Beantwoord

Sinds Experiabox 12 wegvallende wifi op mijn telefoon

  • 5 January 2022
  • 55 reacties
  • 404 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Na 4 x opnieuw opstarten van de router is het probleem opgelost. 

Vandaag is de boel gecrasht. Niks doet het meer. We hebben opnieuw opgestart en ok al gereset maar niks lukt.

Resetten lukt zover tot hij de telefoon gaat doorvoeren, dan breekt alles af.

Heb je glasvezel?Zo ja maak dan eens het glasvezelkastje 3min stroomloos.

Heb je een switch of DVS?

En in geval van koper,Is de DSL kabel rond of plat?

Wat is switch en DVS?

Met bedrading doet ie het wel.

Kun jij het admin wachtwoord van ons opzoeken? 

Reputatie 7

Met bedrading doet ie het wel.

Wanneer dan niet?

Wat is switch en DVS?

Met bedrading doet ie het wel.

Hallo @petranja , een switch is zoets als een meervoudig stopcontact, maar dan voor netwerkkabels.

Een DVS is een verbinding tussen 2 apparaten via het stroomnet ter vervanging van een netwerkkabel.

 

Hoi @petranja ,

Dit is een DVS:

En dit een switch:

Het admin password kan ik niet voor je opzoeken,Die kan je zelf vinden achterop de kpn box.Zie dit plaatje:

Heb je glas(FttH) of koper(DSL)?

Dit zien we steeds 

 

We hebben DSL. 

 

 

Ik wilde de modem resetten, toen melde de modem zichzelf aan met de gegevens die achterop staan. Die wilde ik in de thuisapp op de gsm veranderen.toen gaf de gsm aan, : oeps, dat ging mis.

Toen hadden we geen internet meer niet op de oude en niet op de nieuwe.

Toen dacht ik, ik reset weer, nu krijg ik de verzonnen naam en de naam die achterop staat beiden te zien. Maar geen van beide werkt.

 

Bedraad doet de modem het wel.

We hebben DSL. 

 

 

Is die kabel rond of plat?

Waar wil je op inloggen?

De internetkabel is rond.

Inloggen op mijn kpn

Inloggen om de modem te resetten. 

Kun je van bij jou alles resetten?

Hoi @petranja ,

Ik bedoel de kabel die in de grijze poort van de box 12 zit,Niet een internet-kabel.

Ik kan het modem niet resetten,Maar op deze manier kan je ook je modem resetten:

Lukt dat niet kan je dit ook proberen:

1Druk met een paperclip 15sec reset in.

2Laat hem los.

3Druk direct nog een keer heel kort het knopje in.

4Hij reset!

Dat hebben we al een paar keer gedaan.

 

Die kabel in de grijze poort zit is rond.

Reset zet terug naar gegevens op achterkant tot dat het lampje van telefoon gaat branden. Dan valt de verbinding weg. De SSID naam verdwijnt ook. De verzonnen naam verschijnt maar daar past geen wachtwoord bij, dus geen internet meer. Ook geen telefoon.

hmm,Hij lijkt dan uit te vallen wanneer motive de gegevens pusht..

Misschien lost een motive-clean dit op? @wjb / @NHendriks weten jullie dit?

 

Reputatie 7
Badge +11

hmm,Hij lijkt dan uit te vallen wanneer motive de gegevens pusht..

Misschien lost een motive-clean dit op? @wjb / @NHendriks weten jullie dit?

 

De wifi-gegevens uit Motive pushen lijkt inderdaad het probleem te geven. Mogelijk is er meermaals te snel achter elkaar gereset en heeft dit de data in de systemen corrupt gemaakt of iets. Geen idee of dat mogelijk is.

 

Het makkelijkste om dit te herstellen is door in te loggen op het modem via http://mijnmodem.kpn met het wachtwoord dat achterop het modem staat via een bekabeld aangesloten apparaat. Wifi-gegevens verwijderen in de KPN-systemen is ook een optie maar wat omslachtiger en kan alleen door de klantenservice gedaan worden.

De reset is gelukt. Alleen de vaste telefoon werkt nog niet.

Doet hij het wel als je hem nogmaals reset?Zo niet kan je deze tool eens proberen.

Reputatie 7
Badge +19

@petranja Fijn dat je weer zo goed geholpen bent! Is het ook nog gelukt met de vaste telefoon?