Vraag

Sonos geen verbinding - not connected -

  • 8 April 2020
  • 78 reacties
  • 5706 keer bekeken

Ik heb al een tijd lang issues met Sonos en KPN Experia V10 in combinatie met Super WiFi. Zowel KPN als Sonos kunnen niet vinden wat het probleem veroorzaakt. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

We hebben vier Sonos speakers allemaal op de begane grond. Ze zitten ook allemaal op dezelfde SuperWiFi extender aangesloten. Dit kan ik zien in de thuis app van KPN. Nu gebeurt het regelmatig (lees elk uur) dat een iPhone in het netwerk geen connectie kan maken via de Sonos app met de speakers. Het kan dus zo zijn dat mijn vrouw naast me zit en wel het Sonos netwerk ziet en kan bedienen en dat ik de melding krijg ‘Er kan geen verbinding worden gemaakt met het Sonos-product’ of ‘Connect kan niet worden verbonden met Sonos’.  Ik heb niks aangepast in de router en  WiFi en internet werkt voor alles gewoon prima. Alleen dus Sonos niet. Heb al de Super WiFi extenders opnieuw geĂ¯nstalleerd, ze zitten allebei bekabeld aangesloten. De Sonos app resetten ook al geprobeerd. Dan wordt het Sonos-netwerk niet gevonden. Wacht je een half uurtje dan is het soms verholpen. 

Het komt ook voor dat je bijvoorbeeld maar 1 speaker ziet in plaats van vier. Je kunt ze dan ook niet bedienen. Wie heeft de oplossing voor mij? 

 

Dank je!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

78 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Wat jammer om te lezen, @HenkVen! Heb je het topic hierboven doorgelezen? Heeft het bij jou ook niet gewerkt om de Sonos Bridge, als je deze gebruikt, draadloos aan te sluiten? En het bericht waar ik eerder naar verweest? Hopelijk kom je er alsnog uit op deze manier!

Badge +12

Ik vrees dat ik me moet aansluiten bij klagen over het feit dat een deel van mijn Sonos apparaten niet meer zichtbaar is in de app. Ik heb het probleem op mijn iPhone Xs, mijn vrouw heeft met haar iPhone SE nergens last van. Zelfde netwerk, zelfde versie iOS. Sinds het installeren van de super WiFi vorige week heb ik dit probleem. Zou wel erg jammer zijn als ik de super WiFi moet terugsturen want voor conference calling werkt het prima. Verder experia v10 en glaskabel. 

Een V10 is in ieder geval het beste modem wat KPN ooit gehad heeft. Laat je niet verleiden door die om te ruilen naar een Box 12. De kans bestaat dat de problemen alleen maar groter worden. Je ervaart zelf dat de issues ontstaan zijn na inzet van de Superwifi's. En daar zit ook het probleem. Het zal me niet in dank afgenomen worden maar het zijn ondingen..punt. Toen ik een V10 had met TP-Link Omada accesspoints had ik geen problemen met Sonos. Nu heb ik een FritzBox met FritzRepeaters en ook nu draait alles feilloos. Het gaat gewoon nooit werken tussen Sonos en Superwifi's. Aan wie ligt het? Gezien mijn ervaringen weet ik het wel. En je bent niet de enige met problemen tussen Sonos en Superwifi's. Doe er je voordeel mee maar ik zou die dingen snel terugsturen (persoonlijke mening waar ongetwijfeld niet iedereen het mee eens is). 

Reputatie 7
Badge +8

Voor de superwifi,s zijn grootschalige updates aan de gang. Zou eerst eens kijken of alle superwifi,s op versie 14v2 draaien en zien of dat de situatie verbetert. In deze versie zit ook een nieuwe functie Extra Wifi waar specifiek bv sonos speakers op gekoppeld worden. 

Of dit echter nodig is, is maar de vraag want ik heb 7 speakers van sonos van playbar tot sub en sonos one en deze zijn allemaal prima te bedienen.