Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66281 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hier wel een groot percentage verschil.

Op de decoder: 6 % vrij
Op tv.kpn.com: 16 % vrij

Heeeeeeel apart. Het is toch één opnamesysteem?

Bij jullie ook zo'n verschil?

@racinfo2@Katana321 


Bij mij is het ‘’verschil’’ nog veel groter, absurt zelfs, op TV heb ik 36% vrij en op tv.kpn.com 70% vrij :rage:

Wat ik mij al een tijd lang afvraag is hoe ik continu live tv kijk, via button “tv kijken” een zender kiezen dan stopt het streamen nog voordat het programma is afgelopen met “dit programma kun je niet terugkijken”, wanneer ik live tv kijk via “tv gids” idem, de stream stopt als het programma is afgelopen, is er een manier om “gewoon” live tv te laten doorlopen? Gebruikte browsers zijn Chrome, Firefox en Edge.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Hier wel een groot percentage verschil.

Op de decoder: 6 % vrij
Op tv.kpn.com: 16 % vrij

Heeeeeeel apart. Het is toch één opnamesysteem?

Bij jullie ook zo'n verschil?

@racinfo2@Katana321 

@PeterG  Hier op de tv-ontvanger 42% vrij. Op de site 48% vrij. 

Opmerkelijk natuurlijk.

Nog een ander ding wat ik opmerkelijk vind: als je op de site in Geplande opnames zit, zie je helemaal bovenaan staan “Opgeslagen". Daarmee kun je teruggaan naar de lijst van opgeslagen opnames. Logisch he?

Dan moet je dit nu eens in de app bekijken. Als je daar in Geplande opnames zit te kijken en je wilt naar de opgeslagen opnames , dan moet je op Geplande opnames klikken. Hoe onlogisch kan het zijn.

dan moet je op Geplande opnames klikken

EUH… Je klikt toch op het TERUG pijltje links náást de tekst Geplande opnames?

@Katana321 .

Reputatie 7
Badge +7

dan moet je op Geplande opnames klikken

EUH… Je klikt toch op het TERUG pijltje links náást de tekst Geplande opnames?

@Katana321.

@PeterG  Ja, dat klopt. Weet ik. Maar de tekst naast het terug-pijltje is onlogisch in de app. Op de site is het anders, maar wél logisch.

Het ging mij om de inconsistentie. Dat er in 2 verschillende systemen (maar wel op dezelfde plek) een andere naamgeving wordt gebruikt.

Reputatie 7
Badge +10

Hier 56% ruimte vrij op de website van KPN iTV

50% ruimte vrij op de ontvanger.

Dat gaat, met de huidige opnames, vanaf nu overal natuurlijk 95% ruimte vrij voor iedereen worden, voor altijd :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG , @racinfo2@Katana321 (en de rest) Één woord: Bijzonder! Het is volgens mij inderdaad één (cloud) opslagsysteem. Hoe de diverse apparaten die gegevens ophalen, is me een raadsel. Dit kunnen onze iTV collega's hopelijk aan ons uitleggen. Ik heb de vraag uitstaan:sunglasses:

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG , @racinfo2@Katana321 (en de rest) Één woord: Bijzonder! Het is volgens mij inderdaad één (cloud) opslagsysteem. Hoe de diverse apparaten die gegevens ophalen, is me een raadsel. Dit kunnen onze iTV collega's hopelijk aan ons uitleggen. Ik heb de vraag uitstaan:sunglasses:


Een verschil van 6 a 10% vind ik nog wel aanvaardbaar maar een verschil van meer dan de helft (37%)  is belachelijk.

Ik heb, om alle twijfel hierover uit te sluiten hiervan een paar foto’s gemaakt van deze absurde verschillen in weergave beschikbare opname ruimte , zowel van  de TV als van de website. De app op telefoon gebruik ik niet.

Foto van TV

 

 

Foto van laptop:

 

Deze opnamen zijn enkele seconden na elkaar gemaakt !!

@Lisa  wellicht kun je de ontwikkelaars hiermee beter van dienst zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de screenshots, racinfo. De tv mensen zijn er naar aan het kijken wat hier aan de hand is. We komen er op terug zodra we meer info hebben!

Reputatie 5
Badge +3

Dank voor de screenshots, racinfo. De tv mensen zijn er naar aan het kijken wat hier aan de hand is. We komen er op terug zodra we meer info hebben!


Ten aanvulling van dit gegeven @Erik_  heb ik nog iets veel vreemder, door een bepaalde reden verwijderde ik onlangs meer dan 140 opgeslagen opnames maar bleef mijn teller in de web app. op 70% vrije ruimte staan, ook na 3 dagen (opnieuw kijken) bleef het nog altijd 70%.

Duidelijk is dat hij helemaal niet telt (bij mij) in de web app., daarentegen geeft de TV wel aan dat er ruimte door het verwijderen erbij is gekomen (82% free), dat was voor ik  de 140 opnamen verwijderde nog maar 33% free.  De TV schijnt het dus goed weer te geven! ;-)

Reputatie 7
Badge +25

Dank voor de screenshots, racinfo. De tv mensen zijn er naar aan het kijken wat hier aan de hand is. We komen er op terug zodra we meer info hebben!


Ten aanvulling van dit gegeven @Erik_  heb ik nog iets veel vreemder, door een bepaalde reden verwijderde ik onlangs meer dan 140 opgeslagen opnames maar bleef mijn teller in de web app. op 70% vrije ruimte staan, ook na 3 dagen (opnieuw kijken) bleef het nog altijd 70%.

Duidelijk is dat hij helemaal niet telt (bij mij) in de web app., daarentegen geeft de TV wel aan dat er ruimte door het verwijderen erbij is gekomen (82% free), dat was voor ik  de 140 opnamen verwijderde nog maar 33% free.  De TV schijnt het dus goed weer te geven! ;-)

Inmiddels is de bug gevonden en zal worden opgelost in de volgende release voor de iTV website (ik weet nog niet precies wanneer dat is). Dus bedankt voor het doorgeven, was zeer nuttig. Misschien dat als je nu uitlogt, en weer inlogt dat ‘ie wel weer correct wordt weergegeven. Maar goed, ze zijn er dus achter wat het is, en het wordt opgelost.

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad @Paul_ , zowel op TV als in de web applicatie meet ik nu 82% free.

Bedank de software ontwikkelaars maar namens mij. :heart_eyes:

Reputatie 5
Badge +3

*** gewist ***

 

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..

Reputatie 7
Badge +7

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..

Ja, hier ook nog steeds een verschil:

Web-app 48% vrij

Tv-ontvanger 43% vrij.

Ik hou gewoon het percentage van de web-app aan, want dan heb ik meer. :grin:

Ik denk dat die release v.d. itv-website nog moet komen @PeterG 

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..


Peter, heb je de web applicatie ook al eens helemaal afgesloten en tevens uitgelogd? Bij dan opnieuw inloggen bleken de percentages bij mij gelijk te zijn.

Het lijkt er op dat hij het percentage alleen bij inloggen berekend, niet real-time. Slechte zaak dan overigens, maar misschien wordt daar nu juist aan gewerkt.

Reputatie 7
Badge +25

 

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..

 

Inmiddels is de bug gevonden en zal worden opgelost in de volgende release voor de iTV website (ik weet nog niet precies wanneer dat is). Dus bedankt voor het doorgeven, was zeer nuttig. Misschien dat als je nu uitlogt, en weer inlogt dat ‘ie wel weer correct wordt weergegeven. Maar goed, ze zijn er dus achter wat het is, en het wordt opgelost.

Zoals ik al zei is de oorzaak gevonden, maar wordt het pas opgelost bij de volgende update van de iTV website. Je kan zelf een sync triggeren door uit- en weer in te loggen. 

Hier is 't nu gelijk idd. Gisteren geopend in Firefox. Vandaag Google Chrome weer van stal. Dat had ik al enkele dagen niet gebruikt.

( + 1 minuut) En na uitloggen en opnieuw inloggen op tv.kpn.com in Firefox nu ook daar goed.

Sinds kort geswitched naar Google Chrome (ivm aanschaf Chromecast) maar….

geen PIP mogelijkheid in die browser! Flups. :hushed:

Reputatie 1

Ik blijf maar onderstaande melding krijgen als ik TV via de website probeer te gebruiken. Je kan het raden, op de knop drukken helpt niet. Nieuwste versie van Firefox op een Macbook. Waarom werkt dit niet?

UPDATE:

Hmmm… ik had ineens een ingeving en ik heb alle KPN cookies weggegooid. Nu lijkt het wel te werken, maar wel vreemd dat KPN niet met haar eigen cookies door één deur kan. Ben benieuwd of het ook blijft werken of dat ik dit regelmatig zal moeten doen.

@jellehieminga

In FIREFOX krijg ik dit ook best regelmatig (hier Windows 10). Via Google Chrome werkt het dan wel. Of Safari bij een Macbook.

TIP:

Open tv.kpn.com in Firefox en als je bovenstaande krijgt houdt dan de Ctrl ingedrukt en druk op F5 (voor F5 evt. ook de FN knop ingedrukt houden). Daarna tabblad sluiten en nieuwe openen en weer naar tv.kpn.com gaan. Dan doet ie het weer.

Ctrl met F5 herlaad met verschonen cookies voor die pagina.

Maar Firefox is sowieso ff niet aan te raden i.v.m. het niet schermvullend tonen van full screen weergave en het (in mijn situatie) ontbreken van de mogelijkheid tot casten naar Chromecast.

@Thomas

Reputatie 1

Ik heb dat probleem niet met Firefox, deze draait gewoon netjes op full screen. Casten vanaf mijn laptop doe ik toch ook nooit (en Chrome weiger ik te gebruiken, sorry, da’s een persoonlijke keuze).

 

Nu ik weet dat het in de cookies zit zal ik deze eens in de gaten houden. Het lijkt er op dat er een cookie achterblijft die de volgende keer de login tegenhoud.

Ik heb dat probleem niet met Firefox, deze draait gewoon netjes op full screen.

Aha! dan is dat dus alleen Firefox i.c.m. Windows 10. Misschien een dingetje voor de techneuten, @Paul_ .

ITV via Firefox met Windows

en Chrome weiger ik te gebruiken, sorry, da’s een persoonlijke keuze

@jellehieminga: Dat heb ik nou met Apple…. De druppel was dat dat in Chinese (!) fabrieken wordt geassembleerd waarbij de werkers een loon krijgen waarvan ze never nooit die toestellen zelf kunnen betalen. Bovendien… om nou dik € 200 al meer te betalen alleen voor de merknaam. Nee, dank je wel.

Productiekosten iPhone X: ca. € 308 all in. Verkoop: € 1100 of meer. Huh! Watte!
Dan zou je eerder een verkoop van ca. 700 tot 800 ofzo verwachten.

Reputatie 1

Ach, dat blijft persoonlijk. Ik werk op een Macbook uit 2012 en met een iPhone uit 2014. Beide netjes nog ondersteund en up to date qua software (hoewel dat wel gaat aflopen) en zonder gekke technische storingen. Een Android telefoon had ik in die tijd al minimaal tweemaal moeten vervangen omdat de software obsolete zou zijn. Als je dan de kosten per jaar gaat bekijken dan is dit (voor mij) goedkoper en duurzamer. De rest is puur individuele voorkeur.

Ik heb het nog even getest, maar de online TV gaat netjes beeldvullend bij mij, hoewel ik eerst wel weer deze kwestie kreeg:

 

Toen ik deze had weggegooid moest ik opnieuw inloggen maar werkte alles weer normaal:

 

Bij mij ziet fullscreen er zo uit:

Ik zie dat de onderkant niet helemaal klopt, maar aangezien het links en rechts goed uitvult zit ik er niet echt mee.

Reputatie 7
Badge +25

En zo heb ik dan weer een iPhone, maar verder geen Apple dingen. Gelukkig hebben we allemaal de vrije keuze hierin. :)

Dat probleem met die zwarte balken in FF had ik al eens aangekaart dacht ik, maar twijfel een beetje.

@jellehieminga: Fijn dat je het zo duidelijk uitlegt en hebt getest. Ik ga de foutmelding + cookie doorgeven aan de developers! Dank voor het signaal.

 

Edit: @jellehieminga: Heb je heel toevallig een tijdstip waarop je die foutmelding kreeg? Zo niet, zou je de eerstvolgende keer dat je de melding hebt de datum + tijd willen noteren, en mij dat laten weten? Kun je ook je gegevens invullen in je profiel? Dan gaan we de boel inspecteren.