Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66332 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hier wel een groot percentage verschil.

Op de decoder: 6 % vrij
Op tv.kpn.com: 16 % vrij

Heeeeeeel apart. Het is toch één opnamesysteem?

Bij jullie ook zo'n verschil?

@racinfo2@Katana321 


Bij mij is het ‘’verschil’’ nog veel groter, absurt zelfs, op TV heb ik 36% vrij en op tv.kpn.com 70% vrij :rage:

Wat ik mij al een tijd lang afvraag is hoe ik continu live tv kijk, via button “tv kijken” een zender kiezen dan stopt het streamen nog voordat het programma is afgelopen met “dit programma kun je niet terugkijken”, wanneer ik live tv kijk via “tv gids” idem, de stream stopt als het programma is afgelopen, is er een manier om “gewoon” live tv te laten doorlopen? Gebruikte browsers zijn Chrome, Firefox en Edge.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Hier wel een groot percentage verschil.

Op de decoder: 6 % vrij
Op tv.kpn.com: 16 % vrij

Heeeeeeel apart. Het is toch één opnamesysteem?

Bij jullie ook zo'n verschil?

@racinfo2@Katana321 

@PeterG  Hier op de tv-ontvanger 42% vrij. Op de site 48% vrij. 

Opmerkelijk natuurlijk.

Nog een ander ding wat ik opmerkelijk vind: als je op de site in Geplande opnames zit, zie je helemaal bovenaan staan “Opgeslagen". Daarmee kun je teruggaan naar de lijst van opgeslagen opnames. Logisch he?

Dan moet je dit nu eens in de app bekijken. Als je daar in Geplande opnames zit te kijken en je wilt naar de opgeslagen opnames , dan moet je op Geplande opnames klikken. Hoe onlogisch kan het zijn.

dan moet je op Geplande opnames klikken

EUH… Je klikt toch op het TERUG pijltje links náást de tekst Geplande opnames?

@Katana321 .

Reputatie 7
Badge +7

dan moet je op Geplande opnames klikken

EUH… Je klikt toch op het TERUG pijltje links náást de tekst Geplande opnames?

@Katana321.

@PeterG  Ja, dat klopt. Weet ik. Maar de tekst naast het terug-pijltje is onlogisch in de app. Op de site is het anders, maar wél logisch.

Het ging mij om de inconsistentie. Dat er in 2 verschillende systemen (maar wel op dezelfde plek) een andere naamgeving wordt gebruikt.

Reputatie 7
Badge +10

Hier 56% ruimte vrij op de website van KPN iTV

50% ruimte vrij op de ontvanger.

Dat gaat, met de huidige opnames, vanaf nu overal natuurlijk 95% ruimte vrij voor iedereen worden, voor altijd :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG , @racinfo2@Katana321 (en de rest) Één woord: Bijzonder! Het is volgens mij inderdaad één (cloud) opslagsysteem. Hoe de diverse apparaten die gegevens ophalen, is me een raadsel. Dit kunnen onze iTV collega's hopelijk aan ons uitleggen. Ik heb de vraag uitstaan:sunglasses:

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG , @racinfo2@Katana321 (en de rest) Één woord: Bijzonder! Het is volgens mij inderdaad één (cloud) opslagsysteem. Hoe de diverse apparaten die gegevens ophalen, is me een raadsel. Dit kunnen onze iTV collega's hopelijk aan ons uitleggen. Ik heb de vraag uitstaan:sunglasses:


Een verschil van 6 a 10% vind ik nog wel aanvaardbaar maar een verschil van meer dan de helft (37%)  is belachelijk.

Ik heb, om alle twijfel hierover uit te sluiten hiervan een paar foto’s gemaakt van deze absurde verschillen in weergave beschikbare opname ruimte , zowel van  de TV als van de website. De app op telefoon gebruik ik niet.

Foto van TV

 

 

Foto van laptop:

 

Deze opnamen zijn enkele seconden na elkaar gemaakt !!

@Lisa  wellicht kun je de ontwikkelaars hiermee beter van dienst zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de screenshots, racinfo. De tv mensen zijn er naar aan het kijken wat hier aan de hand is. We komen er op terug zodra we meer info hebben!

Reputatie 5
Badge +3

Dank voor de screenshots, racinfo. De tv mensen zijn er naar aan het kijken wat hier aan de hand is. We komen er op terug zodra we meer info hebben!


Ten aanvulling van dit gegeven @Erik_  heb ik nog iets veel vreemder, door een bepaalde reden verwijderde ik onlangs meer dan 140 opgeslagen opnames maar bleef mijn teller in de web app. op 70% vrije ruimte staan, ook na 3 dagen (opnieuw kijken) bleef het nog altijd 70%.

Duidelijk is dat hij helemaal niet telt (bij mij) in de web app., daarentegen geeft de TV wel aan dat er ruimte door het verwijderen erbij is gekomen (82% free), dat was voor ik  de 140 opnamen verwijderde nog maar 33% free.  De TV schijnt het dus goed weer te geven! ;-)

Reputatie 7
Badge +25

Dank voor de screenshots, racinfo. De tv mensen zijn er naar aan het kijken wat hier aan de hand is. We komen er op terug zodra we meer info hebben!


Ten aanvulling van dit gegeven @Erik_  heb ik nog iets veel vreemder, door een bepaalde reden verwijderde ik onlangs meer dan 140 opgeslagen opnames maar bleef mijn teller in de web app. op 70% vrije ruimte staan, ook na 3 dagen (opnieuw kijken) bleef het nog altijd 70%.

Duidelijk is dat hij helemaal niet telt (bij mij) in de web app., daarentegen geeft de TV wel aan dat er ruimte door het verwijderen erbij is gekomen (82% free), dat was voor ik  de 140 opnamen verwijderde nog maar 33% free.  De TV schijnt het dus goed weer te geven! ;-)

Inmiddels is de bug gevonden en zal worden opgelost in de volgende release voor de iTV website (ik weet nog niet precies wanneer dat is). Dus bedankt voor het doorgeven, was zeer nuttig. Misschien dat als je nu uitlogt, en weer inlogt dat ‘ie wel weer correct wordt weergegeven. Maar goed, ze zijn er dus achter wat het is, en het wordt opgelost.

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad @Paul_ , zowel op TV als in de web applicatie meet ik nu 82% free.

Bedank de software ontwikkelaars maar namens mij. :heart_eyes:

Reputatie 5
Badge +3

*** gewist ***

 

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..

Reputatie 7
Badge +7

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..

Ja, hier ook nog steeds een verschil:

Web-app 48% vrij

Tv-ontvanger 43% vrij.

Ik hou gewoon het percentage van de web-app aan, want dan heb ik meer. :grin:

Ik denk dat die release v.d. itv-website nog moet komen @PeterG 

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..


Peter, heb je de web applicatie ook al eens helemaal afgesloten en tevens uitgelogd? Bij dan opnieuw inloggen bleken de percentages bij mij gelijk te zijn.

Het lijkt er op dat hij het percentage alleen bij inloggen berekend, niet real-time. Slechte zaak dan overigens, maar misschien wordt daar nu juist aan gewerkt.

Reputatie 7
Badge +25

 

Ik zie dit nu (7 dec om 17:48) maar hier is het verschil alleen maar groter geworden.

Via de web-app (tv.kpn.com) 16 % vrij.
Via de decoder 2 % vrij.

Duh! …..

 

Inmiddels is de bug gevonden en zal worden opgelost in de volgende release voor de iTV website (ik weet nog niet precies wanneer dat is). Dus bedankt voor het doorgeven, was zeer nuttig. Misschien dat als je nu uitlogt, en weer inlogt dat ‘ie wel weer correct wordt weergegeven. Maar goed, ze zijn er dus achter wat het is, en het wordt opgelost.

Zoals ik al zei is de oorzaak gevonden, maar wordt het pas opgelost bij de volgende update van de iTV website. Je kan zelf een sync triggeren door uit- en weer in te loggen. 

Hier is 't nu gelijk idd. Gisteren geopend in Firefox. Vandaag Google Chrome weer van stal. Dat had ik al enkele dagen niet gebruikt.

( + 1 minuut) En na uitloggen en opnieuw inloggen op tv.kpn.com in Firefox nu ook daar goed.

Sinds kort geswitched naar Google Chrome (ivm aanschaf Chromecast) maar….

geen PIP mogelijkheid in die browser! Flups. :hushed:

Reputatie 1

Ik blijf maar onderstaande melding krijgen als ik TV via de website probeer te gebruiken. Je kan het raden, op de knop drukken helpt niet. Nieuwste versie van Firefox op een Macbook. Waarom werkt dit niet?

UPDATE:

Hmmm… ik had ineens een ingeving en ik heb alle KPN cookies weggegooid. Nu lijkt het wel te werken, maar wel vreemd dat KPN niet met haar eigen cookies door één deur kan. Ben benieuwd of het ook blijft werken of dat ik dit regelmatig zal moeten doen.

@jellehieminga

In FIREFOX krijg ik dit ook best regelmatig (hier Windows 10). Via Google Chrome werkt het dan wel. Of Safari bij een Macbook.

TIP:

Open tv.kpn.com in Firefox en als je bovenstaande krijgt houdt dan de Ctrl ingedrukt en druk op F5 (voor F5 evt. ook de FN knop ingedrukt houden). Daarna tabblad sluiten en nieuwe openen en weer naar tv.kpn.com gaan. Dan doet ie het weer.

Ctrl met F5 herlaad met verschonen cookies voor die pagina.

Maar Firefox is sowieso ff niet aan te raden i.v.m. het niet schermvullend tonen van full screen weergave en het (in mijn situatie) ontbreken van de mogelijkheid tot casten naar Chromecast.

@Thomas

Reputatie 1

Ik heb dat probleem niet met Firefox, deze draait gewoon netjes op full screen. Casten vanaf mijn laptop doe ik toch ook nooit (en Chrome weiger ik te gebruiken, sorry, da’s een persoonlijke keuze).

 

Nu ik weet dat het in de cookies zit zal ik deze eens in de gaten houden. Het lijkt er op dat er een cookie achterblijft die de volgende keer de login tegenhoud.

Ik heb dat probleem niet met Firefox, deze draait gewoon netjes op full screen.

Aha! dan is dat dus alleen Firefox i.c.m. Windows 10. Misschien een dingetje voor de techneuten, @Paul_ .

ITV via Firefox met Windows

en Chrome weiger ik te gebruiken, sorry, da’s een persoonlijke keuze

@jellehieminga: Dat heb ik nou met Apple…. De druppel was dat dat in Chinese (!) fabrieken wordt geassembleerd waarbij de werkers een loon krijgen waarvan ze never nooit die toestellen zelf kunnen betalen. Bovendien… om nou dik € 200 al meer te betalen alleen voor de merknaam. Nee, dank je wel.

Productiekosten iPhone X: ca. € 308 all in. Verkoop: € 1100 of meer. Huh! Watte!
Dan zou je eerder een verkoop van ca. 700 tot 800 ofzo verwachten.

Reputatie 1

Ach, dat blijft persoonlijk. Ik werk op een Macbook uit 2012 en met een iPhone uit 2014. Beide netjes nog ondersteund en up to date qua software (hoewel dat wel gaat aflopen) en zonder gekke technische storingen. Een Android telefoon had ik in die tijd al minimaal tweemaal moeten vervangen omdat de software obsolete zou zijn. Als je dan de kosten per jaar gaat bekijken dan is dit (voor mij) goedkoper en duurzamer. De rest is puur individuele voorkeur.

Ik heb het nog even getest, maar de online TV gaat netjes beeldvullend bij mij, hoewel ik eerst wel weer deze kwestie kreeg:

 

Toen ik deze had weggegooid moest ik opnieuw inloggen maar werkte alles weer normaal:

 

Bij mij ziet fullscreen er zo uit:

Ik zie dat de onderkant niet helemaal klopt, maar aangezien het links en rechts goed uitvult zit ik er niet echt mee.

Reputatie 7
Badge +25

En zo heb ik dan weer een iPhone, maar verder geen Apple dingen. Gelukkig hebben we allemaal de vrije keuze hierin. :)

Dat probleem met die zwarte balken in FF had ik al eens aangekaart dacht ik, maar twijfel een beetje.

@jellehieminga: Fijn dat je het zo duidelijk uitlegt en hebt getest. Ik ga de foutmelding + cookie doorgeven aan de developers! Dank voor het signaal.

 

Edit: @jellehieminga: Heb je heel toevallig een tijdstip waarop je die foutmelding kreeg? Zo niet, zou je de eerstvolgende keer dat je de melding hebt de datum + tijd willen noteren, en mij dat laten weten? Kun je ook je gegevens invullen in je profiel? Dan gaan we de boel inspecteren.