Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66284 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7

Wat doe ik verkeerd? 

Dat je niet op de drie puntjes drukt die rechtsonder getoond worden als je naar een uitzending kijkt en met de muis over het venster beweegt.

Wat doe ik verkeerd? 

Dat je niet op de drie puntjes drukt die rechtsonder getoond worden als je naar een uitzending kijkt en met de muis over het venster beweegt.

Ah ik zie het, leuk. Maar ik heb er dus niets aan. Ik ben gehoorgestoord en er zit geen ondertiteling op. 

Ik merk overigens dat 888 ondeertiteling wel weer werkt bij de instelling die ik eerder liet zien bij vol beeld.

In ieder geval bedankt. 

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik gebruik Firefox 79.0 (64-bits), wat ik wel MIS in de nieuwe interface is ‘Apparaatbeheer’. Dat werd de laatste tijd al grijs (dus niet bedienbaar) weer gegeven.

Ook heb ik Edge in gebruik wat overigens geen verschil in weergave heeft.

Wat gek, @racinfo2 . Hier ook Firefox 79.0 en kan ‘Apparaatbeheer’ gewoon aanklikken.

Ben je op ITV wel ingelogd op andere apparaten als je smartphone of tablet?

Reputatie 5
Badge +3

Zou dat de ‘clou’ zijn @PeterG ? Want dat is inderdaad het geval, ik ben momenteel met 1 laptop ingelogd.

Dat denk ik wel. Onder dat staan in mijn laptop de andere apparaten (Samsung TV en Mobiel). En onder Instellingen op de smartphone staat m'n laptop niet.

Het lijkt erop dat er voor laptops via de website (tv.kpn.com) geen restrictie is…. (want die staat er dus niet bij).

Het lijkt erop dat als je via 5 laptops al bent ingelogd je niet via 1 van die de anderen eruit kunt halen om weer ‘ruimte’ te maken voor apparaten.

@racinfo2 .

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb natuurlijk niet zelf de mogelijkheid het uit te proberen, ik gebruik 2 laptops (waarvan 1 dus de website) en zou dan op de anderen ook proberen om in te loggen. Ik zal eens de kinderen vragen of zij met hun laptops verbinding kunnen maken.

Je spreekt in je bericht over een aangesloten Samsung TV, ik heb recent ook een Samsung staan waarmee ik kijk via de hd tuner. Hoe koppel je die rechtsstreeks (via netwerk kabel, die is al aangesloten) aan de kpn? Kan dat uberhaupt wel?

Ik kan op de Samsung daarom rechtsstreeks op mijn Synology discstation kijken, bijv. om foto’s te bekijken. Video’s via deze koppeling lukt nog niet, je kunt ze (de video’s) wel oproepen maar bij start blijft hij aan het begin ervan stilstaan. Via de computer werkt dit wel natuurlijk.

Je spreekt in je bericht over een aangesloten Samsung TV, ik heb recent ook een Samsung staan waarmee ik kijk via de hd tuner. Hoe koppel je die rechtsstreeks (via netwerk kabel, die is al aangesloten) aan de kpn? Kan dat uberhaupt wel?

Met een recente Samsung TV zou je gebruik kunnen maken van de KPN ITV app. Bij de mijne was ie al beschikbaar, maar mogelijk dat je ‘m nog uit de Store moet downloaden.
Je gebruikt dan uiteraard de bij de TV zelf geleverde afstandsbediening.

De app heeft wel véél beperkingen ten opzichte van de ontvanger.

 

Ik heb natuurlijk niet zelf de mogelijkheid het uit te proberen

Geen smartphone of tablet?

Reputatie 3
Badge +2

Ervaren jullie ook op Firefox dat bij volledige modus niet meer volledig het hele scherm inneemt?

Firefox

 

Edge (Chromium)

 

En wanneer je de laptop in tabletmodus zet. En op zoeken druk komt de virtuele toetsenbord tevoorschijn maar die gaat dan weer weg. Dus onmogelijk op de zoekbalk te typen. (beide browsers)

Verhip, @Glingko . Ik had het nog niet full screen gebruikt. Hier ook zo.

Ik heb na wat prutsen wel een workaround gevonden in Firefox.

  1. Zet de browser op volledig scherm (zodat je de tabbladen, adresbalk en, onderaan, de balk van de pc niet ziet. Dit kan je bv doen met F11.
  2. Zet nu PiP aan
  3. ‘Trek’ dat beeld net zo op totdat het schermvullend is :wink::relaxed:
  4. je houdt alleen onderin 2 buttontjes en bovenin het kruisje

@Glingko@Dennis Schreve 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb na wat prutsen wel een workaround gevonden in Firefox.

  1. Zet de browser op volledig scherm (zodat je de tabbladen, adresbalk en, onderaan, de balk van de pc niet ziet. Dit kan je bv doen met F11.
  2. Zet nu PiP aan
  3. ‘Trek’ dat beeld net zo op totdat het schermvullend is :wink::relaxed:

@Glingko@Dennis Schreve 

Ik gebruik geen FireFox @PeterG, ik werk met Safari. (Apple) 😉

Reputatie 7
Badge +25

Ervaren jullie ook op Firefox dat bij volledige modus niet meer volledig het hele scherm inneemt?

Firefox

 

Edge (Chromium)

 

En wanneer je de laptop in tabletmodus zet. En op zoeken druk komt de virtuele toetsenbord tevoorschijn maar die gaat dan weer weg. Dus onmogelijk op de zoekbalk te typen. (beide browsers)

Hi! Hier ook getest, en hetzelfde ervaren. Staat nu inmiddels genoteerd bij de developers. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +3

A:

Nog even terugkomend op het verspringen van het kijkpunt bij opnames pauzeren; het valt mij nu op dat wanneer je op pauze (spatiebalk) drukt het full screen verdwijnt en je het beeld krijgt met links boven het menu, en meer keuzes. Start je de film weer dan keert fullscreen weer terug met de (on)nodige meldingen (kpn gebruikt nu fullscreen enz) bovenin.

 

B:

Een 2e puntje is het starten van een opname, meermalen verschijnt de boodschap in beeld waarin je wordt gewezen dat het starten van de video mislukt is door een onverwachte fout en dat je het op een ander tijdstip moet proberen TERWIJL ondertussen de opgenomen film gewoon start !!!  Software bugje?

C:

Bij het overslaan van reklames in de film waarbij je de pointer in de balk onderin de film verschuift lijkt het nu veel langer te duren alvorens de weergave van de opname weer start.

 

Edit

Ik ervaar ook dat gereduceerde (verkleinde) beeld bij weergave van opgenomen films.

Reputatie 7
Badge +25

A:

Nog even terugkomend op het verspringen van het kijkpunt bij opnames pauzeren; het valt mij nu op dat wanneer je op pauze (spatiebalk) drukt het full screen verdwijnt en je het beeld krijgt met links boven het menu, en meer keuzes. Start je de film weer dan keert fullscreen weer terug met de (on)nodige meldingen (kpn gebruikt nu fullscreen enz) bovenin.

Klopt. Ik vermoed dat dit ‘as designed’ is, maar wel opmerkelijk inderdaad. 

B:

Een 2e puntje is het starten van een opname, meermalen verschijnt de boodschap in beeld waarin je wordt gewezen dat het starten van de video mislukt is door een onverwachte fout en dat je het op een ander tijdstip moet proberen TERWIJL ondertussen de opgenomen film gewoon start !!!  Software bugje?

Zelf ook getest met meerdere opnames, en ervaar dit niet. Zijn het recente opnames? Jij gebruikt Firefox? Heb je dit ook met Chrome? Ik heb ze even naast elkaar getest en Chrome lijkt toch wat sneller en soepeler te gaan.

C:

Bij het overslaan van reklames in de film waarbij je de pointer in de balk onderin de film verschuift lijkt het nu veel langer te duren alvorens de weergave van de opname weer start.

Eigenlijk hetzelfde als bij punt B. Zijn het recente opnames? Jij gebruikt Firefox? Heb je dit ook met Chrome? Ik heb ze even naast elkaar getest en Chrome lijkt toch wat sneller en soepeler te gaan. 

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_wrote:

Zelf ook getest met meerdere opnames, en ervaar dit niet. Zijn het recente opnames? Jij gebruikt Firefox? Heb je dit ook met Chrome? Ik heb ze even naast elkaar getest en Chrome lijkt toch wat sneller en soepeler te gaan.

Paul, ik gebruik inderdaad Firefox en daarbij moet ik vermelden dat ik allerlei blokkerings functie’s ingeschakeld hebt staan, oa. Facebook, cookies, enz. die moeten voorkomen dat ik (ongewenst) gevolgt wordt in mijn web verkeer. Ik kan mij voorstellen dat e.e.a. vertragend werkt. Ik zal eens testen in Edge. Chrome staat niet op de laptop (juist om voorgaande reden).

Edit/

Het is bij elke opname, de oudste is hoogstens 2 weken oud.

Edit2/

In Edge is niets te merken van vertraging. Dus het ligt aan Firefox, wat nog meer aan Firefox ligt is dat verkleinde beeld bij weergave van opnamen, in Edge is het gewoon scherm vullend.

Reputatie 5
Badge +3

Bugje, ik kan niet inloggen op website itv, zowel op laptop als smartphone komt er een foutmelding in beeld dat ik mijn internet verbinding moet controleren. Dit typende kijk ik dan maar even via een andere link naar 1 vandaag (directe internet verbinding).

Zowel met password en emailadres als met abonnementsnummer wordt geweigerd. Help.

 

Hoi @racinfo2 . Vreemd dat dit zomaar gebeurt. Heb je een screenshot van die foutmelding? En zou je preventief het modem kunnen herstarten?

Reputatie 5
Badge +3

@Erwin_  herstart modem heeft geen zin, internet was gewoon in orde. Maar wellicht werd mijn account geblokkeerd.

Reden daarvoor weet ik niet, ik voerde wel een, voor normale werkwijze een vreemde handeling uit:

Ik had een film afgekeken en die was dus aan einde gestopt en ik ging even de hond uitlaten, zo heeft de laptop enige tientallen minuten stil gestaan. Ik kwam weer terug en wilde de film verwijderen, voerde de film wis (verwijder) handeling uit met een foutmelding dat het was mislukt ten gevolge. Uiteraard probeerde ik het nog een paar keer maar bedacht toen dat de stream verbinding intussen was verbroken en ging ik het web programma uit.

Toen ik daarna opnieuw de website opstartte kreeg ik de foutmelding ‘geen toegang’ en de vraag of ik het met mijn abo nummer wilde proberen wat dus ook niet werkte. De hele avond geen toegang, de volgende ochtend  werkte alles normaal, hoefde zelfs  niet in te loggen.

Foutmelding:

foutmelding bij inloggen

ik kreeg na een enkel proberen wel weer een andere opmerking in beeld, of ik op de knop wilde drukken wat uiteraard geen effect bleek te hebben (zie 2e afbeelding)
 

 

Reputatie 5
Badge +3

Dit zowel met Firefox als met Edge, zelfde uitkomsten. Ik had het ook op de TV tuner wel willen testen maar ik had even geen zin om de workshop uit te lopen om in huis dit te kunnen testen.

Zowel de smartphone als de laptop gaven dezelfde uitkomsten. Het ging mij hoofdzakelijk om het journaal van 2000 uur en heb dit met een directe link dus wel gewoon kunnen bekijken op NPO.  ((  https://www.npostart.nl/live/npo-1 ))

 

@racinfo2 

Er was gisteren, 24-8, weer even min of meer kortdurend een storing met die melding 500-5005 inderdaad.
Ik neem aan dat inloggen nu wel weer gaat?

Ik hoeft trouwens wekenlang niet opnieuw in te loggen. Blijf zowel op de laptop (gebruik Firefox) als via de mobiel (Samsung, Android) dagen- tot wekenlang ingelogd. Als je maar niet uitlogt...

Reputatie 5
Badge +3

Inloggen is helemaal geen probleem, nooit. De storing (zie posts terug) die ik eergisteren had heb ik nooit eerder ondervonden. Maar die ‘verwijder’ handeling (na hond uitlaten) deed ik, op deze wijze ook nooit eerder !!

Gisteren had ik trouwens weer heel vreemde zaken, ik bekeek een (fonkelnieuwe) opname van inspecteur Morse en tot 2 keer toe kapte hij de weergave af en sprong terug naar het startpunt waar hij (in dezelfde sessie) ook niet meer uit bleek te slepen. De weergave afsluiten en opnieuw opstarten bleek de oplossing waarbij vermeld moet worden dat hij precies op het punt waarop hij kapte weer verder ging :grinning:

Het moet mij van het hart dat deze nieuwe software aan alle kanten rammelt….  :-(

Tot nog toe behield ik mijn ervaringen voor me maar vanaf heden ga ik elk bugje melden.

@PeterG  even voor de goede orde, ik log nooit uit en behoef daarom ook (net als jij) nooit in te loggen !!

Zeg @racinfo2 . Kijk je nooit via de TV en ontvanger?

Reputatie 5
Badge +3

Zeg @racinfo2 . Kijk je nooit via de TV en ontvanger?


Alleen Formule 1 Ziggo Sport Peter, gemist en opnamen altijd op een 24” monitor via laptop in mijn workshop; als het kouder wordt zal ik wel meer binnen kijken denk ik. Dit is ontstaan doordat mijn (inmiddels overleden) vrouw een eigen programma keuze had.

Ook vind ik kijken op 24 inch, met mijn neus op 40cm afstand prettiger dan op 3 meter afstand van de big Samsung TV.

Ik weet het, het is vast een afwijking :joy:

Reputatie 5
Badge +3

Er gaat werkelijk geen dag voorbij of ik heb een storing met de web applikatie.

  1. Eergisteren bij het kijken van de opname (inspecteur Morse, ‘n aflevering van ‘n dag later) weer plots in de 52e minuut dat ie terugspringt naar het startpunt en daar roerloos stilstaat, niet eerder in beweging te krijgen, pas na restart web applikatie kon ik weer verder kijken.
  2. Gisteren bij het kijken van een opgenomen  F1 vrije training  V1 stopte de weergave weer en kreeg ik de volgende melding in beeld:
Ook hier kon ik pas verder kijken na re-start van de web applikatie.