De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

@Paul_ Dank voor je reactie. Ik heb de app eerst nog geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op advies van Jan-D.

Helaas werkt 'kijk vanaf het begin' in beide gevallen (via menu en via player) nog steeds niet en kom ik nog steeds in de live uitzending terecht. Bij de player lijkt hij terug te springen naar het begin van de uitzending, maar hij start dan evengoed nog steeds in live uitzending (zo was ik er ook achtergekomen). Dit probleem lijkt zich overigens alleen voor te doen als een uitzending/aflevering nog gaande is. Wanneer een uitzending/aflevering volledig is afgelopen dan is opnieuw afspelen van die uitzending geen probleem.

Workaround voor nu is dat ik start bij de voltooide uitzending die direct voorafgaat aan de uitzending die ik vanaf begin wilde zien (niet ideaal, omdat je niet kunt doorspoelen). Hopelijk wordt dit snel verholpen. Dank voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ Dank voor je reactie. Ik heb de app eerst nog geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op advies van Jan-D.

Helaas werkt 'kijk vanaf het begin' in beide gevallen (via menu en via player) nog steeds niet en kom ik nog steeds in de live uitzending terecht. Bij de player lijkt hij terug te springen naar het begin van de uitzending, maar hij start dan evengoed nog steeds in live uitzending (zo was ik er ook achtergekomen). Dit probleem lijkt zich overigens alleen voor te doen als een uitzending/aflevering nog gaande is. Wanneer een uitzending/aflevering volledig is afgelopen dan is opnieuw afspelen van die uitzending geen probleem.

Workaround voor nu is dat ik start bij de voltooide uitzending die direct voorafgaat aan de uitzending die ik vanaf begin wilde zien (niet ideaal, omdat je niet kunt doorspoelen). Hopelijk wordt dit snel verholpen. Dank voor de hulp.


@Rolf E. Oké, problemen dus bij 'Begin gemist' en dan niet bij 'Terugkijken'. Dat is een belangrijke aanvulling, dank daarvoor! Ik ga dit doorspelen naar m'n collega's. Die workaround die je hebt bedankt is inderdaad verre van ideaal. Ik waardeer dat je dit zo duidelijk aan ons doorgeeft!
Tja, sinds gisteren storing in de Smart TV app waardoor ik helemaal geen TV kan kijken via deze app. Kan wel inloggen. Initieel krijg je de foutmelding "Sorry. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw". Als je de melding sluit en het menu vd app in wil ("Nu op TV" of "TV gids") krijg je de foutmelding: "Deze pagina lijkt het niet te doen, probeer het later nog eens". App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helaas zelfde storing na het inloggen. Gisteravond 29/8 KPN hierover gebeld en is hiervoor een ticket aangemaakt. Workaround is voorlopig de kpn iptv app op mijn smartphone gebruiken en via chromecast naar de tv.



Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Rolf E., je bent niet de enige die dit opmerkt! Heel erg balen dit. Fijn dat er al een ticket is aangemaakt. Ik ga het vanuit hier ook naar de betreffende afdeling communiceren en hoop dat het snel opgelost is!
Ik heb ook hetzelfde probleem als hierboven. Is hier toevallig al een oplossing voor?
Ja ook hier dezelfde problemen. Hopelijk is er snel een oplossing. 🤔
Reputatie 7
Badge +30
Nog geen oplossing! Althans: ik heb nog geen terugkoppeling van de betreffende afdeling. Zodra die komt, laat ik het jullie zeker weten.
Ik heb een nieuwe Samsung Smart tv mét geïntegreerde kpn app . Wat een bittere ellende is dit zeg. Deze fantastische app heeft nog nooit naar behoren gewerkt , wat ik ook doe, verwijderen, op nieuw installeren, modem resetten enz het blijft hardnekkig de mededeling weergeven" sorry, Kan video niet laden".
Reputatie 7
Badge +21
Ik krijg geen melding in beeld, maar zodra ik iets aanklik zit alles vast en kan ik de TV alleen maar uitzetten.

Dit is gekomen na de laatste automatische update van de TV.
Reputatie 7
Geef mij maar een TV ontvanger. 😉
@Scm , er is momenteel een storing waarbij je die melding dus idd krijgt. Aangezien het een storing is hebben handelingen als opnieuw laden geen zin. Gebruik je eveneens aanwezige tv-ontvanger (werkt toch veel prettiger?) of cast v.a. een mobiel/tablet naar je Samsung (Chromecast zit er in).



Wat betreft de storing met de ITV app voor Samsung televisies zie de laatste pagina's van dit topic (v.a. 15) of dit aparte topic betreffende de storing.



Dito

Geef mij maar een TV ontvanger. 😉
Reputatie 7
Badge +25
De technische collega's zijn er op dit moment druk mee bezig. Er zijn al verschillende acties uitgevoerd, maar op dit moment weet ik nog niet wanneer de storing is opgelost. Het is dus bekend, en er wordt hard aan gewerkt.
De Samsung KPN ITV-app werkt weer sinds 2 september 19:00 uur.
Reputatie 7
Badge +25
Hi allen,



Ik heb een verzoek aan jullie. Gebruikte jij de smart tv app, maar ben je daar (recentelijk) mee gestopt? Dan zouden we het enorm waarderen als je een korte survey/vragenlijst in zou willen vullen. Het invullen duurt enkele minuten. Gebruik je de smart tv app nog wel? Dan mag je de survey natuurlijk ook gewoon invullen, want we willen ook graag weten welke functies je graag zou willen zien in de app. Zo kunnen we rekening houden met jullie wensen en de prioritering daarvan!



Hier vind je de survey: KPN smart tv app survey



Heel erg bedankt, en we doen onze uiterste best om de app verder te optimaliseren!



(Het invullen van de survey is anoniem. Voor meer informatie over je privacy en de verwerking van persoonsgegevens, kijk op kpn.com/privacy)



*Edit: Survey is gesloten. Link verwijderd.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb de vragenlijst ingevuld, maar raar dat ze willen weten hoe groot het gezin is. Dat hoeven hun toch niet te weten? Het gaat om die app. Niet om mijn gezin!😂😜
(Het invullen van de survey is anoniem. Voor meer informatie over je privacy en de verwerking van persoonsgegevens, kijk op kpn.com/privacy)

Aanklikbaar is, natúúrlijk, handiger.

kpn.com/privacy
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb de vragenlijst ingevuld, maar raar dat ze willen weten hoe groot het gezin is. Dat hoeven hun toch niet te weten? Het gaat om die app. Niet om mijn gezin!😂😜

De gezinssamenstelling is ook relevant om te bepalen welke features de meeste waarde hebben. Als er bijvoorbeeld veel gezinnen zijn met kleine kinderen, is een kids-omgeving wellicht een logische volgende stap...
Reputatie 7
Als er bijvoorbeeld veel gezinnen zijn met kleine kinderen, is een kids-omgeving wellicht een logische volgende stap...

NEE, alsjeblieft niet zoals in de iTV app op Android.

Een kids omgeving is leuk en aardig, maar maak dan ook een schakelaar in de configuratie om de kids-omgeving wel of niet zichtbaar te maken. Mijn "kids" zijn allemaal 20+ en dus wil ik helemaal niet lastig gevallen worden met een kids-omgeving.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de kinder thema's op het startscherm.





Maak dan functionaliteit waarin ik kan aangeven in welke "thema's" ik geïnteresseerd ben.
Reputatie 7
Badge +25


Als er bijvoorbeeld veel gezinnen zijn met kleine kinderen, is een kids-omgeving wellicht een logische volgende stap...NEE, alsjeblieft niet zoals in de iTV app op Android.

Een kids omgeving is leuk en aardig, maar maak dan ook een schakelaar in de configuratie om de kids-omgeving wel of niet zichtbaar te maken. Mijn "kids" zijn allemaal 20+ en dus wil ik helemaal niet lastig gevallen worden met een kids-omgeving.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de kinder thema's op het startscherm.



Maak dan functionaliteit waarin ik kan aangeven in welke "thema's" ik geïnteresseerd ben.


Haha, kijk, dat is ook een mening. Ik bedoelde het natuurlijk ook alleen maar als voorbeeld. Je laatste suggestie is overigens wel een goede.
Reputatie 7
Haha, kijk, dat is ook een mening. Ik bedoelde het natuurlijk ook alleen maar als voorbeeld. Je laatste suggestie is overigens wel een goede.

Ik snap dat je die alleen als voorbeeld bedoelde 😉, maar aangezien de smart TV app behoorlijke gelijkenissen kent met de iTV app voor Android en iOS dacht ik ... laat ik toch maar reageren in de hoop dat KPN ook de iTV app zelf op die punten zal evalueren.

Die laatste suggestie heb ik overigens al vaker hier op het forum geventileerd.
Reputatie 7
Badge +25


Haha, kijk, dat is ook een mening. Ik bedoelde het natuurlijk ook alleen maar als voorbeeld. Je laatste suggestie is overigens wel een goede.Ik snap dat je die alleen als voorbeeld bedoelde 😉, maar aangezien de smart TV app behoorlijke gelijkenissen kent met de iTV app voor Android en iOS dacht ik ... laat ik toch maar reageren in de hoop dat KPN ook de iTV app zelf op die punten zal evalueren.

Die laatste suggestie heb ik overigens al vaker hier op het forum geventileerd.


Maar je hebt zoveel suggesties, ik houd ze niet allemaal bij. 😉 Maar dit is er één die wij ook willen.
Wanneer kunnen we de app voor LG verwachten? Een hoop bombarie in april en een testapp die inmiddels al

weer is verwijderd maar nog steeds geen LG app in de contentstore. Het blijft angstvallig stil, wordt er nu wel of niet ontwikkeld en een verwachte datum moet toch af te geven zijn??
Reputatie 7
Badge +25
Wanneer kunnen we de app voor LG verwachten? Een hoop bombarie in april en een testapp die inmiddels al

weer is verwijderd maar nog steeds geen LG app in de contentstore. Het blijft angstvallig stil, wordt er nu wel of niet ontwikkeld en een verwachte datum moet toch af te geven zijn??


Ik heb nog geen datum die ik je kan melden, maar er wordt zeker wel gewerkt aan de ontwikkeling van de LG app.
starttopic is inmiddels al bijna een half jaar oud

een philips tv gekocht zit hier nog in dat het in de toekomst voor meer merken komt

of gaat het hiermee net als kpn fon met zijn problemen geen app meer enz.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @peter-keetfm, goede vraag! We blijven werken aan de ontwikkeling van de app. Er zijn echter meerdere partijen die een vinger in de pap hebben, dus het is niet iets wat heel snel geregeld is. Hou dit topic vooral in de gaten, zodra we nieuws krijgen, delen we dit absoluut met jullie.

Reageer