Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66283 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Reputatie 7
Dat is dan nog meer dan bij mij! Hier helemaal geen balkje, geen bolletje, en geen screenshot van het dan draaiende programma 🙄

Natuurlijk heb ik de versie ITV versie 6.3.3 iOS 12.3.1 @Paul_ ?

Ipad met 6.3.3 en 12.3.1 geeft exact hetzelfde,...



Krijg ik nu ook korting omdat niet alle functies werken? 😋
Reputatie 7
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?
Je kunt helemaal niet casten naar een Samsung televisie, die heeft geen Android.
Casten kan naar Android televisies (Sony, Philips) en Chromecasts.
Een Chromecast heeft absoluut geen weet van een eventuele smart-TV app op Samsung ... tenminste ... ik denk dat je daar naartoe wilt.
Reputatie 2
Badge
@Kaatje19700 cast je toevallig naar een recente Samsung tv een van 2017 of jonger, @Dennis Schreve kan dat scrollen enkel in combinatie met de Samsung tv?

Ik cast naar naar een Smart tv via de Google Chromecast. De tv is een Telefunken. Wel 2 maanden oud, maar niet meer verkrijgbaar.
Dan gaat het idee wat ik had niet op. Dan is het puur de app op de telefoon of tablet waar het mogelijk gezocht kan worden.
Reputatie 7
Badge +25
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)
Reputatie 7
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)
Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.
Reputatie 7
Badge +25
Duidelijk. Ik zal er achteraan gaan.
Reputatie 2
Badge
Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)

Ik heb het over opnames. Ik kijk niet terug via de app.i

Alleen kan ik nog niet vooruit spoelen als ik via de website cast.
Reputatie 2
Badge

Zeker interessant! Even ter verduidelijking nog: we hebben het op dit moment over opnames @Kaatje19700 en @wjb? (kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien)Nee, ik heb het niet over opnames specifiek, maar over alle uitzendingen. Ook bij "Kijk terug" of "Begin gemist" is het voor mij niet mogelijk om vooruit of achteruit te spoelen d.m.v. het verslepen van een "bolletje". Dat "bolletje" wordt simpelweg niet getoond.

Het voorbeeld dat @Kaatje19700 geplaatst heeft betreft ook een "Kijk terug" uitzending.
In dat voorbeeld zie je het rode bolletje om vooruit en achteruit te spoelen.
Op mijn voorbeeld zie je dat bolletje niet terwijl het precies dezelfde uitzending betreft.


Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Reputatie 7
Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.
Dan zal ik vanavond kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Reputatie 7

Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".

Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.


@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉
Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

Hoe gerichter, hoe beter inderdaad. Developers worden daar blij van.

De bui die jij ziet, zie ik ook. Maar laat ik niet te veel op zaken vooruit lopen. Ik geef het allemaal door, en zodra ik meer weet, laat ik van me horen.
Reputatie 7
Badge +25


Nee is een opname, Ik kijk nooit kijk terug via de app.Dan zal ik vanavond ook kijken of ik bij opnames dat "bolletje" ook krijg.
Zo ja, dan is beperkt het probleem zich blijkbaar tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Het probleem beperkt zich inderdaad tot "Kijk terug" en "Begin gemist".
Bij het terugkijken van opnames krijg ik ook het "bolletje" te zien om vooruit en achteruit te spoelen.

@Paul_,
Dat geeft in ieder geval een gerichtere vraag richting het developmentteam. 😉

Ik hoop wel dat hiermee de prioriteit om tot een oplossing te komen niet ineens veel lager is geworden.
Daarnaast zie ik de bui al hangen dat er gezegd zal worden dat het "by design" is dat bij "Kijk terug" en "Begin gemist" voor- en achteruitspoelen niet mogelijk is, maar dan wil ik er graag op wijzen dat dat (afhankelijk van de zender) wel mogelijk is op de tablet of telefoon zelf.

@wjb @Kaatje19700 en andere geïnteresseerden. Het is een soort van "by design" dat je niet kan voor- en achteruitspoelen bij Begin gemist en Terugkijken. Het komt er op neer dat de verschillende beperkingen (i.v.m. contentrechten) die horen bij Terugkijken (niet mogen doorspoelen bij de commerciëlen behalve die eerste 7 minuten) lastig zijn te implementeren op Chromecast. Die dongle schijnt niet helemaal bedoeld te zijn voor dat soort specifieke "use cases" en dan heb je 2 opties. De huidige manier, of je niet helemaal aan de contracten houden... Het is dat eerste geworden.

Dit is dus een beetje hoe de vork in de steel zit. Ik weet niet wanneer dit wel mogelijk gaat zijn, maar als ik een beetje tussen de regels door lees, denk ik niet dat het zeer binnenkort is.
Reputatie 5
Badge +3
Er is iets (!) veranderd....

Reputatie 5
Badge +3
De gids problemen lijken in deze hernieuwde "interactievetv.nl" website opgelost, ik ondervind tot nog toe geen problemen meer.
Overigens merk ik op dat de site nu veel gemakkelijker werkt, alle keuzes zoals bovenin de site vermeld werken veel prettiger dan voorheen.
Reputatie 5
Badge +3
@Paul_

Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Reputatie 7
Badge +25
Een minpuntje is dat je in de weergave van alle nog te verwachten films niet meer kunt zien dat deze geprogrammeerd staat voor OPNAME wat voorheen dus wel zo was.

In de schermcopy hieronder staan diverse films die gemerkt zijn voor opname, oa. de expendables 1 & 2 maar het rode merkteken wat dan rechtsonder in cover van de film stond ontbreekt!

Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit, maar opmerkelijk dat het eerst wel zo was en nu niet meer. Toch best handig om het erbij te zien (ook al zie je het wel zodra je de film aanklikt). Ik geef het door!
Reputatie 5
Badge +3
@Paul_ , wellicht ten overvloede, in het hoofdscherm (KPN) zijn de opname markeringen wel zichtbaar maar wanneer je dan "Bekijk Alles" aan klikt dan niet meer!

Je schreef:
Die pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit,....

Ik integendeel dus heel vaak om tevoren op de laptop mijn films te plannen! Wat bijzonder handig is want op die manier sla je nooit een mooie film over. Door de gidsen bladeren van alle zenders op diverse dagen zou toch echt teveel van het goede zijn om te plannen!

Reputatie 7
Helaas is het inplannen van opnames via de site en app voor ons en vele andere glasvezelabonnees helemaal niet mogelijk immers wij kijken via de TV ontvangers naar de HD-"Glas" variant en hebben de SD/HD variant van de zender verborgen. Opnames die via de app ingepland zijn zijn echter voor de SD/HD variant en daarmee dan ook niet zichtbaar op de TV ontvanger.

Dit ervaar ik echt als een zeer grote tekortkoming van het iTV platform maar KPN lijkt niet van zins om hier ook maar iets aan te veranderen.
Sind de nieuwe website eigenlijk alleen maar problemen. De Windows 10 app is nu ook verwijderd van de Windows store dus TV kijken zit er niet meer in.

Probleem? Afspelen buffet erg veel en in fullscreen (volledige scherm) werkt het helemaal niet, speelt niet af.

Zowel in Google Chrome als Microsoft Edge. Ik heb de volledige browser gegevens gewist maar dat werkt niet. Ter vergelijking, Netflix werkt prima en vraagt toch echt meer dan kpn.

Aangezien we geen tv kabel hebben kunnen wij alleen via de computer kijken, dus dit is gewoon on beschikbaarheid van een betaalde service.

Graag hoor ik wat er aan de hand is.
Kleine update:

De app is er opeens weer, dus negeer dat, maar, die werkt ook niet! Blijft maar laden en laden, speelt nooit af.
Ik heb ook gespeeld met scherm resoluties maar die maakte geen verschil.
Ga hierna Windows en graphics card drivers checken.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Mijn.Eigen.Raam. We hebben geen Win10 app gehad, maar ik vermoed dat je de Win8 app bedoelt. Die kan je beter gewoon vergeten want die wordt binnenkort uit de lucht gehaald. De streams werken sowieso al niet meer inderdaad. Het draait nog op een oude back-end en daar gaat over niet al te lange tijd de stekker uit.

Waarom je de website niet kan gebruiken is wel vreemd. Laat ik beginnen met Chrome aangezien ik die zelf ook gebruik. Welke versie is staat er op? En heb je toevallig ook bijvoorbeeld bepaalde plug-ins geïnstalleerd (zoals adblockers)? Wat haal je bij een speedtest?
@Paul_

Dank je wel voor je reactie.
Ik weet dat ik de app kan vergeten, jammer maar OK.

Mbt het probleem, het is niet alleen op Chrome maar ook op Edge
Chrome versie is 75.0.3770.100
Probleem speelt ook in incognito mode. (dus plugins hebben dan geen effect)

De snelheid is niks, 8.0 Mbps, echter Netflix werkt er prima op.

Kleine update, had graphics card driver updates maar die hebben het niet opgelost.
Ben nu de 1903 Windows update aaan het installeren, kijken of dat werkt.
Reputatie 7
Badge +28
@Mijn.Eigen.Raam Kun je testen of een lagere kwaliteit helpt? Druk op het knopje rechtsboven, vervolgens instellingen. Als de beeldkwaliteit op Hoog staat kun je Gemiddeld proberen, anders Laag. Of 1903 helpt weet ik niet maar laat het vooral weten.