Vraag

KPN App (ITV)

  • 6 September 2020
  • 19 reacties
  • 361 keer bekeken

Wat n prutswerk die app. En kennelijk is dat al heel lang zo. Doe er onderhand eens iets aan KPN. Ten behoeve van je klanten!!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Wat is er mis dan? 

Reputatie 7

Wat n prutswerk die app. En kennelijk is dat al heel lang zo. Doe er onderhand eens iets aan KPN. Ten behoeve van je klanten!!

Wat is het probleem dan dat je ervaart?

Start als n schildpad op of helemaal niet. Alleen geluid, geen beeld. Wanneer hij wel werkt, valt hij ineens weg.

Reputatie 7

En op wat voor een apparaat gebruik je de iTV app?

Reputatie 7
Badge +24

Tis gratis hé. Op de dag dat de app goed en betrouwbaar werkt gaat KPN er 5 euro per maand voor vragen voor elke tv waarop die draait.

De app doet het gewoon op mijn OnePlus 6. Niks minder, niks meer. Ook op een aantal andere devices trouwens.

Op een IPhone 10

Reputatie 7

Op een IPhone 10

Dat vermoeden had ik al. De laatste tijd lees ik wel vaker over problemen met de iTV app op iOS. 

Ik hoop dat iemand van KPN zal reageren en hier eens achteraan zal gaan.

Reputatie 7
Badge +15

@Ladoni Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met de app, ik moet zeggen dat ik zelf deze signalen nog niet tegen ben gekomen maar als @wjb dit zegt dan geloof ik dit uiteraard! Ik ga op zoek naar meer voorbeelden en uitzoeken of ik meer info kan verstrekken over dit probleem en het eventueel oplossen hiervan. 

Reputatie 7

Ik ga op zoek naar meer voorbeelden en uitzoeken of ik meer info kan verstrekken over dit probleem en het eventueel oplossen hiervan. 

Voorbeelden:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-geeft-zwart-beeld-505767

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-zwart-beeld-wel-geluid-506348

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-geen-beeld-wel-geluid-ipad-508654

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geen-beeld-op-kpn-itv-app-op-ipad-en-iphone-508722

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-app-laat-alleen-1-2-3-zien-tijdens-synchrone-weergave-506331

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ipad-kpn-app-zwartbeeld-wel-geluid-508950

https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/itv-app-iphone-wel-geluid-geen-beeld-op-verdieping-508833

Reputatie 7
Badge +15

@wjb Heel erg bedankt voor het verzamelen van deze voorbeelden. Ik heb het intern doorgezet, zodra ik meer informatie heb kom ik hier terug! 

Reputatie 7

@wjb Heel erg bedankt voor het verzamelen van deze voorbeelden. Ik heb het intern doorgezet, zodra ik meer informatie heb kom ik hier terug! 

Sometimes Google is my best friend. :wink:

Reputatie 7
Badge +15

@Ladoni en @wjb Ik heb navraag gedaan en antwoord ontvangen. Mijn collega's geven aan dat deze situatie zich vaak voordoet op het moment dat er eigenlijk te weinig bandbreedte beschikbaar is, hierdoor is er dan bijvoorbeeld wel geluid maar geen beeld. Wat zou kunnen helpen is de kwaliteit van het beeld lager te zetten. Dit kun je doen door te gaan naar Profiel > Instellingen > Beeldkwaliteit. Op dit moment wordt er ook een test uitgevoerd waarbij gekeken wordt of er iets aan het probleem gedaan kan worden, als deze test succesvol is dan zal hij worden meegenomen in de volgende update. Waarom het probleem vooral door iOS gebruikers gemeld wordt is mij nog niet helemaal duidelijk. 

Reputatie 7

Waarom het probleem vooral door iOS gebruikers gemeld wordt is mij nog niet helemaal duidelijk. 

Precies, als de oorzaak in een beperkte bandbreedte zou zitten dan zou dit fenomeen ook zeer zeker bij Android gemeld zijn. Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat dit de oorzaak zou zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@wjb Ik heb mijn twijfels over het antwoord uitgesproken en nogmaals aangegeven dat het vooral voor iOS gebruikers geldt. Ik wacht wederom op antwoord, wellicht dat de test ook al meer duidelijkheid zal scheppen. Zodra ik meer info heb meld ik mij hier weer!

Is er al meer duidelijkheid? Ik heb een nieuwe ipad, software is up to date, downloadsnelheid van >100mbps, maar krijg in de app (sinds deze aangepast is) wel geluid maar geen beeld. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd, ipad harde reset gegeven, niks werkt. Lijkt me toch dat t problerm dan in de app zit. Wanneer wordt dit opgelost?

 

Ook bijzonder, onder instellingen van de ipad is de KPN-app niet terug te vinden. Bandbreedte aanpassen lukt dus ook niet...

Hier ook zelfde probleem op zowel Ipad (6e generatie) en Iphone XS. Aan de bandbreedte ligt het zeker niet, want Netflix en Disney+ functioneren wel normaal op hoogste kwaliteit. 

Beide toestellen opnieuw opgestart, op beide toestellen de app opnieuw geïnstalleerd, op beide toestellen alle andere apps uitgeschakeld.  Helaas zonder resultaat, want het beeld blijft zwart. En ja, beide toestellen zijn verder up-to-date wat betreft de software.

Waar blijft de oplossing, want dit speelt zo te lezen op dit forum toch al wat langer?

Hier ook zelfde probleem op zowel Ipad (6e generatie) en Iphone XS. Aan de bandbreedte ligt het zeker niet, want Netflix en Disney+ functioneren wel normaal op hoogste kwaliteit. 

Beide toestellen opnieuw opgestart, op beide toestellen de app opnieuw geïnstalleerd, op beide toestellen alle andere apps uitgeschakeld.  Helaas zonder resultaat, want het beeld blijft zwart. En ja, beide toestellen zijn verder up-to-date wat betreft de software.

Waar blijft de oplossing, want dit speelt zo te lezen op dit forum toch al wat langer?

Indd alles up to date daarbij vind ik het beeldkwaliteit lager zetten niet echt een goede oplossing…

misschien kunnen jullie beter de app een update geven, bij ziggo nergens last op de app

Reputatie 7
Badge +15

Hallo iedereen, 

Ik heb nogmaals navraag gedaan over de iTV app, zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen.Â