Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66281 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Badge +25

T’is er uiteindelijk TOCH van gekomen: SERIES

En wat een verrassing, Chicago PD, Silent Witness, enz.

Jaja, we komen er wel. Ook kun je nu trouwens films huren via de website. Fun fact: interactievetv.nl wordt nu doorgelinkt naar https://tv.kpn.com/

@racinfo2 ik merk alleen van Chicago PD dat seizoen 7 erop staat, en maar 1 aflevering. Dat is vreemd! 🤔 

Ik dacht dat alle seizoenen erop stond en alle afleveringen. 😉

Dat dacht ik ook, sterker nog: ik meen zelfs dat er eerst meer afleveringen stonden toen ik gistermorgen keek. Ik bekeek deel 1  (toevallig het opvolgende deel wat bij RTL eerder werd uitgezonden) helemaal af en daarna waren afl 2, 3 , enz verdwenen.

Foutje?

Chicago P.D. seizoen 7 wordt wekelijks aangevuld. Dat is vanaf 06-02-2020 t/m eind maart. Er lijkt wel iets fout te gaan bij seizoen 6. Als je zoekt op Chicago P.D. dan vind je seizoen 6 wel netjes (met een andere afbeelding), maar staat los van seizoen 7. Zou je toch liever als 1 serie willen vinden. Ik geef dit door! Houd er trouwens rekening mee dat seizoen 6 tot het einde van deze maand te kijken is.

Reputatie 7
Badge +25

Chicago P.D. seizoen 7 wordt wekelijks aangevuld. Dat is vanaf 06-02-2020 t/m eind maart. Er lijkt wel iets fout te gaan bij seizoen 6. Als je zoekt op Chicago P.D. dan vind je seizoen 6 wel netjes (met een andere afbeelding), maar staat los van seizoen 7. Zou je toch liever als 1 serie willen vinden. Ik geef dit door! Houd er trouwens rekening mee dat seizoen 6 tot het einde van deze maand te kijken is.

Dit komt door een wijziging op de achtergrond bij Fox waardoor de aanlevering is veranderd. Niets aan te doen, maar zal niet weer gebeuren. Via de zoekfunctie kan je seizoen 6 dus wel vinden.

Reputatie 7
Badge +22

Ik begrijp dat KPN de link heeft wijzigd voor TV via de PC? De link werkt in ieder geval:

KPN heeft de link, voor laptops, van de online tv service gewijzigd. Het is nu tv.kpn.com. Daardoor dien je opnieuw in te loggen bij gebruik van de website op een laptop.
 

bron: Breedbeeldweetjes (site van @PeterG) 😊😉 

@Paul_ misschien een idee om er een nieuwe topic (sticky en/of nieuws) te maken?

Reputatie 7
Badge +25

Ik begrijp dat KPN de link heeft wijzigd voor TV via de PC? De link werkt in ieder geval:

KPN heeft de link, voor laptops, van de online tv service gewijzigd. Het is nu tv.kpn.com. Daardoor dien je opnieuw in te loggen bij gebruik van de website op een laptop.

bron: Breedbeeldweetjes (site van @PeterG) 😊😉 

@Paul_ misschien een idee om er een nieuwe topic (sticky en/of nieuws) te maken?

Klopt. Als je een paar berichtjes boven je kijkt zie je dat ik dat hier heb gemeld. :wink:  Het is alleen een nieuw linkje, en je wordt keurig doorgestuurd als je interactievetv.nl gebruikt. In de praktijk merken de meeste mensen het niet eens denk ik, dus daar hoeft geen apart topic over gemaakt te worden.

10:30

Sinds VANDAAG werkt ITV ONLINE (tv.kpn.com) niet meer hier in Firefox. Geeft zwart scherm met draaiend groen rondje en verder niks. Firefox is vannacht/vanochtend geüpdated naar versie 73.0 .
Hoe op te lossen?
DRM staat aan.
@Paul_ ?

En nu 10:35 “Oeps er ging iets fout, ververs de pagina… “ Met bovenaan de iTV links. Maar verversen haalt niks uit: het blijft Oeps… :cry:
Direct redirect naar tv.kpn.com/oeps ook.

12:25

OPGELOST

Na ‘wat’ zoeken cookies mbt “… . interactievetv.nl” en “… . tv.kpn.com” verwijderd en het werkt weer.

Reputatie 7
Badge +22

Ook kun je nu trouwens films huren via de website. Fun fact: interactievetv.nl wordt nu doorgelinkt naar https://tv.kpn.com/

Ik heb je berichtje gevonden! 😂 @Paul_ 🤣

Reputatie 1

Helaas werkt het niet meer in Google Chrome sinds er wordt doorgelinkt naar tv.kpn.com. Ook niet na het verwijderen van cookies. Chrome is up to date. MS Edge en apple app werken wel gewoon, dus het lijkt een compatibiliteitsprobleem te zijn. Zouden jullie dit willen trachten op te lossen?

Reputatie 7

Ik zie dat op de site opnames van HD-"Glas" zenders ook getoond lijken te worden.

Ze zijn echter niet terug te kijken.

Wanneer wordt terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders mogelijk en wanneer wordt deze functionaliteit ook opgenomen in de iTV app?

Of nog beter alle platformen ook de smart tv app!

Reputatie 7
Badge +25

Helaas werkt het niet meer in Google Chrome sinds er wordt doorgelinkt naar tv.kpn.com. Ook niet na het verwijderen van cookies. Chrome is up to date. MS Edge en apple app werken wel gewoon, dus het lijkt een compatibiliteitsprobleem te zijn. Zouden jullie dit willen trachten op te lossen?

Ik laat het de developers weten! Bedankt voor het signaal.

@Paul_ , @RJWG 

Hier werkt ‘t wel in Google Chrome (op dit moment live stream rtl 7 aan).

G.Chr. versie 80.0.3987.100

Dus waar het bij RJWG aan ligt…

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_  schreef 6 dgn geleden:

“Er lijkt wel iets fout te gaan bij seizoen 6. Als je zoekt op Chicago P.D. dan vind je seizoen 6 wel netjes (met een andere afbeelding), maar staat los van seizoen 7. “

Nu ik heb gezocht maar kom toch steeds in seizoen 7 terecht, kun je de link naar seizoen 6 hier vermelden?

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  schreef 6 dgn geleden:

“Er lijkt wel iets fout te gaan bij seizoen 6. Als je zoekt op Chicago P.D. dan vind je seizoen 6 wel netjes (met een andere afbeelding), maar staat los van seizoen 7. “

Nu ik heb gezocht maar kom toch steeds in seizoen 7 terecht, kun je de link naar seizoen 6 hier vermelden?

Ik weet niet of een directe link werkt maar bij dezen (seizoen 6 staat er in 2 delen):

https://tv.kpn.com/details/GROUP_OF_BUNDLES/5072595

en

https://tv.kpn.com/details/GROUP_OF_BUNDLES/5094439

Reputatie 5
Badge +3

Werkt prima @Paul_ , bedankt !!

Reputatie 6
Badge +9

Het werkt helaas ook niet via de Opera browser. Maar dat is al lange tijd het geval. Jammer, dan speciaal voor KPN maar even een andere browser gebruiken.

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_, ik begrijp nu waarom ik het op tv.kpn.com niet kon vinden, alleen op de TV ontvanger kun je  Chicago P.D. seizoen 6 zien (?? dit forum gaat toch over de browser app ??) , jammer,  gemiste kans KPN.

Blij met een dooie mus dus…

 

 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_, ik begrijp nu waarom ik het op tv.kpn.com niet kon vinden, alleen op de TV ontvanger kun je  Chicago P.D. seizoen 6 zien

Nee, dit klopt niet. Dat is dan ook niet de reden dat je het niet kon vinden. Ik verdenk eerder een typo of iets dergelijks.

 (?? dit forum gaat toch over de browser app ??)

Dit topic (niet het forum) gaat over https://tv.kpn.com/ via de browser inderdaad, dus niet de app.

Blij met een dooie mus dus…

 

Ik zou zeker niet blij worden van een dode mus. :wink: Maar Chicago P.D. moet gewoon kunnen werken. Bij mij werkt ‘ie in ieder geval wel gewoon.

Wellicht wil iemand anders hier ook even testen voor de zekerheid?

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_ , nog even getest met Edge maar daar ook hetzelfde (screen) beeld. Bij nu kijken (wat ook grijs is) staat door het afspeel teken een schuine streep. Oftewel alleen voor TV ontvanger.

@racinfo2

Even geprobeerd via tv.kpn.com seizoen 6 afl. 1 van Chicago P.D. en die start hier gewoon.

BTW

Firefox en Edge, Windows 10

Reputatie 5
Badge +3

Bij het proberen te starten van ‘n aflevering krijg ik de opmerking: “kan geen programma informatie laden, foutcode: 403-10146” @Paul_ .

BTW

Firefox (nieuwste) en Edge, Windows 10 (nieuwste -1909).

 

Edit

Het zou toch niet te maken hebben met welke extra pakketten er wordt gewerkt? Ik heb geen extra film pakket, gewoon de standaard versie van TV.

Chicago P.D. seizoen 6 is beschikbaar via het Pluspakket (on demand). Dat moet je dan dus wel hebben…

Pluspakket = on demand aanbod en onderstaande zenders:

36 Eurosport 2 HD

…KINDER
52 Nick Toons
53 Nick jr. BG
54 Nick Music
55 Boomerang HD BG
57 Baby TV
59 RTL Telekids HD BG/T*

…DIVERSEN
71 Comedy central extra BG/T*
73 RTL Lounge HD BG/T*
74 RTL Crime HD  BG/T*
76 NPO 1 extra (NPO 3 extra nu via npo3.nl)
77 OUT TV HD
78 Family 7 HD (religieuze televisie)
81 NPO Politiek BG/T
82 Crime & Investigation BG
83 Discovery Science HD BG
84 Discovery World (4:3 letterbox !!) BG
85 Animal Planet 24 HD BG
87 Nat Geo Wild HD BG
88 NPO 2 extra BG/T
89 ONS (16:9) BG

…MUZIEK
109 Revolt TV HD BG/T (R & B / Hiphop)
110 MTV Music 24 (16:9 sinds 29-1-’19, non stop clips) BG
111 Slam! TV
112 Oranje tv
113 192tv BG
114 100 procent NL
115 Stingray Classica HD (vh. Brava)

202 Pluspakket on demand aanbod

 

Reputatie 7
Badge +25

Chicago P.D. seizoen 6 is beschikbaar via het Pluspakket (on demand). Dat moet je dan dus wel hebben...

Dát is de reden dat @racinfo2 Chicago P.D. niet kon vinden, en logischerwijs niet kan afspelen. Ik deed de aanname dat duidelijk was dat dit onderdeel is van het Pluspakket...

Reputatie 7
Badge +25

Voor de liefhebbers. Gebruik je de iTV website veel, en wil je graag veranderingen zien in de gids? Meld je dan aan: Gebruikersonderzoek TV Gids - TV kijken via het web

Hallo ik denk erover om over te stappen naar een chromebook.  Kan ik dan nog steeds gebruik maken van ITV?

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo ik denk erover om over te stappen naar een chromebook.  Kan ik dan nog steeds gebruik maken van ITV?

 

Hi vlieg. Dat moet geen probleem zijn. Heb je iets specifieks in gedachten waarvan je verwacht dat het niet goed zal gaan?