Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 287 reacties
  • 28161 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken
Reputatie 7
Badge +30

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ app is een nieuwe app en vervangt op termijn de bestaande KPN TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineair tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. 

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

 

 

 

 

 

 

Maak het persoonlijk

Hoofdscherm met profiel

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

We zijn nu eerst gestart met de uitrol van deze nieuwe app voor een deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Nee. We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de app draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

Films en series uit het Pluspakket zitten momenteel nog niet in de app. Dit gaan we zeker toevoegen! Nog even geduld dus.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 21-03-2024


287 reacties

Reputatie 7

Is dit nu nog echt een app voor de tv kanalen die KPN levert of een reclamezuil voor de diverse streamdiensten?

Ik heb niet bij elke streamdienst een account, doe het dan zoals in Plex kan laat ons kiezen van welke dienst we gebruikmaken.

Als het goed is dan wordt, net als op de TV+ Box, het startscherm configureerbaar en zal je kunnen gaan aangeven van welke streamingdiensten je een tegelrij op het startscherm wilt zien.

Reputatie 3

Als het goed is dan wordt, net als op de TV+ Box, het startscherm configureerbaar en zal je kunnen gaan aangeven van welke streamingdiensten je een tegelrij op het startscherm wilt zien.

Is er al iets goed dan?? Ik heb andere ervaringen met KPN, zoals mijn Europa databundel leegroven als ik via de app TV wil kijken buiten Nederland: 3 GB per uur op een iPad van 10,9 inch schermpje, resolutie niet instelbaar en dan ben je in no-time door je bundel heen. Inverdienmodel van KPN vermoed ik.
En inderdaad de reklamezuil in de app. Ik ben bij geen enkele streamingsdienst.  Wim Sonneveld had al een zeer vooruitziende blik: 

 

Is dit nu nog echt een app voor de tv kanalen die KPN levert of een reclamezuil voor de diverse streamdiensten?

Ik heb niet bij elke streamdienst een account, doe het dan zoals in Plex kan laat ons kiezen van welke dienst we gebruikmaken.

Als het goed is dan wordt, net als op de TV+ Box, het startscherm configureerbaar en zal je kunnen gaan aangeven van welke streamingdiensten je een tegelrij op het startscherm wilt zien.

Eigenlijk hoort er helemaal geen content van streamdiensten in deze app thuis, dat is puur persoonlijk, dit zou wel een acceptabele verbetering zijn. Wat dan op zich wel werkt is het starten van de desbetreffende externe apps.

Als ik de app KPN TV gebruik op mijn mobiel, dan zou ik graag de mogelijkheid willen hebben om het geluid van de APP KPN TV uit te kunnen zetten.
Zie ik deze functie over het hoofd in de app of bestaat deze niet? Als deze functie niet bestaat, dan graag toevoegen aan de app.

 

Situatie die ik omschrijf is in geval ik bijvoorbeeld muziek luister via mijn telefoon (bijv. Spotify) en ik tegelijkertijd een voetbalwedstrijd kijk via de app KPN TV. Als ik dan ENKEL het geluid van Spotify wil horen, dan wil ik graag de mogelijkheid hebben om het geluid afkomstig van de app KPN TV uit te kunnen zetten. Dit kan momenteel (volgens mij) niet.

Reputatie 3
Badge +1

 

Goedemorgen,

Terugkijken van een tv programma (Eurosport, vanochtend vroeg, Superbike) lukt op dit moment niet in de app voor Android. 

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 3
Badge +1

Goedemorgen / goedemiddag,

Het werkt weer, ik heb de programma's terug kunnen kijken.

 

Hartelijke groet,

 

Goedemorgen,

Terugkijken van een tv programma (Eurosport, vanochtend vroeg, Superbike) lukt op dit moment niet in de app voor Android. 

Hartelijke groet,

Erik

 

Reputatie 3

Ik ben er helemaal klaar mee!! Storing op het netwerk, 5 films gratis maar een belachelijke handleiding die niet werkt (en ik ben gcd géén digibeet!). Zo kennen we jullie. Een app (KPN+) waar je 3 GB per uur  in het buitenland aan data verslindt. Nu even een rekensom:

  • onbeperkt internet via de concurrent: € 31,- 
  • Abbo NLZiet: € 8,95 (verbruik in buitenland vanaf 300 MB per uur!)
  • Dicovery+ € 3,99 
  • tesamen € 44,-
  • Verbindingssnelheid: 100 Mbps
  • Ons verbruik: nog geen 50 Mbp (in  onze camper komen wij uitstekend uit met nog geen 5 Mbps, behalve als we met KPN TV willen kijken…….) 
     

Per maand € 44,- Waarom zou ik in godsnaam nog aan KPN gebonden blijven??? Nou ze kunnen een opzegging van mij tegemoet zien.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Roland53.

Het wordt me helaas niet helemaal duidelijk welke handleiding je precies bedoelt! En ervaar jij op dit moment een storing of doel je hiermee op de storing die we onlangs hebben gehad met de opnames? Wat je in dit geval het beste even kunt doen, is hier een eigen topic voor aanmaken. Het topic waar je nu in reageert, is hier niet voor bedoeld. Alvast bedankt. 

Reputatie 6
Badge +10
  • Gebruikte stream loopt nog te ver achter op die van tv.kpn.com

Waarom loopt de stream naar jouw mening te ver achter op tv.kpn.com?

Ik heb liever een stream die achterloopt en niet hapert omdat er voldoende buffer is dan een stream die zo goed als live is maar last heeft haperingen.

Vooral met sport vind ik dat waardeloos. 

 

Nog meer feedback, hopelijk leest het App team mee: 

  • Wil graag de resolutie kunnen aanpassen
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst in de zenderlijst.
Reputatie 7
  • Gebruikte stream loopt nog te ver achter op die van tv.kpn.com

Waarom loopt de stream naar jouw mening te ver achter op tv.kpn.com?

Ik heb liever een stream die achterloopt en niet hapert omdat er voldoende buffer is dan een stream die zo goed als live is maar last heeft haperingen.

Voor met sport vind ik dat waardeloos. 

Ook voor sport zal het me een zorg zijn als ik dat 30 seconden later zou zien. 

Ik snap dat je als eerste het doelpunt van jouw favoriete club wilt zien zodat je eerder kunt juichen dan de buurman, maar in alle andere situaties is een grotere buffer echt een vereiste om minder last van buffering te hebben. Gelukkig hanteert de nieuwe TV+ app ook al een wat grotere buffer maar of deze groot genoeg is betwijfel ik.

Reputatie 7
Badge +25
  • Gebruikte stream loopt nog te ver achter op die van tv.kpn.com

Waarom loopt de stream naar jouw mening te ver achter op tv.kpn.com?

Ik heb liever een stream die achterloopt en niet hapert omdat er voldoende buffer is dan een stream die zo goed als live is maar last heeft haperingen.

Voor met sport vind ik dat waardeloos. 

 

Nog meer feedback, hopelijk leest het App team mee: 

  • Wil graag de resolutie kunnen aanpassen
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst in de zenderlijst.

Yes, we geven alle feedback door. Met het EK voetbal bijv. snap ik dat het best vervelend kan zijn inderdaad. Maar ik weet niet of dat aangepast gaat worden.

Resolutie staat op de wensenlijst (maar staat niet bovenaan).

Lijst/tegels onthouden geef ik door.

@ITVkijker schrijft: Voor met sport vind ik dat waardeloos. 

Dan moet je dat via Digitenne gaan kijken. Daar is het zo'n 2 à 3 seconden eerder dan via itv/tv+. Die laatsten zijn LIVE ca 12 seconden achter op de actie in het stadion of circuit. 

Unicast nog wat meer.

Viaplay 30 seconden.

Reageer