De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 4
Badge

Vraagje: is het mogelijk dat het menu (gids) van de tv kastjes kan worden gebruikt via de app.

op de app in de gids redelijk gelijk alleen worden er allemaal afbeeldingen ingeladen ipv alleen de tekst. Zou denk ik dus top zijn om de gids van de kastjes naar de app te krijgen.

Reputatie 7

Vraagje: is het mogelijk dat het menu (gids) van de tv kastjes kan worden gebruikt via de app.

op de app in de gids redelijk gelijk alleen worden er allemaal afbeeldingen ingeladen ipv alleen de tekst. Zou denk ik dus top zijn om de gids van de kastjes naar de app te krijgen.

Dat is al eerder geopperd en ik hoop dat de boodschap bij KPN aangekomen is.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is reeds doorgegeven. Bedankt voor de feedback. 

Ik heb ook de app geïnstalleerd op mijn Philips Android TV, helaas valt me op dat de beeldkwaliteit een stuk slechter is dan de externe decoder. 

 

  1. Bij panning van beelden schokt het beeld, het lijkt erop dat de refreshrate niet klopt, bijvoorbeeld 60 hz i.p.v 50Hz 
  2. Als er kleuroverloop is in het beeld dan valt op dat er hele grove overgangen zijn. 

Op deze manier boet je heel veel in in kwaliteit. Het zou geweldig zijn als beide zaken verbeterd kunnen worden! 

Welke app heb ik nodig om vpn te kunnen gebruiken? Ik heb een Fritz!box 7590. In het wifi menu van de chromecast zie ik geen vpn optie. Of kan het ook via NordVPN?

Reputatie 7

Welke app heb ik nodig om vpn te kunnen gebruiken? Ik heb een Fritz!box 7590. In het wifi menu van de chromecast zie ik geen vpn optie. Of kan het ook via NordVPN?

Wat voor een VPN server heb je thuis staan?

Ik gebruik de vpn server van de Fritzbox van KPN.

Reputatie 7

Ik gebruik de vpn server van de Fritzbox van KPN.

De VPN server op een FRITZ!Box lijkt op IKE/IPSec gebaseerd te zijn.

Dit is geen gebruikelijk type in de Android wereld waar veelal de typen PPTP en L2TP/IPSec gebruikt worden. Ik ken ook niet zo één twee drie een VPN cliënt voor Android anders dan die van NCP die daarmee overweg kan.

Daarnaast lijkt de VPN server op een FRITZ!Box gemaakt te zijn om twee FRITZ!Boxen met elkaar te verbinden (zogenaamde site-2-site verbindingen) en vaak zien we daar split tunneling wat inhoud dat alleen verkeer naar het LAN van de andere zijde door de VPN tunnel gerouteerd wordt terwijl al het overige verkeer gewoon richting Internet blijft gaan.

Dat zal dan dus ook niet gaan werken. Zelf heb ik een OpenVPN server op mijn Synology NAS achter mijn EdgeRouter draaien en daarmee kan ik wel al het verkeer via die VPN tunnel routeren en dat is essentieel om een de iTV app te laten drasien alsof deze thuis draait.

Ik gebruik de vpn server van de Fritzbox van KPN.

De VPN server op een FRITZ!Box lijkt op IKE/IPSec gebaseerd te zijn.

Dit is geen gebruikelijk type in de Android wereld waar veelal de typen PPTP en L2TP/IPSec gebruikt worden. Ik ken ook niet zo één twee drie een VPN cliënt voor Android anders dan die van NCP die daarmee overweg kan.

Daarnaast lijkt de VPN server op een FRITZ!Box gemaakt te zijn om twee FRITZ!Boxen met elkaar te verbinden (zogenaamde site-2-site verbindingen) en vaak zien we daar split tunneling wat inhoud dat alleen verkeer naar het LAN van de andere zijde door de VPN tunnel gerouteerd wordt terwijl al het overige verkeer gewoon richting Internet blijft gaan.

Dat zal dan dus ook niet gaan werken. Zelf heb ik een OpenVPN server op mijn Synology NAS achter mijn EdgeRouter draaien en daarmee kan ik wel al het verkeer via die VPN tunnel routeren en dat is essentieel om een de iTV app te laten drasien alsof deze thuis draait.

Och, inderdaad. Bedankt voor je reactie. Ik heb idd ook wel een open vpn servertje ´ in de kast liggen en zal daar eens mee experimenteren.

Badge

Beste leden, ik krijg om de haverklap deze melding en moet daarna de KPN app op mijn Samsung TV (The Frame) opnieuw installeren en dan doet hij het wel weer. Er zijn dagen dat de app prima werkt, direct maar nu zijn er weer dagen achter elkaar dat ik deze foutmelding krijg: 

 

Goedemorgen,  dit gebeurd mij ook met regelmaat en toevallig of niet ik heb dus ook een Samsung Frame.  Wie weet kunnen ze ons helpen. Na herinstalleren van de app werkt hij wel weer.

Reputatie 7
Badge +20

Steeds opnieuw installeren lijkt mij niet de bedoeling. Ik zal dit doorgeven aan de ontwikkelaars. Bedankt voor het delen. 

Wanneer nodig mogen ze contact opnemen als er meer informatie nodig is om te helpen.

Vandaag start de app helemaal niet op. Zwart beeld. Na opnieuw instaleren Werkt hij weer.  Ik vermoed dat het in de standby stand te maken heb (schilderij modus, en de compleet uit stand) maar dat laat ik aan de experts over ;)

Reputatie 7

... de compleet uit stand ...

Welke "compleet uit stand"?

Als je de afstand bediening 5 seconde ingedrukt houd, dan gaat de tv op uitstand/standby zonder dat hij detecteerd dat er iemand is en op schilderijstand  springt. Lastig uitleggen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoelde zeggen.

Badge

Vandaag start de app helemaal niet op. Zwart beeld. Na opnieuw instaleren Werkt hij weer.  Ik vermoed dat het in de standby stand te maken heb (schilderij modus, en de compleet uit stand) maar dat laat ik aan de experts over ;)

Wij hebben zelf ook The Frame van Samsung. Maar zowel in stand-by als schilderijmodus ervaren wij regelmatig ‘Deze webpagina is niet beschikbaar.’

“Kan de pagina niet laden. Https://smarttv.tv.kpn.com/v/gladiator/build/samsung-tizend-default/index.html?ftc=8.60 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of naar een nieuwe URL verplaatst.”.

De app wordt niet vernieuwd/geupdate bij wijzigingen, denk ik

Reputatie 7
Badge +20

@edwinstevens, ik heb dit al eens gemeld. Ik wacht nog op reactie. Hopelijk snel duidelijkheid. 

Badge

@edwinstevens, ik heb dit al eens gemeld. Ik wacht nog op reactie. Hopelijk snel duidelijkheid. 

Dankjewel voor het melden!

Ik heb bij KPN een 4K abonnement en het pluspakket. De smart-tv app staat mij erg aan. Het is echter nog niet mogelijk 4 K te kijken of het pluspakket te gebruiken, daarvoor moet ik alsnog met het kastje kijken.

 

Mijn vraag is of en wanneer ik mijn abonnement volledig kan benutten bij het gebruik maken van de smart tv app.

 

Reputatie 7

Mijn vraag is of en wanneer ik mijn abonnement volledig kan benutten bij het gebruik maken van de smart tv app.

Dat zal nog jaren gaan duren als het al ooit komt.

Het is een bewuste keuze vsn KPN om de beeldkwaliteit en functionaliteit van de smart-TV apps minder te laten zijn dan die van de TV ontvangers.

Dat heeft alles te maken met de netwerkbelasting. Die zou namelijk exploderen als iedereen via de app zou gaan kijken.

@WD23

Het pluspakket is gewoon te gebruiken

(als je die actief hebt in je abonnement) 

Je kunt het aanbod vergelijken als de itv app voor telefoon/tablet

 

 

@WD23

Via de app in de Samsung hier kan ik gewoon over zenders en on demand van pluspakket beschikken. Ook via app in phone en via tv.kpn.com.

De kans dat 4k (bij kpn) via die route beschikbaar komt acht ik zéér klein. (zie ook uitleg wjb)

Reputatie 7
Badge +21

Ik dacht, ach laat ik die app eens installeren op mijn Philips, maar 'kon hem nergens vinden….
Android versie nagekeken en dat is versie 9.0 dus dat moest goed zijn.  Uiteindelijk toch gevonden.
Werkt prima, maar het nut zie ik er niet van in want ik heb de TV-ontvanger er onder staan :yum:
Maar diegene die er geen ontvanger onder willen is het een mooie optie voor.
Oh werkt de 4K dan ook?
Vanavond even testen want ik moet zo weg.

Dankjewel voor jullie reacties. Fijn dat ik het pluspakket kan gebruiken met de app. Voor wat betreft 4k: hoe kan het dat Netflix dit wel kan aanbieden zonder kastje? En wat als KPN alle kastjes vervangt door de app? Komt er dan niet voldoende bandbreedte beschikbaar?

 

 

Reageer