Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66284 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Wat vervelend allemaal, @racinfo2 .

Heb je al eens álle kpn-cookies in je browser gewist? (!)

Kijk je via een Apple (iOS dus)? Of Windows 10?

Welke browser gebruik je?

Reputatie 5
Badge +3

Peter ik gebruik Firefox, en die blokkeert cookies, ik kan ze niet wissen want er zijn geen cookies. Maar het gebeurt in eveneens Edge, de laatste weken kijk ik alleen in Edge ivm dat verkleinde beeld in Firefox. In Edge worden cookies ook tegen gehouden, lastig wel hoor want bij elk bezoek bij een bekende website (Firefox) moet je weer toestemming geven voor cookies, ook al deed je dat al eerder.

Reputatie 7
Badge +24

ALs je naar Opties > Privacy & Beveiliging gaat en daar Clear data / gegevens verwijderen klikt, kun je dan niets verwijderen?

Reputatie 5
Badge +3

Hedenavond gebeurt het weer, ook weer in Edge, midden in de opgenomen film van ‘Allo ‘allo’ van -ONS- plots beeld bevroren met de pointer weer op nul,  ‘n groene cirkel die rondjes draait om het pauzeteken in het midden, maar doorstarten ho maar. Alleen return knop linksboven indrukken en opnieuw afspelen kiezen. Wel moet ik vermelden dat ie exact op de plek waarop ie bevroor weer verdergaat. zie afb.

 

Het is nu echt niet leuk meer, ik denk dat ik, ook voor de laptop een HD tuner gaat bestellen, die zal beslist beter werken dan de web applikatie.

Wel jammer want voor de software vernieuwing had ik nooit last van deze klachten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dit moet op te lossen zijn. 

Als je naar Opties > Privacy & Beveiliging gaat en daar Clear data / gegevens verwijderen klikt, kun je dan niets verwijderen?

Zou je dit toch nog willen proberen? 

Reputatie 5
Badge +3

ALs je naar Opties > Privacy & Beveiliging gaat en daar Clear data / gegevens verwijderen klikt, kun je dan niets verwijderen?

@Alex_P, die optie kan ik in Edge niet vinden. Ik kan in Edge wel browser gegevens wissen, reeds gedaan dus.

Reputatie 7
Badge +10

ALs je naar Opties > Privacy & Beveiliging gaat en daar Clear data / gegevens verwijderen klikt, kun je dan niets verwijderen?

@Alex_P, die optie kan ik in Edge niet vinden.

 

  1. rechterbovenhoek op de menuknop.
  2. Klik op Instellingen.
  3. Klik op Kiezen wat je wil wissen

Lukt het zo?

Reputatie 5
Badge +3

ALs je naar Opties > Privacy & Beveiliging gaat en daar Clear data / gegevens verwijderen klikt, kun je dan niets verwijderen?

@Alex_P, die optie kan ik in Edge niet vinden.

 

  1. rechterbovenhoek op de menuknop.
  2. Klik op Instellingen.
  3. Klik op Kiezen wat je wil wissen

Lukt het zo?

Zie voorgaande post.

Hallo @racinfo2  en @Alex_P ,

klik re.bo op de 3 …, ga dan naar ‘instellingen’ en dan naar ‘privacy, zoeken en services’, daar vind je alles.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @racinfo2  en @Alex_P ,

klik re.bo op de 3 …, ga dan naar ‘instellingen’ en dan naar ‘privacy, zoeken en services’, daar vind je alles.

 


Over welke browser hebben het? Ik gebruik Edge. Daarheb ik alles wat er te wissen valt, gewist.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Of dit iets uitmaakt zal ik testen met kijken naar een opgenomen film (vanavond).

Hallo @racinfo2  en @Alex_P ,

klik re.bo op de 3 …, ga dan naar ‘instellingen’ en dan naar ‘privacy, zoeken en services’, daar vind je alles.

 


Over welke browser hebben het? Ik gebruik Edge. Daarheb ik alles wat er te wissen valt, gewist.

 

 

Hallo @racinfo2 , natuurlijk hebben we het over Edge. daar gaat je vraag over.

Reputatie 5
Badge +3

Edge of Firefox, alles wat ik qua cookies, geschiedenis, enz. heb is nu verwijderd. Gisteren geen opgenomen films bekeken (ivm direct kijken naar miljoenenjacht). Ik mocht wel op Firefox en Edge mij opnieuw aanmelden bij inloggen (logisch als je geschiedenis wist).

Wel de directe uitzending Journaal van 20.00 uur bekeken. En helaas ging dat ook niet zonder storingen, halverwege Journaal de melding dat ie geen info kon laden met een ronddraaiende cirkel ten gevolge en weer bevroren beeld.

Meteen naar de NPO1 directe link omgeschakeld want ik wilde het journaal zien en daar ongestoord verder op gekeken. Overigens is dit al vaker gebeurt bij het 8 uur journaal, zie eerdere posts. Aan de 4G internet verbinding kan het niet liggen, anders zou ik ook in de directe link NPO1 niet kunnen kijken.

Ik check bij storingen altijd meteen eerst de internet verbindingen. Vroeger bij ADSL2 was dat nog weleens een dingetje.

Vermelde storingen, ik herhaal het nog even zijn aan de orde sinds de laatste software update, daarvoor heb ik dit nooit gehad en ik maak 24/7 gebruik van de web applikatie.

Reputatie 7
Badge +30

Je kijkt, begrijp ik, dus via een mobiele verbinding, racinfo? Of bedoel je hiermee de 4G van je Snelller Internet Buitengebied? Dan kan het daar aan liggen. We zien wel eens vaker dat iTV Online toch, blijkbaar, hogere eisen stelt aan een verbinding. Waarbij dan, als je via mobiele data kijkt, er microonderbrekingen kunnen zijn waar dan bij ons haperingen ontstaan, terwijl andere diensten dat niet of minder hebben. Als het dan gaat om een mobiele verbinding, kijk of je toch via een vaste verbinding (kabel of wifi) kunt kijken. Als je wel de 4G van de Sneller Internet Buitengebied bedoelt ga ik even navragen hoe dit zit en in hoeverre de SIB 4G bijspringt op iTV verkeer.

Reputatie 5
Badge +3

@Erik_ wat je daar zegt is een punt maar… ook al zou de 4G uitvallen, kortstondig dan loopt de ADSL2 lijn toch nog gewoon door?

Ik heb circa 11 Mbit op ADSL en op 4G komt daar (in het meest gunstige geval) circa 45 Mbit bij. Zelden dat het totaal onder de 35 Mbit zakt.

Of zouden storingen in het ADSL2 gedeelte oorzaak van uitvallen kunnen zijn? Ik blijf hierbij dus wel opmerken dat ik in eerdere tijd (vanaf jan 2019) geen last had van de storingen die ik nu heb, het is sinds de laatste aanpassing software van de web applikatie.

ook voor de laptop een HD tuner gaat bestellen

De tuner kan je niet aansluiten op de laptop. Die laatste heeft geen hdmi INgang. Een kleine tv is dan nodig.

En of je met 11 Mb/s DSL wel een 2de ontvanger kunt krijgen betwijfel ik ten zeerste.

@Erik_en racinfo

Kennissen van mij kijken televisie via de Ziggo go app en 4G buitengebied van KPN. Dat gaat prima. Het moet dus wel kunnen. Ook via KPN online lijkt mij.
Hoewel ze het wel wilden konden ze geen KPN ITV krijgen: DSL is maar 5 Mb/s.

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG  wat je zegt klopt maar nu vergeet je even dat mijn laptop aan een 24” monitor hangt en via de VGA aansluiting. Op de monitor is dus de HDMI ingang nog vrij.

De laptop zou dan gewoon uit blijven. Niet wenselijk overigens, want dan kan ik ook niet meer opnemen. En heel af en toe doe ik dat wel met WOII geschiedenis.

Om je voor te zijn, natuurlijk heb ik een Display Port op de laptop maar die gaat naar de beamer waarmee ik (soms) films projecteer op een groot scherm in de workshop. Ook een reden waarom ik liefst via de web applikatie werk.

Je schreef:

En of je met 11 Mb/s DSL wel een 2de ontvanger kunt krijgen betwijfel ik ten zeerste.

Krijgen niet maar wel huren. En niet in HD natuurlijk, maar als ik in de workshop kijk staat de HD tuner in huis natuurlijk uit. Dus zou HD dan geen probleem zijn met 11 Mbit ADSL2.

Ik kan natuurlijk ook de HD Tuner uit huis in de workshop zetten maar dan moet ik steeds met apparatuur gaan slepen en daar voel ik weinig voor.

Natuurlijk bedoel ik met huren ook krijgen. Dat is bij KPN in mijn ogen één en hetzelfde. KPN verhuurt tenslotte alleen maar.

Voor 1 STB in HD wordt minimaal 10 Mb/s DSL vereist. Bij een tweede gaat dat bij lange na niet lukken en zullen ze beiden op SD (v.u. KPN, dat kan je zelf niet veranderen) gezet worden.

De voorwaarde is namelijk dat ze beiden tegelijk gebruikt moeten kunnen worden.

Je theorie “die ene in de woonkamer staat uit” gaat niet op met de achterliggende techniek.

Wordt de ontvanger in de woonkamer überhaupt wel gebruikt? Zet die op de plek waar je het meest tv kijkt.

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG  Daar klopt volgens KPN niets van Peter, die zeggen heel andere waarden namelijk.

Ontvanger in huis wordt wel degelijk gebruikt alleen niet gelijktijdig, indien we op laptop kijken staat HD ontvanger los van netspanning en netwerk. Bij aansluiten laadt ie dan ook eerst de firmware in.

Wat vind je van deze foutmelding? Ligt toch niet aan welke browser je gebruikt 😉.

 

Reputatie 3
Badge +2

Vraagje: Klopt het dat de beeldkwaliteit bij opnames en on demand expres omlaag gaat?

live: 1080P

Bij on demand: 720P max

Opnames: nog lager 570P max

 

Wat vind je van deze foutmelding? Ligt toch niet aan welke browser je gebruikt 😉.

Nee. Dat staat los van welke browser je gebruikt. Dat is de laatste tijd voorgekomen. Ik had dat dan op alle devices tegelijk met de app: de laptop en de smartphone.
Er was 2 X kort na elkaar storing op het platform. Maar dat is opgelost.

@PeterG  Daar klopt volgens KPN niets van Peter, die zeggen heel andere waarden namelijk.

Ontvanger in huis wordt wel degelijk gebruikt alleen niet gelijktijdig, indien we op laptop kijken staat HD ontvanger los van netspanning en netwerk. Bij aansluiten laadt ie dan ook eerst de firmware in.

Wie is de “KPN” waar jij het over hebt? Het lijkt mij stug dat iemand met een heel klein beetje kennis van Internetgebruik dit zou hebben gezegd. 

Dit topic gaat over de browser App en dat heeft helemaal maar dan ook niets met de SetTopBox te maken. Wel met de Experiabox ook als het over Wifi gaat (in bepaalde omstandigheden). 

Maar het woord “ontvanger” kan wel verkeerd geintepreteerd zijn door degene die het tegen jou heeft gezegd en die heeft waarschijnlijk gedacht dat je over de Experiabox sprak. 

De firmware van SetTopBox (Ontvanger in KPN jargon) heeft echt niets te maken met wat dan ook in een laptop of smartphone (die hebben hun eigen firmware en als je hier aan kan komen heb je echt een probleem, omdat je dan fysiek een met software geladen nieuwe Rom moet installeren als dat fout gaat). 

De update van de menu’s van KPN lijkt mij een gewoon besturingssysteem update hoewel het vreemd genoeg hier constant firmware wordt genoemd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware 

 

Vraagje: Klopt het dat de beeldkwaliteit bij opnames en on demand expres omlaag gaat?

live: 1080P

Opmerkelijk, vanuit de zender wordt 1080i geleverd en dat wordt ook zo door de providers doorgegeven, dus ook door KPN. 

Reputatie 5
Badge +3

Vraagje: Klopt het dat de beeldkwaliteit bij opnames en on demand expres omlaag gaat?

live: 1080P

Bij on demand: 720P max

Opnames: nog lager 570P max

 

Mijn opnames kan ik gewoon in 1080p afspelen, met On demand heb ik geen ervaringen.

 

Reputatie 3
Badge +2

Ik merk dat bij de publieke omroepen wel 1080p blijft ook bij terugkijken en opnames.

Hier is een opname van de NPO: 

Maar bij de commerciële zenders zoals RTL 4 bij terugkijken is er alleen 570p beschikbaar. Bij live is er wel weer 1080p.