Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

  • 1 February 2023
  • 278 reacties
  • 27291 keer bekeken
Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

Toon eerste bericht

278 reacties

Reputatie 7

ivm nieuwe voorwaarden:

Telefonisch werd mij meegedeeld, dat ik mijn mobiele abo alleen kan wijzigen/annuleren samen met mijn tv-internet abonnement. Klopt dit wel?

Dat kan ik me heel goed voorstellen immers het is een beetje vreemd als je wel akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden t.a.v. jouw TV-Internet abonnement maar niet t.a.v. jouw mobiele abonnement. Vraag is wel de contractant van beide contracten 100% gelijk is.

Hallo @Dlr , dat klopt ten dele. Als je mobiele abo samenhangt met je thuis-abo i.v.m. combikortingen, ben je met je mobiel ook contractvrij tot 1-4-2023 en kun je kosteloos je mobiele abo aanpassen of opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Zie ook de inleidende tekst in het begin van dit topic.

Het is alleen nog niet tot ieder mens en systeem bij KPN doorgedrongen.

Bovenstaande kan alléén indien je een persoonlijke mail van KPN hebt ontvangen.

De mededeling binnen dit forum alleen heeft daarvoor geen rechtskracht.

 

Reputatie 7

Als je mobiele abo samenhangt met je thuis-abo i.v.m. combikortingen, ben je met je mobiel ook contractvrij tot 1-4-2023 en kun je kosteloos je mobiele abo aanpassen of opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Maar het gaat toch niet om kunnen opzeggen maar om het moeten opzeggen van beide abonnementen als je één van de twee wilt opzeggen. Dat is immers wat telefonisch verteld werd.

Nou, alleen mobiel aanpassen kan dus niet zegt kpn , omdat de wijziging algemene voorwaarden alleen van toepassing is op internet/tv.

Hallo  @Dlr en wjb, ik heb van de week een mobiel data abo opgezegd en hoefde daarbij niet mijn thuisabo op te zeggen. Het ging wel met wat strubbelingen om redenen dat nog niet alle mensen en systemen bij KPN het door hebben, maar het is wèl gelukt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo  @Dlr en wjb, ik heb van de week een mobiel data abo opgezegd en hoefde daarbij niet mijn thuisabo op te zeggen. Het ging wel met wat strubbelingen om redenen dat nog niet alle mensen en systemen bij KPN het door hebben, maar het is wèl gelukt.

 

En ... nu heeft u geen mobiel abonnement meer?

Hallo @Nick83 jawel, maar geen mobiel data-abo meer voor de tablet van mijn vrouw, want in de praktijk kwam ze er toch nooit mee buiten de deur en gebruikt ze gewoon de wifi thuis, zonde van het geld dus, als was het ‘maar’ €5 per maand.

P.S. je mag rustig ‘jij’ tegen mij zeggen, we ‘kennen’ elkaar al langer dan vandaag toch, of is het langer ‘als’ vandaag wjb?😎

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok @JanD ik snap het. Was dat überhaupt een jaarcontract dan? Is dat niet gewoon maandelijks opzegbaar als je dat naast een mobiel abonnement hebt? Nog nooit bij stil gestaan. 

Hallo @Nick83 , bij data-abo's heb je de keus voor een 1- of 2-jarig contract, terwijl bij mobiele abo's de contracten in de regel 2 jaar duren en haar contract liep tot medio september dit jaar en is nu medio maart afgelopen i.v.m. 1 maand opzegtermijn.

 

Ik heb onlangs Simyo afgesloten om bundelvoordeel met mijn KPN thuis te hebben. Zit ik nu wel nog vast aan Simyo als ik over zou willen stappen? Of ben ik dan zowel voor thuis als voor mijn mobiel abonnement vrij om over te stappen?

Aangezien het een dochterbedrijf is van KPN vraag ik me af hoe dit precies werkt.

 

Alvast bedankt voor het antwoorden :) 

Hallo @JeffreyJJD Simyo staat in dezen los van de voorwaarden wijzigingen bij KPN. je contract bij Simyo loopt gewoon door.

Als je echter je thuisabo bij KPN opzegt vervalt wèl je voordeel bij Simyo, dus geen dubbele data en geen dubbele belminuten meer.

 

Reputatie 1

Ik heb vanmiddag de mail gehad. Had in september korting gekregen en een jaar verlengt. Ik wil nu kpn tvplus maar de helpdeskmedewerkers konden dat niet regelen. Als er geen mail was geweest had ik dat geaccepteerd, maar nu vind ik het niet goed. Heb ook mobiel van kpn. Verder werkt het goed. 

Reputatie 1

In de app staat nu wel dat ik kan verlengen maar krijg het oude hussel. 

Hallo @Wouterradiofan  voor het nieuwe pakket kun je alleen maar bellen of naar de kpn winkel gaan, online kan nog niet.

Reputatie 1

Heb gebeld, maar het was nog niet klaar. Probeer het van de week weer. Kan ook naar de winkel. 

Het doel is natuurlijk een prijsverhoging per juli. Die in juni wordt aangekondigd. Daarom worden de voorwaarden aangepast.

Het doel is natuurlijk een prijsverhoging per juli. Die in juni wordt aangekondigd. Daarom worden de voorwaarden aangepast.

Dan mogen ze wel is de mail versturen met de nieuwe algemene voorwaarden

Dadelijk is 1 maart en heb ik nog geen mail

Goedendag,

En dan is het mogelijk om over te stappen met vaste diensten, laat je dat netjes doen door de nieuwe provider, afgewezen. Daarvoor is toch de overstap service. Ik moest wachten op de mail, heb ik gedaan.

Reputatie 4
Badge +2

Een overeenkomst eindigt niet automatisch door die mail over gewijzigde voorwaarden. Stel een overeenkomst loopt nog tot 1 augustus, dan blijft dat ondanks de mail nog steeds zo. Een andere internetprovider krijgt dan waarschijnlijk dus ook het bericht dat er nog een lopende overeenkomst is.

Door de mail kun je wel zelf actie ondernemen en je contract via KPN eerder laten beeindigen. Nadat dat via KPN is geregeld en akkoord is bevonden en je contract bv op 1 april afloopt kan een andere provider per die datum de diensten starten.

Reputatie 7
Badge +20

Wat @Raim  zegt klopt inderdaad, 

Ook hier lijkt wat onduidelijkheid over te zijn,

  • Klanten moeten eerst door ons geïnformeerd zijn, dus de mail hebben ontvangen, voordat ze eventueel actie kunnen ondernemen.
  • Als je Compleet/Hussel voordelen hebt, heb je twee overeenkomsten. Die zijn door verruimd bundelbegrip beide opzegbaar geworden. Maar je mag als klant zelf bepalen hoe je dat opzegrecht gebruikt. Door één of beide overeenkomsten te beëindigen.

 

Hoi Thomas,

Als klant weet je meestal wel wat je hebt en wat je wil, en wat mag en niet mag. Ik ga hier niet alles neer zetten. Maar het is beter voor mezelf.

 

Maar dank je.

Wat @Raim  zegt klopt inderdaad, 

Ook hier lijkt wat onduidelijkheid over te zijn,

  • Klanten moeten eerst door ons geïnformeerd zijn, dus de mail hebben ontvangen, voordat ze eventueel actie kunnen ondernemen.
  • Als je Compleet/Hussel voordelen hebt, heb je twee overeenkomsten. Die zijn door verruimd bundelbegrip beide opzegbaar geworden. Maar je mag als klant zelf bepalen hoe je dat opzegrecht gebruikt. Door één of beide overeenkomsten te beëindigen.

 

  • Stel je hebt de mail ontvangen, per welke datum kan je dan weg? 
    Is dat datum mail ontvangen +1 maand, of is dat per eind maart? 
  • Kan je gebruik maken van een overstapservice die het KPN abonnement opzegt? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Wat @Raim  zegt klopt inderdaad, 

Ook hier lijkt wat onduidelijkheid over te zijn,

  • Klanten moeten eerst door ons geïnformeerd zijn, dus de mail hebben ontvangen, voordat ze eventueel actie kunnen ondernemen.
  • Als je Compleet/Hussel voordelen hebt, heb je twee overeenkomsten. Die zijn door verruimd bundelbegrip beide opzegbaar geworden. Maar je mag als klant zelf bepalen hoe je dat opzegrecht gebruikt. Door één of beide overeenkomsten te beëindigen.

 

Indien een klant de e-mail over de wijziging van de Algemene Voorwaarden heeft ontvangen en dus contractvrij is geworden, kan hij of zij dan zich eventueel vóór 1 april aanmelden bij een andere aanbieder of dient dan ook apart het contract met KPN opgezegd te worden? Kan dan gewoon gebruik worden gemaakt van de Overstapservice?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HJ_ en @P.J.M. van der Vooren, goede vragen!

Het is mogelijk om gebruik te maken van de overstapservice, zolang de (start) datum bij de nieuwe provider maar voor 1 april is. Indien je de mail hebt ontvangen dan kun je zelf kiezen wanneer het abonnement stopt, zolang dit dus maar voor 1 april is. Hopelijk zijn jullie vragen hiermee beantwoord :) 

Hoi Jan,

 

Net hetzelfde probleem gehad je moet wel bellen om het op te zeggen. Overstappen lukte bij mij ook niet. Het systeem kan nog niet herkennen dat het een overstap betreft als de nieuwe partij een overstap aanvraagt bij KPN.

Groet Jan.

Reageer