png

1566e51e-0927-4c10-baef-9ae5ccb96611.png


Geen fan van categorieën? Je kunt het met een druk op de knop uitschakelen. Wil je alleen bepaalde mails niet in een categorie hebben? Sleep deze mail dan uit de categorie naar de inbox. Je krijgt dan de keus om dit permanent te doen voor die afzender.

 

Spam

De nieuwe webmail bevat knoppen om "Spam" en "Geen spam" te melden. Meld je vaak mails aan die inderdaad spam zijn? Dan zien we jouw meldingen als betrouwbaarder en krijgen die meer waarde in het bepalen of mail doorgelaten moet worden. Andersom kun je mails die als spam worden aangezien markeren als "Geen spam". Hiermee voorkomen we 'false positives'. Dit werkt ook zonder de webmail. Als je gebruik maakt van IMAP heeft het verplaatsen van een mail van/naar de spammap hetzelfde effect.

 

Veelgestelde vragen

  • Hoe pas ik de indeling aan?
    Klik rechtsboven op de knop Weergave. Hier vind je instellingen om het leesvenster, de mappenstructuur en andere onderdelen weer te geven of te verbergen, zodat je de indeling helemaal naar jouw smaak kan aanpassen.
  • Hoe markeer ik een bericht als spam?
    Selecteer een of meerdere berichten en klik op het icoontje met het verbodsbord: 🚫
    Of sleep de mail naar de spammap.
  • Hoe geef ik aan dat een bericht geen spam is?
    Als een bericht onterecht in de spam-map terecht is gekomen kun je die selecteren en klikken op het icoontje met het duimpje omhoog: 👍
    Je kun de mail ook slepen naar de inbox.
  • Hoe blokkeer ik een afzender?
    Selecteer de e-mail, klik op het hamburgermenuutje (drie horizontale lijnen) en kies voor Blokkeer Afzender. Om de lijst van geblokkeerde afzenders te beheren ga je naar de instellingen (⚙️), kies voor “E-mail”, vervolgens “Geblokkeerde afzenders”. 
  • Hoe maak ik een distributielijst aan?
    Een distributielijst staat voor een groep afzenders die je in één keer kunt mailen. Ga linksboven naar de optie “Contacten” en klik daar op de knop “Nieuw”, gevolgd door “Distributielijst toevoegen”. In het nieuwe schermpje kies je een naam voor de lijst (“Collega's”, bijvoorbeeld) en voeg je de afzenders toe.
  • Hoe wis ik de voorgestelde e-mailadressen als ik een nieuw bericht typ?
    Je vindt deze lijst onder “Contacten”, dan links in het menu “Verzamelde adressen”. Je kunt hier individuele adressen wissen, een vinkje zetten bij alle adressen die gewist moeten worden of meerdere adressen selecteren door shift ingedrukt te houden en te klikken. Druk daarna bovenin op “Verwijderen”. Andere voorgestelde adressen zijn bestaande contactpersonen. Die vind je in het linkermenu onder “Contacten”.
  • Hoe log ik uit op alle apparaten / Hoe zie ik op welke apparaten ik ben ingelogd?
    Ga naar de instellingen (⚙️), ga vervolgens naar “Beveiliging” en kies voor “Actieve apparaten”. Zie je hier onbekende apparaten? Log deze dan uit en pas direct je wachtwoord aan via https://email.kpn.com 
  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
    Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”
  • Ik kan niet meer inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
    Dit kan voorkomen bij versies van MacOS  die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier
  • Ik kan niet inloggen op de webmail, er gebeurt niets als ik op de inlogknop druk.
    We zien dit soms gebeuren bij mensen die Chrome gebruiken en ook de Kaspersky beveiligingsextensie geïnstalleerd hebben daarin. Het is in dat geval nodig dat deze extensie ook daadwerkelijk actief is. Dit controleer je via het menu. Kies voor Meer hulpprogramma’s en dan Extensies. Zorg dat het schuifje bij Kaspersky op actief staat.

 

Tips

  • Verplaats je normaal gesproken spam naar de prullenbak? Overweeg deze mails vanaf nu naar de spamfolder te verplaatsen. Zo zorg je ervoor dat het spamfilter beter gaat werken, niet alleen voor jou maar voor alle klanten.
  • Je kunt je Google Calendar, of een iCal bestand/url, importeren via de Agenda > Nieuwe agenda toevoegen. Andersom kan ook. Je KPN Webmail agenda kun je importeren in een ander mailprogramma.
  • Je kunt herinneringen instellen voor de afspraken in je agenda. Hoe je dat doet lees je hier.
  • Kom je een phishingmail tegen? Laat het onze abuse afdeling dan weten via valse-email@kpn.com (stuur de mail door als bijlage). Spam hoeft niet meer doorgestuurd te worden, je meldt dit automatisch aan door een e-mail als spam te markeren of naar de spamfolder te verplaatsen. Als je het idee hebt dat dit niet werkt voor bepaalde mail, neem dan alsnog contact op met Abuse. 
  • In de instellingen staat een optie om de webmail te registreren voor Mailto: links. Hoe dat werkt lees je hier.

 

Andere vragen, wensen, feedback? Laat het hier weten!

 

De onderstaande berichten tot 11 oktober zijn verplaatst vanuit het testforum, waarin forumgebruikers hebben meegetest aan de nieuwe webmail.

 

Laatste update artikel: 9-12-2019 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Reputatie 7

PeterG schreef:

Ikzelf gebruik al 17 jaar alleen webmail. Op alle apparaten is dat gelijk. Lekker makkelijk. De kpnmail (hetnet) heb ik nu 23 jaar.

Ik moet er niet aan denken webmail te moeten gebruiken. Een app zoals Outlook is mijns inziens veel gebruiksvriendelijker.

Daarbij komt dat heel veel mensen meerdere e-mailadressen hebben (privé, zakelijk, social media, ...) en die wil je natuurlijk wel in één mailprogramma bij elkaar hebben.

Reputatie 7
Badge +10

@PeterG 

Maar de vraag was of een emailprogramma m.b.v. het IMAP protocol in staat was om op de (KPN) emailserver mappen aan te maken. Mijn persoonlijke mening is dat dat niet mogelijk is. Als ik nieuwe mappen wil toevoegen dan kan dat dus (waarschijnlijk) alleen in de webmail.

Reputatie 7
Badge +10

De KPN webmail heeft een GROOT probleem. Althans, op mijn laptop duikt dat probleem op. Als browser gebruik ik Chrome.

Zie het plaatje. als ik email wil sorteren (groene pijl) in de KPN webmail dan zijn daar een aantal mogelijkheden voor (rode rechthoek). Van alle 6 mogelijkheden om email te sorteren werkt er één mogelijkheid niet. Als ik de email wil sorteren op “Van” (= afzender) dan maakt de webmail er een potje van. Misschien sorteert de webmail dan op de éne of andere kolom maar er wordt dus NIET op afzender/”Van” (rode pijl en blauwe rechthoek) gesorteerd.

 

@ Moderators:

Hier moeten de “softwarejongens” van de (KPN ???) webmailsoftware nog even FORS “aan het werk” !!! Hier MOET gewoon een oplossing voor komen !!!!!!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik geef het door @Willy22. Dank voor het melden. 

Reputatie 7

Wat een enorme bak spam berichten. Bij mij is de spamfolder vrijwel altijd leeg. Sporadisch komt er eens een bericht in en vaker is dat een "false positive" dan een echt spambericht.

Zou het kunnen zijn dat de sortering op het e-mailadres van de afzender plaatsvindt?

Reputatie 7
Badge +10

 

1)) Klopt. Maar dit is dan ook mijn spammap in de KPN webmail. Deze berichten worden door het KPN spamfilter wel terecht in de spammap geplaatst. Bij deze groep afzenders werkt het KPN spamfilter wel goed. Maar het emailadres / de inhoud van deze spam verandert ook niet elke keer.

2)) Klopt. De sortering gebeurt inderdaad niet op de naam van de afzender (/ "Van") maar wel op het emailadres van de afzender.

Her verwarrende hier is dus dat de naam van dat de naam van de afzender getoond wordt terwijl er tegelijkertijd op een ander criterium (afzender/"Van") gesorteerd wordt (voor dezelfde kolom).

En daar moet nog wel eventjes door de "software jongens” van de (KPN ???) webmailsoftware naar gekeken worden en de nodige (software-)verbeteringen worden aangebracht.

Reputatie 7
Badge +21

Willy22 schreef:

De sortering gebeurt inderdaad niet op de naam van de afzender (/ "Van") maar wel op het emailadres van de afzender.

Het lastige daarbij is ook nog, dat de sortering alleen het deel voor het @ teken gebruikt.
Daardoor worden verschillende afzenders zoals info@..aa… en info@..xx.. op één hoop gesorteerd.

Inderdaad. Héél veel spam bij Willy22

Als ik één à twee spamberichten per dag heb is het veel. Maar zelden meer dan dat en vaak ook een of twee dagen niks.

Wat doe jij met je mail adres, Willy? Staat het soms ook ergens op een website (je eigen misschien)?

Reputatie 7

Check jouw email adres even op haveibeenpwned.com.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik werd op het spoor van dit rare gedrag gezet door onderstaand topic. Hierdoor ging ik wat “dieper graven” bij de KPN webmail.

Spam:

Ik was ca. 2 jaar geleden zo onvoorzichtig om ergens op een website mijn emailadres achter te laten. Ik was nieuwsgierig of een bepaalde website misschien nog wat nuttige informatie had. Ondanks dat ik mij heb afgemeld voor de nieuwsbrief van die website, blijft mijn emailadres toch in een bepaalde kring “rond circuleren”. Ik zit ik helaas opgescheept met deze spam.

Afmelden helpt ook niet want dat is juist een bevestiging van het bestaan van mijn emailadres. Persoonlijk ben ik het ook niet eens met de "politieke denkrichting” (heel eng hard / ultra rechts) van deze emails. Gelukkig wordt meer dan 95% van deze emails door het KPN spamfilter in de spammap gezet.

Toch krijg ik de indruk dat de mensen achter deze emails een beetje wanhopig beginnen te worden (mede) omdat ik geen bevestiging terugzend. Ik blokkeer namelijk het laden van de zogenaamde “Externe Inhoud” van deze emails (mijn eigen advies).

Reputatie 7
Badge +10

 

Her verwarrende hier is dus dat de naam van dat de naam van de afzender getoond wordt terwijl er tegelijkertijd op een ander criterium (afzender/"Van") gesorteerd wordt (voor dezelfde kolom).

Bovenstaande tekst is in grote haast opgeschreven en dus zitten er een aantal fouten in. De verbeterde tekst moet als volgt zijn:

“Het verwarrende (om het vriendelijk uit te drukken) hier is dat de naam van de afzender getoond wordt terwijl die kolom gesorteerd wordt op emailadres (!!!) van de afzender en niet op afzender / ”Van”.

Reputatie 7
Badge +10

Willy22 schreef:

De sortering gebeurt inderdaad niet op de naam van de afzender (/ "Van") maar wel op het emailadres van de afzender.

Het lastige daarbij is ook nog, dat de sortering alleen het deel voor het @ teken gebruikt.
Daardoor worden verschillende afzenders zoals info@..aa… en info@..xx.. op één hoop gesorteerd.

Dat had ik nog niet eens opgemerkt. Dus zelfs daar gaat de software in de fout. Maar de software moet gewoon die kolom op afzender sorteren.

Ik zie daar nog een ander probleem bij het sorteren van die kolom. De naam van de afzender kan tussen aanhalingstekens gezet worden. Daar moet ook de software rekening mee houden.

Reputatie 7
Badge +10

Heb nog wat beter gekeken en de KPN webmail heeft inderdaad een “rare denkwijze” waar het gaat om het sorteren op “Afzender” / “Van” / “Emailadres”

Er wordt inderdaad alleen gesorteerd op wat er voor het “@” teken staat. Hieronder een concreet voorbeeld uit mijn “Postvak In” op dit moment van schrijven. Er staan daar o.a. 4 emails die allemaal met “info@” beginnen. Als ik kies voor sorteren op “Afzender"/"Van” dan worden deze 4 emails door de software gesorteerd op de tekst voor het “@” teken en dus bij elkaar gezet. Maar de tekst achter het "@” teken is niet op de juiste manier gesorteerd. Zie de rode letters (de 1e en 3e email zijn van dezelfde afzender).

De emails werden eerst op “Datum” en daarna op Afzender/”Van" gesorteerd. Als ik de datum bekijk van deze 4 emails dan lijkt het er op dat de tekst achter het “@” teken gesorteerd wordt op “datum”.

Hieronder de lijst met de 4 emailadressen (met datum) na sortering op “datum“ (datum is voor alle emails hetzelfde maar de tijd van ontvangst is niet hetzelfde) en daarna op Afzender/"Van". Op onderstaande manier worden dan deze 4 emails getoond in de KPN webmail:

  • info@slim…….. .com                            15.59
  • info@valu…….. .com                            17.34
  • info@slim…….. .com                            17.36
  • info@macr………. .com                         17.37
Reputatie 7
Badge +10

Ik heb drie emailadressen (A, B en C) in de webmail geblokkeerd (zie hierboven mijn verhaal over de spam). Maar tot mijn verbazing wordt email van deze drie afzenders (A, B en C) gewoon doorgelaten en vervolgens in map met spam geplaatst. Dit laatste is goed want dan komt email van die adressen niet meer in “Postvak In" en daaruit blijkt dat het spamfilter wel degelijk in staat is om te leren (wat niet altijd duidelijk is).

Maar dit roept een vraag op: Wat wordt als eerste gedaan door de (KPN) webmail software ? Wordt 1)) binnenkomende email eerst vergeleken met de lijst van geblokkeerde afzenders en wordt er daarna 2)) gekeken of email spam is (door het spamfilter) ? Of is de volgorde 2)) en dan 1)) ? Het verhaal hierboven doet vermoeden dat de volgorde eerst 2)) is en daarna pas 1)). Dat dus het spamfilter eerst zijn werk mag doen en daarna naar de lijst met geblokkeerde emailadressen wordt gekeken.

Weet iemand hier het antwoord op ?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Willy22 ,

Het is dus zo dat er als eerste gekeken wordt of het spamfilter van mening is dat het spam is. Als dat zo is, wordt het bericht in de spamfolder geplaatst, zonder nog te kijken naar de overige (door de gebruiker ingestelde) regels. Deze regels zijn alleen van toepassing wanneer het spamfilter niet vindt dat het spam is.

Reputatie 7
Badge +10

Juist. Dat leek mij ook het geval te zijn maar ik wist het niet zeker.

Reputatie 7
Badge +10

Misschien kan iemand van de KPN even in dit topic een reactie plaatsen als dit sorteer probleem van de KPN webmail is opgelost ?

Reputatie 7
Badge +30

Ik weet niet zeker of dit een probleem is of ‘gewoon’ zoals KPN het heeft bedoeld, @Willy22. Natuurlijk vraag ik het wel even na voor je. 

Reputatie 7

Ik weet niet zeker of dit een probleem is of ‘gewoon’ zoals KPN het heeft bedoeld, @Willy22. Natuurlijk vraag ik het wel even na voor je. 

Als het "gewoon" is zoals KPN bedoeld heeft dan is het in ieder geval knullig.

Reputatie 7
Badge +10

Ik begrijp dat de mensen van de KPN zo hun eigen lijst met prioriteiten hebben en ik weet niet of dit “sorteer probleem” op die lijst een hoge of een lage prioriteit heeft. Dus ik moet gewoon afwachten wanneer dit probleem gefixt wordt. Maar een bericht in dit topic als dit probleem gefixt is zou ik zeer op prijs stellen.

Ik weet niet zeker of dit een probleem is of ‘gewoon’ zoals KPN het heeft bedoeld, @Willy22. Natuurlijk vraag ik het wel even na voor je. 

Als het "gewoon" is zoals KPN bedoeld heeft dan is het in ieder geval knullig.

Ik acht het heel goed mogelijk is dat de (KPN ???) "softwarejongens” wel degelijk van dit "knullige probleem” weten. En dat zolang er geen/niet veel klachten over dit probleem binnenkwamen, men dit probleem (bewust) heeft “laten liggen". Dat andere problemen / "software veranderingen” een hogere prioriteit hadden. Bijv. dat de ("software"-)integratie van XS4all in de KPN een VEEL hogere prioriteit heeft. We moeten dus maar afwachten wat er gaat gebeuren en wanneer.

Reputatie 7
Badge +10

Ik weet niet zeker of dit een probleem is of ‘gewoon’ zoals KPN het heeft bedoeld, @Willy22. Natuurlijk vraag ik het wel even na voor je. 

Nee, ik geloof niet (meer) dat deze manier van sorteren de bedoeling was. Zie ook het plaatje van mijn emailprogramma. Daar wordt ook op afzender gesorteerd en niet op emailadres van de afzender (zie rode rechthoek).

 

Spam:

Gedurende de afgelopen dag heb ik bijgehouden hoeveel spam ik ontving van die groep dubieuze groep afzenders (zie een eerder antwoord van mij in dit topic). Ik telde maar liefst 77 spamberichten. Maar gelukkig (ook al eerder gemeld) werden alle spamberichten - m.u.v. email van één afzender - door het KPN spamfilter in de spammap gezet.

Ik schrijf "gelukkig” omdat ik sterk de indruk krijg dat een aantal afzenders van deze spam “op de (ultra) rechterkant van het politieke spectrum opereren” en allerlei enge plannen hebben die “niet goed zijn” voor de “stabiliteit van éen of meerdere landen zijn”. Nee, geen verdere details.

Reputatie 7
Badge +10

Hier is nog iets wat ik onder de aandacht wil brengen van het team dat verantwoordelijk is voor de KPN webmail(software). Of die mensen de voorgestelde veranderingen/verbeteringen willen/kunnen aanbrengen is natuurlijk een andere vraag. Ik weet dat ergens volgend jaar (???) de KPN een (compleet) nieuwe webmailsoftware krijgt en daarom de huidige webmailsoftware geen (grote ??) veranderingen meer zal ondergaan. Misschien komt mijn melding nog op tijd om de nieuwe software ervoor te behoeden dat deze "kronkel" in de nieuwe websoftware ook opduikt. Misschien is onderstaand probleem al onderkend en opgelost. Maar ik zou het zeer op prijs stellen als deze kwestie onder de aandacht van de juiste personen binnen de KPN zou worden gebracht.

Wat is er aan de hand ?

De webmail heeft een adresboek waarin emailadressen van geadresseerden worden gezet als vanuit de webmail gemaild wordt. Men kan deze contacten exporteren om deze vervolgens in bijv. een spreadsheet weer te importeren. Met enige extra moeite lukt het exporteren en het vervolgens weer importeren goed.

Bij de webmail kan men ook een distributielijst aanmaken. Deze distributielijst staat gewoon tussen de lijst met andere contacten. De webmail-software herkent gelukkig wel het verschil tussen een contact en een distributielijst. De webmail heeft ook een optie/mogelijkheid om een distributielijst te exporteren. Als deze distributielijst vervolgens wordt geïmporteerd in een spreadsheet gaat het goed fout. Een spreadsheet maakt er dan een compleet potje van. Ik heb geprobeerd of ik een patroon kon ontdekken van wat er nu precies in de exportfunctie van een distributielijst mis gaat. Er zal hier zonder twijfel een bepaalde logica achter zitten maar die heb ik dus niet kunnen ontdekken. Misschien worden er op de verkeerde plaats een aantal tekens ingevoegd die “alles doet ontsporen".

En dan begin ik te vrezen dat ook de importfunctie voor een distributielijst compleet de fout ingaat. 

 

Ik schrijf dit antwoord omdat een gebruiker van de webmail grote problemen had om een distributielijst te exporteren en weer te importeren in een spreadsheet. Deze hele procedure lukte wel maar resultaat was volledig onbruikbaar om er iets nuttigs mee te doen. Zie dit topic:

en dit en de daarop volgende antwoorden:

 

Reputatie 7
Badge +18

...

Bij de webmail kan men ook een distributielijst aanmaken. Deze distributielijst staat gewoon tussen de lijst met andere contacten. De webmail-software herkent gelukkig wel het verschil tussen een contact en een distributielijst. De webmail heeft ook een optie/mogelijkheid om een distributielijst te exporteren. Als deze distributielijst vervolgens wordt geïmporteerd in een spreadsheet gaat het goed fout. Een spreadsheet maakt er dan een compleet potje van. Ik heb geprobeerd of ik een patroon kon ontdekken van wat er nu precies in de exportfunctie van een distributielijst mis gaat. Er zal hier zonder twijfel een bepaalde logica achter zitten maar die heb ik dus niet kunnen ontdekken. Misschien worden er op de verkeerde plaats een aantal tekens ingevoegd die “alles doet ontsporen".

En dan begin ik te vrezen dat ook de importfunctie voor een distributielijst compleet de fout ingaat. 

...

Wat verwacht je van een export van zo'n distributielijst @Willy22 ?
Uit dat topic wat je aanhaalt begrijp ik dat er verwacht wordt dat alle contactgegevens van de contacten die aan zo'n lijst zijn toegevoegd ook geëxporteerd worden.

Een distributielijst is echter niets anders dan een verzameling e-mailadressen en staat los van de eventuele contacten die je er aan toegevoegd hebt, je kan er ook e-mailadressen aan toevoegen die niet in je contacten staan.
Het enige wat overgenomen wordt uit een bestaand contact is het e-mailadres en de naam.

Bij een export van de distributielijst worden alle e-mailadressen (en de naam) in die distributielijst in het veld Distribution list van het csv bestand gezet.

De exportfunctie werkt dus precies zoals het hoort.

Ik heb een vraag of dit binnen de webmail mogelijk is:

Heel vroeger gebruikte ik Outlook Express in de oudere versies van Windows.

Ik stelde toen in dat mijn mailaccount (voorbeeld) jansen@kpnmail.nl was en mijn retouradres pieterse@kpnmail.nl was

Ik stelde toen in dat ik altijd mail verstuurde via jansen@kpnmail.nl en dat alle antwoorden terugkwamen op pieterse@kpnmail.nl 

Kan dat ook in de webmail ingesteld worden?

 

 

Reputatie 7
Badge +13

@JanD Pwah, daar staat mij ook nog iets van bij maar dat is echt lang geleden. Ik zou dan eens kijken in de instellingen: email.kpn.com. Als ik zo kijk is alleen het instellen van een alias dan mogelijk, maar dat is niet waar je naar opzoek bent natuurlijk.