De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

tv gids- ik vind deze onhandig. alle programma's op live tegel, net als bij "nu op tv". je ziet dus maar 2 of 3 zenders tegelijk, veel scrollen dus.  ik vind de gids op de decoder veel fijner en overzichtelijker. als het aan mij ligt, geen grote tegels maar gewoon tekst zoals op het decoder

Dan ben ik niet de enige die die mening is toebedeeld. Ik hoop oprecht dat niet alleen "design" maar ook "usability" aandacht zal gaan krijgen van het developmentteam van KPN want daar schort het mijns inziens vaak aan. Het lijkt er op dat vandaag de dag alles draait om "het moet er gelikt uit zien" i.p.v. het mijns inziens veel belangrijkere criterium "het moet makkelijk werken". 

eens met jou maar ik accepteer ook dat smaken verschillen. laat de user kiezen tussen grote pictogrammen of simpele tekst, iedereen happy.

ben zelf ook makkelijk, laat me tv kijken zoals ik het wil. en ik wil zappen! 😃

tv gids- ik vind deze onhandig. alle programma's op live tegel, net als bij "nu op tv". je ziet dus maar 2 of 3 zenders tegelijk, veel scrollen dus.  ik vind de gids op de decoder veel fijner en overzichtelijker. als het aan mij ligt, geen grote tegels maar gewoon tekst zoals op het decoder

Dan ben ik niet de enige die die mening is toebedeeld. Ik hoop oprecht dat niet alleen "design" maar ook "usability" aandacht zal gaan krijgen van het developmentteam van KPN want daar schort het mijns inziens vaak aan. Het lijkt er op dat vandaag de dag alles draait om "het moet er gelikt uit zien" i.p.v. het mijns inziens veel belangrijkere criterium "het moet makkelijk werken". 

Helemaal eens een lijst vindt ik ook prettig

Ik ben niet zo, n voorstander van die "tegels"

En onderin met zappen zie ik ook liever de info net als de tv ontvanger 

 

ja ik merkte ook net, ik mis het gemak van gelijk naar de overzicht van huidige programma te kijken. in de app moet ik vele onhandige klikjes plegen om naar info te gaan

En de favorietenlijst maar die komt er aan

Had ik begrepen 

Reputatie 7
Badge +8

Ook ik heb de app later op de avond kunnen installeren, echter inloggen is compleet onmogelijk.

Mn abonneenummer was even zoeken, maar de pincode werd en wordt niet geaccepteerd.

Pincode resetten werkte wel, maar de gewijzigde pincode werd ook na een uur, geweigerd.

ik krijg inloggegevens onjuist” en foutkode 401-3162.

Het lijkt of KPN voor deze app een eigen database met pincodes heeft, die niet wordt gesynchroniseerd met de rest van hun systemen.

De helpdesk is wel vriendelijk hoor, maar was niet bekend met het feit dat de app nu voor CC wGTV beschikbaar is, en kon me ook niet helpen. Is er een standaard pincode voor deze app ?

 

Je standaard PIN code zou inderdaad moeten werken. Maar vanwege een aantal technische aspecten kan het zijn dat inloggen met een PIN code niet altijd goed gaat. Dat je PIN code na een reset eerst wel werkt en dan ineens niet meer vind ik ook vreemd, maar zou ik technisch nog wel een verklaring voor kunnen hebben als jouw aansluiting verder nog niet over is gezet op het nieuwe menu.

Je kunt aan een moderator vragen of een case bij ons in te dienen (dan moet je jouw iTV abonnementsnummer invullen in een niet publiekelijk veld in je profiel), of je kunt via de telefoon of de chat vragen aan een servicedesk medewerker of ze een ticket willen maken voor jou. Dan kunnen we gaan kijken waarom het voor jou niet werkt.

Reputatie 4
Badge +3

Werkt de app op de mi tv tick? Las dat de box werkt. Kon de app niet vinden via de mitv stick.

Werkt de app op de mi tv tick? Las dat de box werkt. Kon de app niet vinden via de mitv stick.

Ja zeker ik heb het ook draaien op de mi stick 

Op de nvidia shield tv pro draaid het wat soepeler

Maar het werkt ook op de mi stick 

na wat experimenteren iets leuks ontdekt. als je tv kijkt via de app op je Chromecast en je zet tv uit met cc remote. volgende keer schakel je cc en tv aan met huis knop op de ab; en voila, tv app staat aan op laatste zender, live tv. like

Reputatie 7

Ik begin me ondertussen wel af te vragen wat er nog mis gaat bij KPN en/of Google.

Dit is nog altijd het resultaat op mijn Sony KD-43XD8305 nadat ik de bèta versie heb verwijderd omdat deze alleen nog maar een zwart beeld gaf na een update van Android 9 naar kernel versie 4.9.125 die op 22 april 2021 gereleased is.

 

Reputatie 4
Badge +3

Yes hij werkt op de mitvstick.

 

Voor degene die haperende mitvstick heeft een paar tips: zet wifi ac vast op kanaal 40 anders gaat hij naar 2.4ghz met haperingen tot gevolg.dit zit in de mitvstick. 

Zorg dat je een fritzbox hebt die werkt top met alle internetapparatuur. Elfs als er gegamed word is er geen hapering op tv via wifi.

 

Wel een vraag : komt er dolby of dts via de app beschikbaar?  Ik heb een onkyo receiver waarvoor de mitvstick heb aangeschaft omdat deze dolby dts ondersteund.

 

Wel een vraag : komt er dolby of dts via de app beschikbaar?  Ik heb een onkyo receiver waarvoor de mitvstick heb aangeschaft omdat deze dolby dts ondersteund.

Ik vermoed dat je daar nog lang op zult moeten w88. De app is een aanvulling op, niet de vervanger van de standaard ontvangers en zal dus vooralsnog (veel) beperktere mogelijkheden hebben. Ik gebruik 'm (op LG) alleen als de ontvanger 't (zeer sporadisch) laat afweten en voor testdoeleinden. 

Reputatie 4
Badge +3

De app is ideaal. Ik heb nu een mitvstick. Heb een meecool besteld. De chromecasten heb ik niet echt meer in gebruik. Die missen het eea op audiogebied. Maar zelf ben ik een audiofreak dus stereo is al perfect voor mijzelf alleen met films is het juist super om dolby dts of atmos te hebben...

Inderdaad. Beter geen tegelweergave i.d. gids.

Op de decoder heb ik tegelweergave ook uitgezet.

@steffen1

Wel een vraag : komt er dolby of dts via de app beschikbaar?  Ik heb een onkyo receiver waarvoor de mitvstick heb aangeschaft omdat deze dolby dts ondersteund.

DTS zal niet komen, dat is alleen op schijfjes (DVD en BRD). Gebruikt meer bandbreedte dan Dolby Digital.

Zenders maken gebruik van Dolby Digital.

Via de app nu alleen op álle zenders Dolby Digital Stereo (2.0) i.v.m. bandbreedtebesparing (vooralsnog). Nota Bene: hierin zit wel Dolby Pro Logic 2 codering.

Via de decoder zenders indien Dolby is het Digital 5.1.
Netflix Dolby Digital Plus (7.1)

Via de Arris VIP5202 wordt ook Dolby Atmos (7.1.4) ondersteund en dan alleen via Netflix (hoogste abo).

Ik begin me ondertussen wel af te vragen wat er nog mis gaat bij KPN en/of Google.

Dit is nog altijd het resultaat op mijn Sony KD-43XD8305 nadat ik de bèta versie heb verwijderd omdat deze alleen nog maar een zwart beeld gaf na een update van Android 9 naar kernel versie 4.9.125 die op 22 april 2021 gereleased is.

 


heb jij het eens geprobeerd via windows pc en dan playstore

ik zie mijn 3 android tv apparaten hier gewoon staan

ik heb de test trouwens niet verwijderd maar gewoon overheen geinstalleerd (via windows pc) app store

misschien vindt je dit niet de juiste weg maar je kunt het zo ff proberen

Reputatie 7

Tja, wat is het nu, wel of niet aanwezig in de Google Play Store op dit apparaat? :thinking:

 

 

Reputatie 4
Badge +3

De meecool en mitv ondersteunen dts. 

Dat zijn geen dvd blurayspelers…

Films die ikGoed vind schaf ik aan rest is streaming.

Nu moet ik zeggen de onkyo heeft een super audio systeem die van stereo dolby maakt... 

Nadat m'n pincode door de helpdesk was gewijzigd, werkte de app eindelijk ook bij mij.

waarom de app m'n pincode niet accepteerde begrijp ik niet, de pincode werkte wel met kinderslot.

Nou ja, het werkt nu, reuze blij mee! Verlost van de draadloze verbindingsset en de crappy itv box..

Na máánden eindelijk weer tv kijken in m'n slaapkamer zonder gedoe met telefoon.

 

Is via deze app straks het EK in 4K te kijken (gebruik een Nvidia Shield)? Want helaas beschik ik niet over de juiste decoder en zijn deze ook niet leverbaar...

Reputatie 7

Is via deze app straks het EK in 4K te kijken (gebruik een Nvidia Shield)? Want helaas beschik ik niet over de juiste decoder en zijn deze ook niet leverbaar...

Nee, voor het EK in 4K heb je een 5202 of een 8001 nodig.

En overigens ook niet in 1080p50 (kanaal 109).

Reputatie 4
Badge +3

Hoezo niet 1080p50?

 

Reputatie 7

Hoezo niet 1080p50?

Omdat dat niet aangeboden wordt via de app, kanaal 109 is alleen via de TV ontvanger te ontvangen. Via de app zal je het met de gewone HD stream moeten doen. Ook dat is een full-HD stream (1920x1080) en heeft een iets hogere compressie als de gewone (1080i) HD stream op de TV ontvanger. De beeldkwaliteit is dus iets minder dan de gewone HD stream, beduidend minder dan de HD-"Glas" stream en zal ver achterblijven bij de EK kanalen 109 (HD) en 690 (4K).

Reputatie 4
Badge +3

Ah op die manier. Ik heb hier 120mb in huis. Via een andere weg is 1800p uhd 60fps te krijgen mocht de kpn stream te slecht zijn. 

Reputatie 4
Badge +3

Ben blij dat kpn mee gaat met zijn tijd wel duurt alles net wat langer... android tv is echt een uitkomt. Veel tv,s zijn analoog ingesteld dwz. De coax erin en zelf laten zoeken. Nu via android tv liefst op de tv elf werkt alles weer via de tv zonder extra,s. Op de 5202 is een uitkomst met de bleutooth ab. Kastje kan mooi weggewerkt worden maar ja je moet een 4k abbo nemen voor een paar 4k zenders. Dan pas krijg je de 5202.

 

Reputatie 6
Badge +8

Ah op die manier. Ik heb hier 120mb in huis. Via een andere weg is 1800p uhd 60fps te krijgen mocht de kpn stream te slecht zijn. 

Als een bedrijf dat doorgeeft als specificatie zou ik er in ieder geval geen abbo nemen. 1800p is geen bestaande resolutie (zal wel 1080p zijn?) en 60fps? Lekker zinloos voor Europa waar alles in 50fps wordt geschoten en uitgezonden. Als het echt zou kloppen zou dat een verschrikkelijk judder oplopen. Kan je nog beter 25fps hebben.

Reputatie 4
Badge +3

1800 typfout is 1080p . En 60h heeft zeker nut. 

Ja 50 wordt het opgenomen maar de techniek past alles weer aan. Vraag me niet hoe het werkt via de software maar ik merk het. Zeker met scrollen is het zichtbaar. Ik heb een oneplus met 90hz scherm. Dit ziet er al beter uit. 

Voorbeeld is simpel: een dvd kan ik upscalen naar 1080p. Dat is dus ook met de hz het geval. En als dit goed gebeurd is het ook mooier en soepeler 

 

 

 

1800 typfout is 1080p . En 60h heeft zeker nut. 

Ja 50 wordt het opgenomen maar de techniek past alles weer aan. Vraag me niet hoe het werkt via de software maar ik merk het. Zeker met scrollen is het zichtbaar. Ik heb een oneplus met 90hz scherm. Dit ziet er al beter uit. 

Voorbeeld is simpel: een dvd kan ik upscalen naar 1080p. Dat is dus ook met de hz het geval. En als dit goed gebeurd is het ook mooier en soepeler 

 

 

 

Zit iets anders in elkaar 60hz is voor de usa

Je krijgt dan judder (schokkend beeld) 

Reageer