De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 4
Badge

Mooier idd niet nodig de gids op de tv box is helemaal top en werkt ook nog eens goed!! Wel goed te horen dat er iets gaat veranderen

Mee eens met @wjb .

Laat dat mooi maar weg. Dat is ie op de tv ontvanger ook niet echt. Maar wel zeer functioneel.

Via de app in mijn telefoon is de gids wat mij betreft ook zoals ie via de tv zou mogen zijn. Maar ja, dat zit je wel met portrait mode op de phone en landscape op een televisie. Dus énige aanpassing zal geboden zijn, maar niet te veel.

Reputatie 7
Badge +25

Mee eens met @wjb .

Laat dat mooi maar weg. Dat is ie op de tv ontvanger ook niet echt. Maar wel zeer functioneel.

O, ik vind de gids op de tv-ontvanger en op web best mooi (voor zover dat kan). Dan vergeet maar wat ik heb gezegd over “mooier”. Het wordt beter.

Hoi, ik heb de AndroidTV-app geïnstalleerd (geside-loaded) op mijn projector (Philips Picopix Max oftewel PPX 620). De app werkt op zich wel alleen worden de kleuren van sommige zenders na een minuut ofzo ineens ‘negatief’ (blauw wordt oranje, zwart wordt wit, etc) en het beeld wordt blokkerig. Bij NPO 1, 2 en 3 gaat het wél zoals het hoort. Ik las dat de app alleen LG en Samsung TV's ondersteunt maar ik meld het toch maar even.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi, ik heb de AndroidTV-app geïnstalleerd (geside-loaded) op mijn projector (Philips Picopix Max oftewel PPX 620). De app werkt op zich wel alleen worden de kleuren van sommige zenders na een minuut ofzo ineens ‘negatief’ (blauw wordt oranje, zwart wordt wit, etc) en het beeld wordt blokkerig. Bij NPO 1, 2 en 3 gaat het wél zoals het hoort. Ik las dat de app alleen LG en Samsung TV's ondersteunt maar ik meld het toch maar even.

Hi @kjdev, aangezien NPO 1, 2 en 3 wel normaal werken, neig ik naar een DRM issue. We ondersteunen officieel geen beamers (wordt niet specifiek op getest voor zover ik weet), maar wel balen dat het niet (goed) werkt… Dankjewel voor de moeite en het seintje in ieder geval!

Ik las dat de app alleen LG en Samsung TV's ondersteunt maar ik meld het toch maar even.

De Android app is een andere app dan die voor LG en Samsung. Die merken werken n.l. niet met Android maar hebben hun eigen OS (WebOS resp. Tizen). 

Hoi, ik heb de AndroidTV-app geïnstalleerd (geside-loaded) op mijn projector (Philips Picopix Max oftewel PPX 620). De app werkt op zich wel alleen worden de kleuren van sommige zenders na een minuut ofzo ineens ‘negatief’ (blauw wordt oranje, zwart wordt wit, etc) en het beeld wordt blokkerig. Bij NPO 1, 2 en 3 gaat het wél zoals het hoort. Ik las dat de app alleen LG en Samsung TV's ondersteunt maar ik meld het toch maar even.

Hi @kjdev, aangezien NPO 1, 2 en 3 wel normaal werken, neig ik naar een DRM issue. We ondersteunen officieel geen beamers (wordt niet specifiek op getest voor zover ik weet), maar wel balen dat het niet (goed) werkt… Dankjewel voor de moeite en het seintje in ieder geval!

Hoi @Alexandra ik heb er te weinig verstand van om te weten of het volgende tegenstrijdig is met ‘DRM’ maar ik heb op dezelfde projector ook een addon in de Kodi-app, die wél alle KPN-zenders netjes doorgeeft. Nou ja, ik red me dus wel 🙂 En anders heb ik altijd de Chromecast nog.

Ik heb geen zin om dit hele topic terug te lezen, maar kan er ook ondertiteling aangezet worden als je op deze wijze tv kijkt?

 

@JanD 

Nee. Er zit geen optie voor ondertiteling voor doven/slechthorenden in de televisie-app voor Samsung (Tizen), LG (WebOS), Sony en Philips (AndroidTV).

Jammer

Reputatie 7

Nee. Er zit geen optie voor ondertiteling voor doven/slechthorenden in de televisie-app voor Samsung (Tizen), LG (WebOS), Sony en Philips (AndroidTV).

Dus dit zit niet in de smart-TV app?

 

Reputatie 7

Amazon komt volgende maand eindelijk ook met de reguliere Firestick en Firestick 4K.

Stick is android based. Je kunt de Google play store hier makkelijk op Sideloaden,  zelfs op het hoofdscherm zetten, en je kunt gewoon de kpn tv app installeren :nerd:

Nee. Er zit geen optie voor ondertiteling voor doven/slechthorenden in de televisie-app voor Samsung (Tizen), LG (WebOS), Sony en Philips (AndroidTV).

Dus dit zit niet in de smart-TV app?

 

Nee. Dat zit niet in de app in de (mijn) televisie.

Reputatie 7
Badge +22

Nee. Er zit geen optie voor ondertiteling voor doven/slechthorenden in de televisie-app voor Samsung (Tizen), LG (WebOS), Sony en Philips (AndroidTV).

Dus dit zit niet in de smart-TV app?

 

Bij jou wel dan @wjb? Ik zal nog op de Sony tv kijken, want na vrijdagmiddag staat er een nieuwe tv. 😁
 

*EDIT* ik heb het gecheckt, maar bij “instellingen” staat het volgende:

  • Kinderslot: Uit
  • Favoriete zenders
  • Uitloggen

Dat was het, helaas is het niet mogelijk om een ondertiteling te gebruiken voor doven of slechthorenden. 

Reputatie 7

Bij jou wel dan @wjb?

Nee, bij mij ook niet, wat ik er mee aan wil geven is dat de functionaliteit er blijkbaar wel is binnen het iTV platform en dat het voor KPN dus eigenlijk zeer eenvoudig zou moeten zijn om deze functionaliteit ook in de smart-TV app op te nemen.

Soms krijg ik het gevoel dat er verschillende eilandjes zijn binnen KPN die onderling niet echt veel met elkaar praten en functionaliteit en design met alkaar afstemmen.

Als je wil komen tot een optimale beleving van het TV product via alle kanalen (TV ontvanger, smart-TV app, iTV app en website) dan zal je toch echt alle partijen die daarbij betrokken zijn regelmatig bij elkaar moeten brengen en dingen met elkaar af laten stemmen. Ik heb het gevoel dat dat echt te weinig gebeurt.

Het HD-"Glas" op 1 debacle is daar ook een goed voorbeeld van.

 

Reputatie 7

Heeft KPN ook de intentie om ooit de smart TV/itv app aan te bieden in combi met alleen internet? Qua abonnementstructuur. Net als de Magenta's? 

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan me voorstellen dat als we dit wel van plan zijn, dit niet ver van tevoren, ook niet met ons, gedeeld gaat worden. Maar voor zover ik weet, ligt dit niet in de planning vooralsnog, @JeroenB22 

@JeroenB22

Euh, magenta? Ziggo? Canaldigitaal? Youfone? T-mobile? Kan je iets duidelijker zijn? Ik vraag me ook zelfs af of @Vikash precies weet wie je bedoelt.

De enige provider die ik weet is Tweak die tv via de app van CD aanbieden. En CD zelf i.c.m. Online.

Je zal dan sowieso ook voor "televisiezenders” betalen, dus meer dan internet alleen. Ook zonder decoder.

Je kan de decoder in de kast laten en alleen de app gebruiken. Al zou ik de decoder wel op één televisie gebruiken. Zoals ik nu ook doe. (op de andere tv gebruik ik de app. Of eigenlijk Chromecast met de app in de phone.

Soms op de hoofd-tv de app opdat de tv ernaast niet op D-tenne, maar op I-TV kan als ik daarop een zender wil die niet op D-tenne zit.)

Reputatie 7

Euh, magenta?

Je weet toch wel welke provider de kleur Magenta gebruikt?

@wjb  vraagt: 

Je weet toch wel welke provider de kleur Magenta gebruikt?

Ik kom nu net op de site van online.nl en die is paars/magenta , dus neem aan dat die dan bedoelt wordt.

Reputatie 7

@wjb  vraagt: 

Je weet toch wel welke provider de kleur Magenta gebruikt?

Ik kom nu net op de site van online.nl en die is paars/magenta , dus neem aan dat die dan bedoelt wordt.

Dus je weet echt niet dat T-Mobile in de volksmond de "Magenta provider" genoemd wordt?

Dus je weet echt niet dat T-Mobile in de volksmond de "Magenta provider" genoemd wordt?

Inderdaad, @wjb . Zie dat hier, uit jouw toetsenbord, nu voor het eerst.

Kan ook niet direct vinden dat ze televisie met alleen een app leveren. Ze hebben toch ook decodertjes?

@wjb  vraagt: 

Je weet toch wel welke provider de kleur Magenta gebruikt?

Ik kom nu net op de site van online.nl en die is paars/magenta , dus neem aan dat die dan bedoelt wordt.

Dus je weet echt niet dat T-Mobile in de volksmond de "Magenta provider" genoemd wordt?

Ik had er nog nooit van gehoord. Op wiki zie ik dat in Oostenrijk T-Mobile ooit door het leven ging als Magenta Telekom. 

Reputatie 7

Dus je weet echt niet dat T-Mobile in de volksmond de "Magenta provider" genoemd wordt?

Inderdaad, @wjb . Zie dat hier, uit jouw toetsenbord, nu voor het eerst.

De hele huisstijl van T-Mobile draait om "Magenta".

 

Kan ook niet direct vinden dat ze televisie met alleen een app leveren. Ze hebben toch ook decodertjes?

 

wiki

https://en.wikipedia.org/wiki/Magenta_Telekom

Reageer