Beantwoord

netflix via kpn factuur

  • 12 June 2020
  • 78 reacties
  • 2358 keer bekeken

Beste kpn

normaal ben ik erg tevreden ,maar nu kreeg ik gisteren opeens de melding dat ik Netflix wilde betalen via jullie factuur.

nu heb ik al een paar jaar Netflix gewoon zelf.

bij mijn weten gisteren niks anders gedaan

en opeens krijg ik een mail met dat jullie dit veranderen.waarbii het lijkt alsof ik dit graag wilde.

na wat gezoek lees ik dat ik dat bij Netflix kan veranderen maar daar staat niks over dat ik via kpn wil betalen.

Bij jullie stond dat wel.

in het factuur overzicht.

hoe kon dit gebeuren.

en ik dacht dat ik het direct weer uitgezet heb.

maar ik kan het niet goed zien in jullie app.

hoe zit dit nou?

groetjes petra

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 June 2020, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

78 reacties

Ik heb vanochtend precies dezelfde mail ontvangen. Heb niet eens Netflix (op mailadressen vindt Netflix geen gegevens). Gebeld met klantenservice en zeggen dat dit vanochtend aangezet is terwijl dat niet door mijzelf gedaan is. Nu via de site al geprobeerd om 2x uit te zetten, maar blijft staan bij te factureren. Ondanks bevestiging dat het aangepast wordt.

Heb nu toch idee dat er iets misgaat bij KPN.

Hoi wh321

 

dat lijkt indd ook wel hetzelfde

ik vond het ook echt erg gek.

maar ik vind het vooral jammer dat kpn hier niet op reageert 

niet via dit forum

maar ook niet via de beoordelingsmail die ik kreeg na de mail over Netflix.

terwijl ik normaal erg tevreden ben met kpn

Hoop dat KPN ook nog met reactie komt. Bij nader inzien niet echt heel tevreden met antwoord gisteren van klantenservice. Ging er uiteindelijk alleen over hoe ik het uit kon zetten. Maar ik ben erg benieuwd hoe dit ooit aangezet is. Heb niet eens Netflix.

Erg vreemde gang van zaken dat er ineens iets gefactureerd wordt waar ik niet om gevraagd hebt.

Maar nadat ik met klantenservice gebeld had zag ik pas jouw bericht op het forum. Wel erg toevallig dat dit dus waarschijnlijk bij meerdere mensen gebeurd is kort na elkaar.

Reputatie 7
Badge +20

Edit: Zie het topic: Netflix onterecht aangevraagd of gefactureerd

 

Hoi @Peetmagneet,

Je zal altijd een reactie krijgen hoor. Alleen is het nu even wat drukker waardoor het iets langer duurt. :(

Wat vreemd dat het zomaar aan staan. Ik heb even gekeken en zie dat het vaker voor is gekomen. Ik ga hiervoor nu melding maken. Dan wordt het eraf gehaald en mocht je hierdoor te veel betalen zal dat verrekend gaan worden. Excuses voor het ongemak. Wel wil ik nog aanraden jullie inloggegevens van mijn KPN aan te passen voor de zekerheid. 

@Wh321, voor jou wil ik ook graag de melding maken, zou jij je postcode + huisnummer nog toe willen voegen aan jouw profiel en mij een seintje geven als je dat hebt gedaan?

 

Admin edit: mocht je het nog niet gedaan hebben, wil ik je aanraden om zo snel mogelijk het wachtwoord van jouw KPN ID te wijzigen. 

Via Mijn KPN is er een optie om Netflix uit te zetten. Hiermee zeg je het abonnement niet op, alleen de betaling via de KPN factuur. Had je helemaal geen Netflix en moet dat ook opgezegd worden, ga dan naar Netflix.com/youraccount. 

@Bart_Z 

heel erg bedankt voor je reactie

en dat je gaat kijken

nu ben ik weer gerustgesteld 

groetjes petra

Reputatie 7
Badge +20

Snap ik @Peetmagneet. Het gaat geregeld worden. Komt goed. Maar pas nog wel even je inlog voor Mijn KPN aan. 

Hier hetzelfde verhaal. Vannacht mail dat KPN de facturering over gaat nemen omdat ik KPN gemachtigd zou hebben.

Helemaal niet dus.

Hoe los ik dit op? Wil Netflix gewoon blijven betalen via Netflix 

Reputatie 7

@Bart_Z, is al bekend hoe die fraudeurs Netflix abonnementen op KPN abonnementen plaatsen en als dat m.b.v. de KPN ID gaat hoe die fraudeurs die KPN ID informatie hebben kunnen bemachtigen?

@WJB 

Als je belt met Netflix kunnen hun kijken wat er gaande is. Bij mij was het een vreemd emailadres wat mij gehackt heeft. Netflix heeft dit account verwijderd. Daarna KPN gebeld en zij hebben het vinkje uitgezet

Reputatie 7

Ik heb dit zelf gelukkig (nog) niet ervaren maar ik ben zeer benieuwd naar het gat in de beveiliging waar fraudeurs de laatste tijd frequent gebruik van lijken te maken.

Dat is een zorgelijke ontwikkeling en als een moderator dan aangeeft niet te vergeten om je login op mijnKPN aan te passen, dan concludeer ik daar uit dat jouw KPN iD inclusief wachtwoord wel eens in verkeerde handen gevallen zou kunnen zijn.

Wat ik wil weten is hoe dat heeft kunnen gebeuren en dan niet alleen bij jou maar blijkbaar bij meerdere KPN abonnees. Als er sprake is van diefstal van KPN iD login gegevens bij KPN dan hebben wij recht te weten dat een dergelijke diefstal heeft plaatsgevonden en behoren wij daar pro-actief over geinformeerd te worden zodat wij preventief onze maatregel kunnen treffen.

Tevens zou ik dan willen weten hoe die fraudeurs de wachtwoorden hebben kunnen bemachtigen immers deze horen uiteraard encrypted opgeslagen te zijn en niet zomaar te decrypten te zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Zou goed kunnen dat die wachtwoorden elders zijn gelekt. En dat mensen hetzelfde wachtwoord gebruiken voor hun KPN id.

Reputatie 7

Zou goed kunnen dat die wachtwoorden elders zijn gelekt. En dat mensen hetzelfde wachtwoord gebruiken voor hun KPN id.

Ook dat is een prima uitkomst als dat zo zou zijn. Wat de oorzaak is doet er minder toe, als de oorzaak maar boven tafel komt.

Reputatie 7
Badge +20

@Sjaantjuh 1967, ik heb net op je gereageerd in het andere topic. Maar het is al geregeld begrijp ik. Fijn. 

Gegevens lijken inderdaad via een externe site ergens vandaan geplukt zoals Nick83 aangeeft. :(

Reputatie 7

Gegevens lijken inderdaad via een externe site ergens vandaan geplukt zoals Nick83 aangeeft. :(

Dit zou impliceren dat de getroffen abonnees op die externe site hetzelfde wachtwoord gebruiken als voor het inloggen met een KPN ID.

@Peetmagneet, @Wh321 en  @Sjaantjuh 1967, klopt het dat jullie de KPN ID en bijbehorend wachtwoord ook op andere site(s) gebruiken?

Het is al recht gezet. Ik gebruik trouwens een ander wachtwoord voor Netflix. Maar er was een een heel vreemd emailadres aangemaakt bij netflix. 

Reputatie 7

Ik gebruik trouwens een ander wachtwoord voor Netflix.

Maar gebruik jij het e-mailadres van jouw KPN ID met hetzelfde wachtwoord als voor jouw KPN ID ook wel eens op een willekeurige andere site zoals bijvoorbeeld die van bol.com of een willekeurige andere?

Het is niet recht gezet dus….

Bij KPN blijft het vinkje erin staan om een netflix abonnement via KPN te factureren waar ik geen toestemming voor heb gegeven!

IK wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Volgens Netflix zou ik op de site van https://netflix.kpn.com kunnen kijken wat er voor emailadres staat. Maar kom niet op de site

 

Reputatie 7

Het is niet recht gezet dus….

Ik neem aan dat @Bart_Z of @Erik_ dat alsnog wel voor je wil rechtzetten.

@wjb Dat hoop ik ook!

 

Reputatie 7

@wjb Dat hoop ik ook!

Heb je ook nog een antwoord op die vraag over het gebruik van jouw KPN ID/wachtwoord op andere sites?

Als jij namelijk de combinatie van jouw KPN ID/wachtwoord niet op andere sites gebruikt, dan zou dat betekenen dat jouw KPN ID door die fraudeurs is buitgemaakt bij KPN zelf. 

Gebruik je die combinatie wel op andere sites, dan is mijn oprechte advies om dat niet meer te doen. Zorg er dan in ieder geval voor dat je een afwijkend wachtwoord gebruikt.

@wjb . Ik heb verschillende wachtwoorden. KPN EN Netflix ook verschillend.

Reputatie 7

@wjb . Ik heb verschillende wachtwoorden. KPN EN Netflix ook verschillend.

Mag ik hieruit concluderen dat jij de combinatie van jouw KPN ID en wachtwoord op geen enkele andere site gebruikt?

@wjb klopt.

Maar de site van KPN ligt eruit om te kunnen traceren welk emailadres er wordt gebruikt voor Netflix via KPN. Als ik dat heb kan ik Netflix weer bellen en halen ze dat emailadres eruit. Maar even wachten dus wanneer ik op de site kan.

Reputatie 7

@Bart_Z en @Erik_ , zoals hierboven door @Sjaantjuh 1967 is aangegeven wordt de KPN ID niet met hetzelfde wachtwoord gebruikt op een andere site.

Toch geven jullie aan dat de KPN ID's van een externe site vandaan geplukt lijken te zijn.

Ik zet hier mijn vraagtekens bij immers dan zou het wachtwoord in dit geval nog steeds onbekend zijn en is het inloggen met de KPN ID zo goed als onmogelijk immers na 5 pogingen gaat de KPN ID een kwartier op slot.

Eventjes een password generator er op los laten is er dus ook niet bij.

Reputatie 7
Badge +20

@Sjaantjuh 1967, ik haal graag het vinkje weg. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan heb, dan vink ik het uit. 

 

@wjb uit onderzoek is inderdaad gebleken dat de gegevens via een externe site zijn bemachtigd. 

Â