Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 293 reacties
  • 28512 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

Toon eerste bericht

293 reacties

Reputatie 7

Roland53 schreef:

Ik had liever nog de helft 360p; op een 11 inch scherm van een iPad heb je daar absoluut geen last van hoor.

is 720p eigenlijk de meest optimale instelling.

Maar niet voor dataverbruik: 720p is 1,2 GB per uur tegen 360p slechts 315 MB per uur

Klopt, wat ik ermee wilde aangeven is dat het ontbreken van de mogelijkheid om de resolutie zelf in te stellen echt een aderlating is. Hoger is namelijk niet altijd beter.

Reputatie 4
Badge +1

Opnames gaan soms op zwart terwijl audio doorloopt.
 

Stoppen en opnieuw de opname opzoeken, die dan weer vanaf het begin start.

 

Nogmaals, dit kan een buffer probleem zijn op het ziekenhuis netwerk.

Reputatie 4
Badge +1

Mijn opnames spelen alleen nog maar met onderbrekingen/pauzes. Spoelen laat het vastlopen.

Ik kan eigenlijk niks meer non lineair bekijken. Verschrikkelijk.

Ik vraag me af of dat iets te maken heeft met de dubbele opnames die in mijn lijst komen? Conflicten oid?

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Wat een achteruitgang. Ik wil alléén TV zenders op mijn startscherm, zoals in de oude app. Ik gebruik geen enkele streamingsdienst, noch filmdiensten. Allemaal overbodige diensten voor mij. Endan jullie maar roepen dat je zelf kunt kiezen. Bull Shit!! ‘ t Is altijd ellende, met elke nieuwe update.

Helemaal mee eens! Flinke achteruitgang deze update. Ik kan niet meer achteruit of vooruit spoelen, dus ik word verplicht hele programma's te kijken, even een stuk kijken wat je gemist hebt, kan niet meer. Ik kijk sinds de update veel minder tv, ik baal flink van deze update! 

Ik ga serieus kijken of overstappen iets opleverd. Ik heb nooit gekozen voor kpn, helaas werd telfort overgenomen. 

Ik ben het ook met je eens. Heb al steeds geopperd dat de laatste 2 a 3 updates één en al ellende heeft veroorzaakt te weten zender staat niet op. Kan je wachten totdat je een ons weet. Wilt men weten welke zender het is. Nou verschillende. En dan wordt aan mij gevraagd een nieuwe topic te starten omdat het niets met de update te maken heeft. Nou echt wel. Had nooit last en nu dus wel en waar ligt het dan aan? Juist. En dan heeft men mijn commentaar verwijderd. Lever kpn. 

Iedere keer als ik deze app gebruik krijg ik de neiging om met mijn tablet te gaan gooien, zo slecht!

Beeld loopt vast, mis het van zender veranderen onderaan, op beeld van zender veranderen loopt vast.

Waarom updaten naar iets veel slechters!

Reputatie 4
Badge +1

 vanaf begin werkt niet. Je komt gewoon op het live programma.

Reputatie 1

slechte vooruit gang .absoluut geen verbetering.

wij willen alleen tv kijken en geen verplichte streamings diensten.

oude menu was  stukken beter en overzichtelijker.

Reputatie 7

SIR-ROUND schreef:

vanaf begin werkt niet. Je komt gewoon op het live programma.

Op mijn Android tablet en telefoon werkt kijken vanaf het begin wel en opnames worden ook niet dubbel getoond.

Gebruik jij een iPad of iPhone?

Reputatie 4
Badge +1

IPad. Maar ik lig in het ziekenhuis dus of de wifi ok is, weet je nooit.

Zowel de iPad van het ziekenhuis en mijn eigen spelen niet fatsoenlijk meer opnames af. Ik heb m'n mobiel als hotspot geprobeerd op mijn eigen iPad maar resultaat hetzelfde, echter op mijn iphone zelf gaat alles nog prima.

Maar dat is de oude app nog volgens mij.

Reputatie 7

IPad. Maar ik lig in het ziekenhuis dus of de wifi ok is, weet je nooit.

Ik hoop dat je snel weer hersteld zult zijn en uit het ziekenhuis ontslagen wordt.

Vergeet dan overigens niet om op die iPad van het ziekenhuis uit te loggen van de TV+ app.

Of de wifi nu goed is of niet, kijken vanaf het begin moet natuurlijk dan ook vanaf het begin starten en moet natuurlijk niet de live uitzending laten zien.

Reputatie 4
Badge +1

Thx. Ja ik zal 'm wissen. 😜

 

Netflix werkt probleemloos. Dus de wifi werkt wel.

Reputatie 3

misschien een beetje offtopic...maar is het ook mogelijk om alleen tv via de app te bestellen ipv zo'n kastje erbij ? ik heb al internet van kpn. En wat is de beeldkwaliteit met de app? is dat in hd 1080p ?

De beeldkwaliteit is maximaal full-HD (1080p) maar wel met een stevige compressie.

Ga weg! full-HD (1080p) op H.265 is nog steeds ruim 2,5 GB per uur en op mijn Teltonika MiFi met een grote bandbreedte doet ie dat ook dankzij ‘adpatibe bitrate’. Ik vertoef 200 dagen per jaar in het buitenland met een camper en dan ben ik zo mijn bundel heen. Op sd (360p) kostte het slechts een kwart aan data per uur in vergelijking met FHD, maar de mogelijkheid om naar een lagere resoltuie te gaan is helaas verdwenen.

Reputatie 7

misschien een beetje offtopic...maar is het ook mogelijk om alleen tv via de app te bestellen ipv zo'n kastje erbij ? ik heb al internet van kpn. En wat is de beeldkwaliteit met de app? is dat in hd 1080p ?

De beeldkwaliteit is maximaal full-HD (1080p) maar wel met een stevige compressie.

Ga weg! full-HD (1080p) op H.265 is nog steeds ruim 2,5 GB per uur en op mijn Teltonika MiFi met een grote bandbreedte doet ie dat ook dankzij ‘adpatibe bitrate’. 

KPN maakt geen gebruik van h.265.

 

Ik vertoef 200 dagen per jaar in het buitenland met een camper en dan ben ik zo mijn bundel heen. Op sd (360p) kostte het slechts een kwart aan data per uur in vergelijking met FHD, maar de mogelijkheid om naar een lagere resoltuie te gaan is helaas verdwenen.

Ik hoop ook dat KPN het weer mogelijk maakt om de resolutie te kiezen (480p, 720p of 1080p).

Let op: In de oude TV app werd bij casten sowieso altijd 1080p gebruikt ongeacht de instelling van de resolutie. Dit zal waarschijnlijk niet anders zijn in de TV+ app na een eventuele implementatie van de instelling voor de beeldresolutie.

Reputatie 3

misschien een beetje offtopic...maar is het ook mogelijk om alleen tv via de app te bestellen ipv zo'n kastje erbij ? ik heb al internet van kpn. En wat is de beeldkwaliteit met de app? is dat in hd 1080p ?

De beeldkwaliteit is maximaal full-HD (1080p) maar wel met een stevige compressie.

Ga weg! full-HD (1080p) op H.265 is nog steeds ruim 2,5 GB per uur en op mijn Teltonika MiFi met een grote bandbreedte doet ie dat ook dankzij ‘adpatibe bitrate’. 

KPN maakt geen gebruik van h.265.

 

Ik vertoef 200 dagen per jaar in het buitenland met een camper en dan ben ik zo mijn bundel heen. Op sd (360p) kostte het slechts een kwart aan data per uur in vergelijking met FHD, maar de mogelijkheid om naar een lagere resoltuie te gaan is helaas verdwenen.

Ik hoop ook dat KPN het weer mogelijk maakt om de resolutie te kiezen (480p, 720p of 1080p).

Let op: In de oude TV app werd bij casten sowieso altijd 1080p gebruikt ongeacht de instelling van de resolutie. Dit zal waarschijnlijk niet anders zijn in de TV+ app na een eventuele implementatie van de instelling voor de beeldresolutie.

Dat is bij casten (bijna) altijd zo; met een beetje pech pikt Google het bij Chromecast zelfs van zijn eigen server in 4K (‘slechts’ 16GB/uur). Daarom cast ik nooit, maar kijk ik op een laptop met 16” scherm. Wel via mijn MiFi, want mijn laptop heeft géén sim-card.
Dan kan ik wel de resolutie in stellen (Naar 432p). Maar liever zou ik mijn iPad kijken (scheelt aanzienlijk in elektriciteitsverbruik in een camper) via de app.

Reputatie 7
Badge +30

@SiR-ROUND je kunt dus zowel geen opnames kijken als niet kijken vanaf het begin? Ervoer je dit thuis ook? Of is dit echt sinds je in het ziekenhuis bent? Ik vraag me inderdaad toch af of dit aan de verbinding daar ligt of niet. Heb je er zicht op of je snel weer naar huis mag? Ik ben heel benieuwd of je daar dan nog steeds problemen ervaart. Zo ja, zou je daar dan een eigen topic voor aan willen maken? Dan moeten we toch gaan kijken waar het aan ligt! 

 

Ik hoop ook dat KPN het weer mogelijk maakt om de resolutie te kiezen (480p, 720p of 1080p).

Deze feedback hebben wij intern doorgegeven! Dit komt vaker ter sprake als een grote wens. 

Is de overgang naar kpn+ update in de Play store teruggetrokken? Ik zie weer de oude interactieve tv versie staan.

Is de overgang naar kpn+ update in de Play store teruggetrokken? Ik zie weer de oude interactieve tv versie staan.

De nieuwe app wordt stapsgewijs uitgerold @Deezers , ik heb de nieuwe app ook nog steeds niet.

 

Is de overgang naar kpn+ update in de Play store teruggetrokken? Ik zie weer de oude interactieve tv versie staan.

De nieuwe app wordt stapsgewijs uitgerold @Deezers , ik heb de nieuwe app ook nog steeds niet.

 

Ik had hem, maar zelf teruggezet naar de oude versie. Toen kreeg ik elke keer melding om te updaten (auto-update uit), nu is de melding weg en staat de oude app weer in de playstore als je hem opzoekt. Dat lijkt op dat de uitrol gestopt is?

Reputatie 4
Badge +1

Ben weer thuis. Lekker op de ontvanger kijken.

 

De probleemopnames ook hier op de iPad afspelen met pauzes en zwart. Na het hikken komt er steeds het eerste frame van de opname. Buffer iets?

 

Ik heb de app nu niet nodig.

 

 

Welkom thuis weer @SiR-ROUND en van harte beterschap toegewenst.

 

De nieuwe KPN iTV app loopt regelmatig vast ondanks glasvezel bekabeling. Het probleem doet zich voor bij de keuze tv gids om terug te kijken. Spoelen gaat veel beter en sneller. Wil ik echter terug naar ‘nu op TV’ dan blijft de app hangen op ‘TV gids’. De tv aan/uit doen helpt ook niet. Wat is de oplossing?

Reputatie 3

De nieuwe KPN iTV app loopt regelmatig vast ondanks glasvezel bekabeling. Het probleem doet zich voor bij de keuze tv gids om terug te kijken. Spoelen gaat veel beter en sneller. Wil ik echter terug naar ‘nu op TV’ dan blijft de app hangen op ‘TV gids’. De tv aan/uit doen helpt ook niet. Wat is de oplossing?

Welkom in de wereld van de snelle softwareboys………. Dat wordt hoe langer hoe erger, geloof me. Het motto is ie hoe langer hoe vaker “als het er maar gelikt uit ziet “ in plaats van “als het maar werkt”. Ik wordt inderdaad gallisch van die jongens; bij elke update hou ik mijn hart vast.

Reputatie 7

De nieuwe KPN iTV app loopt regelmatig vast ...

Op wat voor een apparaat gebeurt dat?

Samsung tv model QE50QN93B
 

 

Reputatie 7

rejoan schreef:

Samsung tv model QE50QN93B

Dus je hebt het helemaal niet over de TV+ app maar over de smart-TV app voor Tizen (Samsung).

Daar is naar mijn weten helemaal geen update voor geweest.

Je kunt ook beter een apart topic starten want dit topic gaat specifiek over de KPN TV+ app.

Reageer