Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 293 reacties
  • 28542 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

Toon eerste bericht

293 reacties

Samsung tv model QE50QN93B

Dit topic betreft de app voor telefoon en tablet, @rejoan . Open een nieuw topic voor je vraag over de app voor televisie toestel.

 

Reputatie 3
Badge +1

Tot nu toe lijkt alles te werken. Als nu alleen nog die irritante beelden onderaan van hbo, disney etc nog verborgen kunnen worden zodat het een stuk rustiger wordt dan gaat het de goede kant op. 

Reputatie 3

Tot nu toe lijkt alles te werken. Als nu alleen nog die irritante beelden onderaan van hbo, disney etc nog verborgen kunnen worden zodat het een stuk rustiger wordt dan gaat het de goede kant op. 

Stel dat je naar de bakker gaat om een brood te kopen waarbij de keuze hebt uit 30 broden; maar voordat je die keuze kunt bepalen heb je je eerst door de aanbiedingen van het gebak, de saucijsebroodjes, het ijs, de slagroomtaarten en vlaaien  en nog 28 meer produktsoorten heen moeten worstelen. Hoe lang blijf je bij die bakker?
Juist ja, dat is wat KPN doet: ik heb 30 favoriete TV zenders ingesteld maar ze laten er maar 9 zien. In de plaats van al die 21 andere komen wel op mijn scherm per volgend onderdeel elk 9 items: Nu op TV voor jou, Gemist op TV, Films voor jou, Series voor jou, Videoland, Disney+, HBOMax, Prime Video, Film 1, Discovery+, Bekroonde films, Bekroonde Series, Actie en Avontuur, Komedie, Amusement, Western, Romantisch, Drama en tot slot Science fiction. Welgeteld 162 stuks!! Had ik daarom gevraagd? Integendeel!! Ik begin me hoe langer hoe meer te ergeren.
IK wil kiezen en ik wil niet niet de keuze van de ICT-er opgelegd krijgen. Mag ik dat aub zelf kunnen bepalen?

Reputatie 3
Badge +1

Ik ook.  Vind dat ook allemaal niets

Reputatie 3
Badge +1

@MennoG78 We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten die een Android toestel gebruiken. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

De nieuwe app was bij mij geïnstalleerd maar ik heb nu ineens weer de vorige versie terug, waar ik overigens blij mee ben. Ik vind de ‘oude’ app op dit moment beter functioneren.

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 3
Badge +1

@MennoG78 We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten die een Android toestel gebruiken. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

De nieuwe app was bij mij geïnstalleerd maar ik heb nu ineens weer de vorige versie terug, waar ik overigens blij mee ben. Ik vind de ‘oude’ app op dit moment beter functioneren.

Hartelijke groet,

Erik

Helaas te vroeg gejuicht, ik zie nu, zondagochtend om kwart voor acht, dat ik weer de nieuwe app voor android heb. Nou, moet nog zien of ik hier vandaag blij van kan worden 🤔

 

Reputatie 6
Badge +10

 

Ik heb voor de grap eens een nieuw profiel aangemaakt. Omdat op mijn eerste profiel de zendervolgorde door de app in de war is geschopt. Terwijl ik het vinkje persoonlijke aanbevelingen toch echt uit had staan.  Hopelijk wordt dat wel opgelost? Zie mijn eerdere post hierover. Geen reactie op gehad van KPN.

Ook het tabblad sport mis ik nog steeds. 

 

Nu met het 2e profiel kan ik zogenaamd de Duitse zenders en BBC News niet meer live kijken. Schakel ik terug naar mijn eerste profiel kan ik die zenders wel weer kijken. Ik zit gewoon thuis op mijn eigen netwerk. Er is ook totaal geen mogelijkheid om het 1e profiel te verwijderen. Die optie mis ik ook, en zeker nu dat mijn zendervolgorde in de war is. Het 2e profiel kan ik alleen verwijderen.   

 

 

Reputatie 7

ITVkijker schreef:

Ik heb voor de grap eens een nieuw profiel aangemaakt. Omdat op mijn eerste profiel de zendervolgorde door de app in de war is geschopt.

Wat bedoel je met "zendervolgorde in de war geschopt"?

Het scherm "Nu op TV voor jou" staat niet in volgorde van zender.

Overigens slaat dat overzicht sowieso nergens op immers ikben een absolute voetbalhater en ik zap altijd weg als er ergens voetbal op televisie is. Dan is de tweede optie inderdaad "echt iets voor mij". 😖

Overigens staat er verder ook niets tussen waar ik in geïnteresseerd ben.

Reputatie 6
Badge +10

ITVkijker schreef:

Ik heb voor de grap eens een nieuw profiel aangemaakt. Omdat op mijn eerste profiel de zendervolgorde door de app in de war is geschopt.

Wat bedoel je met "zendervolgorde in de war geschopt"?

Het scherm "Nu op TV voor jou" staat niet in volgorde van zender.

Overigens slaat dat overzicht sowieso nergens op immers ikben een absolute voetbalhater en ik zap altijd weg als er ergens voetbal op televisie is. Dan is de tweede optie inderdaad "echt iets voor mij". 😖

Overigens staat er verder ook niets tussen waar ik in geïnteresseerd ben.

Dat heb ik toen ook al uitgelegd. 

Dat het niet meer NPO 1, 2, 3 RTL4, RTL5 is. Zoals het ook in de tv-gids staat. Maar nu door elkaar en op basis van kijkgedrag. Terwijl ik dat uit heb staan Die onzin wil ik allemaal niet. Ik weet waar alle zenders ongeveer staan. Je kunt het ook niet terug sorteren.

NPO3 staat nu helemaal onderin. Met een nieuw profiel staat de volgorde nog wel goed. Zolang het duurt natuurlijk.

 

Goed:

  Fout:

 

Reputatie 7

ITVkijker schreef:

Maar nu door elkaar en op basis van kijkgedrag.

Dan ben ik wel benieuwd waar KPN dat "kijkgedrag" vandaan haalt want geen enkel van de opties die mij op dat scherm geboden worden kan ook maar iets te maken hebben met mijn kijkgedrag want daar staan opties tussen die ik verafschuw en waar ik ook nog nooit naar gekeken heb. Ik ben er ook van overtuigd dat er niemand anders in ons huishouden is die ooit voetbal kijkt en dus kan de uitzending "NOS Studio Voetbal" niet gebaseerd zijn op mijn/ons kijkgedrag. Daarbij komt dat alleen ik gebruik maak van de TV+ app, de andere leden van ons huishouden kijken via de oude TV app of via de site.

Reputatie 4
Badge +2

Ook ik werd vandaag onaangenaam verrast toen de TV app op mijn iPad met eens door de nieuwe versie was vervangen zonder dat ik er ook iets aan kon doen.

In eerste instantie had ik het nog niet eens door tot dat ik een profiel moest aanmaken.

Prima, op zich geen moeite mee maar waar ik wel moeite mee heb is dat bij de optie  ‘Nu op TV’ de zenders volledig door elkaar staan, dus i.p.v. NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, etc staat er nu een volstrekt willekeurige volgorde.

Is dit een bug?

 

 

Reputatie 3

Prima, op zich geen moeite mee maar waar ik wel moeite mee heb is dat bij de optie  ‘Nu op TV’ de zenders volledig door elkaar staan, dus i.p.v. NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, etc staat er nu een volstrekt willekeurige volgorde.

Is dit een bug?

 

 

Neen, op basis van jouw kijkgedrag; als je een tijdje een zender niet kijkt, schuift die naar achteren. Dat leek de software-boy handiger (vraag mij niet waarom: ik kijk een zender niet omdat het zender is maar naar hetgeen die op dat moment vertoont. Dat sociale gedrag lijkt aan de ict-er voorbij te zijn gegaan; daar is een nummer kennelijk belangrijker dan de inhoud).

Reputatie 4
Badge +2

Tja, het zal allemaal wel maar de eerste 4 á 5 zenders zal ik best ooit eens bekeken hebben maar daarna staan exotische zenders in de lijst die ik hiervoor nog nooit eerder gezien heb.

Dus wij zullen aan moeten wennen dat we vanuit de TV-gids de zenders moeten kiezen.

Ik weet niet wie dit bedacht heeft.

Reputatie 7
Badge +24

Wederom dank voor de input hierover en de volgorde van de zenders, dit nemen we ook mee. 

Ik wil als reminder nog benadrukken dat de mogelijkheid om zelf feedback in de app door te sturen er is, voor algemene feedback over de app en niet individuele zaken zoals zwakke WiFi. Dit gaat via Profiel > Instellingen > Feedback. Maak hier vooral gebruik van, het is ontzettend waardevolle informatie waar we jullie dankbaar voor zijn. 

Reputatie 3

Wederom dank voor de input hierover en de volgorde van de zenders, dit nemen we ook mee. 

Ik wil als reminder nog benadrukken dat de mogelijkheid om zelf feedback in de app door te sturen er is, voor algemene feedback over de app en niet individuele zaken zoals zwakke WiFi. Dit gaat via Profiel > Instellingen > Feedback. Maak hier vooral gebruik van, het is ontzettend waardevolle informatie waar we jullie dankbaar voor zijn. 

Feedback via de app? Ja, anderhalve regel op door jullie gekozen onderwerpen. Je kunt niet aangeven dat de app voor geen meter werkt als je in het buitenland bent en bent aangewezen op een databundel die beperkt is; dan ben je zo door je bundel heen met een ‘adaptive bitrate’ die je tenminste 3GB per uur kost via 5G MiFi.

Reputatie 3
Badge +1

Feedback via de app? Ja, anderhalve regel op door jullie gekozen onderwerpen. Je kunt niet aangeven dat de app voor geen meter werkt als je in het buitenland bent en bent aangewezen op een databundel die beperkt is; dan ben je zo door je bundel heen met een ‘adaptive bitrate’ die je tenminste 3GB per uur kost via 5G MiFi.

Ik zie vanochtend dat ik via https://tv.kpn.com wel de resolutie kan aanpassen. Misschien helpt dit jou ook met het verbruik van data, dat je databundel langer mee gaat bij het kijken? Ik gebruik de site nooit omdat ik de app alleen thuis gebruik of via de wifi, het vaste netwerk van iemand die ik ken maar ik vind het wel fijn om te weten dat de resolutie nog wel kan worden aangepast, ook als is het niet in de app zelf maar wel wanneer je kijkt via https://tv.kpn.com En bij nader inzien, nu ik heel even de site heb gebruikt, vind ik deze functioneler dan de app zelf. Dus misschien voortaan ook maar niet meer de app gebruiken maar de site, in mijn geval dan.

Hartelijke groet,

Erik

Sorry maar ik vind deze update waardeloos. 

Ik kan niet wisselen tussen de zenders, zonder de app opnieuw opstarten. 

De oude versie was vele malen beter. 

Reputatie 7

Ik kan niet wisselen tussen de zenders, zonder de app opnieuw opstarten. 

Op wat voor een apparaat ervaar je deze problemen?

Ik kan niet wisselen tussen de zenders, zonder de app opnieuw opstarten. 

Op wat voor een apparaat ervaar je deze problemen?

 Ik heb de app op mijn Lenovo tablet.

Had hem ook op mijn telefoon Samsung A13 maar daar heb ik hem verwijderd omdat deze app erg veel batterij verbruikt. 

Reputatie 3

Feedback via de app? Ja, anderhalve regel op door jullie gekozen onderwerpen. Je kunt niet aangeven dat de app voor geen meter werkt als je in het buitenland bent en bent aangewezen op een databundel die beperkt is; dan ben je zo door je bundel heen met een ‘adaptive bitrate’ die je tenminste 3GB per uur kost via 5G MiFi.

En bij nader inzien, nu ik heel even de site heb gebruikt, vind ik deze functioneler dan de app zelf. Dus misschien voortaan ook maar niet meer de app gebruiken maar de site, in mijn geval dan.

Hartelijke groet,

Erik

Er was voorheen maar weinig verschil tussen app en web-versie, nu dus wel. Dus waarom moesten ze de app zo nodig wijzigen??? Hobbyisme lijkt me.ar ik vrees dat de web-versie spoedig volgt, want ze vinden dat ze steeds moet veranderen (zelf zeggen ze dan verbeteren, ik zeg dan verslechteren).

Reputatie 7

Ik kan niet wisselen tussen de zenders, zonder de app opnieuw opstarten. 

Op wat voor een apparaat ervaar je deze problemen?

 Ik heb de app op mijn Lenovo tablet.

Dat is dus een Android tablet. Ik ervaar eigenlijk geen problemen met de TV+ app op mijn Xiaomi Pad 5.

Ik hoop dat een moderator dit signaal door zal zetten naar het development team.

Reputatie 3
Badge +1

Probeer tv te kijken. Echter wanneer ik met het pijltje links uit de zender wil gaan gebeurt er helemaal niets. Moet dan helemaal uit de app gaan en dan opnieuw opstarten. Dan vindt precies hetzelfde plaats als ik verder wil. 

Reputatie 7

Echter wanneer ik met het pijltje links uit de zender wil gaan gebeurt er helemaal niets.

Wat bedoel je dan met "pijltje links"?

Tijdens televisie kijken zie je, na het aanraken van het scherm, linksboven een kruisje datje kunt aanklikken om de uitzending te stoppen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik merk dat het online tv https://tv.kpn.com kijken via de Vivaldi webbrowser beter gaat, stabieler verloopt, dan via de webbrowser van Firefox (die ik standaard gebruik) op mijn Lenovo Android tablet Tab M10 plus 3e generatie met android 13 en 4GB RAM. Wanneer ik gebruik maak van een VPN zijn niet alle zenders beschikbaar maar dat komt zeer waarschijnlijk door het feit dat ik dan niet van een door een KPN gegeven IP-adres gebruik maak. Schakel ik de VPN uit dan zijn alle zenders beschikbaar. Ik kan natuurlijk Vivaldi uitsluiten in mijn VPN app en misschien doe ik dat ook wel wanneer ik deze browser toch alleen maar gebruik voor het tv kijken. Buitenshuis, op een wifi netwerk via een andere internet provider, zijn er natuurlijk ook maar een beperkt aantal zenders beschikbaar, hetzelfde als wanneer ik van een VPN gebruik maak. Maar dat is mij bekend dat het zo werkt, dat dit de voorwaarden zijn.

Hartelijke groet en een goede dag toegewenst,

Erik

Reputatie 7

Wanneer ik gebruik maak van een VPN zijn niet alle zenders beschikbaar maar dat komt zeer waarschijnlijk door het feit dat ik dan niet van een door een KPN gegeven IP-adres gebruik maak.

Dat komt omdat KPN jouw apparaat dan ziet alsof die buitenshuis gebruikt wordt immers het IP adres is dan anders als het publieke IP adres van jouw aansluiting.

Waarom kijk je via tv.kpn.com en niet m.b.v. de KPN TV(+) app?

Waarom gebruik je een VPN op jouw tablet, wat denk je daarmee te bereiken?

Als je denkt dat browsen daardoor veiliger wordt dan zou je nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.

Persoonlijk zie ik geen enkele meerwaarde in een VPN tenzij je met een openbaar wifi netwerk verbonden bent en een zware ga er bent die bang is voor DDoS aanvallen.

 

Overigens gaat dit topic over de TV+ app en dus is jouw issue hier een beetje misplaatst.

Reageer