De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 2
Badge

Leuk idee zo’n app maar de beeldkwaliteit is echt stukken slechter dan de ‘glas HD’ zenders, ik ga ‘m dus niet gebruiken.

Leuk idee zo’n app maar de beeldkwaliteit is echt stukken slechter dan de ‘glas HD’ zenders, ik ga ‘m dus niet gebruiken.

Precies, dat zeg ik ook al tijden en niet alleen de beeldkwaliteit is minder, ook de mogelijkheden zijn beperkter. De app is vooral leuk op een (kleine) extra tv en als back-up.

Reputatie 1

Leuk die Android TV app, maar waarom de beperking dat deze alleen via het KPN netwerk gebruikt mag worden. Wij hebben recentelijk een Nvidia Shield gekocht om het streamen te vereenvoudigen, maar moesten alsnog het beeld van de KPN iTV app casten om een uitzending terug te kunnen kijken (op vakantie adres). Toen we hoorden/lazen dat er nu ook een Android TV app beschikbaar is gekomen hebben we deze gelijk proberen te installeren op de Nvidia Shield, maar als je niet op het KPN netwerk zit (ondanks dat wij wel een KPN abonnement hebben), dan kun je deze niet gebruiken.

Leuk die Android TV app, maar waarom de beperking dat deze alleen via het KPN netwerk gebruikt mag worden. Wij hebben recentelijk een Nvidia Shield gekocht om het streamen te vereenvoudigen, maar moesten alsnog het beeld van de KPN iTV app casten om een uitzending terug te kunnen kijken (op vakantie adres). Toen we hoorden/lazen dat er nu ook een Android TV app beschikbaar is gekomen hebben we deze gelijk proberen te installeren op de Nvidia Shield, maar als je niet op het KPN netwerk zit (ondanks dat wij wel een KPN abonnement hebben), dan kun je deze niet gebruiken.

Gebruik een vpn naar je thuisnetwerk 

Reputatie 7

Leuk die Android TV app, maar waarom de beperking dat deze alleen via het KPN netwerk gebruikt mag worden. 

Niet alleen een beperking via het KPN netwerk maar een beperking voor jouw thuisnetwerk.

Ook wel logisch want anders werk je abonnement sharing in de hand en dat is commercieel gezien natuurlijk niet handig.

Wat je natuurlijk wel kunt doen is thuis een VPN servertje plaatsen die draait op bijvoorbeeld een Raspberry Pi of een Synology NAS en jouw Nvidia Shield via die VPN server laten communiceren. 

Leuk idee zo’n app maar de beeldkwaliteit is echt stukken slechter dan de ‘glas HD’ zenders, ik ga ‘m dus niet gebruiken.

Precies, dat zeg ik ook al tijden en niet alleen de beeldkwaliteit is minder, ook de mogelijkheden zijn beperkter. De app is vooral leuk op een (kleine) extra tv en als back-up.

En toch zal het mooi zijn als het in de toekomst 100% goed werkend wordt 

Zie het maar zo als met een ci module en het gebruik van de ingebouwde tuner

Zonder kastjes

Dat was dan niet interactive (canaldigitaal) schotel (gebruik ik) 

Maar ik hoop met smart dat er zoiets in een app komt ooit

Het is een leuke stap van kpn en vindt het wel mooi dat deze stap gezet is

 

Net de app geïnstalleerd op mijn Sony tv uit 2017. Na invoeren abonnementsnummer en pincode gebeurt er niet veel, blijft in een opstartmodus.

 

kom ik even terug op de gids.. na inmiddels een week puur via de app tv kijken mis ik een zeer fijne functie. namelijk via de ontvanger kijk ik naar huidige programma tijdens gids lezen. via app ga je naar gids dan stop je met tv kijken. niet leuk

Reputatie 7

kom ik even terug op de gids.. na inmiddels een week puur via de app tv kijken mis ik een zeer fijne functie. namelijk via de ontvanger kijk ik naar huidige programma tijdens gids lezen. via app ga je naar gids dan stop je met tv kijken. niet leuk

De app is ook absoluut geen volwaardige vervanger van de TV ontvanger. Wil je optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden en beeldkwaliteit van iTV van KPN dan raad ik je aan om gewoon een TV ontvanger te gebruiken en al helemaal als je een glasvezel aansluiting hebt.

kom ik even terug op de gids.. na inmiddels een week puur via de app tv kijken mis ik een zeer fijne functie. namelijk via de ontvanger kijk ik naar huidige programma tijdens gids lezen. via app ga je naar gids dan stop je met tv kijken. niet leuk

De app is ook absoluut geen volwaardige vervanger van de TV ontvanger. Wil je optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden en beeldkwaliteit van iTV van KPN dan raad ik je aan om gewoon een TV ontvanger te gebruiken en al helemaal als je een glasvezel aansluiting hebt.

laat duidelijk zijn ik heb een ontvanger maar nu in deze beta geven we door wat we ervaren en wensen. denk dat velen voorkeur hebben voor een uniform manier van content consumeren. als je dat door Android tv doet een KPN slechts een van de tig apps is van je lijst, dan ga je doelen op een absolute vervanging van de ontvanger. qualiteit is hierbij van minder belang voor mij want ik merk geen verschil tussen beeld via app en ontvanger. mijn 2 cents

ik merk geen verschil tussen beeld via app

@viknemeth . Qua scherpte en kleur t.o.v. de decoder kanalen 1 t/m 10 misschien niet. Want het is allebei 1080i. Bijna gelijk: via de decoder 7,5 Mb/s H.264 en via de app 5 Mb/s H.264. Daardoor… is het beeld via de app écht minder vloeiend. Laatst tennis gekeken via Chromecast, wat gelijk is aan de app IN een tv, maar de bal vliegt niet helemaal vloeiend.

En helemaal goed beeld heb je via de glasvezel met de decoder: 12,5 Mb/s H.264 via 661 t/m 670 voor de eerste 10 zenders.

 

Reputatie 7

ik merk geen verschil tussen beeld via app

@viknemeth. Qua scherpte en kleur t.o.v. de decoder kanalen 1 t/m 10 misschien niet. Want het is allebei 1080i. Bijna gelijk: via de decoder 7,5 Mb/s H.264 en via de app 5 Mb/s H.264. Daardoor… is het beeld via de app écht minder vloeiend. Laatst tennis gekeken via Chromecast, wat gelijk is aan de app IN een tv, maar de bal vliegt niet helemaal vloeiend.

En helemaal goed beeld heb je via de glasvezel met de decoder: 12,5 Mb/s H.264 via 661 t/m 670 voor de eerste 10 zenders.

Een HD stream via de TV ontvanger vergt 7,1Mbps en via de app ligt dat iets boven de 6Mbps. Dat verschil is dus nog iets kleiner dan PeterG schetst. Toch deel ik zijn mening dat de beeldkwaliteit via de app beduidend minder is dan via de TV ontvanger en je jezelf mijns inziens echt tekort doet door de app te gebruiken en al helemaal als je een glasvezelaansluiting hebt.

Reputatie 2

Ik gebruik de Nvidia Shield TV. Dat is een klein monstertje. Heb een tijdje Canal Digital via Nvidia Shield TV gehad, maar de kwaliteit er van was ruk. Dus een tijdje de Arris VIP5202 gebruikt, maar we doen alles met de Shield, dus TV is echt wel een verrijking. Kan de Arris in de kast. Het verschil in kwaliteit is op mijn Oled uit 2020 en de Shield amper te zien. Zelfs voetbal in 4K. Ik zeg boeiend voor de paar programma's die wij kijken zoals het nieuws. Het zou natuurlijk wel helemaal af zijn als de 4K zender die je nu wel kunt selecteren (Nederland 1 4K) het ook echt deed op mijn Shield, want het is bedraad aangesloten en krijgt 500 MB binnen. Dus als Netflix Dolby Vision het doet, dan zou Nederland 1 4K het ook gewoon moeten doen. Geef dan ook gelijk Dolby Digital en Atmos door als de testzenders in de lucht zijn, want dat was wel gaaf met het Songfestival. KPN is in mijn ogen vooruitstreven en goed bezig! 

@Simonantonanton 

KPN gaat echt geen 4k via de app ofzo doorgeven. Dan gaat het vele Tb's kosten. Want dat zijn unicasts.

4k is en blijft voorbehouden aan de ontvangers, die werken met multicast. Dan kan er één stream verzonden worden en als iedereen live kijkt is het 25 Mb/s…………. Zelfs voor een miljoen ontvangers.

@MODERATOR

Het wordt nu wel tijd dat SLAM! in de juiste verhouding op de app komt. Via de phone en de laptop klopt het niet! Maar ook via de App in mijn Televisie is Slam! helemaal verkeerd. Namelijk 16:9 beeld versmald tot 4:3. Niet om aan te zien. Via de laptop klopt het ook niet!

Het is alleen juist via Chromecast en via de ontvanger met Slam!.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, goed dat je dit even aangeeft @PeterG, ik ga dit signaal doorgeven aan de iTV mensen!

Ik weet dat het nog niet ondersteund wordt, maar ik heb een tijd de app (via APK) prima op mijn Google Chromecast (met GoogleTV) kunnen gebruiken. Maar nu start hij niet meer op (zwart scherm, na tijd android logo linksboven). Mogelijk is het gestopt met werken na de laatste update van de chromecast (weet ik niet zeker).

Zou heel graag standaard op deze manier TV kijken. Meer mensen met dit probleem? Heb data / cache voor de app al een keer verwijderd.

Enneh, de app zelf al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, @NIOT ?

En ook WELKOM op het forum :grinning::bouquet: .

Reputatie 7
Badge +20

@MODERATOR

Het wordt nu wel tijd dat SLAM! in de juiste verhouding op de app komt. Via de phone en de laptop klopt het niet! Maar ook via de App in mijn Televisie is Slam! helemaal verkeerd. Namelijk 16:9 beeld versmald tot 4:3. Niet om aan te zien. Via de laptop klopt het ook niet!

Het is alleen juist via Chromecast en via de ontvanger met Slam!.

Zou nu opgelost moeten zijn! :blush:

Ja, @Maja_ 

Gelukkig! 

https://tv.kpn.com/play/LIVE/876418486

Enneh, de app zelf al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, @NIOT ?

En ook WELKOM op het forum :grinning::bouquet: .

Thanks. De app helemaal verwijderen en opnieuw installeren heeft geholpen. Fijn.

 

-- Niels

Reputatie 4
Badge +1

Ik gebruik de app al enige tijd op mijn Samsung TV en dat werkt prima, behalve gister- en eergisteravond. Scherm bleef op “laden”, terwijl de app vanmorgen gewoon gelijk opstartte.

Uiteindelijk dus maar naar het EK gekeken via NPO Plus. Kan het zijn dat dit aan de drukte ligt?

Uiteindelijk dus maar naar het EK gekeken via NPO Plus. Kan het zijn dat dit aan de drukte ligt?

Geen ontvanger? Dat kijkt toch een stuk beter.

Reputatie 4
Badge +1

Uiteindelijk dus maar naar het EK gekeken via NPO Plus. Kan het zijn dat dit aan de drukte ligt?

Geen ontvanger? Dat kijkt toch een stuk beter.

Jawel, maar het gaat hier om een TV op de slaapkamer. 

Daar voldoet de app (tot nu toe) voor en scheelt weer een apparaat.

Wanneer worden de mankementen van de iTV app nou eens aangepakt?

Het lijstje word alleen maar langer en er word niets aan gedaan. Tizen update afwachten vind ik wel een erg gemakkelijk antwoord. Het kan niet alleen aan de OS van de tv liggen

  • Doorspoelen in opnames blijft constant hangen.
  • Opname terugkijken onderbreken en later op zelfde punt verder gaan, gaat haast nooit goed. Dus weer doorspoelen, dat blijft weer hangen dan!
  • Discovery kanaal live kijken en om de paar minuten weer "sorry kan deze video niet laden"
  • Webpagina niet beschikbaar om de zoveel dagen.

En voordat de overduidelijke vragen gesteld worden.

  • Glasvezel aansluiting met perfecte demping waarden en 200/200 profiel.
  • TV aangesloten met UTP rechtstreeks op V10 modem. Overige apps (Netflix, prime, etc) hebben 0 issues. Via Wifi zelfde problemen.
  • TV firmware up to date.
  • App up to date.

*Admin: samengevoegd met Smart TV topic

 

Reageer