Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66339 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7

Wat doe ik verkeerd? 

Dat je niet op de drie puntjes drukt die rechtsonder getoond worden als je naar een uitzending kijkt en met de muis over het venster beweegt.

Wat doe ik verkeerd? 

Dat je niet op de drie puntjes drukt die rechtsonder getoond worden als je naar een uitzending kijkt en met de muis over het venster beweegt.

Ah ik zie het, leuk. Maar ik heb er dus niets aan. Ik ben gehoorgestoord en er zit geen ondertiteling op. 

Ik merk overigens dat 888 ondeertiteling wel weer werkt bij de instelling die ik eerder liet zien bij vol beeld.

In ieder geval bedankt. 

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik gebruik Firefox 79.0 (64-bits), wat ik wel MIS in de nieuwe interface is ‘Apparaatbeheer’. Dat werd de laatste tijd al grijs (dus niet bedienbaar) weer gegeven.

Ook heb ik Edge in gebruik wat overigens geen verschil in weergave heeft.

Wat gek, @racinfo2 . Hier ook Firefox 79.0 en kan ‘Apparaatbeheer’ gewoon aanklikken.

Ben je op ITV wel ingelogd op andere apparaten als je smartphone of tablet?

Reputatie 5
Badge +3

Zou dat de ‘clou’ zijn @PeterG ? Want dat is inderdaad het geval, ik ben momenteel met 1 laptop ingelogd.

Dat denk ik wel. Onder dat staan in mijn laptop de andere apparaten (Samsung TV en Mobiel). En onder Instellingen op de smartphone staat m'n laptop niet.

Het lijkt erop dat er voor laptops via de website (tv.kpn.com) geen restrictie is…. (want die staat er dus niet bij).

Het lijkt erop dat als je via 5 laptops al bent ingelogd je niet via 1 van die de anderen eruit kunt halen om weer ‘ruimte’ te maken voor apparaten.

@racinfo2 .

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb natuurlijk niet zelf de mogelijkheid het uit te proberen, ik gebruik 2 laptops (waarvan 1 dus de website) en zou dan op de anderen ook proberen om in te loggen. Ik zal eens de kinderen vragen of zij met hun laptops verbinding kunnen maken.

Je spreekt in je bericht over een aangesloten Samsung TV, ik heb recent ook een Samsung staan waarmee ik kijk via de hd tuner. Hoe koppel je die rechtsstreeks (via netwerk kabel, die is al aangesloten) aan de kpn? Kan dat uberhaupt wel?

Ik kan op de Samsung daarom rechtsstreeks op mijn Synology discstation kijken, bijv. om foto’s te bekijken. Video’s via deze koppeling lukt nog niet, je kunt ze (de video’s) wel oproepen maar bij start blijft hij aan het begin ervan stilstaan. Via de computer werkt dit wel natuurlijk.

Je spreekt in je bericht over een aangesloten Samsung TV, ik heb recent ook een Samsung staan waarmee ik kijk via de hd tuner. Hoe koppel je die rechtsstreeks (via netwerk kabel, die is al aangesloten) aan de kpn? Kan dat uberhaupt wel?

Met een recente Samsung TV zou je gebruik kunnen maken van de KPN ITV app. Bij de mijne was ie al beschikbaar, maar mogelijk dat je ‘m nog uit de Store moet downloaden.
Je gebruikt dan uiteraard de bij de TV zelf geleverde afstandsbediening.

De app heeft wel véél beperkingen ten opzichte van de ontvanger.

 

Ik heb natuurlijk niet zelf de mogelijkheid het uit te proberen

Geen smartphone of tablet?

Reputatie 3
Badge +2

Ervaren jullie ook op Firefox dat bij volledige modus niet meer volledig het hele scherm inneemt?

Firefox

 

Edge (Chromium)

 

En wanneer je de laptop in tabletmodus zet. En op zoeken druk komt de virtuele toetsenbord tevoorschijn maar die gaat dan weer weg. Dus onmogelijk op de zoekbalk te typen. (beide browsers)

Verhip, @Glingko . Ik had het nog niet full screen gebruikt. Hier ook zo.

Ik heb na wat prutsen wel een workaround gevonden in Firefox.

  1. Zet de browser op volledig scherm (zodat je de tabbladen, adresbalk en, onderaan, de balk van de pc niet ziet. Dit kan je bv doen met F11.
  2. Zet nu PiP aan
  3. ‘Trek’ dat beeld net zo op totdat het schermvullend is :wink::relaxed:
  4. je houdt alleen onderin 2 buttontjes en bovenin het kruisje

@Glingko@Dennis Schreve 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb na wat prutsen wel een workaround gevonden in Firefox.

  1. Zet de browser op volledig scherm (zodat je de tabbladen, adresbalk en, onderaan, de balk van de pc niet ziet. Dit kan je bv doen met F11.
  2. Zet nu PiP aan
  3. ‘Trek’ dat beeld net zo op totdat het schermvullend is :wink::relaxed:

@Glingko@Dennis Schreve 

Ik gebruik geen FireFox @PeterG, ik werk met Safari. (Apple) 😉

Reputatie 7
Badge +25

Ervaren jullie ook op Firefox dat bij volledige modus niet meer volledig het hele scherm inneemt?

Firefox

 

Edge (Chromium)

 

En wanneer je de laptop in tabletmodus zet. En op zoeken druk komt de virtuele toetsenbord tevoorschijn maar die gaat dan weer weg. Dus onmogelijk op de zoekbalk te typen. (beide browsers)

Hi! Hier ook getest, en hetzelfde ervaren. Staat nu inmiddels genoteerd bij de developers. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +3

A:

Nog even terugkomend op het verspringen van het kijkpunt bij opnames pauzeren; het valt mij nu op dat wanneer je op pauze (spatiebalk) drukt het full screen verdwijnt en je het beeld krijgt met links boven het menu, en meer keuzes. Start je de film weer dan keert fullscreen weer terug met de (on)nodige meldingen (kpn gebruikt nu fullscreen enz) bovenin.

 

B:

Een 2e puntje is het starten van een opname, meermalen verschijnt de boodschap in beeld waarin je wordt gewezen dat het starten van de video mislukt is door een onverwachte fout en dat je het op een ander tijdstip moet proberen TERWIJL ondertussen de opgenomen film gewoon start !!!  Software bugje?

C:

Bij het overslaan van reklames in de film waarbij je de pointer in de balk onderin de film verschuift lijkt het nu veel langer te duren alvorens de weergave van de opname weer start.

 

Edit

Ik ervaar ook dat gereduceerde (verkleinde) beeld bij weergave van opgenomen films.

Reputatie 7
Badge +25

A:

Nog even terugkomend op het verspringen van het kijkpunt bij opnames pauzeren; het valt mij nu op dat wanneer je op pauze (spatiebalk) drukt het full screen verdwijnt en je het beeld krijgt met links boven het menu, en meer keuzes. Start je de film weer dan keert fullscreen weer terug met de (on)nodige meldingen (kpn gebruikt nu fullscreen enz) bovenin.

Klopt. Ik vermoed dat dit ‘as designed’ is, maar wel opmerkelijk inderdaad. 

B:

Een 2e puntje is het starten van een opname, meermalen verschijnt de boodschap in beeld waarin je wordt gewezen dat het starten van de video mislukt is door een onverwachte fout en dat je het op een ander tijdstip moet proberen TERWIJL ondertussen de opgenomen film gewoon start !!!  Software bugje?

Zelf ook getest met meerdere opnames, en ervaar dit niet. Zijn het recente opnames? Jij gebruikt Firefox? Heb je dit ook met Chrome? Ik heb ze even naast elkaar getest en Chrome lijkt toch wat sneller en soepeler te gaan.

C:

Bij het overslaan van reklames in de film waarbij je de pointer in de balk onderin de film verschuift lijkt het nu veel langer te duren alvorens de weergave van de opname weer start.

Eigenlijk hetzelfde als bij punt B. Zijn het recente opnames? Jij gebruikt Firefox? Heb je dit ook met Chrome? Ik heb ze even naast elkaar getest en Chrome lijkt toch wat sneller en soepeler te gaan. 

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_wrote:

Zelf ook getest met meerdere opnames, en ervaar dit niet. Zijn het recente opnames? Jij gebruikt Firefox? Heb je dit ook met Chrome? Ik heb ze even naast elkaar getest en Chrome lijkt toch wat sneller en soepeler te gaan.

Paul, ik gebruik inderdaad Firefox en daarbij moet ik vermelden dat ik allerlei blokkerings functie’s ingeschakeld hebt staan, oa. Facebook, cookies, enz. die moeten voorkomen dat ik (ongewenst) gevolgt wordt in mijn web verkeer. Ik kan mij voorstellen dat e.e.a. vertragend werkt. Ik zal eens testen in Edge. Chrome staat niet op de laptop (juist om voorgaande reden).

Edit/

Het is bij elke opname, de oudste is hoogstens 2 weken oud.

Edit2/

In Edge is niets te merken van vertraging. Dus het ligt aan Firefox, wat nog meer aan Firefox ligt is dat verkleinde beeld bij weergave van opnamen, in Edge is het gewoon scherm vullend.

Reputatie 5
Badge +3

Bugje, ik kan niet inloggen op website itv, zowel op laptop als smartphone komt er een foutmelding in beeld dat ik mijn internet verbinding moet controleren. Dit typende kijk ik dan maar even via een andere link naar 1 vandaag (directe internet verbinding).

Zowel met password en emailadres als met abonnementsnummer wordt geweigerd. Help.

 

Hoi @racinfo2 . Vreemd dat dit zomaar gebeurt. Heb je een screenshot van die foutmelding? En zou je preventief het modem kunnen herstarten?

Reputatie 5
Badge +3

@Erwin_  herstart modem heeft geen zin, internet was gewoon in orde. Maar wellicht werd mijn account geblokkeerd.

Reden daarvoor weet ik niet, ik voerde wel een, voor normale werkwijze een vreemde handeling uit:

Ik had een film afgekeken en die was dus aan einde gestopt en ik ging even de hond uitlaten, zo heeft de laptop enige tientallen minuten stil gestaan. Ik kwam weer terug en wilde de film verwijderen, voerde de film wis (verwijder) handeling uit met een foutmelding dat het was mislukt ten gevolge. Uiteraard probeerde ik het nog een paar keer maar bedacht toen dat de stream verbinding intussen was verbroken en ging ik het web programma uit.

Toen ik daarna opnieuw de website opstartte kreeg ik de foutmelding ‘geen toegang’ en de vraag of ik het met mijn abo nummer wilde proberen wat dus ook niet werkte. De hele avond geen toegang, de volgende ochtend  werkte alles normaal, hoefde zelfs  niet in te loggen.

Foutmelding:

foutmelding bij inloggen

ik kreeg na een enkel proberen wel weer een andere opmerking in beeld, of ik op de knop wilde drukken wat uiteraard geen effect bleek te hebben (zie 2e afbeelding)
 

 

Reputatie 5
Badge +3

Dit zowel met Firefox als met Edge, zelfde uitkomsten. Ik had het ook op de TV tuner wel willen testen maar ik had even geen zin om de workshop uit te lopen om in huis dit te kunnen testen.

Zowel de smartphone als de laptop gaven dezelfde uitkomsten. Het ging mij hoofdzakelijk om het journaal van 2000 uur en heb dit met een directe link dus wel gewoon kunnen bekijken op NPO.  ((  https://www.npostart.nl/live/npo-1 ))

 

@racinfo2 

Er was gisteren, 24-8, weer even min of meer kortdurend een storing met die melding 500-5005 inderdaad.
Ik neem aan dat inloggen nu wel weer gaat?

Ik hoeft trouwens wekenlang niet opnieuw in te loggen. Blijf zowel op de laptop (gebruik Firefox) als via de mobiel (Samsung, Android) dagen- tot wekenlang ingelogd. Als je maar niet uitlogt...

Reputatie 5
Badge +3

Inloggen is helemaal geen probleem, nooit. De storing (zie posts terug) die ik eergisteren had heb ik nooit eerder ondervonden. Maar die ‘verwijder’ handeling (na hond uitlaten) deed ik, op deze wijze ook nooit eerder !!

Gisteren had ik trouwens weer heel vreemde zaken, ik bekeek een (fonkelnieuwe) opname van inspecteur Morse en tot 2 keer toe kapte hij de weergave af en sprong terug naar het startpunt waar hij (in dezelfde sessie) ook niet meer uit bleek te slepen. De weergave afsluiten en opnieuw opstarten bleek de oplossing waarbij vermeld moet worden dat hij precies op het punt waarop hij kapte weer verder ging :grinning:

Het moet mij van het hart dat deze nieuwe software aan alle kanten rammelt….  :-(

Tot nog toe behield ik mijn ervaringen voor me maar vanaf heden ga ik elk bugje melden.

@PeterG  even voor de goede orde, ik log nooit uit en behoef daarom ook (net als jij) nooit in te loggen !!

Zeg @racinfo2 . Kijk je nooit via de TV en ontvanger?

Reputatie 5
Badge +3

Zeg @racinfo2 . Kijk je nooit via de TV en ontvanger?


Alleen Formule 1 Ziggo Sport Peter, gemist en opnamen altijd op een 24” monitor via laptop in mijn workshop; als het kouder wordt zal ik wel meer binnen kijken denk ik. Dit is ontstaan doordat mijn (inmiddels overleden) vrouw een eigen programma keuze had.

Ook vind ik kijken op 24 inch, met mijn neus op 40cm afstand prettiger dan op 3 meter afstand van de big Samsung TV.

Ik weet het, het is vast een afwijking :joy:

Reputatie 5
Badge +3

Er gaat werkelijk geen dag voorbij of ik heb een storing met de web applikatie.

  1. Eergisteren bij het kijken van de opname (inspecteur Morse, ‘n aflevering van ‘n dag later) weer plots in de 52e minuut dat ie terugspringt naar het startpunt en daar roerloos stilstaat, niet eerder in beweging te krijgen, pas na restart web applikatie kon ik weer verder kijken.
  2. Gisteren bij het kijken van een opgenomen  F1 vrije training  V1 stopte de weergave weer en kreeg ik de volgende melding in beeld:
Ook hier kon ik pas verder kijken na re-start van de web applikatie.