Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 293 reacties
  • 28522 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

Toon eerste bericht

293 reacties

Reputatie 7

@SiR-ROUND, Kan jij ook eens kijken of jij wellicht een groot lettertype ingesteld hebt staan want daarmee kan ik de uitlijning op Android ook om zeep helpen.

 

Reputatie 4
Badge +1

Inderdaad. 👍🏻

Reputatie 4
Badge +1

Yes. Dat werkt! Op deze ipad(ziekenhuis) stond tekstgroottes uit, maar de slider op max. Dus aan/uit  zonder functie blijkbaar.

Waarschijnlijk voor de leesbaarheid voor de wisselende gebruikers.

 

Top. Thx. Veel prettiger en er staat Nu. 👍🏻

Reputatie 6
Badge +10

Nieuwe update (versie 08.41.02) voor iPad erop gezet. De app heeft nog steeds kuren met landschap/potret modus met draaien. Vooral de eerste keer als je programma opstart. Als je dan weer full screen aan/uit/aan pakt hij de modus wel.

Reputatie 7
Badge +24

Nieuwe update (versie 08.41.02) voor iPad erop gezet. De app heeft nog steeds kuren met landschap/potret modus met draaien. Vooral de eerste keer als je programma opstart. Als je dan weer full screen aan/uit/aan pakt hij de modus wel.

Wat bedoel je hier precies? Als je de app opstart (voor het eerst na afsluiten) en dan op vol scherm klikt dat het dan niet naar landschap modus gaat? 

Reputatie 6
Badge +10

Nieuwe update (versie 08.41.02) voor iPad erop gezet. De app heeft nog steeds kuren met landschap/potret modus met draaien. Vooral de eerste keer als je programma opstart. Als je dan weer full screen aan/uit/aan pakt hij de modus wel.

Wat bedoel je hier precies? Als je de app opstart (voor het eerst na afsluiten) en dan op vol scherm klikt dat het dan niet naar landschap modus gaat? 

App opstaren, live tv kijken, dan full screen. En als ik dan mijn iPad draai blijft hij hangen. Draait niet mee. Als ik full screen modus naar verkleind zet en dan weer naar full screen draait hij wel mee. 

Reputatie 4
Badge +1

Bij vanaf begin kijken wordt het soms verstoord door naar live over te springen. 

Maar ik vertrouw de wifi hier ook niet echt. Kan zijn dat het de boel verstoord.

Reputatie 3

Vandaag noodgedwongen de nieuwe update op de iPad geïnstalleerd. De vorige versie startte helemaal niet meer op, dus de update wordt je gewoon door de strot geduwd. Bij de eerste de beste opname die ik keek (BBC) keer op keer last van bevriezend beeld terwijl het geluid doorliep. De app geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten was de enige mogelijkheid om verder te kijken, en dat diverse keren achter elkaar. En dan natuurlijk weer opzoeken waar je bent gebleven, want dat wordt nog steeds niet onthouden. Het kijkplezier is zo heel ver te zoeken en van de letters KPN krijg ik onderhand uitslag.

Reputatie 7
Badge +24

Vandaag noodgedwongen de nieuwe update op de iPad geïnstalleerd. De vorige versie startte helemaal niet meer op, dus de update wordt je gewoon door de strot geduwd. Bij de eerste de beste opname die ik keek (BBC) keer op keer last van bevriezend beeld terwijl het geluid doorliep. De app geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten was de enige mogelijkheid om verder te kijken, en dat diverse keren achter elkaar. En dan natuurlijk weer opzoeken waar je bent gebleven, want dat wordt nog steeds niet onthouden. Het kijkplezier is zo heel ver te zoeken en van de letters KPN krijg ik onderhand uitslag.

Dit koppel ik niet zozeer aan de update, helemaal omdat het voor de update al niet wilde opstarten zo te lezen. Zou je een eigen topic aan willen maken? Dan kunnen we daar specifiek kijken wat er aan de hand is en blijft het hier overzichtelijk. 

Reputatie 4
Badge +1

Klopt het dat ik bij terugkijken van discovery niet meer kan doorspoelen? Dat is balen. Verder onthoudt de app niet goed waar je bent gebleven.

En na een screensaver timeout loopt het vaak vast.

Verder onthoudt de app niet goed waar je bent gebleven.

Dit issue is inderdaad bekend @SiR-ROUND . Volgens mij onthoud ie het zelfs niet momenteel. 

Reputatie 3

Wat een achteruitgang. Ik wil alléén TV zenders op mijn startscherm, zoals in de oude app. Ik gebruik geen enkele streamingsdienst, noch filmdiensten. Allemaal overbodige diensten voor mij. Endan jullie maar roepen dat je zelf kunt kiezen. Bull Shit!! ‘ t Is altijd ellende, met elke nieuwe update.

Reputatie 7

Ik wil alléén TV zenders op mijn startscherm, zoals in de oude app. Ik gebruik geen enkele streamingsdienst, noch filmdiensten. Allemaal overbodige diensten voor mij.

Ik ben het volledig met je eens.

 

Wat een achteruitgang. Ik wil alléén TV zenders op mijn startscherm, zoals in de oude app. Ik gebruik geen enkele streamingsdienst, noch filmdiensten. Allemaal overbodige diensten voor mij. Endan jullie maar roepen dat je zelf kunt kiezen. Bull Shit!! ‘ t Is altijd ellende, met elke nieuwe update.

Helemaal mee eens! Flinke achteruitgang deze update. Ik kan niet meer achteruit of vooruit spoelen, dus ik word verplicht hele programma's te kijken, even een stuk kijken wat je gemist hebt, kan niet meer. Ik kijk sinds de update veel minder tv, ik baal flink van deze update! 

Ik ga serieus kijken of overstappen iets opleverd. Ik heb nooit gekozen voor kpn, helaas werd telfort overgenomen. 

Zojuist iets vreemds ondervonden.

In de playstore staat de vorige versie. Klik ik op installeren krijg ik deze variant voorgeschoteld.

Ook op een  andere tablet is zonder enige melding of update de app veranderd.

Reputatie 7

Zojuist iets vreemds ondervonden.

In de playstore staat de vorige versie. Klik ik op installeren krijg ik deze variant voorgeschoteld.

Ook op een  andere tablet is zonder enige melding of update de app veranderd.

Het klopt dat, zodra de app voor jouw Google account vrijgegeven is, de nieuwe TV+ app geïnstalleerd wordt bij een update van de oude TV app. Zo worden abonnees automatisch overgezet van de oude TV app naar de nieuwe TV+ app.

Wat nu jammer is op een apk site is de oude app niet meer te vinden. Verder zou ik in de playstore het icoon en naam TV+ verwachten. Niet de naam en versie gegevens van de oude app dat werkt zeer verwarrend. Nu kon ik de resolutie instellingen niet meer bekijken.

 

Wat mij nog meer verbaasd is op mijn andere tablet staat automatisch updaten bewust uit, dus zou daar niet zonder mijn toestemming de nieuwe versie op mogen staan.

Reputatie 7

Nu kon ik de resolutie instellingen niet meer bekijken.

En in de TV+ app zijn ze op dit moment helaas echt helemaal weg.

Reputatie 3

Nu kon ik de resolutie instellingen niet meer bekijken.

En in de TV+ app zijn ze op dit moment helaas echt helemaal weg.

Op de iOS-versie ook! App vraagt nu 3 GB per uur, lekker als je in het buitenland bent. Dan is de max bundel van 75 GB van KPN SuperUnlimited zo op.

Reputatie 4
Badge +1

Als de iPad op screensaver gaat en ik wacht te lang, speelt de opname niet meer verder.

Ga ik terug met kruisje en opnieuw kijken gebeurt er ook niks.

App sluiten is dan nodig en er wordt niks onthouden van waar ik was.

Nogmaals, dit kan wellicht aan het netwerk liggen in het ziekenhuis en/of de iPad van het ziekenhuis, maar wellicht hebben meer mensen er last van? Heel vervelend is het zeker.

Ik kijk een serie waar er om één of andere reden dubbele opnames zijn gedaan, en kan niet per gekeken aflevering wissen. Ik moet zelf onthouden waar ik geweest ben. Steeds opnieuw van laag-hoog selecteren. En dus maar zo snel mogelijk alle delen kijken zodat ik het geheel kan wissen.

Reputatie 7
Badge +30

Nu kon ik de resolutie instellingen niet meer bekijken.

En in de TV+ app zijn ze op dit moment helaas echt helemaal weg.

Ik ga ervan uit dat dit terugkomt, maar ik geef het voor de zekerheid ook nog even door. 

Jeetje

Geen pluspakket aanbod

Ongewilde 'reclame’ voor streamingdiensten

Onthoud laatste positie niet opnamen

en dan ook nog: bandbreedte voor 4G niet op 720p kunnen zetten om langer met je bundel te kunnen doen…. 

Poeh. Ben wel blij dat ik 'm nog niet heb. Want tv kijken doe ik thuis nooit via de smartphone; juist alleen buiten de deur. Op mijn schermpje (Samsung A40) is 720p wel voldoende.

Reputatie 3

Op mijn schermpje (Samsung A40) is 720p wel voldoende.

Ik had liever nog de helft 360p; op een 11 inch scherm van een iPad heb je daar absoluut geen last van hoor. In de vorige app kon je tot 480p instellen (naast 1080p en 720p).
KPN doet er echt alles aan om je in de EU aan een extra buitenland bundel te helpen!!!

Reputatie 7

Roland53 schreef:

Ik had liever nog de helft 360p; op een 11 inch scherm van een iPad heb je daar absoluut geen last van hoor.

Het 11inch scherm van mij Android tablet heeft een resolutie van 2560 x 1600 pixels en bij heel veel toepassingen zie je dan dat deze als 1280 x 800 scherm aangestuurd wordt. Dan heeft 1080p dus helemaal geen zin meer en is 720p eigenlijk de meest optimale instelling.

Reputatie 3

Roland53 schreef:

Ik had liever nog de helft 360p; op een 11 inch scherm van een iPad heb je daar absoluut geen last van hoor.

is 720p eigenlijk de meest optimale instelling.

Maar niet voor dataverbruik: 720p is 1,2 GB per uur tegen 360p slechts 315 MB per uur

Reageer