De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Er bestaat ook een verdeler die voor de chromecast waar je de utp op aan kan sluitwn.

stremen van mijn telefoon naar de chromecast werkt wel, maar daarom heb deze google chromecast gekocht om vauit de tv de programmas te kiezen ipv via mijn telefoon

 


start eens de nieuwe chromecast opnieuw op 

Reputatie 7

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Waar staat dat dan?

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Waar staat dat dan?

Zie screenshot

Reputatie 7

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Waar staat dat dan?

Zie screenshot

Ik zie het niet staan, ik zie staan dat de smart-TV app alleen werkt via jouw vaste Internet aansluiting van KPN en niet via bijvoorbeeld een 4G mobiele aansluiting van KPN of een aansluiting van iemand anders. Het gaat dus niet om de soort de verbinding van de smart-TV en jouw thuisnetwerk (wifi of bekabeld) maar om het type van de aansluiting op het netwerk van KPN (4G of vast).

@Cisco67

Er staat alleen “verbonden met je vaste internet van kpn”. Dat kan dus ook via wifi, want ook dan is ie verbonden met het vaste internet van kpn. Wat @wjb zegt klopt als een bus.

Als jouw tv dus met wifi verbonden is met de wifi van de Experiabox zou het gewoon moeten werken. Als alles tenminste bij jouw adres hoort….. Dus het itv-abonneenummer moet overeenkomen met wat op dat adres (onder dat IP) wordt gebruikt.

Deze melding suggereert dat dat niet zo is.

@ wjb. Bovenaan die pagina staat dat die adapter, met UTP aansluiting, niet meer beschikbaar is.

Reputatie 7

 

@ wjb. Bovenaan die pagina staat dat die adapter, met UTP aansluiting, niet meer beschikbaar is.

Dan gebruik je bijvoorbeeld deze al ben ik geen fan van Aliexpress.

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk al een tijdje via de app, ik zou het wel handig vinden als je de app start naar:

”Nu op TV” gaat i.p.v. naar het huisje. (home) want dan heb je de zenders die aan het uitzenden zijn. Als de app gestart is dan moet ik eerst van het huisje naar “Nu op TV” in de linkse balk, en dan de zender kiezen die ik wil zien. En ik wil graag dat als de app is gestart naar de zender die ik wil kijken.

Misschien in de “instellingen” dat je dit kan aanvinken bij het starten van de app gelijk naar: “Nu op TV”.

Reputatie 7
Badge +22

Trouwens we moeten inloggen met ons abonnementsnummer en pincode, waarom zijn dan de 4K zenders dan niet meegegaan? Dat moet toch kunnen, aan de hand van abonnementsnummer en pincode kan KPN zien welke tv pakket een klant heeft. Zou fijn zijn dat dan ook de 4K zenders dan tevoorschijn komen. Kanaal 109 die tijdelijk actief is staat er wel bij, maar werkt niet, ook al is het een 4K tv met HDR-functie.

Reputatie 7

Trouwens we moeten inloggen met ons abonnementsnummer en pincode, waarom zijn dan de 4K zenders dan niet meegegaan? 

Omdat het netwerk van KPN dan volledig overbelast zou raken.

Zie ook dit eerdere bericht van mij.

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis Schreve Gaan we noteren en doorgeven!

Trouwens we moeten inloggen met ons abonnementsnummer en pincode, waarom zijn dan de 4K zenders dan niet meegegaan?

Via de iTV en Smart TV app geven we geen 4K zenders door om de reden die wjb noemde.

Reputatie 3
Badge +1

Wat enorm gaaf dat dit nu eindelijk ook voor mijn Sony Smart TV beschikbaar is. Echt heel blij. het installeren van de app was een makkie. Het inloggen met abonnementsnummer en pincode was nog het meest tijdrovend :-}}. Ik ga het de komende maanden eens verkennen en testen allemaal. Dank voor deze geweldige toepassing. Echt gaaf.

Reputatie 3
Badge +1

Vanmorgen de Android TV app uitgeprobeerd op mijn Sony Bravia en ik ben echt onder de indruk. Het menu is makkelijk te begrijpen als je jezelf daar even op oriënteert. Een behoorlijk intuïtief menu. Beeld en geluid van de KPN Android app zijn heel goed, je opgenomen programma’s bekijken gaat heel goed. Echt een aanwinst waarmee ik nog meer uit mijn Smart TV kan halen dan ik al deed. Ik krijg alleen niet helemaal duidelijk of je via de Android app ook UHD / 4K zenders kan bekijken. Daar moet ik nog even induiken. Of dit betekent dat ik 1 van onze vaste mediaboxjes kan gaan inleveren daar ben ik nog niet uit. Dat scheelt mogelijk in kosten en energie verbruik. Aan de andere kant heb je als je beiden gebruikt altijd 1 backup mocht er in een van beiden een storing spelen. Echt geweldig dat KPN zijn Glasvezel TV klanten deze mogelijkheid biedt. Ik vind het een aanwinst

Nee, geen 4k/UHD via de apps. Ook geen radio, TT etc. En een lagere beeldkwaliteit, eigenlijk een 4k-toestel onwaardig. Daarom is de app voor mij alleen geschikt voor nood als de ontvanger het niet doet. 

Reputatie 7

Of dit betekent dat ik 1 van onze vaste mediaboxjes kan gaan inleveren daar ben ik nog niet uit. Dat scheelt mogelijk in kosten en energie verbruik. 

De beeldkwaliteit van de app is beduidend minder dan die van de TV ontvanger dus alleen daar al om zou ik altijd een TV ontvanger gebruiken en de app links laten liggen.

Daarnaast zijn er een aantal zenders niet te bekijken via de app. Denk hierbij aan de Engelse en Duitse publieke zenders maar ook SBS 9.

Aangezien je het opnemen pakket hebt zal je alleen kunnen besparen bij 3 of meer TV ontvanger. Het opnemen pakket is immers gratis vanaf 2 TV ontvangers.

Reputatie 1
Badge

@wjb SBS 9 is gewoon via de smart app te zien.:wink:

De app werkt erg fijn. Bij vooruit spoelen of terug spoelen zie je helaas geen klein beeld mee lopen en is het gokken wanneer je bij het begin van het programma bent. Komt deze optie nog?

De app werkt erg fijn. Bij vooruit spoelen of terug spoelen zie je helaas geen klein beeld mee lopen en is het gokken wanneer je bij het begin van het programma bent. Komt deze optie nog?

 

Reputatie 3
Badge +1

De ITV KPN voor Android draait sinds 3 dagen op mijn Sony Bravia TV. Deze televisie is bekabeld / rechtstreeks aangesloten op glasvezel (1 GBit/s). De app werkt geweldig en elke dag dat ik hem gebruik begrijp ik de app beter en “wandel” er makkelijker doorheen. Het geluid van de app is geweldig, het beeld is goed. Minpuntjes waar naar mijn mening aan gewerkt zou kunnen worden is het opstarten. Als ik het opstarten van de KPN ITV app vergelijk met de snelheid waarmee de NPO Start opstart dan is dat wel een wereld van verschil. Het opstartlogo in de KPN ITV App is wel enorm snoepgoed voor het oog moet ik zeggen. De KPN ITV Android Tv app geeft de KPN look and feel heel goed weer naar mijn mening. Wat ik ook wel mis zijn bij instellingen de mogelijkheden om althans te zien op welke beeldkwaliteit de KPN ITV app weergeeft. Dat zou mooi zijn want nu is totaal niet te zien op welke beeldkwaliteit deze KPN Android ITV app uitzendt. Het logo van de app kan wat beter naar mijn mening. Dat is wat sober en daar mist de KPN look and feel wel naar mijn mening. Nogmaals erg blij met deze app. Echt een toevoeging voor mijn kijkplezier.

Reputatie 3
Badge +1

Of dit betekent dat ik 1 van onze vaste mediaboxjes kan gaan inleveren daar ben ik nog niet uit. Dat scheelt mogelijk in kosten en energie verbruik. 

De beeldkwaliteit van de app is beduidend minder dan die van de TV ontvanger dus alleen daar al om zou ik altijd een TV ontvanger gebruiken en de app links laten liggen.

Daarnaast zijn er een aantal zenders niet te bekijken via de app. Denk hierbij aan de Engelse en Duitse publieke zenders maar ook SBS 9.

Aangezien je het opnemen pakket hebt zal je alleen kunnen besparen bij 3 of meer TV ontvanger. Het opnemen pakket is immers gratis vanaf 2 TV ontvangers.

Ik weet niet welke versie van de KPN ITV Android app jij hebt maar alle zenders zijn gewoon te bekijken bij mij. De BBC’s, BBC First, SBS6 en alle andere commerciëlen. CNN en AlJazeera ook trouwens. 

Reputatie 3
Badge +1

Goedemorgen, weer even een update over de KPN android ITV app. We gebruiken de app nu een dag of 4 en gisterenmiddag hadden we voor het eerst een probleem met de app. Rond 16:30 kregen we de app niet meer opgestart. Als we dat probeerden lukte dat niet maar zagen we in de linkerbovenkant van ons tv scherm (Sony Bravia) een android symbooltje. Ik noem dat altijd de Android kikker. De app deed niets meer. Ook vanmorgen was de app niet in orde, deed niets. Zojuist de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Daarna waren alle eerdere problemen verdwenen en starte de app moeiteloos op. Wat vervelend was dat is dat je bij zo’n nieuwe installatie ook al je favoriete zenders weer opnieuw moet kiezen. Dat voelt echt vervelend. Ik weet niet of daar iets aan te doen valt. Verder werkt de app nu weer naar behoren hebben we het idee. 

Reputatie 7

Je bent absoluut niet de enige die problemen ervaart met de iTV app.

Het is ook niet voor niets dat KPN aangeeft dat de app nog een bètaversie is.

Ik snap ook oprecht niet dat mensen kiezen voor het gebruik van die app op de primaire televisie wetende dat de beeldkwaliteit beduidend minder is dan via een TV ontvanger en dat ook de functionaliteit van de app nog niet kan tippen aan de functionaliteit van de TV ontvanger.

De app is leuk als fall-back in het geval dat je TV ontvanger de geest geeft of op de (spaarzaam gebruikte) televisie in de slaapkamer, maar mijns inziens absoluut niet geschikt als alternatief voor de TV ontvanger bij de televisie in de woonkamer.

Reputatie 3
Badge +1

Het valt me op dat de synchronisatie van de KPN Android ITV app bij de BBC programma’s die zijn opgenomen niet klopt. Geluid loopt voor op het beeld, niet veel maar het valt wel meteen op. Er is bij het instellingen Menu van de Android KPN ITV app geen mogelijkheid dit zelf bij stellen. 

Dat zul je bij de apps ook niet snel vinden. De ontvangers zijn (niet alleen bij kpn) mainstream, de apps zijn daar aanvullend aan (voor een 3de of 4de toestel) maar niet bedoeld als vervanging. 

Reputatie 7
Badge +7

Gisteren een nieuwe tv moeten kopen omdat de vorige het had begeven.

Vanmorgen op de tv de itv-app geïnstalleerd. Ik ga er straks nader naar kijken en ermee stoeien. Het is in elk geval een aardig alternatief voor het geval er een storing is met de tv-ontvanger.

Waarom kan @Dennis Schreve op zijn Sony wél opnamen van BBC First afspelen in de app en hier met een Samsung kan het niet? Gaat dat op de Samsung (en LG) app nog komen???

Zie hier.

Reageer