Beantwoord

Problemen met de Experia V10A

  • 22 October 2020
  • 57 reacties
  • 797 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Ik krijg geen foutmelding maar de melding dat het wachtwoord niet correct is en heb nu weer een time out omdat het te vaak is ingevoerd.  Kreeg ik maar een foutmelding dan was het makkelijker geweest.  Nu krijg ik steeds dat het ingevoerde wachtwoord niet goed is, ik heb alles geprobeerd maar zonder succes.  Ik weet het niet meer. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

maak een foto van de sticker op de achterkant (soms een schuifje overheen).

vergroot de foto (klein lettertype sticker)

Typ het password in kladblok of iets dergelijks. pas op !=1=l en degelijke

copy en paste het admin wachtwoord in het password veld.

Dat zou toch moeten werken?

 

Groet Bart

Dat heb ik als laatste vanochtend geprobeerd maar dat lukte ook niet.

 

Mijn mogelijkheden zijn op, ik weet het niet meer. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Een laatste redmiddel een monteurs reset, niet de standaard (via het reset gaatje).

Tevens vervallen dan de WiFi-netwerk namen (SSID) die worden weer standaard (gegevens van de sticker).

Hoe de monteurs reset gaat als volgt: druk de resetknop via paperclip (achterkant kleine gaatje) en de WPS-knop (zijkant met blauwe lampje) tegelijkertijd in voor een duur van ongeveer 10 seconden. Hierna gaat het modem zichzelf opnieuw opstarten.

Gedurende dit proces zullen alle kleuren voorbij komen, waarna deze uiteindelijk weer groen gaat oplicht.

Om aan in te loggen is het admin wachtwoord dat van de sticker.

Groet Bart

Reputatie 7
Badge +30

Ha @bizar1, ik ben heel benieuwd of het advies van Bart werkt. Wel wil ik erbij zeggen dat we momenteel een probleem met de certificaten van de V10a hebben, waardoor je niet zonder meer in kunt loggen op de V10a. Mocht het nog steeds niet werken, zodra dat opgelost is, dan wil ik toch graag een nieuw modem sturen naar je. 

nee het heeft niets uitgehaald, alle adviezen ten spijt.

Kan gewoon niet inloggen op mijn experiabox.

Dus ik wacht wel af wat er verder gebeurd. 

 

Bedankt voor het meedenken en de adviezen. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Dat van die certificaten was mij bekend, van daar mijn vraag (22 uur geleden) :

Welke foutmelding krijg je nu ?

De certificaten waren toen nog in orde. (Bij mij (nu) ook nog):smiley: .

Dan denk ik dat de oplossing van @marcia_ de enige is. 

Groet Bart

Ok dan wacht ik wel af waneer ik een andere experiabox mag ontvangen. 

 

Dan jullie wel voor de service.

 

Mvg

 

Bizar1 

Reputatie 7
Badge +15

@bizar1 Ik heb een nieuw modem voor je besteld. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie over het omruilen van het modem! 

Goedemiddag,

 

Als eerste dank je voor de snelle service voor een nieuwe modem.

Ik heb alles geinstalleerd en aangesloten en nu raad u het al.

Op het moment dat ik wil in loggen op mijn modem via de kpn thuis app werkt ook hier het admin wachtwoord welke op de modem is vermeld niet. Ik weet niet wat er fout gaat maar er klopt ergens iets niet. Nu kan ik nog steeds niets veranderen in de instellingen van mijn experia box.

Wederom hulp nodig?. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Welk type box heb je gekregen ?

Ik zou bekabeld inloggen. De app via de telefoon is een WiFi verbinding.

Hou rekening met de certificaten. link: Beveiligingswaarschuwing ongeldig certificaat bij inloggen op Experia Box V10A en Box 12 | KPN Community

 

Groet Bart

goedemorgen ,

 

Ik heb gekabeld geprobeerd in te loggen echter ook dat lukt niet. 

Nu kan ik nog steeds niet mijn experia box op de 2,4 GHZ band zetten en die heb ik wel nodig om mijn electrische paneel van Adax te kunnen bedienen. 

 

Gaarne een oplossing hiervoor?. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Welk type box heb je gekregen ?

Kun je nu niet inloggen op de Experia Box ?

Groet Bart

Ik heb de experiabox v12 ontvangen, ook hier kan ik niet inloggen op de box via het admin. Zowel op wifi als bedraad onmogelijk om in te loggen. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1,

Als het beveiligingscertificaat geen toegang geeft moet je volgen topic raadplegen: 

Beveiligingswaarschuwing ongeldig certificaat bij inloggen op Experia Box V10A en Box 12 | KPN Community

 

Als je gewoon een password dialoog krijgt,  dan aanloggen. Hulp hierbij via: 

Apparaathulp KPN Box - KPN Box 12 | KPN

 

 

Password is de laatste bij Admin password. Als niets helpt het volgende:

Wanneer de KPN Box 12 is teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dan kun je zonder wachtwoord inloggen in het modem menu.

 

Groet Bart

Helaas, ik heb alle stappen gedaan en kan nog steeds niet inloggen in de instellingen van de modem.

Het lijkt wel of het opzettelijk geblokkeerd wordt. 

Ik geef het op, dan maar geen 2,4ghz netwerk. 

 

Groet peter

Reputatie 7
Badge +10

Dat gedoe met KPN schiet niet echt op. Mogelijk wordt er vanuit je KPN account reeds een ander wachtwoord (wat je eerst had) gepust naar de modem/router? En blijf je in een “loop” zitten waar je niet uit komt?

Om die reden zou ik het anders aanpakken.
Ontkoppel de verbinding met internet. Dus het kabeltje loskoppelen van de VDSL of glasvezel verbinding. Reset de Experia Box met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje, pakweg 10 seconden, totdat de ledlampjes van status/ kleur veranderen. Dan laat je los.
Laat de Experia Box verder opstarten. Na enkele minuten log je in met een PC die verbonden is met een  bekabelde verbinding op een van de LAN poortjes met het volgende netwerk-adres:

http://192.168.2.254

Daarbij gebruik je het wachtwoord wat achterop de Experia Box staat.

Levert dat nog iets op om binnen te komen?
Wachtwoord veranderen (wordt wellicht al direct gevraagd te doen). Evt. nu al de WiFi aanpassen.
Pas daarna herstel je pas de internetverbinding door het internetkabeltje weer vast te koppelen.

dank je voor de suggestie maar ook deze optie heeft niet gewerkt. Ik heb het idee dat op de een of andere manier mijn account van mijn experiabox 8 blijft hangen en daar door de problemen geeft. 

MIjn opties om iets te doen is nu wel opgedroogd. Ik krijg het idee dat ik niks mag veranderen aan de instellingen. Maar ik heb toch echt de 2,4 ghz netwerk nodig. Dank voor het aanbrengen van suggesties maar het werkt geen van allen. 

 

Gr peter

Reputatie 7
Badge +10

Maar als er geen connectie is met internet, is er ook geen connectie met een “account”.
Gaat het om één op één connectie vanuit de hardware met je PC.
Zou met een reset alles naar de standaardwaarden moeten gaan.

ik heb alleen een laptop, welke ik alleen via de wifi gebruikt en daarbij heb ik adax neo wifi elektrische panelen welke ik op de 2,4 ghz moet verbinden echter als ik niets kan veranderen omdat ik niet kan inloggen op mijn modem dan heeft het weinig zin om er nog iets aan te doen. Dan zet ik alles maar handmatig op een lagere of hogere temperatuur. Dit heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt dat ik niet bij mijn instellingen op de modem kan. Ik weet het niet meer hoe ik dit kan oplossen. Ik weet best veel maar dit gaat mijn pet te boven.

Reputatie 7
Badge +10

ik heb alleen een laptop, welke ik alleen via de wifi gebruikt…..

Tja, dat is altijd een nadeel omdat je dan afhankelijk bent van connectie met WiFi, wachtwoorden etc.
(Die zouden overigens ook achterop de modem/router moeten staan → WiFi SSID en wachtwoord).

Zelf maak ik voor dit soort situaties gebruik van een ethernet naar USB adapter
(En bekijk het YouTube filmpje). Altijd handig als “escape” om bij moeilijke problemen in netwerk set-up daarmee altijd nog op eenvoudige wijze toegang mee te hebben.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog even gekeken, maar ik zie echt niets raars.. Het zou gewoon moeten werken met je huidige modem. Neem je de tekens wel goed over? Verwar je bijvoorbeeld niet een ‘o’ voor een ‘0’? Ik heb helaas geen oplossing voor je, als het nu nog niet werkt! 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @bizar1 ,

Er lijkt iets mis te gaan tussen de PC en de router (Experia box of KPN box). Van de KPN naar je router gaat goed.

Als je het goede wachtwoord inklopt komt het blijkbaar niet aan op de router. Die geeft dan geen toegang.

De router Experia Box v10A is al vervangen door een KPN Box V12. Geen verbetering

Beide werken met certificaten en bij het opzetten van de verbinding (https:\\) lijkt iets mis te gaan.

Het kan zijn de je PC mijnmodem.kpn niet kan vertalen in DNS tot een IP adres of de “Secure socket” komt niet tot stand.

Welke browser gebruik je ?

Wat is het resultaat van de URL?    https://192.168.2.254/

 

Groet Bart.

het resultaat van de link is het volgende;

 

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van 192.168.2.254 te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

Schakel geoptimaliseerde beveiliging in om het hoogste beveiligingsniveau van Chrome te gebruiken

Reputatie 7
Badge +10

Dat zijn standaard meldingen als je gebruik maakt van https verbindingen.

Normaal horen “intern” internet connecties niet afgerekend te worden op gebrek van een “SSL certificaat”.

Log intern in een LAN-netwerk gewoon eens in zonder  httpmaar met http
Wat blijft er dan nog over aan connecties of meldingen??

Bedenk daarbij dat SSL certificaten alleen relatie kunnen hebben met een “domein” naam.
NIET met (WAN) IP-adressen van een internetconnectie.