Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66283 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.Dat neem ik ook aan inderdaad.Waarom, dat is toch helemaal niet nodig?
Peroonlijk zie ik eerder dat je op een tablet of telefoon ook via een browser iTV kunt gebruiken.
Ik meen me te herinneren dat je het via de browser op een tablet niet practisch vond. Ten tijde van dat Chromium gedoe was dat mijn voorgestelde workaround in plaats van de browser een versie terug zetten

Klopt, ik zal het ook altijd de app gebruiken. Toch verwacht ik dat ook via de browser van telefoon en tablet iTVonline gekeken kan worden nadat de beperking voor kleinere schermen is weggenomen.
Reputatie 5
Badge +3
Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.

En niet alleen aangaande iTV maar dit geldt ook voor Netflix, de app werkt beter dan inloggen via de website.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓
Reputatie 7
Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.
Natuurlijk gebruik je de app op tablet of smartphone, dat werkt veel prettiger. Het enige wat ik zeg is dat ik, in tegenstelling tot @Paul_, verwacht dat ook op een telefoon of tablet via interactievetv.nl televisie gekeken zal kunnen worden zodra die beperking op schermgrootte weggenomen is.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓
Ook op interactievetv.nl hoef je maar één keer in te loggen, tenminste in Edge op Windows 10.
Ik kan uit ervaring zeggen dat zowel op een tablet als de telefoon 1xkeer via de site inloggen genoeg is.

Als de fysieke formaat het ijkpunt is dan OK mee eens via de app is elk telefoon scherm ook te klein meer een nood oplossing.

Zelfs een 10 inch tablet is voor mooi te klein.

@racinfo2 waarom we het zouden willen als noodoplossing als de app niet wil zoals met het vorige probleem.

Of de gebruikers van een Android 4 systeem die hoeven dan niet meteen in de buidel te tasten. Nu de ondersteuning daar stopt. De website zal daar nog wel bruikbaar zijn mag ik hopen.

Ideaal misschien niet maar beter dan niks.
Reputatie 7
Of de gebruikers van een Android 4 systeem die hoeven dan niet meteen in de buidel te tasten. Nu de ondersteuning daar stopt. De website zal daar nog wel bruikbaar zijn mag ik hopen.
Dat verwacht ik nu net weer niet. De website en de app maken gebruik van dezelfde player en naar ik begrepen heb zit 'm daar nu net de crux t.a.v. de content beveiliging (DRM).

Zelfs een 10 inch tablet is voor mooi te klein.
Ik gebruik de iTV app zeer geregeld op mijn Huawei MediaPad M3 met een 8.4 inch scherm en dat ervaar ik als zeer prettig. Die 8.4 inch op 50 cm afstand levert prima kwaliteit en een groter beeld dan mijn 43 inch televisie op 3,5 meter afstand.
Wat mij betreft helemaal niets mis met zo'n klein scherm.
Dan is deze groep mooi de sjaak ik ga er ook vanuit dat je gelijk hebt. Maar goed het is bekend hoeveel Android 4 gebruikers er zijn dus de groep is blijkbaar klein genoeg om dit te verantwoorden.
Reputatie 7
Dan is deze groep mooi de sjaak ik ga er ook vanuit dat je gelijk hebt. Maar goed het is bekend hoeveel Android 4 gebruikers er zijn dus de groep is blijkbaar klein genoeg om dit te verantwoorden.
Het marktaandeel van Android 4 ligt ondertussen onder de 7,5% en daarmee is het niet meer ondersteunen van die versie mijns inziens prima te verdedigen.


Ik denk dat het marktaandeel onder de KPN abonnees zelfs nog wel eens een stuk lager zou kunnen liggen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb nog een oud tablet, 10.1 inch (3/4 formaat) en vanmorgen probeerde ik eens of ik op interactievetv.nl kon inloggen.

Nu dat ging dus niet en op het scherm kwam de mededeling dat er geen beveiligde verbinding tot stand gebracht kon worden.

De app kun je ook niet installeren, hij komt in play store niet eens in beeld (!), ik denk om reden dat Android 4.1.1 echt te oud is.
Klopt 4.4 is nu nog het laagste. Geven andere websites een soortgelijke melding? De chromebrowser is up to date?
Reputatie 5
Badge +3
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.

Toch genoeg redenen om Android 4 aan de wilgen te hangen lijkt mij. Heel eerlijk gezegd had ik dat met de introductie van de vernieuwde app al verwacht.
Reputatie 5
Badge +3
Android 4.1 (Jelly Bean) - 27 juni 2012

Zeer oud 😂
Reputatie 7
Badge +25

Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.Natuurlijk gebruik je de app op tablet of smartphone, dat werkt veel prettiger. Het enige wat ik zeg is dat ik, in tegenstelling tot @Paul_, verwacht dat ook op een telefoon of tablet via interactievetv.nl televisie gekeken zal kunnen worden zodra die beperking op schermgrootte weggenomen is.

Dan begreep ik je verkeerd. En ik verwacht ook wel dat het kan, maar dat je ook nog steeds de melding krijgt over de app. Alleen al omdat dat dat juist fijner werkt... We shall see.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓Ook op interactievetv.nl hoef je maar één keer in te loggen, tenminste in Edge op Windows 10.

Hier in Chrome op Win10 ook maar 1 keer (gelukkig)...
Reputatie 5
Badge +3
Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen. Overigens werkt de app wel fijner, met name wanneer je terug of verder in de tijd wilt met de tv GIDS.

Op de laptop (met interactievetv.nl) werkt dat verschrikkelijk en meest (90%) helemaal niet. Wil je een dag terug in de tijd kun je minuten lang een groen ronddraaiend cirkeltje bekijken; wat weleens helpt is de hele website afsluiten en opnieuw inloggen (!).

Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.
Reputatie 7
Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen.
Bij de app moet je ook één keer inloggen, ik zie geen enkel verschil daarin.
Reputatie 5
Badge +3

Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen.Bij de app moet je ook één keer inloggen, ik zie geen enkel verschil daarin.


Ik heb 4 weken geleden 1x ingelogd, dat klopt en daarna tot nog toe nooit meer. Als ik de app opstart op mijn Note 4 sta ik meteen in het HOME scherm.

Bij Netflix is dat net zo!
Reputatie 7
Als ik de app opstart op mijn Note 4 sta ik meteen in het HOME scherm.
En op https://interactievetv.nl is dat ook zo. Als je daar al een keer ingelogd was (gisteren, vorige week, ...) dan kom je ook direct op de "homepage".
Reputatie 7
Badge +25
Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.
De gids is het meest zware onderdeel van de app/website, en schijnt ook het meest ingewikkelde te zijn. In deze update zit voor zover ik weet geen aanpassing hierin (in het kader van verwachtingsmanagement).
Reputatie 5
Badge +3

Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.De gids is het meest zware onderdeel van de app/website, en schijnt ook het meest ingewikkelde te zijn. In deze update zit voor zover ik weet geen aanpassing hierin (in het kader van verwachtingsmanagement).


Het behoeft natuurlijk niet perse aan de software te liggen, het kan ook een kwestie van (druk) dataverkeer op de server zijn. Er zijn immers momenten dat het feilloos werkt, 's-nachts tot in de vroege uurtjes is er geen probleem merkbaar.
Reputatie 7
Badge +25
Het behoeft natuurlijk niet perse aan de software te liggen, het kan ook een kwestie van (druk) dataverkeer op de server zijn. Er zijn immers momenten dat het feilloos werkt, 's-nachts tot in de vroege uurtjes is er geen probleem merkbaar.
Een combinatie van die 2 is het waarschijnlijk.
Reputatie 2
Badge
Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Reputatie 7
Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Niet alleen bij casten vanuit de website, maar ook bij casten vanuit de iTV app is het niet mogelijk door of terug te spoelen. Wat dat betreft kan KPN nog veel leren van bijvoorbeeld Netflix waarbij je eenvoudig het bolletje over de tijdslijn kunt slepen.

Reputatie 2
Badge
Ik kan het wel via de app op mijn telefoon en tablet. Daar sleep ik ook met het bolletje.
Reputatie 7
Badge +22
Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.
🤣Ik wis dit ook niet @racinfo2, dat is inderdaad erg handig! 🤗
Reputatie 7
Badge +22


Off-topic: @wjb kijk jij hier ook naar? Gaaf is die serie he? 🤗