News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77637 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 2
Badge +1

@Jeroen_dB 

 

zo ziet het er uit. er staat niets over het effect na 3 maanden. Het plaatje van het pluspakket blijft hetzelfde als hierboven.

 

Reputatie 7

Je zou €5,00 korting moeten krijgen op het Pluspakket @marceltervoert. Dan zou het Pluspakket €1,99 worden. Kun je eens een geheel screenshot malen van de wijzigingspagina want dat bedrag bij het Pluspakket met een korting van €1,99 komt mij ook niet bekend voor namelijk. 

Hoe kom je daar nu toch bij? Het pluspakket is van €6,99 voor €5,00 p/mnd…

...en dat is dus een korting van €1,99 p/mnd.

Daarnaast krijgt @marceltervoert €5,- entertainmentkorting omdat hij ook mobiele telefonie van KPN heeft en een entertainmentpakket afneemt (Pluspakket en Spotify Premium).

Reputatie 7
Badge +22

Het lijkt de Belastingdienst wel:

‘Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker’..

o nee...wacht...huh?

 

😂🤣 LOL!

Reputatie 2
Badge +1

@wjb

klopt heb ook een KPN Mobiel telefoon abonnement. 

en het plaatje van het pluspakket is heel verwarrend. Daar waar het bij foxsports € 0,00 is en bij ziggo van € 14,99 voor € 7,49, staat er bij het pluspakket een - achter de € 5,00- maar die staat dan weer nergens in het totaaloverzicht, dus dat is daarom heel verwarrend, is het dus 6,99 - 5 =  1,99 of na 3 maanden € 5,00. 

@Jeroen_dB  Dat maakt het dus wel heel lastig, zeker omdat andere members in dit topic helaas wat financieel mindere ervaringen hebben gehad welke later niet gecorrigeerd kunnen worden door KPN zoals het lijkt. Vandaar ook deze vraagstelling. 

 

 

Reputatie 7

 

...en het plaatje van het pluspakket is heel verwarrend. Daar waar het bij foxsports € 0,00 is en bij ziggo van € 14,99 voor € 7,49, staat er bij het pluspakket een - achter de € 5,00- maar die staat dan weer nergens in het totaaloverzicht, dus dat is daarom heel verwarrend, is het dus 6,99 - 5 =  1,99 of na 3 maanden € 5,00. 

Ik had dat minteken niet eens zien staan maar ook ik zal de factuur voor januari in de gaten gaan houden. Ik heb namelijk precies dezelfde situatie. Nu heb ik nog de actie dat het pluspakket de eesrte 6 maanden gratis is…

...maar per 1 januari 2021 vervalt die korting en wordt het dus nog goedkoper want dan ga ik i.p.v. €6,99 p/mnd betalen zelfs €5,00 p/mnd ontvangen.

Van €6,99 voor min €5,00 ... wow, dat is een korting van maar liefst €11,99. :wink: 

Reputatie 2
Badge +1

@Jeroen_dB heb je mogelijk al meer duidelijkheid over de kosten van het pluspakket na drie maanden?

Reputatie 2
Badge +1

@Jeroen_dB @Job_  (ivm onderstaande eerdere vraag)

Inmiddels zie ik dat het “probleem/bug” met de kosten  (-5 )van het pluspakket “opgelost” is.

Maar het blijft wazig. Want volgens de optie bij Televisie, zou het pluspakket dus € 1,99 gaan kosten, maar in het kosten overzicht staat gewoon € 6,99. 

Wordt het voordeel van Hussel Entertainment nu als wisselgeld gebruikt om te laten zien dat Plus dan slechts € 1,99 kost?

Ik ga dan van € 73,85 (incl tel, plus en spotify) naar € 74,48 (zonder tel). dat lijkt me geen vooruitgang. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja klopt. € 6,99 - € 5,- = € 1,99.

Reputatie 7
Badge +24

Geweldig…

 

Reputatie 7
Badge +17

Geweldig…

 

Foutje, bedankt. Ik heb jouw opmerking goedgekeurd. :smile: 

Goede middag,

 

Ik heb de eerste factuur voor een nieuw mobiel contract ontvangen.

Hierop ontbreekt het extra voordeel omdat ik al internet van KPN heb.

Hoe regel ik dat de factuur wordt gecorrigeerd? 

Sandra

Hoi, @San0037x .

Heb je al gebeld? Dat kan via 0800-0402.