Beantwoord

Fritzbox op KPN glas verbinding

• 20 augustus 2019
  • 62 reacties
  • 2023 keer bekeken

Toon eerste bericht

62 reacties

Reputatie 7
Is de wifi van fritzbox te vergelijken met de wifi van de experia v10 of is deze beter dan overweeg ik een fritz box te nemenIk heb geen ervaring met de Fritz!Box dus hoop ik dat er iemand wil reageren die een Fritz!Box in gebruik heeft. Ik heb echter wel een goed gevoel bij de Fritz!Box omdat je eigenlijk relatief maar weinig leest over problemen met dergelijke apparaten.Heeft iemand hier ervaring mee
@leusi1960, @FritzBox?
Reputatie 1
Ik weet dat ook niet. Toen ik verplicht naar KPN over moest (kom van OBN af, en omdat die geen router of modem leverden had ik de FritzBox al icm een repeater), heb ik direct de experiabox gedegradeerd tot doorgeefluik, en zaken zoals wifi uitgeschakeld.

Maar met de FritzBoz in de meterkast (I know, shame...), en een repeater bovenin het trapgat op zolder heb ik in het hele huis, en tuin fatsoenlijk 2,4Ghz bereik, en op de meeste plekken in huis ook 5Ghz.
Reputatie 1
Badge

Is de wifi van fritzbox te vergelijken met de wifi van de experia v10 of is deze beter dan overweeg ik een fritz box te nemenIk heb geen ervaring met de Fritz!Box dus hoop ik dat er iemand wil reageren die een Fritz!Box in gebruik heeft. Ik heb echter wel een goed gevoel bij de Fritz!Box omdat je eigenlijk relatief maar weinig leest over problemen met dergelijke apparaten.
Heeft iemand hier ervaring mee
@leusi1960, @FritzBox?

VIND tot op heden de dekking en de snelheid beter dan de experia box. Heb een 7581 maar overweeg nog om de 7590 aan te schaffen.
Reputatie 7
Heb een 7581 maar overweeg nog om de 7590 aan te schaffen.
De wifi van de 7590 is nog iets zwaarder dan die van de 7581.

Tevens heeft deze een analoge telefoonaansluiting voor het geval dat KPN onverhoopt mocht besluiten de SIP login gegevens vrij te geven waardoor een Fritz!Box ook voor vaste telefonie gebruikt kan worden en je geen gebruik wil maken van FRITZ!Fon.

Zie AVM Productvergelijker.
Opm. Vergeet de 5490, die lijkt niet voorzien te zijn van de laatste firmware en is dan ook niet geschikt voor het KPN glasvezel netwerk.
Reputatie 4
Badge +3
Heb nu de Fritz 7490 aangesloten en heb firmware 6.30 hoe krijg ik die 7.12 erop want heb nu geen internet
Reputatie 1
Heb nu de Fritz 7490 aangesloten en heb firmware 6.30 hoe krijg ik die 7.12 erop want heb nu geen internet
Weet je zeker dat de versie 7490 klopt?

Je zou op een computer die wel online is de nieuwste FritzOS kunnen downloaden via https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490/other/fritz.os/ , mits je een internationale versie hebt, Heb je de Belgische of Duitse kies dan niet voor other. https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490/

Daarna inloggen op de Fritzbox, ga naar updaten en hier kan je het zojuist gedownloade bestand aanbieden als handmatige update.

Het updaten op deze manier is op eigen risico, het beste is om je Fritzbox aan het internet te hangen en hem zelf de juiste update te laten zoeken!
Reputatie 4
Badge +3
Miss stomme vraag hoe kan ik zien welke versie ik heb
Reputatie 6
Badge +10

Inloggen op de Fritz!Box. In het overzichtsscherm zie je het rechtsboven staan.
Via het keuzemenu aan de linkerkant kun je naar 'systeem'. Vervolgens kies je voor 'update' .

Reputatie 4
Badge +3

Inloggen op de Fritz!Box. In het overzichtsscherm zie je het rechtsboven staan.
Via het keuzemenu aan de linkerkant kun je naar 'systeem'. Vervolgens kies je voor 'update' .

Thnx m8 alles werkt perfect 😂
Reputatie 5
Badge +9
Heb een 7581 maar overweeg nog om de 7590 aan te schaffen.
De wifi van de 7590 is nog iets zwaarder dan die van de 7581.

Tevens heeft deze een analoge telefoonaansluiting voor het geval dat KPN onverhoopt mocht besluiten de SIP login gegevens vrij te geven waardoor een Fritz!Box ook voor vaste telefonie gebruikt kan worden en je geen gebruik wil maken van FRITZ!Fon.

Zie AVM Productvergelijker.
Opm. Vergeet de 5490, die lijkt niet voorzien te zijn van de laatste firmware en is dan ook niet geschikt voor het KPN glasvezel netwerk.

waarom van de 7581 naar een 7590 alleen om de wifi

ik zelf heb een 7490 en werkt prima wifi beter als de v10 maar gebruik voor de dekking een r9000 router

jammer dat telefoon nog niet met een fritzbox werkt ga maar een met een andere sip provider bezig iemand nog een voorkeur?

Reputatie 7

jammer dat telefoon nog niet met een fritzbox werkt ga maar een met een andere sip provider bezig iemand nog een voorkeur?

Ik laat mijn KPN telefoon rustig nog even via de "veredelde VoIP ATA" (Experia Box) lopen omdat ik weet dat het niet lang meer zal duren totdat VoIP zonder Experia Box mogelijk zal zijn.

Overigens gebruik ik CheapConnect om uitgaand mee te bellen en heb ik mijn zakelijke telefonie ook bij CheapConnect ondergebracht.

Reputatie 5
Badge +9

ja wat is niet lang

ik lees er niks van dat kpn de sip gegevens aan de gebruiker verstrekt nergens

jammer dat er niet meer duidelijkheid komt thuis telefoon zonder experiabox

Reageer