Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 287 reacties
  • 28092 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken
Reputatie 7
Badge +30

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ app is een nieuwe app en vervangt op termijn de bestaande KPN TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineair tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. 

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

 

 

 

 

 

 

Maak het persoonlijk

Hoofdscherm met profiel

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

We zijn nu eerst gestart met de uitrol van deze nieuwe app voor een deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Nee. We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de app draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

Films en series uit het Pluspakket zitten momenteel nog niet in de app. Dit gaan we zeker toevoegen! Nog even geduld dus.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 21-03-2024


287 reacties

Nogmaals waar is het pluspakket in de app zie allerlei streamingsdiensten maarliefst de kpn en kpn pluspakket films en series 

Hallo, sinds de update van de KPN TV app van begin Februari kom ik niet meer ingelogd op mijn iPhone. Foutmeldingen over onjuiste inloggevens en "kan pagina niet laden". 

Afgelopen maandag (26.02) heb ik ook de nieuwste update gedraaid. Alle inlog problemen zouden daarmee zijn opgelost. Ik krijg nu niet meer deze genoemde foutmeldingen maar de app blijft hangen bij het laden (continu een blauwe ronddraaiende cirkel).

ik heb verder alles geprobeerd, iPhone heeft versie IOS 17.3.1, heb de iPhone regelmatig herstart en ook de app veelvuldig verwijderd en opnieuw gedownload. iedere keer hetzelfde probleem. na verwijderen en opnieuw downloaden van de app staan mijn inloggegevens ook weer voor-ingevuld dus alles lijkt bij het oude te blijven. een harde reset van de app lijkt daarmee niet mogelijk?

vanuit KPN krijg ik de melding, je kunt tv kijken via tv.kpn.com maar ik wil natuurlijk gewoon de app kunnen gebruiken.

weet iemand hiervoor een oplossing aub?

 

bedankt en groet,

Leon

@ikwilgraaghulp    Ik heb dit probleem ook,  er zijn al test accounts aangemaakt ed maar niks werkt. Ben hier al dagen / weken mee bezig 

Hoi @ikwilgraaghulp en @Ellende040 

Er is op dit moment uitrol van een nieuwe versie die inlog problemen oplost.

zie 

 

Hallo Peter

dank voor je reactie. De updateversie die je noemt heb ik afgelopen maandag inderdaad al geïnstalleerd echter zijn daarmee mijn inlogproblemen op de KPN tv app op mijn iPhone niet opgelost en ervaar ik de problemen die ik eerder vandaag schreef.

terug naar oude versie kan schijnbaar niet dus hoop ik dat er snel een nieuwe update komt waardoor ik hopelijk weer in kan loggen en gebruik kan maken van de app.

op mijn iPhone heb ik alles geprobeerd dus zal het zeker aan de app liggen

grt Leon

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Peter

dank voor je reactie. De updateversie die je noemt heb ik afgelopen maandag inderdaad al geïnstalleerd echter zijn daarmee mijn inlogproblemen op de KPN tv app op mijn iPhone niet opgelost en ervaar ik de problemen die ik eerder vandaag schreef.

terug naar oude versie kan schijnbaar niet dus hoop ik dat er snel een nieuwe update komt waardoor ik hopelijk weer in kan loggen en gebruik kan maken van de app.

op mijn iPhone heb ik alles geprobeerd dus zal het zeker aan de app liggen

grt Leon

Hi @ikwilgraaghulp! Goed dat je het meldt. We (en daar bedoel ik mijn technische collega's) zijn dit aan het onderzoeken. Het is nog niet geheel duidelijk waar dit door komt, maar weet dat dit probleem is gemeld en wordt onderzocht. 

Bedankt voor je bericht Paul, ben blij om te lezen dat het reeds een gemeld en bekend issue is.

zou fijn zijn als ik / we op de hoogte gehouden wordt / worden mocht er een oplossing zijn

 

bedankt en groet, Leon

Reputatie 7
Badge +25

Bedankt voor je bericht Paul, ben blij om te lezen dat het reeds een gemeld en bekend issue is.

zou fijn zijn als ik / we op de hoogte gehouden wordt / worden mocht er een oplossing zijn

bedankt en groet, Leon

Ik kan je niet persoonlijk op de hoogte houden, maar we publiceren alle verbeteringen bij elke update die komt. Je kunt je eventueel abonneren op onze Product Updates. Dan krijg je een mailtje zodra we een update plaatsen (ook voor modems/tv e.d.).

oke bedankt Paul, heb me geabonneerd op de updates zoals je voorstelde.

maar er zijn wel meer klanten die dit zelfde probleem bij KPN gemeld hebben (verbinding nieuwe tv app in combinatie met iPhone)? of is dit een nieuwe melding voor KPN? in dat geval zou dat voor mij wel vreemd zijn natuurlijk.

 

groet, Leon

sorry Paul, ik bedoel dan na de laatste update van eerder deze week natuurlijk

 

grt Leon

Sinds de nieuwe app op de iphone kan ik niet meer kijken waar ik gebleven was. 
zowel niet op de telefoon als op de tv kijken en in de app verder kijken.

komt dit weer terug?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Bartjoo, goed dat je dit meldt! Die melding hebben we vaker langs zien komen dus de ontwikkelaars zijn op de hoogte en gaan ermee aan de slag. 🙂

  1. Kopje 'films op tv' is bij nieuwe app verdwenen. Groot gemis wat mij betreft.
    1. Dit is ook op te lossen door binnen TV gids te kunnen zoeken op alle films die daarin staan. Als ik nu binnen TV gids ga zoeken op films kom ik weer bij het overzicht waarin aanbod van aanbieders als HBO, Prime e.d. domineren.
    2. Wanneer daaraan gewerkt wordt; meteen doorpakken en de films op niet-nederlandse zenders toevoegen in het overzicht. Dat miste nog in de oude versie van de app.
  2. Het lijkt mij logisch en werkbaar om de kopjes (‘Nu op TV voor jou’, ‘Gemist op TV’, Films voor jou’ enz in het start-overzicht te personaliseren. Zelf aangeven welke kopjes je wel/niet wilt zien en in welke volgorde.
  3. Bij onderdeel ‘Opgeslagen’ mis ik de ‘Bekijk alles’ optie van de opgenomen programma's. Deze optie staat er alleen voor geplande opnames.

Nieuwe app werkt wel lekker vlot.
 

Grt

Loek

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de feedback, Polfromork!

Reputatie 3

Dat de app niet onthoudt waar je in een opname gebleven bent is reeds gemeld, érg onhandig. Ook is het niet meer mogelijk om in de app een enkele opname uit een serie te verwijderen na het kijken. Het is of de hele serie verwijderen of niets.

Waarom in vredesnaam een app vernieuwen (downdaten) als het zoveel ongemak meebrengt voor de (ruim betalende) gebruiker? Breng net als bijvoorbeeld Apple eerst eens een bèta-versie uit voor mensen die het willen testen. We zijn toch potverdorie geen proefdieren?

Reputatie 7
Badge +30

Ook is het niet meer mogelijk om in de app een enkele opname uit een serie te verwijderen na het kijken. Het is of de hele serie verwijderen of niets.

 

Oh, da's inderdaad onhandig, en ook niet de bedoeling neem ik aan. Geven we door!

Reputatie 6
Badge +10

De stream van de nieuwe app loopt ook behoorlijk achter t.o.v. de oude app. De oude app op Android en stream tv.kpn.com lopen nagenoeg gelijk. 

 

Reputatie 7

De stream van de nieuwe app loopt ook behoorlijk achter t.o.v. de oude app. De oude app op Android en stream tv.kpn.com lopen nagenoeg gelijk. 

Ik heb ze beide op mijn tablet staan onderstaand zie je een splitscreen met links de nieuwe KPN TV+app en rechts de oude KPN TV app.

Op beide werd live naar Kassa gekeken en de TV+ app liep zo'n 15 seconden achter op de oude app.

Als dat gedaan is om 15 seconden aan buffer te hebben dan kan ik dit alleen maar toejuichen, dat zal de kijkervaring waarschijnlijk sterk ten goede komen omdat de kans op bufferen daarmee beduidend minder wordt.

De nieuwe app werkt totaal niet! Ik kan een programma aanklikken, maar na 5sec loopt het programma vast. Een ander programma kiezen lukt dan helemaal niet, hij blijft dan oneindig laden. Opnieuw opstarten of installeren werkt niet.

Ik kan dus geen tv kijken via mijn tablet, echt fantastisch zo'n update die niet werkt! En terug naar de oude versie, die gewoon zijn werk deed, kan niet. Hopelijk wordt het snel opgelost, want ik ben flink pissed hierover!

 

Nieuwe app geeft een mooi maagdelijk zwart scherm na de intro op mijn android 8.01 tablet.

Jammer….. Moet zeker een nieuw tablet kopen?

Jan

Reputatie 7
Badge +12

Nieuwe app geeft een mooi maagdelijk zwart scherm na de intro op mijn android 8.01 tablet.

Jammer….. Moet zeker een nieuw tablet kopen?

Jan

Hoi @Zofman, Android 8.01 is volgens mij al wat ouder maar ook daarmee zou de app nog wel moeten werken.  Heb je misschien de mogelijkheid om de Androidversie van jouw tablet te updaten? En daarna de tv app even verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Benieuwd of dat helpt!

Reputatie 7
Badge +12

De nieuwe app werkt totaal niet! Ik kan een programma aanklikken, maar na 5sec loopt het programma vast. Een ander programma kiezen lukt dan helemaal niet, hij blijft dan oneindig laden. Opnieuw opstarten of installeren werkt niet.

Ik kan dus geen tv kijken via mijn tablet, echt fantastisch zo'n update die niet werkt! En terug naar de oude versie, die gewoon zijn werk deed, kan niet. Hopelijk wordt het snel opgelost, want ik ben flink pissed hierover!

 

Hoi @Joyfull89 en welkom hier op onze Community!

Dat is heel erg zuur, dat vooropgesteld. Heb je ook nog een ander apparaat om het eens mee te testen? En welk tablet gebruik je nu precies? 

Ik heb nog een tablet, gelukkig met de oude versie, daarbij heb ik de automatische updates uit gezet. Hopelijk blijft dat gewoon nog even werken. Inmiddels heb ik de app op de niet werkende tablet verwijderd, tablet opnieuw gestart en opnieuw geïnstalleerd; het werkt! Voor nu, want ik had dat al eerder gedaan. Hopelijk hoef ik het niet vaker te doen. 

Wel balen dat je opeens niet meer bij bepaalde zenders (ID bijvoorbeeld) tijdens een live programma, kunt terugspoelen. Alleen vanaf dat je hem aan hebt gezet. Ik moet dus precies op tijd zijn, anders mis ik het begin, erg jammer. 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat dat gewerkt heeft @Joyfull89

Als het terugspoelen bij een live programma niet werkt, kijk dan of ‘Begin gemist’ of ‘Terugkijken’ wel een optie is voor het programma waar het om gaat. Zo hoef je de tijd hopelijk niet in de gaten te houden. 🙂

Nieuwe app geeft een mooi maagdelijk zwart scherm na de intro op mijn android 8.01 tablet.

Jammer….. Moet zeker een nieuw tablet kopen?

Jan

Hoi @Zofman, Android 8.01 is volgens mij al wat ouder maar ook daarmee zou de app nog wel moeten werken.  Heb je misschien de mogelijkheid om de Androidversie van jouw tablet te updaten? En daarna de tv app even verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Benieuwd of dat helpt!

Inderdaad, dat werkte.

Beetje stom dat een update niet werkt. Misschien in het vervolg mensen even tippen dat er een nieuwe versie moet worden gedownload en de vorige moet worden verwijderd.

Bedankt voor de hulp,

Jan

Reageer