De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Er bestaat ook een verdeler die voor de chromecast waar je de utp op aan kan sluitwn.

stremen van mijn telefoon naar de chromecast werkt wel, maar daarom heb deze google chromecast gekocht om vauit de tv de programmas te kiezen ipv via mijn telefoon

 


start eens de nieuwe chromecast opnieuw op 

Reputatie 7

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Waar staat dat dan?

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Waar staat dat dan?

Zie screenshot

Reputatie 7

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Waar staat dat dan?

Zie screenshot

Ik zie het niet staan, ik zie staan dat de smart-TV app alleen werkt via jouw vaste Internet aansluiting van KPN en niet via bijvoorbeeld een 4G mobiele aansluiting van KPN of een aansluiting van iemand anders. Het gaat dus niet om de soort de verbinding van de smart-TV en jouw thuisnetwerk (wifi of bekabeld) maar om het type van de aansluiting op het netwerk van KPN (4G of vast).

@Cisco67

Er staat alleen “verbonden met je vaste internet van kpn”. Dat kan dus ook via wifi, want ook dan is ie verbonden met het vaste internet van kpn. Wat @wjb zegt klopt als een bus.

Als jouw tv dus met wifi verbonden is met de wifi van de Experiabox zou het gewoon moeten werken. Als alles tenminste bij jouw adres hoort….. Dus het itv-abonneenummer moet overeenkomen met wat op dat adres (onder dat IP) wordt gebruikt.

Deze melding suggereert dat dat niet zo is.

@ wjb. Bovenaan die pagina staat dat die adapter, met UTP aansluiting, niet meer beschikbaar is.

Reputatie 7

 

@ wjb. Bovenaan die pagina staat dat die adapter, met UTP aansluiting, niet meer beschikbaar is.

Dan gebruik je bijvoorbeeld deze al ben ik geen fan van Aliexpress.

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk al een tijdje via de app, ik zou het wel handig vinden als je de app start naar:

”Nu op TV” gaat i.p.v. naar het huisje. (home) want dan heb je de zenders die aan het uitzenden zijn. Als de app gestart is dan moet ik eerst van het huisje naar “Nu op TV” in de linkse balk, en dan de zender kiezen die ik wil zien. En ik wil graag dat als de app is gestart naar de zender die ik wil kijken.

Misschien in de “instellingen” dat je dit kan aanvinken bij het starten van de app gelijk naar: “Nu op TV”.

Reputatie 7
Badge +22

Trouwens we moeten inloggen met ons abonnementsnummer en pincode, waarom zijn dan de 4K zenders dan niet meegegaan? Dat moet toch kunnen, aan de hand van abonnementsnummer en pincode kan KPN zien welke tv pakket een klant heeft. Zou fijn zijn dat dan ook de 4K zenders dan tevoorschijn komen. Kanaal 109 die tijdelijk actief is staat er wel bij, maar werkt niet, ook al is het een 4K tv met HDR-functie.

Reputatie 7

Trouwens we moeten inloggen met ons abonnementsnummer en pincode, waarom zijn dan de 4K zenders dan niet meegegaan? 

Omdat het netwerk van KPN dan volledig overbelast zou raken.

Zie ook dit eerdere bericht van mij.

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis Schreve Gaan we noteren en doorgeven!

Trouwens we moeten inloggen met ons abonnementsnummer en pincode, waarom zijn dan de 4K zenders dan niet meegegaan?

Via de iTV en Smart TV app geven we geen 4K zenders door om de reden die wjb noemde.

Reputatie 3
Badge +1

Wat enorm gaaf dat dit nu eindelijk ook voor mijn Sony Smart TV beschikbaar is. Echt heel blij. het installeren van de app was een makkie. Het inloggen met abonnementsnummer en pincode was nog het meest tijdrovend :-}}. Ik ga het de komende maanden eens verkennen en testen allemaal. Dank voor deze geweldige toepassing. Echt gaaf.

Reputatie 3
Badge +1

Vanmorgen de Android TV app uitgeprobeerd op mijn Sony Bravia en ik ben echt onder de indruk. Het menu is makkelijk te begrijpen als je jezelf daar even op oriënteert. Een behoorlijk intuïtief menu. Beeld en geluid van de KPN Android app zijn heel goed, je opgenomen programma’s bekijken gaat heel goed. Echt een aanwinst waarmee ik nog meer uit mijn Smart TV kan halen dan ik al deed. Ik krijg alleen niet helemaal duidelijk of je via de Android app ook UHD / 4K zenders kan bekijken. Daar moet ik nog even induiken. Of dit betekent dat ik 1 van onze vaste mediaboxjes kan gaan inleveren daar ben ik nog niet uit. Dat scheelt mogelijk in kosten en energie verbruik. Aan de andere kant heb je als je beiden gebruikt altijd 1 backup mocht er in een van beiden een storing spelen. Echt geweldig dat KPN zijn Glasvezel TV klanten deze mogelijkheid biedt. Ik vind het een aanwinst

Nee, geen 4k/UHD via de apps. Ook geen radio, TT etc. En een lagere beeldkwaliteit, eigenlijk een 4k-toestel onwaardig. Daarom is de app voor mij alleen geschikt voor nood als de ontvanger het niet doet. 

Reputatie 7

Of dit betekent dat ik 1 van onze vaste mediaboxjes kan gaan inleveren daar ben ik nog niet uit. Dat scheelt mogelijk in kosten en energie verbruik. 

De beeldkwaliteit van de app is beduidend minder dan die van de TV ontvanger dus alleen daar al om zou ik altijd een TV ontvanger gebruiken en de app links laten liggen.

Daarnaast zijn er een aantal zenders niet te bekijken via de app. Denk hierbij aan de Engelse en Duitse publieke zenders maar ook SBS 9.

Aangezien je het opnemen pakket hebt zal je alleen kunnen besparen bij 3 of meer TV ontvanger. Het opnemen pakket is immers gratis vanaf 2 TV ontvangers.

Reputatie 1
Badge

@wjb SBS 9 is gewoon via de smart app te zien.:wink:

De app werkt erg fijn. Bij vooruit spoelen of terug spoelen zie je helaas geen klein beeld mee lopen en is het gokken wanneer je bij het begin van het programma bent. Komt deze optie nog?

De app werkt erg fijn. Bij vooruit spoelen of terug spoelen zie je helaas geen klein beeld mee lopen en is het gokken wanneer je bij het begin van het programma bent. Komt deze optie nog?

 

Reputatie 3
Badge +1

De ITV KPN voor Android draait sinds 3 dagen op mijn Sony Bravia TV. Deze televisie is bekabeld / rechtstreeks aangesloten op glasvezel (1 GBit/s). De app werkt geweldig en elke dag dat ik hem gebruik begrijp ik de app beter en “wandel” er makkelijker doorheen. Het geluid van de app is geweldig, het beeld is goed. Minpuntjes waar naar mijn mening aan gewerkt zou kunnen worden is het opstarten. Als ik het opstarten van de KPN ITV app vergelijk met de snelheid waarmee de NPO Start opstart dan is dat wel een wereld van verschil. Het opstartlogo in de KPN ITV App is wel enorm snoepgoed voor het oog moet ik zeggen. De KPN ITV Android Tv app geeft de KPN look and feel heel goed weer naar mijn mening. Wat ik ook wel mis zijn bij instellingen de mogelijkheden om althans te zien op welke beeldkwaliteit de KPN ITV app weergeeft. Dat zou mooi zijn want nu is totaal niet te zien op welke beeldkwaliteit deze KPN Android ITV app uitzendt. Het logo van de app kan wat beter naar mijn mening. Dat is wat sober en daar mist de KPN look and feel wel naar mijn mening. Nogmaals erg blij met deze app. Echt een toevoeging voor mijn kijkplezier.

Reputatie 3
Badge +1

Of dit betekent dat ik 1 van onze vaste mediaboxjes kan gaan inleveren daar ben ik nog niet uit. Dat scheelt mogelijk in kosten en energie verbruik. 

De beeldkwaliteit van de app is beduidend minder dan die van de TV ontvanger dus alleen daar al om zou ik altijd een TV ontvanger gebruiken en de app links laten liggen.

Daarnaast zijn er een aantal zenders niet te bekijken via de app. Denk hierbij aan de Engelse en Duitse publieke zenders maar ook SBS 9.

Aangezien je het opnemen pakket hebt zal je alleen kunnen besparen bij 3 of meer TV ontvanger. Het opnemen pakket is immers gratis vanaf 2 TV ontvangers.

Ik weet niet welke versie van de KPN ITV Android app jij hebt maar alle zenders zijn gewoon te bekijken bij mij. De BBC’s, BBC First, SBS6 en alle andere commerciëlen. CNN en AlJazeera ook trouwens. 

Reputatie 3
Badge +1

Goedemorgen, weer even een update over de KPN android ITV app. We gebruiken de app nu een dag of 4 en gisterenmiddag hadden we voor het eerst een probleem met de app. Rond 16:30 kregen we de app niet meer opgestart. Als we dat probeerden lukte dat niet maar zagen we in de linkerbovenkant van ons tv scherm (Sony Bravia) een android symbooltje. Ik noem dat altijd de Android kikker. De app deed niets meer. Ook vanmorgen was de app niet in orde, deed niets. Zojuist de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Daarna waren alle eerdere problemen verdwenen en starte de app moeiteloos op. Wat vervelend was dat is dat je bij zo’n nieuwe installatie ook al je favoriete zenders weer opnieuw moet kiezen. Dat voelt echt vervelend. Ik weet niet of daar iets aan te doen valt. Verder werkt de app nu weer naar behoren hebben we het idee. 

Reputatie 7

Je bent absoluut niet de enige die problemen ervaart met de iTV app.

Het is ook niet voor niets dat KPN aangeeft dat de app nog een bètaversie is.

Ik snap ook oprecht niet dat mensen kiezen voor het gebruik van die app op de primaire televisie wetende dat de beeldkwaliteit beduidend minder is dan via een TV ontvanger en dat ook de functionaliteit van de app nog niet kan tippen aan de functionaliteit van de TV ontvanger.

De app is leuk als fall-back in het geval dat je TV ontvanger de geest geeft of op de (spaarzaam gebruikte) televisie in de slaapkamer, maar mijns inziens absoluut niet geschikt als alternatief voor de TV ontvanger bij de televisie in de woonkamer.

Reputatie 3
Badge +1

Het valt me op dat de synchronisatie van de KPN Android ITV app bij de BBC programma’s die zijn opgenomen niet klopt. Geluid loopt voor op het beeld, niet veel maar het valt wel meteen op. Er is bij het instellingen Menu van de Android KPN ITV app geen mogelijkheid dit zelf bij stellen. 

Dat zul je bij de apps ook niet snel vinden. De ontvangers zijn (niet alleen bij kpn) mainstream, de apps zijn daar aanvullend aan (voor een 3de of 4de toestel) maar niet bedoeld als vervanging. 

Reputatie 7
Badge +7

Gisteren een nieuwe tv moeten kopen omdat de vorige het had begeven.

Vanmorgen op de tv de itv-app geïnstalleerd. Ik ga er straks nader naar kijken en ermee stoeien. Het is in elk geval een aardig alternatief voor het geval er een storing is met de tv-ontvanger.

Waarom kan @Dennis Schreve op zijn Sony wél opnamen van BBC First afspelen in de app en hier met een Samsung kan het niet? Gaat dat op de Samsung (en LG) app nog komen???

Zie hier.

Reageer