Beantwoord

Nieuwe Hussel Internet aansluiting met nummerbehoud

  • 12 October 2019
  • 37 reacties
  • 784 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@Erik_ Status: Tot nu alleen een email ontvangen met besteldatum 29 oktober. Nog niets over het modem en activeringsdatum. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie het hier inderdaad ook nog niet. Ik leg het even aan iemand voor. Kom er morgen op terug.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben het issue gevonden, de order is onder water vastgelopen. Geen heel groot probleem. Ik heb een technische afdeling aangestuurd om dit te herstellen. Ik verwacht dat dit met een (werk)dag of twee klaar is. Daarna gaat de nummertoevoeging weer verder. Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +30

Update: de technische afdeling lijkt het toch wat lastiger te vinden. Ze zijn er nog mee bezig. Zodra ik verdere update heb laat ik het weten. Ik verwacht alsnog geen problemen om dit voor de 25e gereed te krijgen.

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erik_ 

Al iets bekend over de levering van de andere Experiabox? Maandag 25 november is de laatste dag dat mijn kabel abonnement actief is en ik wil liever mijn huidige nummer niet kwijt als het even kan.

Verder werkt alles prima hier met de V10a, soms is de DHCP server wat traag van reactie maar dat is enkel op Android telefoons.

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +30

Het heeft een aardige poos langer geduurd dan verwacht, maar het vastlopen is opgelost. De order gaat nu op de normale manier door het systeem heen. Waardoor hij morgen (de 19e) voltooid zal raken. Vanaf dat moment werkt je oude nummer via ons. 

 

Ik zie hier nog steeds niets staat over levering van een nieuwe Experia Box, waarschijnlijk hangt dat samen met het vastlopen van de order. Dat betekent dat er niet automatisch een nieuwe box gaat komen. Ik kan er handmatig een laten opsturen, dan heb je die over een paar dagen. Maar, we kunnen het ook zo laten omdat ik toch het andere nummer weer verwijder nadat je eigen nummer geleverd is. En dan heb je weer voldoende aan de ene telefoonpoort op de V10A.

Reputatie 5
Badge +4

Lijkt me een prima idee @Erik_ om het zo te laten qua modem. De V10a werkt prima. Als je het tijdelijke nummer hebt verwijderd komt het geporteerde nummer dan automatisch op die ene telefoonpoort van de V10a of moet ik in de setup nog iets aanpassen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik geloof dat hij daar dan automatisch weer komt, en anders kan ik dat hier aanpassen.

Reputatie 5
Badge +4

Om 15:34 een sms gekregen dat de wijziging voor het toevoegen telefonie nog niet klaar is voor installatie. Nummer werkt nog steeds via de kabel.

Reputatie 7
Badge +30

Hey Folkert, ik zie dat de wijziging aan deze kant nu op gereed staat. Wat betekent dat het nummer nu bij ons actief is. Via de kabel zou het nu niet meer moeten werken.

 

Het nummer komt dan standaard op de tweede plek te staan,. Om dat te verhelpen heb ik hier de beide nummers omgewisseld van plek en een synchronisatie uitgevoerd. Je zou nu via de Experia Box gebruik moeten kunnen maken van je oude nummer. Plug dan ook je telefoontoestel in op de Experia Box en probeer het eens. Laat even weten of het nu werkt. Zo ja, dan ga ik vervolgens het andere nummer verwijderen en de actiekorting die vervallen is crediteren. Ik gaf eerder aan dat ik dit al gedaan had, maar dat is bij het vastlopen van de telefoonorder komen te vervallen dus moet even overnieuw.

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Erik_ 

Het nummer is correct overgezet naar de Experiabox! Tijdelijke nummer kan weg. Bedankt voor je hulp :slight_smile:

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +30

Top! Heb ik bij dezen het tijdelijke nummer weer verwijderd. Daar krijg je per e-mail een bevestiging van. Duurt over het algemeen 24 uur voor dit voltooid is. Daarnaast zal de creditering op je volgende factuur in mindering worden gebracht.