De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7

Voor wat betreft 4k: hoe kan het dat Netflix dit wel kan aanbieden zonder kastje? 

Netflix hanteert een veel grotere compressie. Een 4K Ultra HD film van Netflix had vroeger nog 16Mbps nodig, tegenwoordig is dat zelfs nog minder. De 4K Ultra HD uitzendingen van KPN verbruiken ruim 26Mbps. Waarom kan Netflix zo'n hoge compressie hanteren en toch kwalitatief mooi beeld leveren? Dat komt omdat Netflix de tijd heeft om met geavanceerde compressiealgoritmen een film te.comprimeren. Bij live uitzendingen is die tijd er gewoon niet.

Daarbij komt dat er veel minder Netflix kijkers zijn dan live televisie kijkers.

 

En wat als KPN alle kastjes vervangt door de app? Komt er dan niet voldoende bandbreedte beschikbaar?

Nee, ook dan zal er bij lange na niet voldoende bandbreedte beschikbaar zijn. 

Als nu een miljoen TV ontvangers live naar kanaal 661 (NPO 1 HD-"Glas") kijken dan is de belasting op het hele netwerk nergens hoger dan 12Mbps omdat er gebruik gemaakt wordt van IGMP multicasting waardoor de TV uitzending er maar één keer verzonden hoeft te worden om op al die TV ontvanger aan te komen.

Als dat via unicasts zou moeten gaan, wat bij de app het geval is, dan is de netwerkbelasting bij het centrale iTV platform 12,5Tbps (12,5 Terrabits per seconde) omdat de TV uitzending individueel naar elke TV ontvanger verstuurd moet worden. 

Voor wat betreft 4k: hoe kan het dat Netflix dit wel kan aanbieden zonder kastje? 

Netflix hanteert een veel grotere compressie. Een 4K Ultra HD film van Netflix had vroeger nog 16Mbps nodig, tegenwoordig is dat zelfs nog minder. De 4K Ultra HD uitzendingen van KPN verbruiken ruim 26Mbps. Waarom kan Netflix zo'n hoge compressie hanteren en toch kwalitatief mooi beeld leveren? Dat komt omdat Netflix de tijd heeft om met geavanceerde compressiealgoritmen een film te.comprimeren. Bij live uitzendingen is die tijd er gewoon niet.

Daarbij komt dat er veel minder Netflix kijkers zijn dan live televisie kijkers.

 

En wat als KPN alle kastjes vervangt door de app? Komt er dan niet voldoende bandbreedte beschikbaar?

Nee, ook dan zal er bij lange na niet voldoende bandbreedte beschikbaar zijn. 

Als nu een miljoen TV ontvangers live naar kanaal 661 (NPO 1 HD-"Glas") kijken dan is de belasting op het hele netwerk nergens hoger dan 12Mbps omdat er gebruik gemaakt wordt van IGMP multicasting waardoor de TV uitzending er maar één keer verzonden hoeft te worden om op al die TV ontvanger aan te komen.

Als dat via unicasts zou moeten gaan, wat bij de app het geval is, dan is de netwerkbelasting bij het centrale iTV platform 12,5Tbps (12,5 Terrabits per seconde) omdat de TV uitzending individueel naar elke TV ontvanger verstuurd moet worden. 

Mooie uitleg 

Maar dan heb ik ook een vraag

Waarom kan de IGMP multicasting dan niet in zo'n app gedaan worden?  

 

Nog afgezien van het feit dat nog heel veel tv's niet geschikt zijn voor de app en dus alleen met een ontvanger te gebruiken zijn. 

Nog afgezien van het feit dat nog heel veel tv's niet geschikt zijn voor de app en dus alleen met een ontvanger te gebruiken zijn. 

Ja dat ook 

Bij de bar gebruik ik een Nvidia Shield pro voor met Android tv 

Omdat daar een oude tv hangt

 

 

Reputatie 7

Waarom kan de IGMP multicasting dan niet in zo'n app gedaan worden?  

Voor de smart TV app zou dat wellicht nog kunnen maar voor de iTV app op tablet of telefoon zou dat betekenen dat deze niet meer buiten de deur gebruikt kan worden.

Weet dat de IGMP proxy server op jouw router met het iTV platform via vlan 4 babbelt en dat vlan is alleen op KPN aansluitingen aanwezig.

@WD23

Netlfix heeft A een lagere bitstream (16 Mb/s; kpn is 25 Mb/s) en B het zijn bij Netflix ook geen live streams. Bij live streams is er veel meer vraag tegelijk van 1 aanbod.

KPN zal altijd de losse kastjes aanhouden. De app is extra en feitelijk ook bedoeld voor 1 tv in het huishouden. Je kan niet met 2 tv's die de app hebben tegelijk kijken.

Mocht het zo zijn dat er bv tot wel 3 kastjes of zo vervangen kunnen worden dan zal er ook € 5 per app gebruik in rekening gebracht gaan worden. Data gebruik is niet gratis; ook voor kpn zelf niet.

Reputatie 7

De app is extra en feitelijk ook bedoeld voor 1 tv in het huishouden. Je kan niet met 2 tv's die de app hebben tegelijk kijken.

Is dat echt zo?

De app is extra en feitelijk ook bedoeld voor 1 tv in het huishouden. Je kan niet met 2 tv's die de app hebben tegelijk kijken.

Is dat echt zo?

Nee dat is het niet 

Ff getest

Philips android tv draait kpn app nu

En boven bij de bar de Nvidia shield tv pro draait ook de kpn app

Geen zin om de mi stick ook er bij aan te zetten maar zal ongetwijfeld ook werken 

Vreemd. Was wel zo vermeld in dit topic door een moderator. Maar ga dat nu maar weer vinden met tig pagina's…...

Vreemd. Was wel zo vermeld in dit topic door een moderator. Maar ga dat nu maar weer vinden met tig pagina's…...

Peter je hebt gelijk staat ook vermeld 

Hier bij

"Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?" 

Maar de praktijk he daarom voer ik tests uit 

 

En vind het ook in het startbericht hier. In het blauwe vak.

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

Maar de praktijk he daarom voer ik tests uit 

@peter-keetfm . Tja, ik heb maar één tv voor de “televisie-app". De andere hangt een Chromecast aan.

En vind het ook in het startbericht hier. In het blauwe vak.

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

Maar de praktijk he daarom voer ik tests uit 

@peter-keetfm . Tja, ik heb maar één tv voor de “televisie-app". De andere hangt een Chromecast aan.


een Chromecast is ook een prima oplossing en als je een Android tv hebt zit deze ingebouwd

ik gebruik de Android tv als mediaplayer met veel app,s

kodi vlc werkt heel mooi

Ben tevreden met de app op Android tv (philips the one). Paar kleine oneffenheden zoals; doorspoelen van opnames of na pauzeren werkt niet echt zuiver begint pas bij snelheid 8x en beeld loopt niet mee.

Sinds een tijdje heb ik de google chromecast tv met afstandbediening.

Paar weken geleden was de kpn app nog niet zichtbaar maar nu wel.

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

terwijl espn en videoland en nl ziet dat niet nodig hebben.

komt er nog een versie waarbij de tv niet aan vaste ethernetkabel verbonden hoeft te zijn?

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Sinds een tijdje heb ik de google chromecast tv met afstandbediening.

Paar weken geleden was de kpn app nog niet zichtbaar maar nu wel.

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

terwijl espn en videoland en nl ziet dat niet nodig hebben.

komt er nog een versie waarbij de tv niet aan vaste ethernetkabel verbonden hoeft te zijn?

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Weet je zeker dat je de goede app hebt? Ik heb hem al langer geleden gesideload op een chromecast tv met wifi en daar werkt het prima. De app versie die ik heb is 0.1.2.

Reputatie 7
Badge +24

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

Kunt u een foto plaatsen van de melding?

En bent u thuis verbonden met uw eigen KPN netwerk? Of elders?

google chromecast tv

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

@Cisco67 .Die Chromecast 4 (with Google TV) heeft geeneens een utp aansluiting voor bekabelde verbinding, toch?

N.B.

Het werkt wel alleen als je op je eigen wifi thuis verbonden zit.

Reputatie 7

google chromecast tv

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

Die Chromecast 4 (with Google TV) heeft geeneens een utp aansluiting voor bekabelde verbinding, toch?

Die is er wel. Zie deze pagina.

google chromecast tv

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

Die Chromecast 4 (with Google TV) heeft geeneens een utp aansluiting voor bekabelde verbinding, toch?

Die is er wel. Zie deze pagina.

Maar moet niet nodig zijn 

Reputatie 7

google chromecast tv

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

Die Chromecast 4 (with Google TV) heeft geeneens een utp aansluiting voor bekabelde verbinding, toch?

Die is er wel. Zie deze pagina.

Maar moet niet nodig zijn 

Klopt, ook via wifi moet het prima kunnen werken. Die bekabelde optie is alleen bedacht voor gebruikers bij wie de wifi niet al te stabiel is en die toch 4K titels via Netflix willen kijken.

Sinds een tijdje heb ik de google chromecast tv met afstandbediening.

Paar weken geleden was de kpn app nog niet zichtbaar maar nu wel.

het leek te werken maar de app vraagt een vaste internetaansluiting van de tv.

terwijl espn en videoland en nl ziet dat niet nodig hebben.

komt er nog een versie waarbij de tv niet aan vaste ethernetkabel verbonden hoeft te zijn?

*admin: verplaatst naar verzameltopic

ik heb het even getest met mijn Nvidea shield pro heb ik ff de netwerk kabel er uit gehaald

via wifi inderdaad een probleem met de app

een reboot (opnieuw opstarten) en het werkt weer

In mijn tv die 10 jaar oud is zit wel een utp poort maar ja dan moet je weer een kabel treken van de meterkast naar je tv.

had verwacht dat het zonder die kabel ook zou werken, niet dus.

terwijl nl ziet wel zonder utp kabel werkt

 

Heb de juiste versie app die eerder genoemd werd, er is in mijn store maar 1 versie

Reputatie 7

In mijn tv die 10 jaar oud is zit wel een utp poort maar ja dan moet je weer een kabel treken van de meterkast naar je tv.

had verwacht dat het zonder die kabel ook zou werken, niet dus.

terwijl nl ziet wel zonder utp kabel werkt

Die melding slaat niet op een vaste verbinding tussen TV/Chromecast en het netwerk maar dat de app alleen werkt via jouw vaste Internet aansluiting van KPN en niet bijvoorbeeld via jouw mobiele 4G abonnement.

Er staat dat de tv verbonden moet zijn met een uto kabel los van de chromecast.

Er bestaat ook een verdeler die voor de chromecast waar je de utp op aan kan sluitwn.

stremen van mijn telefoon naar de chromecast werkt wel, maar daarom heb deze google chromecast gekocht om vauit de tv de programmas te kiezen ipv via mijn telefoon

 

Reageer