Beantwoord

Sinds Experiabox 12 wegvallende wifi op mijn telefoon

  • 5 January 2022
  • 55 reacties
  • 404 keer bekeken

Sinds wij een nieuwe router hebben ( V12) valt mijn gsm Internet steeds uit.

Die van mijn partner en dichter niet. ???

 

*Admin* Eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic. 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 31 January 2022, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @petranja, opvallend dat alleen het internet op jouw mobiele telefoon wegvalt, ik lees dat het op andere apparaten niet gebeurt.

Gebeurt dit alleen thuis als je verbonden bent met wifi, of ook buitenshuis? Wat voor merk en type telefoon gebruik je? Misschien heb je dit al lang geprobeerd maar voor de zekerheid: heb je je toestel al even volledig uitgeschakeld en opnieuw laten opstarten? Daarnaast raad ik je ook aan om onze Wifi Manager te volgen. Deze handige servicetool helpt je om stap voor stap jouw verbinding na te kijken en je wifi optimaal in te stellen. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.

Ik heb alles gedaan zoals je schrijft. Ik wacht ff af en zal je nog iets laten weten of het opgelost is.

Ik heb een Xiaomi 11 lite

Reputatie 7
Badge +19

@petranja Helemaal prima. Wat was de uitkomst van de Wifi Manager? Ik ben benieuwd hoe het daarna met de verbinding is gegaan, laat het maar weten.

Op Mijn gsm valt nog steeds de wifi uit.

De snelheid is 75.

Reputatie 7

Ik heb een Xiaomi 11 lite

En wat voor een telefoons hebben jouw partner en dochter? (Merk en type.)

Xiaomi mi 10 t lite.  Mijn dochter gebruikt geen wifi in huis.

 

 

Ik heb gisteren een wifi versterker in het stopcontact gedaan en ga daar nu op letten. 

Het werkt nog steeds niet. Misschien beter weer de oude router v11 terug plaatsen?

Reputatie 7
Badge +19

@petranja Jammer dat het nog niet opgelost is. Heb je onze Wifi Manager ook gevolgd? Deze controleert je volledige verbinding en optimaliseert je wifi. Dat helpt in de meeste gevallen heel goed. Er komt ook altijd een resultaat of oplossing uit, welke is dat bij jou? 

Die heb ik al meerdere keren gedaan. Die zegt dat alles goed is

Dat heb ik ook eerder al doorgegeven.

Het werkt nog steeds niet. Misschien beter weer de oude router v11 terug plaatsen?

Hallo @petranja een V11 bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk een ander modem van KPN.

 

De modem was wit. xperia box v9 hadden we en daar had ik geen problemen mee.

De modem was wit. xperia box v9 hadden we en daar had ik geen problemen mee.

heb je die nog?Zo ja,kan je die rustig terugzetten.

Nee, dombo , die moet inleveren anders krijg je geen nieuwe.

Reputatie 7

Nee, dombo , die moet inleveren anders krijg je geen nieuwe.

Waarom toch zulke reacties, @martijn197108 heeft je toch niets misdaan of wel?

Nee, dombo , die moet inleveren anders krijg je geen nieuwe.

Je zei eerst of je de oude router kon terugplaatsen,Dat kan toch niet als je hem ingeleverd hebt?Bovendien word er heel soms eentje opgestuurd zonder dat je meteen de oude moet inleveren.Ook kan het zijn dat je er eentje op marktplaats had gekocht o.i.d.

Sorry Martijn. Ik was het ff spuugzat.

Ik kijk het vandaag ff aan , morgen hoor je weer of het nu misschien beter gaat. Ik heb het gevoel dat ik iedere dag minder vaak de wifi hoef uit en aan te zetten. 

Fijne zondag 

Sorry Martijn. Ik was het ff spuugzat.

Maakt niet uit,excuses aanvaard:wink:

 

Ik kijk het vandaag ff aan , morgen hoor je weer of het nu misschien beter gaat. Ik heb het gevoel dat ik iedere dag minder vaak de wifi hoef uit en aan te zetten. 

 

OK,we wachten af.

Reputatie 7
Badge +19

@petranja Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten: we hebben hier verschillende behulpzame gebruikers die anderen met de beste bedoelingen op weg helpen. Laten we het daarom vriendelijk houden onderling, ondanks dat de emoties soms hoger kunnen oplopen. Goed om te zien dat het intussen bijgelegd is.  

Daarnaast lees ik dat 't beter lijkt te gaan met jouw verbinding, dat zou fijn zijn. Mocht je toch iets opmerken of vragen hebben, laat het vooral weten. Wij weten alleen wat je ons hier vertelt, wees daarom zo uitgebreid mogelijk, alle details zijn welkom. Op die manier kunnen we je het beste helpen en met je mee denken.

Hoi, 

Gisteravond om 10 uur begon het weer en nu net om 9.45 ook weer .

Ik moet me denk ik er maar bij neerleggen dat het zo blijft.

Op een van onze tablets viel vanmorgen 5x de wifi uit. Dus het is niet alleen mijn gsm.

We hebben nooit last gehad van uitvallende wifi bij de oude router v9. Deze was langzaam maar werkte wel. Kunnen wij een v9 terug krijgen of een ander V12 ? Misschien ligt het aan deze router en werkt een andere V12 wel goed.

Deze was langzaam maar werkte wel. Kunnen wij een v9 terug krijgen of een ander V12 ? 

De V9´s worden gerecycled en niet meer gerefurbished zoals tot 2 jaar terug,Terugkrijgen is vrijwel onmogelijk.

Ik denk dat het aan de BOX12 in het algemeen ligt,Vermoedelijk lost een V10 het op.Krijg altijd commentaar op dit maar het is wel vaak realiteit.

Reputatie 3
Badge

Het lijkt erop dat je met de introductie van 5 ghz en bandsteering in de problemen met je devices komt. Hoe heb je de WiFi ingesteld? Statisch kanalen? Welke firmware zit je op de v12?

Reputatie 7
Badge +19

@petranja Hoe staat het er intussen voor? Heb je de vragen van LinuxPinguin hierboven nog gezien? 

Ik ben ook benieuwd naar welke versie van de firmware je nu op jouw KPN Box 12 hebt. Dat kan je zien door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface. Er is onlangs een nieuwe versie beschikbaar gemaakt, deze helpt ook om verbrekingen in de (wifi) verbinding op te lossen. Je leest er alles over in het KPN Box 12 mesh-update topic.