Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

  • 21 September 2020
  • 156 reacties
  • 7974 keer bekeken
Geef je mening over: De Nieuwe TV Gids op KPN iTV website

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Edge 

 

 Firefox 

 


Firefox heeft de volledige pagina in beeld, dan valt er niks te scrollen.

Reputatie 7
Badge +10

 

Edge 

 

 Firefox 

 


Firefox heeft de volledige pagina in beeld, dan valt er niks te scrollen.

 

Dat dacht ik inderdaad al, ik ben alleen gewend om door te kunnen scrollen in de toekomst. Screenshots zijn met volledig beeld,  F11, genomen.

wjb schrijft: Zijn er scrollbars zichtbaar dan in Firefox?

Ja. Daar wel.

De website is momenteel héél onhandig.

Voor goed gebruik v.d. gids zonder muis moet je Firefox gebruiken (in de andere browsers zie ik geen scrollbars)

Maar voor schermvullend full screen moet je dan weer Edge of G. Chrome hebben. Want in Firefox vult dat niet geheel uit op het scherm. (links, rechts en onder nog stuk zwart)

@wjb )

Reputatie 7

PeterG schreef:

Voor goed gebruik v.d. gids zonder muis moet je Firefox gebruiken (in de andere browsers zie ik geen scrollbars)

Of gewoon het scrollwieltje want dat werkt prima al blijft touch de beste methode. :wink:

Maar goed, straks hebben we dus blijkbaar (ook) een horizontale gids zoals op de TV ontvangers. Ik ben benieuwd of daar dan een design scrollbar onder zit of dat sowieso het scrollwieltje gebruikt moet gaan worden als je geen touch hebt.

Reputatie 7
Badge +7

En we zijn live! Vernieuw eventueel de pagina en je kunt kiezen voor de nieuwe gids. We horen graag jullie ervaringen!

Hij is héél mooi om te zien.

Nu heel handig om te kunnen switchen tussen de 2 weergaven. Hopelijk blijft dat zo!

Dat mag ook wel in de gids van de TV-app op mijn Samsung televisie!

Reputatie 7
Badge +16

Aha.

Eerste reactie: ziet er mooi uit.

Voor verbetering:

  • in 1 keer naar boven (NPO 1) scrollen-knop (op Firefox ontbreekt de scrollbalk rechts).
  • Eind van de dag via pijltje naar de volgende dag springen.
  • Op een programma met rechtermuisknop meteen extra functies als programmeren / serieprogrammeren zonder dat de pagina wordt geopend.
  • In de gids kan je terugkijken, maar als je het hebt opgenomen zou je ook een link kunnen maken naar de opname (bijvoorbeeld ivm reclame kunnen overslaan).
  • Op zenderlogo klikken voor een verticale weergave van alle programma’s van deze zender.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ziet er goed uit. Nog geen op/aanmerkingen.

Reputatie 7

Ziet er mooi uit. Wat ik wel enorm mis is de mogelijkheid om de gids te beperken tot mijn favoriete zenders. Er staan veel zenders tussen waar ik niets mee heb en die ik dan ook graag niet zou willen zien in de gids.

Reputatie 7
Badge +7
  • Jammer dat je, als je aan het eind v.d. dag bent, niet gewoon kunt doorscrollen naar de volgende dag. Nu moet je eerst linksboven eerst de dag kiezen.  En wat het extra lastig maakt: dan sta je ineens op een andere zender…
  • Wat fijn dat je, als je een serie opneemt waarvan 2 afleveringen meteen achter elkaar staan, meteen het rec-symbool bij die andere aflevering ziet.
Reputatie 7
Badge +16

Ziet er mooi uit. Wat ik wel enorm mis is de mogelijkheid om de gids te beperken tot mijn favoriete zenders. Er staan veel zenders tussen waar ik niets mee heb en die ik dan ook graag niet zou willen zien in de gids.


Goede optie!

Reputatie 7

In de verticale weergave zie je geplande HD-"Glas" opnames keurig vermeld staan…

...terwijl deze in de horizontale weergave niet getoond worden.

 

Reputatie 7

Ik hoop dat KPN de horizontale gids ook in de iTV app zal introduceren, ik vind het een stuk prettiger werken dan de verticale gids.

Twee verbeterpunten:

1) Zenderlijst(en) introduceren zodat je de getoonde zenders kunt beperken tot die zenders die jouw interesse hebben.

2) HD-"Glas" integreren zodat het mogelijk is om opnames van HD-"Glas" zenders terug te kijken en opnames in te plannen van HD-"Glas" zenders. (Of natuurlijk HD-"Glas" op 1 realiseren. :innocent: )

Ik gebruik de webversie nooit (liet in het verleden nog wel eens m'n pc crashen, dus ik begin er niet meer aan). Is dat ook "waardevolle” feedback :innocent: ?

Reputatie 7

Ik gebruik de webversie nooit (liet in het verleden nog wel eens m'n pc crashen, dus ik begin er niet meer aan). Is dat ook "waardevolle” feedback :innocent: ?

Ook ik gebruikte de webversie eigenlijk nooit maar er is heel veel veranderd de laatste tijd en de webversie is mijns inziens ondertussen echt een stabiele omgeving geworden.

Op mijn bureau op kantoor staat een Microsoft Surface 3 Pro en die heeft probleemloos heel wat uurtjes Tour de France getoond.

Op mijn bureau op kantoor staat een Microsoft Surface 3 Pro en die heeft probleemloos heel wat uurtjes Tour de France getoond.

Ja, dat is dus het "probleem”: als ik werk kijk ik geen tv, maar luister ik naar de radio. De voorbije 3 weken heb ik dus 's middags NPO Radio 1 aan gehad, maar die is dan weer niet via de webversie te beluisteren. Ik gebruik daarvoor de Microsoft Store app App Radio: heel veel zenders beschikbaar, én eigen volumeregelaar (zodat je de geluidssterkte onafhankelijk van de andere Windows-geluiden kunt regelen). 

Reputatie 7

Hah leuk om te lezen dat er al heel wat ervaringen en tips richting ons TV Apps Team wordt doorgegeven over de nieuwe TV Gids! :) 

Goed om ook andere verbeterideeën met ons te delen, zoals Radio. Maar laten we het hier on-topic houden, in dit topic horen we graag jullie mening over de vernieuwde TV Gids.  

Ikzelf gebruik vaak Nederland.fm (en de anderstalige versies daarvan) voor radio via internet.

Ook via mediamagazine.nl → RADIO LUISTEREN kun je heel veel zenders vinden.

Reputatie 7

Hey @PeterG, on-topic plz! :pray_tone2: :innocent:  

Goed om ook andere verbeterideeën met ons te delen, zoals Radio. Maar laten we het hier on-topic houden, in dit topic horen we graag jullie mening over de vernieuwde TV Gids.  

Maar dat is on-topic: het ontbreken van radiozenders op de site en daarmee in de gids is wat mij betreft een behoorlijke tekortkoming en dus voor mij één van de reden om de site en dus de gids niet of nauwelijks te gebruiken, evenals de apps trouwens. Ik geef dus weliswaar geen oordeel over de vernieuwingen van de gids (hoe zou ik ook) maar meer over het geheel, site en gids: niet compleet!

Beste Nadia,

ik vind de nieuwe lay-out echt lyrisch fantastisch!

Ik ergerde mij al jaren aan de oude.

Thanks!

Windows 10 Chrome 85.

Reputatie 7

Maar dat is on-topic: het ontbreken van radiozenders op de site en daarmee in de gids is wat mij betreft een behoorlijke tekortkoming en dus voor mij één van de reden om de site en dus de gids niet of nauwelijks te gebruiken

Goed punt, @Henk2304. Het TV Apps team leest aandachtig mee! Voor jou (en anderen?) is het dus een verbetering als de radiozenders in de TV / Radio Gids worden opgenomen. Top!   

Reputatie 7

Goed punt, @Henk2304. Het TV Apps team leest aandachtig mee! Voor jou (en anderen?) is het dus een verbetering als de radiozenders in de TV / Radio Gids worden opgenomen. Top!   

Voor mij hebben de radiozenders geen toegevoegde waarde dus maak het dan in ieder geval zo dat daar een aparte zenderlijst voor is of wellicht zelfs een aparte site https://radio.kpn.com.

 

Reputatie 7

Goed punt, @Henk2304. Het TV Apps team leest aandachtig mee! Voor jou (en anderen?) is het dus een verbetering als de radiozenders in de TV / Radio Gids worden opgenomen. Top!   

Voor mij hebben de radiozenders geen toegevoegde waarde dus maak het dan in ieder geval zo dat daar een aparte zenderlijst voor is of wellicht zelfs een aparte site https://radio.kpn.com.

Mooie toevoeging, wjb. Dank!

Beste Nadia,

ik vind de nieuwe lay-out echt lyrisch fantastisch!

Ik ergerde mij al jaren aan de oude.

Thanks!

Windows 10 Chrome 85.

Owh! :green_heart: Dank voor je positieve bericht, @Lieberberg! Wat is voor jou het meest opvallend / mooi / gebruiksvriendelijk aan de nieuwe lay-out? 

Voor mij hebben de radiozenders geen toegevoegde waarde dus maak het dan in ieder geval zo dat daar een aparte zenderlijst voor is of wellicht zelfs een aparte site https://radio.kpn.com.

Nee, dat zal wel niet, ik begrijp dat jij tijdens het werk gewoon tv kunt kijken, mij lukt dat niet.