Beantwoord

Super wifi punt resetten

  • 29 September 2020
  • 12 reacties
  • 26849 keer bekeken

ik wil via de KPN thuis app de wifi super punten weer bedienen. 

dit lukt echter niet meer. Ik ben het beheerderswachtwoord vergeten van de super punt. Als ik de factory reset uitvoer op het wifi punt, en dan 2 minuten wacht, en dan met scan QR code wachtwoord achterop punt invoer dan geeft die aan dat het het niet het juiste wachtwoord is,.

Wat ik ook probeer (stekker er uit, meer dan dag stekker er uit, opnieuw installeren, factory reset etc.) ik krijg maar niet het wachtwoord gereset. Je zou toch denken dat na een factory reset het opgelost is. Het lijkt wel alsof het wifi super punt de informatie opnieuw gevoed krijgt uit de router/ modem maar ik weet niet hoe je dat moet veranderen.  

en het super punt doet het volgens mij (beide groene lamp) maar ik wil in mijn instellingen kunnen komen van het netwerk en dat kan ik nu niet.

wat ook vreemd is dat ik het modem heb gerest. Daar de originele SSD zie staan terwijl het netwerk zelf nog steeds mijn oude “eigen” ssd naam zie staan met bijbehorend wachtwoord. 

icon

Beste antwoord door Philinator 5 October 2020, 13:18

Bekijk origineel

12 reacties

Als u de experiabox en de wifi punten eerst even helemaal loskoppelt. Daarna eerst de experiabox resetten volgens onderstaand stappenplan.

https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-reset-ik-de-kpn-experia-box-modem-97446

Vervolgens doet u dit ook met de super wifi.

 

Dan alles weer stap voor stap aansluiten. Let op! In het volgende topic staat een belangrijke tip.

https://forum.kpn.com/internet-9/installeren-super-wifi-punten-lukt-niet-490287

Dank Jeroen, het gekke is dat ik dat gedaan heb maar de oude SSD en oude wachtwoord nog steeds beschikbaar blijft. zou het kunnen doordat er andere wifi versterkers (geen super wifi) (staat er 1 op zolder en in de 1 kelder nog wel aangesloten zijn, dat die de verstoring verzorgen?)

U zegt het zelf. Er zijn nog andere wifi versterkers aanwezig. Alles loshalen en één voor één weer koppelen is wel het beste. Maar die andere versterkers, zij die bedraad?

ja die zijn bedraad via ethernet punten in huis doorgetrokken naar zolder en kelder. het zijn de “oude” Witte experia versterkers.

Waarom niet de super wifi zo strategisch neerzetten dat andere bedrade punten niet meer nodig zij. Zijn de super wifi ook bedraad aangesloten?

de 2e super wifi punt niet. ik heb dat eigenlijk nooit geprobeerd. Dat kan ik wel eens doen. Ik heb een huis met drie verdiepingen en dan de kelder waarvan ik dacht dat het nooit de wifi zo sterk kon zijn. en omdat ik toch de ethernet punten had werkte dit tot nu toe wel goed.

 

Welke experiabox heeft u? Bij de V10a dacht ik blijft de wifi actief. Dan is dat één draadloos punt. Dan kan er één super wifi bedraad naar boven en en andere ook bedraad. Dan krijg vanuit het hele huis bedraad een wifi verbinding gestraald.

 

Als blijkt dat de super wifi (kunnen forumleden vast bevestigen of ontkrachten) niet samen werkt met experia wifi van KPN, is de aanschaf van een extra super wifi een eventuele oplossing.

veel dank Jeroen. ik heb v10. die schakelt uit wanneer je een super wifi punt hebt.

ik zal proberen de boel te resetten met alles ontkoppeld. als dat niet werkt dan kan ik ook een v12 evt. aanschaffen en dan de 2 wifi super punten op strategische locaties zetten.

 

 

Helaas krijgt u niet zomaar een andere experiabox aangeboden door KPN. Het voordeel is dat u kabels heeft lopen door het huis. KPN zegt dat je met twee wifi punten op strategische punten (vooral als deze bedraad zijn aangesloten) in een groot deel van je woning goed bereik kan hebben. Ligt wel aan allerlei factoren die storing kunnen veroorzaken. Hoe groter je huis hoe meer punten je nodig hebt. Beetje stigmatiserend. Groot huis, veel verdienen dus is het prima extra kosten te maken.

 

Nee grapje, maar natuurlijk is bij een groot huis wel meer apperatuur noodzakelijk. De vraag is of je tevreden bent over kpn super wifi. Zo ja, waarom koop je niet eentje bij?

Reputatie 7
Badge +24

Dank Jeroen, het gekke is dat ik dat gedaan heb maar de oude SSD en oude wachtwoord nog steeds beschikbaar blijft. zou het kunnen doordat er andere wifi versterkers (geen super wifi) (staat er 1 op zolder en in de 1 kelder nog wel aangesloten zijn, dat die de verstoring verzorgen?)

Die zorgen niet voor storing. Maar die blijven uiteraard wel onveranderd hetzelfde netwerk uitzenden. Lijkt me logisch toch?

Heeft gewerkt. Alles gerest zoals hier boven aangegeven. alle versterkers losgekoppeld (ook de experia) en gereset. Moest wel een aantal keren de superwifi punten resetten en opnieuw de installatie doorlopen. Op een gegeven moment was namelijk de modem wel gereset maar ook nog een wifi punt, en de losse super wifi punten waren aparte wifi punten geworden en niet 1 netwerk.

toen weer de punten gereset, weer updates toegelaten, de main wifi super punt wat langer aan de modem laten hangen voordat ik weer verder ging met de 2e. 

dank voor jullie hulp

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Philinator , heel mooi om te lezen dat er een oplossing is en dat je weer gebruik kunt maken van de Wi-Fi zoals je dat zou mogen verwachten! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral aan! Voor nu rest me niks anders dan je nog een hele mooie dag toe te wensen :)

Reageer