De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7
Ik heb hem al een tijdje op Samsung, ...

Gebruik je hem ook of kijk je toch liever via een TV ontvanger?
Reputatie 7
Badge +22


Ik heb hem al een tijdje op Samsung, ...Gebruik je hem ook of kijk je toch liever via een TV ontvanger?


Ik kijk liever via de TV ontvanger, maar zo nu en dan test ik wat. Gewoon kijken over er veranderingen zijn. 😉
Ik zou echt veel liever direct via TV App willen kijken, scheelt kabels en een extra afstandbediening op LG WebOS. Tijdens de test-periode werkte het perfect!
Reputatie 7
Ik zou echt veel liever direct via TV App willen kijken, scheelt kabels en een extra afstandbediening op LG WebOS. Tijdens de test-periode werkte het perfect!

Maar je levert wel beeldkwaliteit in bij het gebruik van de app en al helemaal als je, zoals ik, de HD-"Glas" kanalen tot je beschikking hebt. Voor de televisie op de slaapkamer is het prima functionaliteit maar voor de televisie in de woonkamer zal ik geen gebruik gaan maken van de app zolang de beeldkwaliteit minder is dan wat ik via de TV ontvanger aangeleverd krijg.

Tevens laat het gebruiksgemak van de app wel te wensen over.

Mijn jongste twee kinderen kijken op hun studentenkamers in Leiden en Gent m.b.v. een Android telefoon en een Chromecast naar iTV of Netflix. Mijn oudste dochter woont in Zuid Afrika en zij gebruikt daarnaast nog een routertje met een VPN verbinding naar ons thuisnetwerk. Daardoor lijkt het voor KPN net alsof zij thuis is en dus binnen de EU verblijft.
Reputatie 4
Badge +1
Het zal wel puur toeval zijn, maar de Android app gebruikt sinds kort de juiste oriëntatie op Nvidia Shield Android TV.

De app is nog steeds niet te gebruiken zonder muis, maar de interface staat tenminste niet meer vast in portret modus (misschien wel een begin voor de Android TV versie).
Reputatie 4
Badge +1
We zijn in contact met LG om de app goedgekeurd te krijgen en we doen ons best om dit z.s.m. te doen.





"Niet heel snel" een half jaar is gewoon zo traag als str*nt😦


26 dagen later...

Vraag me af waarom het zo lang moet duren voordat een app goedkeuring krijgt voor publicatie, en of KPN er ook daadwerkelijk bovenop zit of niet?
Reputatie 7
Badge +30
Dit soort keuringsprocessen kunnen heel streng zijn. We zitten er zeker bovenop, en zodra hij goedgekeurd is, laten we hier gelijk weten.
Reputatie 2
Badge

Ben geabonneerd op het Duitse pakket.. Waarom kan ik deze zenders niet op mijn TV app van Samsung ontvangen en ook niet op mijn iPhone app? Tevens valt mij op dat slechts 1 Duitse radio zender te ontvangen is. Heeft KPN een hekel aan Duitsland?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Uncle, het heeft te maken met bepaalde rechten! We hebben zeker geen hekel aan Duitsland 😉.

Dit soort keuringsprocessen kunnen heel streng zijn. We zitten er zeker bovenop, en zodra hij goedgekeurd is, laten we hier gelijk weten.

Als klant begin ik hieraan wel aan te twijfelen. Canal Digitaal heeft het prima op orde met hun app (gratis 30 dagen uit te proberen en dit werkt feilloos ook op LG)

 

dus ruim 6 maanden na dato moet de testafdeling van KPN zich wel achter de oren gaan krabben

Ha@Uncle, het heeft te maken met bepaalde rechten! We hebben zeker geen hekel aan Duitsland 😉.

Hallo Marcia,

heeft het met rechten of geld te maken? Overigens werken de Duitse zenders in de Canal Digitaal app wel. Hebben zij meer rechten, of betalen ze meer? Veel Duitse zenders zijn overigens allemaal FTA (free to air) en dus op een schotel vrij te ontvangen. Antwoorden als deze beginnen dus aardig op een broodje aap verhaal te lijken

Ha@Uncle, het heeft te maken met bepaalde rechten! We hebben zeker geen hekel aan Duitsland 😉.

Hallo Marcia,

heeft het met rechten of geld te maken? 

Beide rechten= geld. 

Dat een kanaal FTA is te ontvangen betekent niet dat een commerciele organisatie zoals KPN dat signaal zonder gevolgen mag doorgeven.

 

Het Nederlandse DvB- T2  (NPO) is ook tot een bepaalde afstand in Belgie en Duitsland te ontvangen, dat wil niet zeggen dat dit zomaar verder verspreid mag worden, zeker niet door commerciele partijen.

Reputatie 7
Badge +24

Ha@Uncle, het heeft te maken met bepaalde rechten! We hebben zeker geen hekel aan Duitsland 😉.

Hallo Marcia,

heeft het met rechten of geld te maken? Overigens werken de Duitse zenders in de Canal Digitaal app wel. Hebben zij meer rechten, of betalen ze meer? Veel Duitse zenders zijn overigens allemaal FTA (free to air) en dus op een schotel vrij te ontvangen. Antwoorden als deze beginnen dus aardig op een broodje aap verhaal te lijken

Dat je ze op een schotel vrij ontvangen kunt, wil niet zeggen dat KPN ze gratis zomaar in hun tv netwerk op mag nemen.

Hallo Nick,

dat snap ik, maar de vraag was eerder gesteld waarom, als je het duitse zender pakket hebt afgenomen, je niet via de app ook naar deze zenders kunt kijken. Je hebt er immers voor betaald. Dit kan bij bij bijvoorbeeld Canal Digitaal wel! Het lijkt dus eerder een issue met inregeling dan iets anders

Ha@Uncle, het heeft te maken met bepaalde rechten! We hebben zeker geen hekel aan Duitsland 😉.

Hallo Marcia,

heeft het met rechten of geld te maken? 

Beide rechten= geld. 

Dat een kanaal FTA is te ontvangen betekent niet dat een commerciele organisatie zoals KPN dat signaal zonder gevolgen mag doorgeven.

 

Het Nederlandse DvB- T2  (NPO) is ook tot een bepaalde afstand in Belgie en Duitsland te ontvangen, dat wil niet zeggen dat dit zomaar verder verspreid mag worden, zeker niet door commerciele partijen.

Hallo Galdor,

 

duidelijk verhaal. Bij Canal Digitaal hebben ze dus een uitgebreid tv pakket voor €15,- die dit wel allemaal kan. Het is dus een geld kwestie waarbij het lijkt dat Canal Digitaal het beter op orde heeft. Hopelijk kan KPN hier snel iets aan doen zodat klanten overal de zenders op kunnen ontvangen waar ze voor betalen.

Hallo Nick,

dat snap ik, maar de vraag was eerder gesteld waarom, als je het duitse zender pakket hebt afgenomen, je niet via de app ook naar deze zenders kunt kijken. Je hebt er immers voor betaald. Dit kan bij bij bijvoorbeeld Canal Digitaal wel! Het lijkt dus eerder een issue met inregeling dan iets anders

CD heeft mogelijk uitgebreidere rechten bedongen. Nu is de app van hun niet in alle gevallen gratis dan mag je ook meer verwachten. Ook deze app van KPN is in eerste instantie een extratje.

Het is zelfs nog vreemder dat we de regio zenders thuis via de tv ontvanger wel mogen zien en niet in de app op een tablet of telefoon al ben je thuis. Net zo vreemd is het met een paar bbc kanalen die mag  je thuis wel zien via de app, maar buitenshuis weer niet dat heeft allemaal met afspraken (geld/rechten) te maken. Deze app zou dezelfde rechten als een tv ontvanger moeten krijgen, vooral als deze thuis wordt gebruikt.

Hoi Galdor,

Zonder nu hopelijk in een hele discussie te verzanden raak je denk ik de spijker op zijn kop. We betalen abonnementsgelden en wat je waarop (smarttv app/Kpn itv app) wel of niet kunt kijken is niet consistent. Functioneel gezien wil je als klant overal kunnen kijken waarvoor je betaald. Dit is bij KPN niet het geval en bijvoorbeeld bij een abbo van Canal Digitaal wel. Je vraagt je dus af waarom een abonnement bij KPN duurder moet zijn. “Gratis” apps zijn alleen mooi en een toevoeging als deze ook volledig werken

De discussie is in dit geval mogelijk onvermijdelijk we betalen bij KPN vanaf € 10,00 voor het kijken op een tv ontvanger. Deze app voor smart tv's is zoals de mogelijkheden nu zijn puur voor een tweede tv niet voor het hoofdscherm.

Ik kan als klant van mijn huidige provider ook klant worden via de CD app op een geschikte smart tv op de camping bijvoorbeeld voor de KPN app moet je KPN klant zijn deze is niet standalone dat is het wezenlijke verschil. Een schotel ontvanger kan mobiel zijn op een boot bijvoorbeeld, daar zullen de kosten die CD betaald voor distributie rechten op zijn gebaseerd, voor hun zal er daarom geen reden zijn de toegang via de app te beperken.

 

Reputatie 2
Badge

Het is jammer dat ik zo'n (sorry dat ik het schrijf) onbenullig antwoord krijg als dat KPN geen hekel heeft aan Duitsland. Dat ik wel in mijn iTV kastje naar Duitsland en de regio zenders kan kijken maar niet in mijn Samsung TV app zal waarschijnlijk een technische reden (lees kosten) hebben. De kwaliteit van de zenders die ik wel via de app van Samsung ontvang, via mijn DSL connectie, is vele malen beter dan via het kastje. Ik denk dus dat de signalen die via mijn Samsung app binnenkomen anders gecomprimeerd worden dan via het kastje (HEVC? i.p.v. Mpeg4?) Dat is een kosten zaak. Maar dit is maar mijn aanname mijnerzijds anders kan ik het niet verklaren dat de het aantal zenders in Samsung app worden gekort bij Duitse en Regiozenders.

HEVC is de comprimering om 4K UHD nog met een redelijke bandbreedte (nml zo'n 25 Mb/s) via MPEG 4 verspreid te krijgen. De andere comprimering (H.264) zou iets meer dan het dubbele daarvan in beslag nemen.

HEVC is een codec binnen MPEG 4. Het is de ‘opvolger’ van H.264.

HD zenders zijn tegenwoordig nog MPEG 4 met H.264 (Digitenne uitg.).
4K UHD wordt met HEVC verspreid, ook via internet.

SD: MPEG 2

HEVC is de comprimering om 4K UHD nog met een redelijke bandbreedte (nml zo'n 25 Mb/s) via MPEG 4 verspreid te krijgen. De andere comprimering (H.264) zou iets meer dan het dubbele daarvan in beslag nemen.

HEVC is een codec binnen MPEG 4. Het is de ‘opvolger’ van H.264.

HD zenders zijn tegenwoordig nog MPEG 4 met H.264 (Digitenne uitg.).
4K UHD wordt met HEVC verspreid, ook via internet.

SD: MPEG 2

Peter,

dit is een goed technisch verhaal. Ik hoop dat we naar de functionele vraag blijven kijken en dat daar een antwoordt op komt

Reputatie 4
Badge +1

Gebruik sinds kort de app op mijn Smart TV, en op zich werkt alles naar verwachting.

Ik heb wel een kleine suggestie, en dat is het toevoegen van een optie in het menu om de app af te sluiten.

Nu moet ik namelijk 2 keer het menu in en uit om de app netjes te kunnen afsluiten.

@ds22 Ik heb je suggestie één op één doorgezet naar de ontwikkelaars. Wie weet gaan ze het er in bouwen .

Sinds vandaag heb ik met mijn tv alleen zwart beeld.

Kortom de KPN TV app op mijn Samsung UE55RU7400 doet niets.

Op de app van mijn telefoons is er niets aan de hand.en ook Canal Digitaal / Netflix werkt gewoon op mijn tv.

Daarnaast heeft de KPN app ook behoorlijk wat last van ghosting tov kijken via de ontvanger.

Kan dit niet verbetert worden? 

Ps: verbinding is bekabeld 500Mbit Glasvezel.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

Samsung-app werkt hier probleemloos

Je klaagt over ghosting, dat lijkt op een verbindingsprobleem.
Zit er ook wat tussen? een switch of een router of een Devolo of...of…?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reageer