Vraag

Hoe stap je het best over op glasvezel?

  • 9 August 2019
  • 103 reacties
  • 2297 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

103 reacties

Reputatie 2
Goed dat er een alternatief is voor KPN. Maar de snelheid van de Cheapconnect helpdesk was wat ik meemaakte 'niet denderend'.

Nummers doorschakelen geldt bij KPN ook als belminuten en dat tikt aan. Helaas zie ik geen belminuten op mijn KPN factuur omdat ik een bel-vrij altijd abonnement heb. Ik vermoed dat ik alleen in heel drukke maanden tegen de 700 minuten per maand kom en voor de rest daar onder blijf.

Ik betaal voor ISDN-2 met bel-vrij altijd nu 116,50 per twee maanden, dus omgerekend € 58,25 per maand (en daar zit internet nog niet bij, ADSL internet kost nog eens €39 extra per maand).
KPN houdt me tot de recent aangeboden oplossing al jaren gegijzeld in een ISDN-2 abonnement door telkens te weigeren om een alternatief aan te bieden.

Hoewel ik voor mijn gevoel heel fors betaal voor ISDN werkt het wel goed (op ongeveer één storing per jaar na als men weer wat verkeerd doet met de kabels in de wijkcentrale en een keer een blikseminslag).

Belangrijk wordt dan wel een goede internet verbinding, en dat is mijn ADSL niet meer na de laatste storing van twee weken geleden. XS4ALL kan hier 200 mbit up en down over koper leveren. KPN komt sinds de storing twee weken geleden niet verder dan een fluctuerende 1 tot 5 mbit (volgens KPN is 6,76 mbit haalbaar, beloofd is mij 40 mbit en later zelfs 'maximaal' 50 mbit ). Glasvezel kan tot 500 mbit volgens de postcode check. 200 lijkt mij voldoende en de router kan daarboven de snelheids bottelnek gaan worden. En mijn ervaring is dat KPN nooit de snelheid van het allerduurste abonnement daadwerkelijk levert.

Maar hoe kan ik zonder uitval over op glasvezel? Hoe doe je dat? De helpdesk adviseerde me dat hier op het forum uit te pluizen.
Neem je dan een nieuw glasvezel 200/200 abonnement alsof je nog geen klant bent? En kan je dan als dat werkt je oude ADSL abonnement (1 maand opzegtermijn) opzeggen en je email accounts van het KPN ADSL account overzetten op het nieuwe KPN glasvezel account? Of moet je dat anders insteken?
Reputatie 7
Goed dat er een alternatief is voor KPN. Maar de snelheid van de Cheapconnect helpdesk was wat ik meemaakte 'niet denderend'.
Maar een helpdesk heb je toch helemaal niet nodig?
Ik heb ondertussen al weer enkele jaren een telefoonaansluiting via CheapConnect, maar van de helpdesk heb ik nog nooit gebruik hoeven maken.

Ik betaal voor ISDN-2 met bel-vrij altijd nu 116,50 per twee maanden (dus € 58,25 per maand en daar zit internet nog niet bij).
Die 700 minuten is gebaseerd op een prijs van €16,50 voor onbeperkt bellen zoals dat voor een consumentenaansluiting geldt. Bij een maandbedrag van €58,25 kom je echter op ruim 2400 minuten (40 uur).
CheapConnect zal dus goedkoper voor je zijn.

Glasvezel kan tot 500 mbit volgens de postcode check. 200 lijkt mij voldoende en de router kan daarboven de snelheids bottelnek gaan worden. En mijn ervaring is dat KPN nooit de snelheid van het allerduurste abonnement daadwerkelijk levert.
Zelf heb ik een 500Mbps glasvezelaansluiting gehad en de snelheid lag zowel up- als downstream altijd rond de 520Mbps.
Ik heb deze vorig jaar terug laten zetten naar 200Mbps omdat in de praktijk bleek dat ik vrijwel nooit meer verbruik. Alleen als de backups van mijn servers op kantoor veilighesteld worden op een NAS bij mij thuis, dan kan het zijn dat we die 200Mbps af en toe aanstippen.

Maar hoe kan ik zonder uitval over op glasvezel? Hoe doe je dat? De helpdesk adviseerde me dat hier op het forum uit te pluizen.
Neem je dan een nieuw glasvezel 200/200 abonnement alsof je nog geen klant bent? En kan je dan als dat werkt je oude ADSL abonnement (1 maand opzegtermijn) opzeggen en je email accounts van het KPN ADSL account overzetten op het nieuwe KPN glasvezel account? Of moet je dat anders insteken?

Goede vraag en helaas gaat het maar wat vaak mis.
Persoonlijk zou ik inderdaad een nieuw abonnement aangaan en jouw huidige ADSL abonnement pas opzeggen nadat de glasvezelverbinding operationeel is.
Reputatie 7
Badge +24
Persoonlijk zou ik inderdaad een nieuw abonnement aangaan en jouw huidige ADSL abonnement pas opzeggen nadat de glasvezelverbinding operationeel is.

Llijkt mij ook een goed plan. Maar ik weet niet of het mogelijk is 2 losse abonnementen te hebben op 1 adres...
Reputatie 7
Ik hoop dat op korte termijn iemand van KPN zal reageren om je daarbij te helpen.
Om verder te komen in je besluitvorming cq gevoel met een voip aanbieder te krijgen lijkt het me een goed idee om een test nummer te nemen, dat werkt immers via elke internetverbinding.
Maar, o ja, je hebt al een :
Ik heb ook een cheapconnect aansluitng voor als ik onderweg ben. Bij gebrek aan een mobiele KPN oplossing, door pure onwil van KPN moest ik wel.
Kun je dat toelichten, daar ben ik wel benieuwd naar, hoe je dat dan precies gebruikt bedoel ik.
Hier mijn idee er over :
https://forum.kpn.com/prepaid-16/nummer-is-weg-466756#post716014

Maarrr, qua betrouwbaarheid, er zal altijd ergens een "single point of failure" zijn.
En in praktijk nog wel meer, de signalen gaan door vele systemen heen, waar veelal wel omleidingsroutes voor zijn.
Maar je blijft afhankelijk van wat anderen wel of niet doen.
Wdbt viel het me erg tegen dat er blijkbaar geen goede omleiding mogelijk was bij de 112 storing van onlangs.
Er is er ergens een register die bijhoudt waar welk nummer heen gestuurd moet worden, dat is coin.nl nmi (?)
Die zouden in geval van storing het nummer naar een andere route kunnen sturen.
Maar bij CC (bv) komt het nummer (bij internet uitval) dan ook nog op m'n mobiel binnen. Dan moet ik die wel aanzetten als ik thuis ben.
Ik meen dat m'n dect telefoons op fritzbox gaan jammeren na een uur of als er geen sip registratie is.

Een storing af en toe maakt de mensch weer bewust van de afhankelijkheid cq de luxe die we hebben.

Bij overgang naar glasvezel (cq andere aanbieder, ander medium of wat dan ook) het nieuwe aansluiten en testen, dan oude opzeggen.
Iets met oude en nieuwe schoenen :-)
Zo deed ik dat nog niet zo lang geleden.
OF, de 2e aansluiting houden voor reserve, maar dat geld heb ik er niet voor over, je zou het nog op een akkoordje met de buren kunnen gooien, maar hier heeft iedereen dezelfde lokale (prima) glasvezelaanbieder.
Reputatie 2
Die 700 minuten is gebaseerd op een prijs van €16,50 voor onbeperkt bellen zoals dat voor een consumentenaansluiting geldt. Bij een maandbedrag van €58,25 kom je echter op ruim 2400 minuten (40 uur).
CheapConnect zal dus goedkoper voor je zijn.

Ik zei niet voor niets dat ik me gegijzeld voeld oor KPN omdat ze jaren geweigerd hebben iets te regelen als alternatief voor ISDN en ik ondertussen voor mijn gevoel wel de hoofdprijs kon betalen. Ik ben ook razend benieuwd wat de nieuwe oplosisng die men sinds deze zomer aanbiedt gaat brengen.


Persoonlijk zou ik inderdaad een nieuw abonnement aangaan en jouw huidige ADSL abonnement pas opzeggen nadat de glasvezelverbinding operationeel is.Llijkt mij ook een goed plan. Maar ik weet niet of het mogelijk is 2 losse abonnementen te hebben op 1 adres...Ik hoop dat op korte termijn iemand van KPN zal reageren om je daarbij te helpen.

Ik hoop ook dat op dit KPN forum de KPN eens van zich laat horen hoe je probleemloos over kan van ADSL naar glasvezel.
Reputatie 2
Ik heb ook een cheapconnect aansluitng voor als ik onderweg ben. Bij gebrek aan een mobiele KPN oplossing, door pure onwil van KPN moest ik wel.Kun je dat toelichten, daar ben ik wel benieuwd naar, hoe je dat dan precies gebruikt bedoel ik.
Hier mijn idee er over :
https://forum.kpn.com/prepaid-16/nummer-is-weg-466756#post716014


Ik ga wel eens naar plekken waar het mobiele bereik gelukkig nog slecht is, en hopelijk ook slecht blijft. Aan de andere kant ben ook wel op plekken waar mobiel bellen gewoon verboden is. Daar is wel bekabeld internet beschikbaar. Met een Cheapconnect abonnementje kan ik dan bellen en gebeld worden op een eigen nummer via de computer. Een laptop of een USB stik met een programmatje is dan voldoende om te kunnen bellen etc. Als de computer uit staat komt de voicemail via de email binnen, dat kan je instellen. Dat werkt reuze handig.
KPN weigert zo'n oplossing te bieden of er over na te denken. Dus dan moet je uitiendelijk daarvoor naar een ander. Het lijkt tegenwoordig wel alsof KPN niet wil dat mensen kunnen bellen of zelfs niet wil dat mensen bereikbaar kunnen zijn.

De providers zeuren altijd over de doordringingsfactor van zendmasten in een woning. Maar een zendmast heeft niet door te dringen in een woning, het is zelfs asociaal als een zendmast mobiel bereik geeft in een woning. Je kan ook Wifi-bellen. Dat Wifi bellen is niet iets nieuws maar iets wat veel providers juist blokkeren.
Men verslechtert dus vaak je bereik om er financieel beter van te worden.

Over die prepaid link: Gewoon een Cheapconnect programma installeren op je mobiel. Je kan opgeven welk nummer bij een gesprek meegegeven moet worden als zichtbaar nummer, dat kan ieder nummer zijn bij iedere willekeurige provider, dat wordt gewoon geferifieerd. Dan heb je toegang via een netwerkkabel (een netwerkabel werkt super bij een smartphone) of Wifi of iedere andere methode waar je toegang mee krijgt tot het internet.

Persoonlijk zou ik inderdaad een nieuw abonnement aangaan en jouw huidige ADSL abonnement pas opzeggen nadat de glasvezelverbinding operationeel is.Llijkt mij ook een goed plan. Maar ik weet niet of het mogelijk is 2 losse abonnementen te hebben op 1 adres...

Via de online bestel methoden heel lastig, lang leve de moderne techniek.
Omdat het hoe dan ook 2 afzonderlijke systemen zijn zou dit geen probleem mogen zijn.
Zelfs met een dsl lijn is dat mogelijk als er bondend internet kan worden geleverd kan je dit in feite ook gebruiken voor een prive en zakelijk abonnement op 1 adres. Administratief kan het lastig zijn voor een provider, dat zie je ook als woningen worden opgesplitst maar niet in het GBA een eigen adres krijgen.

Het probleemloze en naadloze zit in de omzettingen die nodig zijn op de achtergrond.
Telefonie zal vaak minimaal 24 uur duren. Zelfs bij iets ogenschijnlijk relatief simpels als een verhuizing binnen de woonplaats is telefonie vreemd genoeg vaak het laatst actief.

Zelf op de oudere glasvezelnetten zijn twee aansluitingen op 1 adres mogelijk omdat er heel lang 2 vezels naar elk adres gingen. Of daar zoals bij voorheen Lijbrandt of de recentelijker door KPN over genomen Ons Brabant Net via 1 vezel het internet en telefonie en itv ging en de 2e vezel voor het dvb-c tv signaal. Is het internet en telefonie en itv signaal ook vrij simpel op die 2e vezel te zetten.

Die voice mail naar email kon jaren terug ook via een KPN mobiel abonnement daar heb ik zelf wel eens gebruik van gemaakt. Het lijkt soms inderdaad op dat er ondanks de ontwikkelingen minder mogelijk is of mogelijk wordt gemaakt.

De laatste alinea dat is de doorn in het oog van elke telefoon provider.
Een soft voip phone app geeft je in principe de mogelijkheid overal ter wereld te kunnen bellen met de kosten en nummer van je huis aansluiting. Een van de redenen dat we die sip gegevens niet krijgen.


Ps
ADSL internet (over de koperdraad) blijft overigens gewoon bestaan bij KPN voor zover mij bekend, ze doen alleen moeilijk over ISDN-2.

Niet helemaal correct er zijn al pilots bezig of worden gestart om situaties waar FttH en dsl/koper ligt dit laatste uit te faseren. Zie bij KPN of andere providers nog maar DSL te bestellen als er glasvezel mogelijk is.
Reputatie 2
@Galdor68 Interessant dat vroeger twee glasvezel aansluitingen tegelijk gelegd werden. KPN lijkt alles op te kopen wat ze kunnen krijgen om hun monopolie zo groot mogelijk te maken. En dan krijgt iedereen een klant nummer en wordt je vervolgens als een nummertje behandeld. Dat schijnt een psychologische truc te zijn omdat medewerkers een persoon beter behandelen en mindersnel afschepen dan een klantnummer. Services over andere glasvezel en woningsplitsing etc. de opties met dubbele glasvezel zijn groot. Wordt daar moenteel nog iets mee gedaan? Het is opmerkelijk dat nu zo weinig mogelijk is vergeleken bij wat vroeger gebruikelijk was en nog steeds kan.

Toen een professor vorig jaar tijdens een lezing zei dat Wifi-bellen niet iets nieuws is maar een mogelijkheid die telecom providers met veel moeite bewust uitschakelen stond ik perplex. Vooral omdat de reden daarvoor is om meer zendmasten te kunnen plaatsen. Want die zendmasten stralen om bereik in kelders etc. te kunnen geven zo hard dat ze elkaar en zelfs hun eigen ontvangst al storen. Het energie verbruik van draadloos is astronomisch hoog ten opzichte van bekabelde verbindingen en daardoor zullen klimaat doelstellingen nooit haalbaar worden. Ook nadelige gezondheidseffeten van zendmasten worden inmiddels niet meer ontkend dus dat is opmerkeijk.

Wat KPN zegt moet je dus blijkbaar met een enorme korrel zout nemen. Inderdaad wil KPN ADSL in sommige gebieden uitbannen om mensen op glasvezel over te krijgen. Glasvezel kost de gebruiker meer!
PSTN werd mij vroeger afgeraden, dat zou in enkele jaren opgeheven worden want ISDN was de toekomst. En nu is het omgekeerd. Dat bij de Experiabox de Wifi uit kan terwijl dat niet zo is beweren diverse KPN medewerkers ook nog steeds tegen beter weten in. Inbreken via de experiabox is een eitje.

Het verbaast me dat niemand van KPN hier gereageerd heeft.
Een extra ansluiting lijkt de beste oplossing en als die werkt het ADSL internet pas opheffen. Maar of de overgang van emailadressen etc. dan soepel gaat? De klantenservice verwijst voor de beste methode naar het forum en dan verwacht je een reactie van KPN op dit forum.
Toen een professor vorig jaar tijdens een lezing zei dat Wifi-bellen niet iets nieuws is maar een mogelijkheid die telecom providers met veel moeite bewust uitschakelen stond ik perplex.
O !
Wat is de achtergrond van die man (m/v) ?
Het verbaast mij ook al lang :
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054
En dan verbaast het me weer dat er niet meer verbazing is er over.

Maar in jouw geval is het nmi heel simpel, alles porteren naar een voip provider en dan kun je alle kanten uit.
Ik spreek uit ervaring, werkt perfect.
Reputatie 7
Glasvezel kost de gebruiker meer!
De prijs op VDSL of Glasvezel is 100% hetzelfde, het kost de gebruiker dus niets meer.
Wel is de kans groot dat de gebruiker meer diensten zal afnemen of kiest voor een hogere snelheid en dat levert dan extra inkomsten op.
Reputatie 2
Wat is de achtergrond van die man (m/v) ?
Hij is professor op het gebied van communicatie technologie. Zit ook vanwege zijn kennis en functie bij het kennisplatform Elektromagnetische velden en gezondheid en verbaast zich "met kromme tenen" hoe men daar met technische info omgaat en gezondheid negeert.

Verder ken ik nog iemand die gepromoveerd is op zendmast techniek en 5G ontwikkelen als werk had. Dat doet hij nu helaas niet meer omdat zijn kantoor pal naast een zendmast stond (waar hij trots op was) en toen elektrosensitief werd. Hij heeft sindsdien gezondere Wifi ontwikkeld waarbij nog maar 1/10 van de bakensignalen uitgezonden hoeft te worden terwijl de verbinding daar zelfs beter van wordt. Die apparatuur kan je bij hem kopen. Hij is echter heel eerlijk en adviseert geen Wifi of mobiel te nemen en bekabelde verbindingen te gebruiken.

Mobiele telefonie is gewoon een gecomprimeerd digitaal signaal wat tussen twee digitale adressen uitgewisseld wordt. Met Voip is gewone telefonie ook niets naders meer. Of dat nu via een zendmast, ADSL, glasvezel of met tussenkomst van Wifi in plaats van een zendmast gaat maakt niet uit en er is maar weinig bandbreedte nodig. Maar als providers hun zendmast te hard laten stralen kunnen ze de zendmast van de concurrent storen, in de lucht vind zo een soort oorlogje spelen plaats over de gezondheid en portemonnee van de consument heen. Dat slaat nergens op maar men verdient er extra mee.

Ik sprak net met iemand van KPN, die bevestigt gewoon dat draadloos de grootste energieverbruiker in Nederland is en dat met 5G nog erger zal worden. Alle klimaatdoelstellingen zullen onhaalbaar worden met 5G en het nut voor de consument is .... onbekend.
Reputatie 2

Glasvezel kost de gebruiker meer!De prijs op VDSL of Glasvezel is 100% hetzelfde, het kost de gebruiker dus niets meer.
Wel is de kans groot dat de gebruiker meer diensten zal afnemen of kiest voor een hogere snelheid en dat levert dan extra inkomsten op.


ADSL kost bij KPN €34 per maand en sinds afgelopen juni of juli €39 per maand. Glasvezel begint bij KPN bij 42,50 per maand en daar moet de prijsverhoging nog gebeuren. Glasvezel is dus duurder.
Andere bedrijven en aanbieders zoals KPN dochter XS4all bieden meer opties aan en hogere snelheden over dezelfde verbinding maar we hebben het hier over KPN.
Reputatie 7
ADSL kost bij KPN €34 per maand en sinds afgelopen juni of juli €39 per maand. Glasvezel begint bij KPN bij 42,50 per maand en daar moet de prijsverhoging nog gebeuren. Glasvezel is dus duurder.
Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt, maar of je nu een bepaald pakket via koper (VDSL) afneemt of via Glasvezel, je betaalt precies hetzelfde. Er zit nul comma nul Euro verschil in de prijs.
Wel krijg je €5,- korting van VDSL als er maar een hele lage bandbreedte geleverd kan worden.

Andere bedrijven en aanbieders zoals KPN dochter XS4all bieden meer opties aan en hogere snelheden over dezelfde verbinding maar we hebben het hier over KPN.
XS4ALL biedt precies dezelfde snelheden als KPN en andere aanbieders zullen nooit hogere snelheden kunnen leveren.
@Kruimeltje2 het was wel 1 aansluiting of kabel met 2 afzonderlijke vezels. Tegenwoordig zit er nog maar 1 vezel in.
KPN heeft wat ik ervan kan zeggen nooit iets met de tweede vezel gedaan

Glasvezel kost de gebruiker meer!De prijs op VDSL of Glasvezel is 100% hetzelfde, het kost de gebruiker dus niets meer.
Wel is de kans groot dat de gebruiker meer diensten zal afnemen of kiest voor een hogere snelheid en dat levert dan extra inkomsten op.

Sinds om en nabij 2016/2017 heeft KPN het wijze besluit genomen de dsl consumenten hogere prijzen te berekenen. Glasvezel(FttH) was voor die tijd €5,00 of €10,00 duurder dan koper.(€25 dsl internetonly €35,00 FttH internet only schiet zojuist binnen)
De koperklanten met lijntjes in grote steden waar zelfs nu nog snelheden onder de 30Mb haalbaar zijn die betalen de hoofdprijs. Door die optrekking lijkt het nu anno 2019 dat glasvezel niet duurder is.

Edit klein pluspuntje voor KPN wel €5,00 korting waar ligt het omslag punt?.
Alle opgekochte glasvezel aanbieders Lijbrandt, XMS, Concepts zijn bij Telfort onder gebracht, die naam is weer geplakt over de naam Tiscali. In weze was dit een Hybride systeem hetzelfde wat KPN bied via glasvezel aangevuld met DVB-c elke aansluiting had een catv converter deel en een MediaConverter/router deel. Per komende September is de bedoeling gaan de laatste van deze aansluitingen over naar wat Telfort/KPN foutief volledig digitaal noemt. Al die woningen hebben dan een ongebruikte 2e vezel.
Reputatie 7
Badge +24
KPN lijkt alles op te kopen wat ze kunnen krijgen om hun monopolie zo groot mogelijk te maken.

Dat is ook iets wat vanzelf gebeurt. Waar bijna iedereen aan meewerkt. Want iedereen wil KPN. Overstappen naar een ander, dat wil men niet, dat is eng. Als er een andere partij ergens glasvezel aanlegd, dan ist schelden, vloeken en tieren als blijkt dat KPN op dat netwerk niet beschikbaar is.
KPN lijkt alles op te kopen wat ze kunnen krijgen om hun monopolie zo groot mogelijk te maken.

Dat is ook iets wat vanzelf gebeurt. Waar bijna iedereen aan meewerkt. Want iedereen wil KPN. Overstappen naar een ander, dat wil men niet, dat is eng. Als er een andere partij ergens glasvezel aanlegd, dan ist schelden, vloeken en tieren als blijkt dat KPN op dat netwerk niet beschikbaar is.

In veel gevalllen is het noodzaak, XS4ALL is niet voor niks al vrij lang onderdeel van KPN
Hoezo iedereen wil KPN ik wil Telfort zoals ik daar bewust voor gekozen hebt helaas levert Trined hier niet anders was ik waarschijnlijk al weg.

Niet iedereen wil KPN een flink aantal klanten wordt dit opgedrongen!!
Reputatie 2

ADSL kost bij KPN €34 per maand en sinds afgelopen juni of juli €39 per maand. Glasvezel begint bij KPN bij 42,50 per maand en daar moet de prijsverhoging nog gebeuren. Glasvezel is dus duurder.Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt, maar of je nu een bepaald pakket via koper (VDSL) afneemt of via Glasvezel, je betaalt precies hetzelfde. Er zit nul comma nul Euro verschil in de prijs.
Wel krijg je €5,- korting van VDSL als er maar een hele lage bandbreedte geleverd kan worden.

Ik gebruik mijn eigen facturen en de brieven die ik ontving van KPN als bron. Daaruit concludeer ik eenduidig dat glasvezel duurder is.
Ik heb net telefonisch een nieuwe glasvezel aansluiting aangevraagd. Dat kan als je een andere naam opgeeft voor glas als de ADSL aansluiting. Net als op de website kost glasvezel 42,50, als het werkt kan ik tegen meerprijs zonder omschakelkosten hogere snelheden aanvragen werd mij toegezegd.

Andere bedrijven en aanbieders zoals KPN dochter XS4all bieden meer opties aan en hogere snelheden over dezelfde verbinding maar we hebben het hier over KPN.XS4ALL biedt precies dezelfde snelheden als KPN en andere aanbieders zullen nooit hogere snelheden kunnen leveren.

XS4All biedt 200 mbit up en down aan over koper op mijn adres. KPN blijft daar heel ver onder. Omdat er hier in de buurt woningen zijn zonder glasvezel aansluiting kan dat voor hen veel verschil maken als ze niet over willen op Ziggo.
Bij een glasvezel vergelijking site konden sommige aanbieders 750 mbit op mijn adres leveren terwijl KPN maar 500 Mbit aanbiedt. Wellicht knijpt KPN gewoon de verbinding af op 500 en anderen niet?
@Kruimeltje2 als xs4all 200/20 via dsl kan leveren dan kan KPN dit ook wat ik uit de eerste berichten begrijp is het de isdn/adsl combinatie wat de beperking geeft . KPN knijpt niks af het KPNnetwerkNL hardware gaat tot max 524 zover ik goed op de hoogte ben zet Tmobile eigen hardware in.om hoger te kunnen over dezelfde vezel als er voor wordt gekozen kan KPN ook hoger is dat voor de gemiddelde consument noodzakelijk wij met zijn tweetjes hebben zat aan 50/50
wjb is zelfs van 500 terug gegaan naar 200 dat zegt al genoeg.
Reputatie 7
Ik gebruik mijn eigen facturen en de brieven die ik ontving van KPN als bron. Daaruit concludeer ik eenduidig dat glasvezel duurder is.
En dat is dus niet zo, hetzelfde abonnement kost exact hetzelfde via glas als via koper. Er zit geen Eurocent verschil in.
Reputatie 7
KPN knijpt niks af het KPNnetwerkNL hardware gaat tot max 524 zover ik goed op de hoogte ben tmobile zet eigen hardware in.om hoger te kunnen over dezelfde vezel.
De hardware is gewoon 1Gbps en de capping op 524Mbps is volledig softwarematig. Als KPN zou willen dan kunnen ze morgen op glas abonnementen van 1Gbps aanbieden maar de vraag naar 500Mbps abonnementen is al zo laag dat dat voor nu nog geen enkel nut heeft.
Reputatie 2
De eerste oplossing is momenteel dat ik een nieuw glasvezel abonnement aangevraagd heb naast alle bestaande zaken. Als de eigen router werkt kan de bestaande ADSL opgezegd worden. Volgens de KPN medewerker kan email dan overgezet worden van ADSL op het glasvezel abonnement. Met aansluitkosten, overlap van abonnementen en opzegtermijn is dit duurder maar hopelijk met veel minder problemen. De medewerker gaf aan dat anders overstappen inderdaad nogal eens problemen geeft.

Het kon of mocht overigens niet zonder monteur. Dus het is even wachten tot het klaar is. Op de website van KPN staat dat het ook zonder monteur kan maar dat zou niet kloppen want die optie had de medewerker niet in zijn computersysteem.

Dan is het probleem dat ik sinds de storing van twee weken geleden een belabberde internet snelheid heb hopelijk opgelost. Net gemeten 1,1 mbit = veel lager dan ik twee weken geleden nog had en veel lager dan KPN aangeeft wat mogelijk is op mijn adres, maar KPN heeft nog geen levensteken gegeven om dat op te lossen.

Ik gebruik mijn eigen facturen en de brieven die ik ontving van KPN als bron. Daaruit concludeer ik eenduidig dat glasvezel duurder is.En dat is dus niet zo, hetzelfde abonnement kost exact hetzelfde via glas als via koper. Er zit geen Eurocent verschil in.

Kruimeltje heeft duidelijk nog een oud abonnement pre 2016 voor zijn factuur bedrag klopt het wel. Met de huidige opgetrokken of genivelleerde prijzen net hoe je het wil noemen maakt het geen verschil meer.

Aansluitkosten? Je bent al klant ......... tuurlijk het betreft geen overstap maar een nieuwe aansluiting.
Reputatie 2
@Kruimeltje2 als xs4all 200/20 via dsl kan leveren dan kan KPN dit ook . KPN knijpt niks af het KPNnetwerkNL hardware gaat tot max 524 zover ik goed op de hoogte ben tmobile zet eigen hardware in.om hoger te kunnen over dezelfde vezel.
xs4all kan hier 200/200 leveren over koper en dat moet KPN ook kunnen. Maar KPN doet dat niet. Als de KPN zegt "kunnen" dan betekent dat vaak alleen "willen" maar ondertussen loop je wel tegen een muur op bij KPN.
Meteen maar een plaatje dat werkt beter