De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

@MartinBzm 

Je kan de Chromecast functie gebruiken en Stream naar je Android tv box.

Een andere manier is als je de Android tv box buiten huis gebruikt een vpn naar je thuisnetwerk opzetten.

 

Reputatie 7

Een beetje apart is dat de Ziggo app op Android TV wel buitenshuis werkt. 

Ook de Ziggo Go app op Android TV werkt alleen op het thuisnetwerk.

Bron.

@MartinBzm 

Tip. 

Zet de browser app TV BRO op je box. Als je daarin de website 

http://tv.kpn.com

gebruikt werkt het buitenshuis. Wel met een cursor. Dus een (draadloze) muis erbij werkt dan wel fijn.

Reputatie 3
Badge +1

Ook op de app vallen er zenders uit. Je krijgt dan de melding Sorry...Kan de video niet laden, probeer het later op nieuw.🤔

 

Reputatie 7
Badge +30

Kan zijn dat de online omgeving wat last heeft van drukte als mensen online gaan kijken vanwege de tv-ontvanger storing. Is het inmiddels weer beter?

Het loopt weer via de smart-tv app @Erik_ .

 

Hallo @TV Apps Team . Even een bug melding.

Als je in de Android-TV app opnames op alfabet zet (A-Z , Z-A) dan doet ie dat alleen voor de opnames van de laatste week. En volgens mij ook niet allemaal want dan mis ie toch opnnames van die laatste week. (van vandaag nml)

Foutje, neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @TV Apps Team . Even een bug melding.

Als je in de Android-TV app opnames op alfabet zet (A-Z , Z-A) dan doet ie dat alleen voor de opnames van de laatste week. En volgens mij ook niet allemaal want dan mis ie toch opnnames van die laatste week. (van vandaag nml)

Foutje, neem ik aan?

Helder, dat klopt niet nee. Gemeld als bug, dank!

Wat een verrassing! Sinds vandaag (zonet) bemerk ik de nieuwe app in de Samsung. Vanmorgen nog gebruikt en was toen nog de oude met menu aan de linkerkant.

( 23 augustus 17:30)

Reputatie 7
Badge +7

Wat een verrassing! Sinds vandaag (zonet) bemerk ik de nieuwe app in de Samsung. Vanmorgen nog gebruikt en was toen nog de oude met menu aan de linkerkant.

( 23 augustus 17:30)

Hetzelfde zag ik gisteren of eergisteren gebeuren op mijn Chromecast. Bij de 1e keer gebruiken zag ik het menu aan de linkerkant. Later op de avond zag ik ineens het nieuwe menu zoals ik dat ken van de website en van de tv+ box.

Ik zal vanavond nog even de app op mijn Samsung-tv zelf checken.

*Heb het nu al kunnen checken en ik zie dat de app van de tv hier ook geupdate is.

Reputatie 7

Katana321 schreef:

Hetzelfde zag ik gisteren of eergisteren gebeuren op mijn Chromecast

De KPN TV app voor Android TV heeft al heel lang dezelfde layout als die van de TV+ app.

Ik vraag me dan ook af wat je bedoelt met jouw opmerking.

Welke Chromecast gebruik je dan?

Reputatie 7
Badge +7

Katana321 schreef:

Hetzelfde zag ik gisteren of eergisteren gebeuren op mijn Chromecast

De KPN TV app voor Android TV heeft al heel lang dezelfde layout als die van de TV+ app.

Ik vraag me dan ook af wat je bedoelt met jouw opmerking.

Welke Chromecast gebruik je dan?

Ik heb de Chromecast met Google TV, met afstandsbediening.

Ik geloof dat je gelijk hebt dat die (nieuwe) layout al langer op de Chromecast aanwezig was. Maar ik had/heb de Chromecast al een tijdje niet meer gebruikt, dus zeker weten doe ik het niet.

Wat ik wel zeker weet, is dat ik gisteren of eergisteren in 1e instantie het menu zag dat ik ken van de 5202. Later die avond zag ik een melding voorbij komen dat de chromecast geupdate was en toen zag ik het menu dat ik ken van website en tv+box.

Reputatie 7

Katana321 schreef:

Ik heb de Chromecast met Google TV, met afstandsbediening.

Ik geloof dat je gelijk hebt dat die (nieuwe) layout al langer op de Chromecast aanwezig was. Maar ik had/heb de Chromecast al een tijdje niet meer gebruikt, dus zeker weten doe ik het niet.

Ik heb ook een Chromecast Google TV en de smart-TV app heeft daarop al heel lang de layout gelijk aan die van de TV+ app.

Reputatie 7
Badge +9

Katana321 schreef:

Ik heb de Chromecast met Google TV, met afstandsbediening.

Ik geloof dat je gelijk hebt dat die (nieuwe) layout al langer op de Chromecast aanwezig was. Maar ik had/heb de Chromecast al een tijdje niet meer gebruikt, dus zeker weten doe ik het niet.

Ik heb ook een Chromecast Google TV en de smart-TV app heeft daarop al heel lang de layout gelijk aan die van de TV+ app.

Dat klopt, dat is al een aantal maanden. Begin deze week moest ik op de Chromecast ineens wel de pincode opnieuw invoeren, maar zag geen wijziging.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @TV Apps Team . Even een bug melding.

Als je in de Android-TV app opnames op alfabet zet (A-Z , Z-A) dan doet ie dat alleen voor de opnames van de laatste week. En volgens mij ook niet allemaal want dan mis ie toch opnnames van die laatste week. (van vandaag nml)

Foutje, neem ik aan?

Opgelost met 3.0.20 die inmiddels ook live staat. (3.0.16 was de oude). Dank voor het melden!

Reputatie 7

Hallo @TV Apps Team . Even een bug melding.

Als je in de Android-TV app opnames op alfabet zet (A-Z , Z-A) dan doet ie dat alleen voor de opnames van de laatste week. En volgens mij ook niet allemaal want dan mis ie toch opnnames van die laatste week. (van vandaag nml)

Foutje, neem ik aan?

Opgelost met 3.0.20 die inmiddels ook live staat. (3.0.16 was de oude). Dank voor het melden!

@TV Apps Team, Versie 3.0.20 voor de Android TV app?

Ik heb nog altijd versie 0.3.21.

Reputatie 4
Badge

Beste KPN,  wanneer komen die beloofde updates nou eens….????

Reputatie 7
Badge +13

Beste KPN,  wanneer komen die beloofde updates nou eens….????

 

Die volgen met enige regelmaat Slontje, ik zou ook even de product updates van KPN in de gaten houden.

Reputatie 4
Badge

Beste KPN,  wanneer komen die beloofde updates nou eens….????

 

Die volgen met enige regelmaat Slontje, ik zou ook even de product updates van KPN in de gaten houden.

nou ik heb ze al meer dan een jaar niet meegemaakt… misschien de zogenoemde stabileitsupdates… maar verbetering van het gebruiksgemak en vernieuwingen helemaal niet.

Reputatie 7
Badge +13

Dan hoop ik dat de app in de toekomst beter bij je wensen aansluit Slontje, bedankt voor jouw feedback!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @TV Apps Team . Even een bug melding.

Als je in de Android-TV app opnames op alfabet zet (A-Z , Z-A) dan doet ie dat alleen voor de opnames van de laatste week. En volgens mij ook niet allemaal want dan mis ie toch opnnames van die laatste week. (van vandaag nml)

Foutje, neem ik aan?

Opgelost met 3.0.20 die inmiddels ook live staat. (3.0.16 was de oude). Dank voor het melden!

@TV Apps Team, Versie 3.0.20 voor de Android TV app?

Ik heb nog altijd versie 0.3.21.

Dat is het Store versienummer. Die krijgt maar maar zeer zelden een update, dat is de schil voor de web-app versie, zoals te vinden in de app zelf (Instellingen); die wordt veel vaker geüpdate.

Reputatie 7
Badge +6

Wat is de bitrate eigenlijk nu van de smart tv app? Is dat voor de eerste 10 zenders nu 6mb of 8mb?

Reputatie 7

Wat is de bitrate eigenlijk nu van de smart tv app? Is dat voor de eerste 10 zenders nu 6mb of 8mb?

Zo'n 6Mbps.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben trouwens wel benieuwd of er ook plannen zijn om die bitrate ooit te verhogen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben trouwens wel benieuwd of er ook plannen zijn om die bitrate ooit te verhogen.

Hier wordt zeker naar gekeken en over nagedacht, maar op korte termijn nog geen plannen. Uiteraard laten we het weten of en wanner dit gebeurt. 

Reageer