Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66283 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 5
Badge +3

@Glingko, het zal afhangen , al eerder gezegd hoe en in welke resolutie de opname , live of opgenomen wordt aangeleverd, ik kijk net bij een opname van  National Geographic en ook die kun je afspelen in 1080p resolutie. ;-)

 

Ook RTL7 in dezelfde hoge 1080p  resolutie, ondanks het feit dat ‘’Stop! Politie’’ in een allerbelabberste resolutie wordt weergegeven :joy:

 

RTL4 kan ik niet controleren, daar neem ik namelijk nooit van op.

Zoals ik al zei: bijzonder. Alle Nederlandse zenders gebruiken 1080i, geen p, toch @wjb ? Of heb ik iets gemist? 

Reputatie 7

Zoals ik al zei: bijzonder. Alle Nederlandse zenders gebruiken 1080i, geen p, toch @wjb ? Of heb ik iets gemist? 

Klopt, de HD zenders zijn 1080i maar het zou kunnen dat deze door het iTV platform omgezet worden naar 1080p. De kwaliteit zal daardoor niet beter worden, het kost alleen meer bandbreedte.

Update. Nog steeds in Firefox is full screen niet helemaal schermvullend. Dit is nu al een dikke 2 weken.

@Paul_
Eerste melding:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-website-van-kpn-interactievetv-nl-457772?postid=1053593#post1053593

Reputatie 3
Badge +2

@racinfo2 vreemd :thinking:

 

 

Ook via een andere pc geprobeerd, maar blijft hetzelfde.

 

Net geprobeerd op Firefox daar is wel 1080p! On Demand is nog wel steeds 720p.

Ook een oudere opname van de BBC blijft 570p. 

 

Bovenste foto kwam uit Edge.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

@Glingko , ik heb nog niet in Edge ernaar gekeken, staat bij mij niet standaard (dat is Firefox), ik zal Stop! Politie is uittesten in Edge. ‘n Moment….

Edit net gedaan, de waarden blijven hetzelfde , dus ook 1080p!

Misschien heeft het iets te maken bandbreedte of speed (ik roep maar wat :nerd: ) van het internet signaal. Op welke wijze verkrijg je het internet signaal? Gaat het vanaf de Experia via een netwerk kabel of via WiFi naar je pc (of laptop)? Heb je een extra “Buitengebied 4G ontvanger” aangesloten op de Experia?

Reputatie 3
Badge +2

@racinfo2 Het gaat via wifi. Hier is mijn snelheid: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/bdb8b280-ed31-11ea-b518-0fd8e16d47c4

Bekabeld geprobeerd maar blijft hetzelfde…

Nee, ik heb geen 4G ontvanger. Misschien moet er nog ergens een knopje omgezet worden?

Reputatie 5
Badge +3

@Glingko dat is meer dan bij mij, ik heb de helft van beide. Ik zou toch eens helpdesk van KPN proberen te contracteren. Wellicht is er echt sprake van een knopje ;-)

 

Reputatie 3
Badge +2

@racinfo2 Ik vraag me af of je op de oude Edge hebt geprobeerd of op de Chromium versie.

links: oude

rechts: chromium

Reputatie 5
Badge +3

@racinfo2 Ik vraag me af of je op de oude Edge hebt geprobeerd of op de Chromium versie.

 

Info over Microsoft Edge,

 

Microsoft Edge is bijgewerkt.  Versie 85.0.564.44 (Officiële build) (64-bits)

Deze browser is mogelijk gemaakt door het Chromium open-source project en andere open source-software.

 

Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Reputatie 5
Badge +3

KPN (op Samsung TV) app, itv applikatie (website) of toch de HD TV tuner gebruiken?

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen?

Minder zenders? Mindere kwaliteit?

Wie weet hier het antwoordt op?

Reputatie 7

Uiteraaraard gewoon een HD TV ontvanger gebruiken.

  • Betere beeldkwaliteit.
  • Eenvoudiger te bedienen.
  • Veel meer functionaliteit.
  • Meer (alle) zenders.

 

De smart-TV app is nog lang geen volwaardig alternatief en eigenlijk alleen zinvol voor een tweede of derde televisie die niet al te vaak gebruikt wordt.

Reputatie 7
Badge +22

Even een aanvulling wat @wjb al heeft genoemd:

Functies app op TV:

  • Mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders
  • Geen pluspakket on demand aanbod (niet te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

@racinfo2 heb je zo genoeg info? 😉

Reputatie 5
Badge +3

Dank @Dennis Schreve  voor je uitgebreid verslag, precies wat ik wou weten! :blush:

Reputatie 7
Badge +22

Dank @Dennis Schreve  voor je uitgebreid verslag, precies wat ik wou weten! :blush:

Graag gedaan @racinfo2, 😉 Sorry @wjb! 😜

Reputatie 6
Badge +10

Even een andere vraag:

Krijgt KPN deze plaatjes aangeleverd door RTL Nederland? Want die van RTL Boulevard is anders behoorlijke verouderd. Zelfde plaatje wordt ook in het nieuwe TV Menu en in de app gebruikt.

Want Beau van Erven Dorens en Peter van der Vorst zitten al lang niet meer bij dit programma. 

 

Misschien kan KPN dit doorgeven aan RTL Nederland? 

 

Reputatie 6
Badge +10

 

 

De nieuwe updates. Scherm-in-scherm is heel handig.

 

Ik merk wel dat hij nu standaard 2 seconden achterloopt, als je nu op een zender uitkomt. 

 

Als je op live klikt heb je live beelden weer. Klein bugje dus.

 

Mijn reactie was alweer van 11 augustus, en ik merk dat het nog niet is opgelost. Ondanks dat website wel verdere upgrades heeft gekregen.

 

Staat dit nog steeds op de lijst om gefixed te worden? 

 

Plus één post hierboven heb ik ook nog feedback ingeleverd. 

Reputatie 7
Badge +21

Krijgt KPN deze plaatjes aangeleverd door RTL Nederland? Want die van RTL Boulevard is anders behoorlijke verouderd. Zelfde plaatje wordt ook in het nieuwe TV Menu en in de app gebruikt.

Want Beau van Erven Dorens en Peter van der Vorst zitten al lang niet meer bij dit programma. 

Misschien kan KPN dit doorgeven aan RTL Nederland? 

Ik heb zojuist deze vraag intern doorgezet. Mijn collega's gaan dit verder uitzoeken en als het mogelijk aanpassen of doorgeven aan RTL.

 

Mijn reactie was alweer van 11 augustus, en ik merk dat het nog niet is opgelost. Ondanks dat website wel verdere upgrades heeft gekregen.

Staat dit nog steeds op de lijst om gefixed te worden? 

Ik heb hier niet gelijk een antwoord op. Dat moeten we uitzoeken. We komen er zo snel mogelijk op terug.

Reputatie 7
Badge +21

Krijgt KPN deze plaatjes aangeleverd door RTL Nederland? Want die van RTL Boulevard is anders behoorlijke verouderd. Zelfde plaatje wordt ook in het nieuwe TV Menu en in de app gebruikt.

Want Beau van Erven Dorens en Peter van der Vorst zitten al lang niet meer bij dit programma. 

Misschien kan KPN dit doorgeven aan RTL Nederland? 

Ik heb zojuist deze vraag intern doorgezet. Mijn collega's gaan dit verder uitzoeken en als het mogelijk aanpassen of doorgeven aan RTL.

 

Mijn collega's geven aan dat zij dit verder oppakken en het laten aanpassen. 

Oh, dit topic gaat over de websitie, @Cristien . tv.kpn.com

Ik kan niet kijken in Apple apps. Dat merk komt er hier niet in.

Sluit de app eens volledig op de Ipad Pro. De iOS versie doet het wel, want op je iPhone lukt het wel.

Reputatie 7
Badge +21

Oh, dit topic gaat over de websitie, @Cristien . tv.kpn.com

Ik heb zojuist de berichten van @Cristien verplaatst naar het juiste topic

 

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_, er is intussen al heel wat aangepast, afgelopen week ook de term opnames naar opgeslagen met een heel andere weergave (nu met plaatjes) dan voorheen. Prachtig!

Toch blijven er nog wensen over, een ervan is dat ik alleen op de TV tuner kan zien hoeveel ruimte ik van de 2 GB nog ter beschikking heb en niet op de laptop. Kan dat ‘item’ nog bijgevoegd worden?

Reputatie 7
Badge +7

@Paul_, er is intussen al heel wat aangepast, afgelopen week ook de term opnames naar opgeslagen met een heel andere weergave (nu met plaatjes) dan voorheen. Prachtig!

Toch blijven er nog wensen over, een ervan is dat ik alleen op de TV tuner kan zien hoeveel ruimte ik van de 2 GB nog ter beschikking heb en niet op de laptop. Kan dat ‘item’ nog bijgevoegd worden?

@racinfo2 Ik zie nu toevallig de aangepaste layout. Echt een verbetering! 

Bij mij laat de site zien hoeveel opnameruimte er nog is. Bij jou niet dan?

Reputatie 5
Badge +3

Bij mij nu ook, was ik te snel met de opmerking? Vroeger was dat namelijk niet zo maar nu zie ik het inderdaad ook staan (linksboven).

Hier wel een groot percentage verschil.

Op de decoder: 6 % vrij
Op tv.kpn.com: 16 % vrij

Heeeeeeel apart. Het is toch één opnamesysteem?

Bij jullie ook zo'n verschil?

@racinfo2 , @Katana321