De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties



Ha @Suusepluus goede vraag! Voorlopig nog niet. Het is echt een aanvulling op en geen vervanger van de tv-ontvanger.Dat is jammer, want zoals Galdor68 al aangeeft wordt de app wel gepromoot als vervanger van de tv-ontvanger. Ook zijn het pluspakket en/of de Fox zenders van KPN Compleet wel via de app te bekijken. Bovendien vraag ik me dan af wat het nut en de meerwaarde zijn van de app als je toch niet zonder de tv-ontvanger kunt...


De meerwaarde is voor een extra televisie op de slaapkamer niet aan een ontvanger vast te zitten. Wel moet je daar een goede stabiele wifi verbinding hebben anders moet TV toch internet via een draad binnen krijgen.



Zonder tv pakket en daarmee minimaal 1 tv ontvanger kan je van deze app geen gebruikmaken.
@CMTdeJ : Heeft de app het bij jou al wel gedaan? Of heb je vanaf het begin zwart beeld? Kun je het iets meer toelichten?
Erwin, gisteren nieuwe TV geplaatst en koning geïnstalleerd. Geen probleem. Vanmorgen zwart beeld op de app. De rest YouTube etc. doet het wel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @CMTdeJ, Welke versie Samsung TV heb je in gebruik?
Omdat ik van KPN slechts gebruik kan / mag maken van 2 tv ontvangers 😳zou de app een handige oplossing kunnen zijn voor mijn 3de tv

kpn gaf mij als oplossing chromecast te gebruiken

deze app lijkt mij handiger en waarom Adviseert KPN dat niet

wie kan mij vertellen op welke merken tv deze app überhaupt beschikbaar is

reacties zijn welkom

bvd



*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +21
Hoe weet ik of mijn smart tv geschikt is voor de Smart TV app?



Dit is het gemakkelijkst te achterhalen door te zoeken op de KPN app in de appstore van je televisie. De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.



bron: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm



*Admin: reactie samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 4
Badge +2
Welke Smart TV`s gaan de KPN ITV app allemaal ondersteunen behalve Samsung.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @david_meyer25, Dat is nog niet duidelijk. Mochten we hier meer over weten, dan melden we het op onze website en uiteraard in dit topic.
Reputatie 4
Badge +2
Oke Thanks @Marina_ voor het snelle antwoord.
Welke Smart TV`s gaan de KPN ITV app allemaal ondersteunen behalve Samsung.

Voor LG loopt er een test.
De LG app was ruim 3,5 maand geleden al in testfase. @Paul_ kan jij ons vertellen in welke fase de LG app zich momenteel bevindt?
Reputatie 7
Badge +30
Paul is nog op vakantie, dus je moet het met mij doen 😃 Ik kan alleen ook niet meer zeggen dan 'nog steeds in test'. Als we meer informatie hebben over de app, zowel degene die al beschikbaar is als versies voor andere merken, dan plaatsen we dat hier direct.
Hallo wij hebben de app ook op de tv gedownload maar ik mis de regionale zenders klopt dit of mis ik iets.



Hendrik.
Dat klopt, @Dag . Die geeft KPN al sinds jaar en dag niet door met z'n app.

Is ook niet nodig. Die hebben een eigen app op Smart-tv 😉 Daar zitten ze alle 13 in ook nog.
Dat klopt, @Dag . Die geeft KPN al sinds jaar en dag niet door met z'n app.

Is ook niet nodig. Die hebben een eigen app op Smart-tv 😉 Daar zitten ze alle 13 in ook nog.


Daar heb je gelijk in uiteraard maar haal ze dan uit de gids niet dat vreemde deze zender is alleen te zien op..... uiteraard handig voor mensen die iets willen opnemen zover dat met deze app kan. Als deze app bedoelt is ter vervanging horen deze er wel bij.(Staan de regionalen in deze app niet in de gids vervalt dit berichtje)
Daar had ik nog niet naar gekeken bedankt @PeterG o ja de traagheid tussen het wisselen van de zenders ligt dat aan de app of bij ons!!!
Ze staan in de gids van de app zodat je opnamen van die zenders in kunt plannen. Je kunt de opgenomen programma's echter alleen via de tv-decoder kijken.



Ik gebruik de app (smartphone, tablet, laptop) nóóit, want die is in vergelijk tot de ontvangers natuurlijk veel te bewerkelijk en traag. Ontvanger is veel makkelijker in gebruik. Thuis dan.



Pas als de Smart-tv app ook zo werkt als de ontvanger wil ik nog wel wel over denken. (cijfertje voor zender, snelheid, teletekst op de npo). Maar geef al sinds 2003 de voorkeur aan een settopbox. Eerst toen met mr. Zap.
Ja, ik zie het nut van zo'n app ook nog niet zo. Bovendien, voor LG zal 't nog wel ff duren en tegen die tijd wordt mijn (eind 2018) model niet meer ondersteund 🤔 .....
Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Plan opnames

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt.

Dan klopt dit verhaal ook niet zeker als je wil terugkijken moet je gebruik maken van de tv ontvanger @Galdor68 @PeterG

Hendrik.
Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Plan opnames

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt.

Dan klopt dit verhaal ook niet zeker als je wil terugkijken moet je gebruik maken van de tv ontvanger @Galdor68 @PeterG

Hendrik.


Van deze app weet ik dat niet bij de mobiele app kan dat prima ik zou dan ook niet weten waarom niet in deze app. De Regionalen en een kanaal als ARD uitgezonderd.
Hallo,



Inmiddels is de app al een aantal maanden beschikbaar voor Samsung. Lees op dit forum dat op de site wordt aangegeven welke TV's ondersteund worden en of er eventuele nieuwe bij zijn gekomen. Tot op heden is de site vanaf het begin nog niet gewijzigd. Zelf beschik ik over een Sony Bravia TV met android. Ben wel benieuwd wat de status van de app is voor Sony Bravia TV's. Voor mij zou de app een oplossing zijn waar ik op dit moment erg op zit te wachten!!
Reputatie 7
Er wordt helemaal nog niet gewerkt aan een app voor de Android TV.

Eerst Samsung, dan LG en daarna is (wellicht) Android (Sony en Philips) aan de beurt.

Tot die tijd kan je eenvoudig casten vanaf telefoon of tablet.
Reputatie 7
Badge +9
geef mijn maar via draad geen storing goed beeld via de decoder. 👍🌞
Reputatie 7
De mogelijkheden van die Smart-TV app zijn nog lang niet op een niveau waarbij er sprake is van een volwaardige vervanging van de TV ontvanger.

Daarbij komt dat de beeldkwaliteit ook bij lange niet kan tippen aan dat wat met een TV ontvanger op een glasvezelverbinding gerealiseerd wordt.

Het is mijns inziens dan ook nog veel te vroeg om over te stappen op die Smart-TV app.

Leuk voor een tweede televisie op de slaapkamer, maar niet voor de primaire televisie in de woonkamer.
Er wordt helemaal nog niet gewerkt aan een app voor de Android TV.

Eerst Samsung, dan LG en daarna is (wellicht) Android (Sony en Philips) aan de beurt.

Tot die tijd kan je eenvoudig casten vanaf telefoon of tablet.




Casten is geen werkbare oplossing. Wil gewoon mijn smart tv afstandbediening kunnen gebruiken voor zowel het smart (android) tv gedeelte als TV van KPN. Dit kan alleen als er een app beschikbaar is.

Persoonlijk had ik verwacht dat aanbieders (KPN, Ziggo, etc.) al veel eerder een dergelijke app beschikbaar zouden maken. Het moeten schakelen tussen afstandsbedieningen of zoals voorgesteld casten via telefoon is omslachtig.



Maar begrijp ik het goed dat het nog niet zeker is dat er een app komt voor Android TV modelen?

Reageer