De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7

1800 typfout is 1080p . En 60h heeft zeker nut. 

In Europa kan je beter 50Hz gebruiken dan 60Hz. 

Reputatie 4
Badge +3

60fps... 60 frames per seconde daar gaat het om..

Gaat om beeldverversing die het apparaat uitstuurt. 

Ps telefoon gaan ook naar 120hz. En geen judder…

Maar zoals ik al zei hoe het softwarematig in zijn werk gaat weet ik niet alleen merk ik dat alles vloeiender werkt zodra de 60fps in beeld staat in mijn samsungtv.. 

Reputatie 7

60fps... 60 frames per seconde daar gaat het om..

Precies en in Europa levert 50fps een beter resultaat dan 60fps.

De televisies op de Europese markt hebben een framerate die een veelvoud van 50Hz is en daarmee hoeven er bij 50fps dus geen frames bijbedacht of gedropped te worden. Vandaar dat 50fps een beter resultaat geeft dsn 60fps.

Reputatie 4
Badge +3

Dat geld alang niet meer . Ik merk 60fps is vloeiender als 50fps .  Maar goed er kan 60 in beeld staan maar wat is het werkelijk.... Vergelijken met d chromecast 3 op 50fps is de mitv veel beter in beeldkwaliteit 

Reputatie 4
Badge +3

Mar de topic gaat over de kpn smart app.... ,,,😀

Reputatie 7

Dat geld alang niet meer . 

Natuurlijk geldt dat nog steeds en het zal vooral zichtbaar zijn bij horizontal panning.

Hoezo niet 1080p50?

Omdat dat niet aangeboden wordt via de app, kanaal 109 is alleen via de TV ontvanger te ontvangen. Via de app zal je het met de gewone HD stream moeten doen. Ook dat is een full-HD stream (1920x1080) en heeft een iets hogere compressie als de gewone (1080i) HD stream op de TV ontvanger. De beeldkwaliteit is dus iets minder dan de gewone HD stream, beduidend minder dan de HD-"Glas" stream en zal ver achterblijven bij de EK kanalen 109 (HD) en 690 (4K).


dat is toch jammer dat kpn niet die voetbal op 4k kan streamen voor 1 zender

netflix kan wel veel in 4k aan bieden

het moet toch kunnen via een app (zonder ontvanger)

ik ben voorstander om een voetbal kanaal te hebben via Android tv

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Er zijn apps die 4k streamen . Hoe goed die zijn en of ze legaal zijn ben ik niet van op de hoogte

 

Reputatie 7

dat is toch jammer dat kpn niet die voetbal op 4k kan streamen voor 1 zender

Wat mij betreft volstrekt logisch wetende dat (vrijwel) iedereen vast en zeker live zal kijken en dat er via de TV ontvanger dus gebruik gemaakt kan worden van IGMP multicasts terwijl de app alleen met unicasts kan werken.

Reken dan maar eens uit wat dat betekent voor de netwerkbelasting van het iTV platform wetende dat een 4K stream bij KPN zo'n 26Mbps vergt.

Stel dat er 1 miljoen televisies live afgestemd zijn op die EK uitzendingen dan betekent dat bij IGMP multicasts een netwerkbelasting van 26Mbps terwijl dat bij unicasts dan zo'n 26Tbps vergt. Ik hoop dat je begrijpt dat er dus iets meer bij komt kijken.

Zojuist ITV for Android geinstalleerd op zowel Chromecast met Android TV als op smarttv van Philips.

Een paar vragen en opmerkingen:

* klopt het dat de zenderlijst niet verder gaat dan 538?

* komen er meer opties in het instellingen menu? Is nu wel erg karig.

* gaat dit product ook integraal deel uit maken van het KPN product dat door Budget Alli-in-1 wordt aangeboden?

* komen er nog verbeteringen in de TV gids? Met name een beknopt overzicht zoals nu wordt geboden op de Arris Settopbox zou welkom zijn.

 

Mvg,

Hans de Groot

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7

* klopt het dat de zenderlijst niet verder gaat dan 538?

- Dat klopt.

* komen er meer opties in het instellingen menu? Is nu wel erg karig.

- Ooit vast wel.

* gaat dit product ook integraal deel uit maken van het KPN product dat door Budget Alli-in-1 wordt aangeboden?

- De smart-TV app is beschikbaar als je ook een ITV abonnement bij KPN hebt.

* komen er nog verbeteringen in de TV gids? Met name een beknopt overzicht zoals nu wordt geboden op de Arris Settopbox zou welkom zijn.

- Ik hoop het want de gebruiksvriendelijkheid van de huidge gids met die tegels is rampzalig.

 

hgrootnl schreef: * komen er nog verbeteringen in de TV gids? Met name een beknopt overzicht zoals nu wordt geboden op de Arris Settopbox zou welkom zijn.-

wjb schreef: Ik hoop het want de gebruiksvriendelijkheid van de huidge gids met die tegels is rampzalig.

Mee eens. Waarom kan ie niet gewoon zo zijn als op de laptop (website tv.kpn.com/tv-gids). Die is véél praktischer.

@Jeroen-bart Engelen :wink: .

Reputatie 7
Badge +8

hgrootnl schreef: * komen er nog verbeteringen in de TV gids? Met name een beknopt overzicht zoals nu wordt geboden op de Arris Settopbox zou welkom zijn.-

wjb schreef: Ik hoop het want de gebruiksvriendelijkheid van de huidge gids met die tegels is rampzalig.

Mee eens. Waarom kan ie niet gewoon zo zijn als op de laptop (website tv.kpn.com/tv-gids). Die is véél praktischer.

@Jeroen-bart Engelen :wink: .

Ik zie wat je probeert te doen, maar ik denk dat de moderators dit soort suggesties beter kunnen doorgeven dan ik :smile:

De Android TV app wordt door een heel ander team gebouwd, ik ken die developers niet en ben slechts recent zijdelings betrokken geraakt bij dit project omdat ze wat functionaliteit die op de STB bestaat ook willen gaan bouwen en dan hebben ze te maken met systemen van mijn team.

Ik gok dat suggesties in deze discussie netjes worden verzameld en doorgegeven aan het juiste team door de moderators.

Reputatie 7

De Android TV app wordt door een heel ander team gebouwd, ik ken die developers niet en ben slechts recent zijdelings betrokken geraakt bij dit project omdat ze wat functionaliteit die op de STB bestaat ook willen gaan bouwen en dan hebben ze te maken met systemen van mijn team.

@Jeroen-bart Engelen, maak me blij en zeg dat ze HD-"Glas"-op-1 gaan ontwikkelen zodat ik na bijna drie jaar eindelijk mijn opnames terug kan gaan kijken via de iTV app. 

En nu je hier toch bent, wanneer gaan we op de TV ontvangers HD-"Glas"-op-1 zien?

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @wjb 

Ik kan helaas niet veel zeggen over toekomstige, nog niet aangekondigde, ontwikkelingen. Volgens mij zit jij in een expert groep toch? Dan is de kans groot dat jij het zelfs eerder weet dan ik als het gaat gebeuren :-)

Reputatie 5
Badge +5

Vandaag loopt het eindelijk wat beter. Geen haperend beeld en loopt het synchroon. 

 

Geinstalleerd op Philips 55OLED804. Ervaar (ongeveer) om de 4 seconden een korte maar iritante 'stutter' in het beeld. Na ca. twee minuten lijkt dit over te zijn. Verder lijkt audio/video net niet in sync te zijn.

Reputatie 5
Badge +5

@FBERG Ik heb het idee dat dit vooral op televisies van philips is.

@FBERG Ik heb het idee dat dit vooral op televisies van philips is.

die mogelijkheid bestaat, maar kan ook ook niet bestaan… 

Waarom heb je dit idee? Kun je dit onderbouwen of heb je 't ergens anders ook gelezen?

Deze TV streamt bij mij alle videoplatformen zonder problemen tot nu toe middels GoogleTV.

Geinstalleerd op Philips 55OLED804. Ervaar (ongeveer) om de 4 seconden een korte maar iritante 'stutter' in het beeld. Na ca. twee minuten lijkt dit over te zijn. Verder lijkt audio/video net niet in sync te zijn.

Bekabeld of Wi-Fi?

Reputatie 5
Badge +5

@FBERG zelf ook een philips en heb dit regelmatig. Op dit en andere forums ook gelezen dat Philips dit probleem heeft. 

Het betreft een bekabelde aanlsuiting Henk2304. En wat ik al zei: op Netflix, Prime video en youTube stream ik 4K materiaal zonder ook maar een enkele hick-up. Ik vind het daarom wat kort door de bocht om dan direct te zeggen dat alle Philips modellen dit exact genoemde probleem hebben (@Meneertje). Hopelijk is deze feedback voor KPN iets om mee te nemen voor deze beta release en ‘t verder te onderzoeken.

Reputatie 5
Badge +5

@FBERG Kort door de bocht of niet. Ik constateer dit. Vind het opvallend. 

Reputatie 6
Badge +8

@FBERG Kort door de bocht of niet. Ik constateer dit. Vind het opvallend. 

Inderdaad. Dat zou betekenen dat KPN op een of andere manier iets niet goed doet :P

Overigens hier geen problemen op mijn 65OLED803 van Philips. Alleen dat de interface een tikkie traag reageert en dat 720p niet echt optimaal is.

@FBERG

Ik heb dit zelfde probleem op mijn Philips tv

Ondervind dat ook met kodi op deze tv

Dat hikken van de kpn app kun je goed zien met de lopende balk text bij rtlz

Ik heb dit probleem ook bij de nvidia shield tv pro 2019 iets minder

Tv heeft een 100mbit lan verbinding

De nvidia shield tv pro heeft 1gbit lan verbinding

Merk het ook op de mi stick

Die heb ik er nu even niet meer achter zitten

Reageer